Langzaam aan dit project maar eens vlottrekken, dus tijd voor een update.
Aan de achterklep zat een lelijke schade wegens een ontmoeting met een betonpaal in een parkeergarage. Bij de verzameling plaatwerk die ik eind vorig jaar kocht zat ook een redelijk nette achterklep. Om risico op schade door opslag in de schuur te voorkomen besloten deze eerst maar eens klaar te maken en in de auto te hangen.
De oude schade:
Eerst maar eens de klep kaal gemaakt waarbij ook de kabelboom eruit moet zodat die zo meteen door de sponningen in de nieuwe klep kunnen.
@Rutger, nog het beloofde foto'tje van de achterzijde.
Of hier in groot formaat. De donorklep, beetje smerig maar wel helemaal strak.
Eerst de binnenkant schoongemaakt waarbij ik wat roest tegenkwam aan de bovenkant van de klep.
Afgeplakt een met de staalborstel een luchttolletje schoongemaakt.
Vervolgens in de kleur gezet, bij gebrek aan de juiste kleur maar voor Lhasa groen gekozen dat stond nog in de kast.
Verder de sponningen schoongemaakt en de kabelboom maar laten zitten, die kan eventueel dienen als trekveer voor de originele kabelboom.
Klep weer omgedraaid en helemaal gestript.
Schoongemaakt, NL logo + andere sticker resten verwijderd en de lak ''gekleid''
Let ook even op de afdruk van het NL logo.
Dan de Dap maar weer tevoorschijn getoverd.
En het eindresultaat, na
Stap 1: Klei
Stap 2: Oranje pad met Inizio
Stap 3: Witte pad met Mezzo
Stap 4; Zwarte pad met Finale
Stap 5: Collinite's 845 Wax
NL Logo niet weg te krijgen.
En afgehangen en afgebouwd in de auto.
Nu is ook goed te zien hoever de linkerkant naar binnen is gekomen, dat word ook nog een leuk klusje om dat weer netjes te krijgen.
Maargoed er zit weer schot in de zaak.