Auteur Topic: geknokker na t verlagen  (gelezen 3588 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #30 Gepost op: za, 04 sep 2010, 15:19:37 »
die pasringen hebben niets met je toplager te maken.

De pasringen zorgen ervoor dat de schokdemper vast in de poot wordt opgesloten. Als je de twee ringen (zoals op je foto) NIET hebt gebruikt.. dan weet ik wel waar het geknokker vandaan komt....



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #31 Gepost op: za, 04 sep 2010, 15:30:46 »
ik heb die ringen ook niet en de mijne knokkert  niet -nana-{ja als die gekke moer los raakt wel}
de schokdemper is toch lang zat om opgesloten te zitten in de veerpoot!!

[die 2 ringen zitten er niet altijd bij!]
« Laatst bewerkt op: za, 04 sep 2010, 15:33:37 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #32 Gepost op: za, 04 sep 2010, 17:04:37 »
[die ringen zitten er niet altijd bij]

Want het ene merk schokker is het andere niet.

Bij Koni Geel moeten ze in ieder geval gemonteerd, zodat ze geen speling hebben,. zonder de ringen klopt de hoogte niet en de diameter niet.
Bij andere merken zijn de dempers aan de bovenkant soms net wat dikker zodat je geen vulring nodig hebt.
maar: Als ze d'r bij zitten, dan zou ik zo denken: die zitten d'r niet voor niets bij. Schokdempers voor de Polo zijn nou niet echt universeel: Die vulringen zijn niet bedoelt bij montage onder een Golf ofzo ( met losse fusee's ).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #33 Gepost op: za, 04 sep 2010, 17:14:50 »
[die ringen zitten er niet altijd bij]

Want het ene merk schokker is het andere niet.

 
 Als ze d'r bij zitten, dan zou ik zo denken: die zitten d'r niet voor niets bij.

uiteraard  -thumbsup-


klinkt indd logisch als ze erbij zitten monteren -klus-, ik weet dus niet wat voor set er bij chop onder zit -oops-
zover heb ik zijn topic niet gelezen!

{wat mij opviel bij de ta set was dat die scokker zeker 3 tot 4mm eruit stak en dus opgesloten raakte door die grote moer..}
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #34 Gepost op: za, 04 sep 2010, 17:59:08 »
[die ringen zitten er niet altijd bij]

Want het ene merk schokker is het andere niet.

Bij Koni Geel moeten ze in ieder geval gemonteerd, zodat ze geen speling hebben,. zonder de ringen klopt de hoogte niet en de diameter niet.
Bij andere merken zijn de dempers aan de bovenkant soms net wat dikker zodat je geen vulring nodig hebt.
maar: Als ze d'r bij zitten, dan zou ik zo denken: die zitten d'r niet voor niets bij. Schokdempers voor de Polo zijn nou niet echt universeel: Die vulringen zijn niet bedoelt bij montage onder een Golf ofzo ( met losse fusee's ).


De poten zitten echt niet los in de fusee hoor no fucking way! qua diameter bijna gelijk als de binnen diameter van de fusee en die moer van de fusee sloot m helemaal op zonder die ringen! daar durf ik m'n handen voor in t vuur te stoppen! en die ringen heb ik er bij gekocht zaten niet bij de set van mij ;)

Maar goed t is de kineet wel want als ik nu de koppeling in trap wordt t geluid minder en als ik gas geef wordt t meer
« Laatst bewerkt op: za, 04 sep 2010, 18:01:05 door Der Ghopmeister »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #35 Gepost op: za, 04 sep 2010, 18:29:08 »
Bochtjes draaien met volledige  stuuruitslag. Maar dat weet je natuurlijk wel al.....  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #36 Gepost op: di, 07 sep 2010, 09:46:23 »
hoe kun je eigenlijk zien als de kineet aan de bakzijde nog goed is als je de as los hebt -dunno-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #37 Gepost op: di, 07 sep 2010, 09:50:28 »
Rubber eraf?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #38 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:06:10 »
ja en dan  -dunno- kan er niet veel duidelijkheid in de vraagbaken vinden die ik heb en dat zijn er 3......

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #39 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:08:24 »
Kun je eigenlijk niet zien. Hij kan kapot zijn en er toch prima uitzien. Als de kogeltjes eruit vallen weet je zeker dat-ie kaduuk is. Je zou het moeten kunnen voelen, maar het lastige is dat-ie onder belasting heel anders kan reageren dan los in de hand...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #40 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:10:24 »
ja dat vermoeden had ik ook al maar goed heb m ingedrukt zeg maar en dan rond gedraaid voelde toen niet echt weerstand en uitgetrokken net zo -dunno-

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #41 Gepost op: di, 07 sep 2010, 11:26:46 »
Reserve as erin en luisteren of die stil is?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #42 Gepost op: di, 07 sep 2010, 11:39:47 »
als t nou droog was..... dan was ik al ff bezig -klus-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #43 Gepost op: wo, 08 sep 2010, 12:13:36 »
en weer opgelost was gewoon de kineet aan de bakzijde maar goed aandrijfasje vervangen en weer -sturen- -naughty-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: geknokker na t verlagen
« Reactie #44 Gepost op: wo, 08 sep 2010, 12:15:17 »
 -thumbsup-

"mini-specht" nu ook weg, wellicht? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!