Auteur Topic: Project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls  (gelezen 20814 keer)

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #195 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 17:35:37 »
bergcup? het wielkasten verbreden waar ik het over had daarmee bedoel ik zo ongeveer zoals dat bij merrijn is gedaan. die gruppe H wielkast randen zijn spuuglelijk -gumuz- dus dat word hem zoizo niet.

en tja de auto krijgt verder een rolkooi en kruipstoelen en deze word zo gebouwd dat hij er ook weer uit kan. de kuipstoelen kunnen er net zo goed ook weer uitgehaald worden waarna een origineel interieur terug kan. en een slotje uit de kofferklep halen lijkt me ook geen ramp. dus zo veel van het orrigineel ''verneuk'' ik niet de auto word alleen een andere kleur dan origineel. plus dat de auto niet zo keihard is als iedereen denkt want als de auto er nog een jaar zo bij staat begint ie ook te rotten en te roesten.

en buiten dat alles hebben jullie de auto allemaal gezien op marktplaats 2 jaar terug (voor de mensen die hem niet gezien hebben, hij heb er zeker 6 maanden op gestaan)  en ik heb hem zelf ook nog te koop gehad hier op het forum en toen wou niemand hem hebben want dat was ''te duur'' ben je een liefhebber en had je graag een originele derby gehad was dat je kans. ik heb besloten hem toch te houden aangezien er niet genoeg animo was voor de auto. en dit zijn mijn plannen. hate it or love it

amen
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #196 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 17:35:55 »
Ach gewoon verbouwen dat ding maar van die opzet-randen zou ik niet doen. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #197 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 17:42:53 »
opzet randen komen er ook absoluut niet op -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #198 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 19:27:53 »
Uiteindelijk is het gewoon je eigen auto, Bouke, en mag je er natuurlijk van maken wat je zelf wil... Heb je inspiratie-foto's van waar je naar toe wil?

die gruppe H wielkast randen zijn spuuglelijk -gumuz- dus dat word hem zoizo niet.

Ik kan dit toch wel waarderen...
« Laatst bewerkt op: di, 16 mrt 2010, 20:10:57 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #199 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 20:17:39 »
heb niet echt foto's t is gewoon voor een groot deel m'n eigen id. stel je voor een derby met de wielkasten op de zelfde manier als hoe ze origineel zijn maar dan met een stukje ertussen zodat ze de zelfde lijnen heeft maar dan iets breder. van binnen lijkt me het duidelijk. verder van buiten wel met de originele chrome lijstjes op de zijkant, rond de ramen, rond de grill en polo 1 bumpers in chroom met hoekjes is het id. originele achterlichten en kruiskoplampen. en een nieuw chrome logo in het midden van de grill

dus eigenlijk zal de derby er van buiten nagenoeg het zelfde uitzien als een derby eruit ziet alleen breder en zonder slotje in de kofferbak.

ik heb 2 jaar terug op mivw meeting op het oude terrein (weet niet of iemand daar ooit eens is geweest)
een baby blauwe golf 1 gezien in de zelfde stijl van buiten orrigineel van binnen rolkooi en kuipstoelen en snel. en die heeft me gewoon aangesproken.

het onderstel kan er volgens mij alleen beter worden door het rubber te vervangen door teflon. de schroefset etc.

alleen begrijp ik wel het punt dat jullie hebben mbt het interieur. ik vind het zoals ik het voor me zie persoonlijk erg vet. en het voordeel ervan voor jullie of misschien wel voor geert of een andere polo/derby eigenaar, dat de stoelen en achterbank en andere interieur delen verkocht worden zodat iemand anders die weer kan gebruiken voor de restauratie van een derby/polo die origineel moet worden.

hoop dat ik zo een beetje duidelijkheid heb geschept dat het GEEN tupperware spoilerbak met 6 kleuren overdreven stickers nummers en dat soort crap word. maar gewoon subtiel met een racey look en een snelle motor word maar het ook belangrijk is dat de originele charme word bewaard -thumbsup-

en ik denk dat veel van jullie het uiteindelijk mooi gaan vinden maar dat zien we dan wel weer.
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #200 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 20:19:21 »
Ik ben al blij dat je snel kon beslissen ....  -nana-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #201 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 20:24:08 »
haha krijgen we dat weer :P gefeliciteerd luc met de 200e reactie in mijn topic :D
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #202 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 20:28:05 »
Uiteindelijk is het gewoon je eigen auto, Bouke, en mag je er natuurlijk van maken wat je zelf wil... Heb je inspiratie-foto's van waar je naar toe wil?

Ik kan dit toch wel waarderen...

nee sorry dat kan ik niet met je delen. dat het er aan de onderkant ineens in een rechte lijn uit springt vind ik niet mooi.

Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #203 Gepost op: di, 16 mrt 2010, 20:28:54 »
die zogenaamde race-styl spreekt mij best wel aan,zit er zelf ook t denken om lichtelijk die kant op te gaan.
achterbankje er uit schrotjes weer erin enz...
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #204 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 17:49:20 »
ben ook weer even bezig geweest.t is kwa temperatuur weer wat beter uit te houden in de schuur -klappen-
ik had een nieuwe motorbok aangeschaft in elkaar gezet en de motor erin gehangen. wat niet echt meeviel. de ontwerpers van die bok hadden er niet echt rekening mee gehouden dat ik er geen v8 in hoef te hangen denk ik -gert- maar goed na we gekloot en de plaat een kwartslag te draaien paste het wel zo ongeveer en daar gaat het uiteindelijk om -thumbsup-. meteen even begonnen niet dat ik erg ver kwam omdat me tijd op was :) maar goed carterpan er even afgeschroeft en daar werd ik best droevig van helemaal vol met stroperige achtergebleven olie. en als ik vanaf de bovenkant kijk zagen de cilinderwanden er niet al te best uit dus das allemaal een beetje jammer.

maar als ik zo kijk naar de olie en kvs kanaalen in de kop en onderblok komt dit overeen met de kanalen die in m'n 3f blokje zitten die er naast ligt wat dus zou betekenen dat de kop op ieder anders smalblock zou passen. alleen wat dan weer jammer is is dat m'n krukas tandwiel 24 tanden telt en die van de 3f ik meen 26 en dus de nokkenas tandwielen ook 2 tanden minder heeft dan die van ieder ander smalblock wat dus weer problemen oplevert.

binnenkort de rest uitelkaar halen en dan bedenken wat ik ga doen.
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #205 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 18:09:29 »
Dat zijn dan toch 4 tanden op het nokkenastandwiel.

Zou je die tandwielen niet gewoon uit kunnen wisselen?
Oo=o=oO

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #206 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 18:41:07 »
High torque vs low torque?

Tandwielen kun je zo overzetten hoor. Let dan ook even op het tandwiel van de waterpomp.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #207 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 22:14:12 »
we gaan het zien morgen ga ik verder -klus- maar grotere nokkenas tandwielen kan ik niet kwijt die gaan tegen elkaar lopen
« Laatst bewerkt op: ma, 26 apr 2010, 22:16:38 door BestwelBouke »
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #208 Gepost op: ma, 26 apr 2010, 22:50:08 »
ik zou eerst eens gaan meten in je ahf blok wat cylinders en zuigers betreft , stroperige olie komt vaak door heel lang stilstaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #209 Gepost op: di, 27 apr 2010, 06:33:00 »
Haha dat lang stil staan kan best kloppen. Ja ik zal er even aan gaan meten. Maar ik vrees het ergste aangezien die hoonsporen verdwenen zijn.
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.