Het Polo86c Register
Treffen / Meetings => Aankondigingen => Topic gestart door: Serge op wo, 01 dec 2004, 22:21:50
-
essen was veel lampjes ,veel boem boem ,2 polo's waarvan 1 2 steilheck en 1 1f.
moet zeggen was leuk ,maar meer styling dan tuning of noviteiten
-
Tjoening? Styling!
Die standjes die echt iets te melden hadden,.. die waren of te duur (HTN/Sandtler/ATE etc) of hadden niet echt spul bij zich voor de verkoop..
Maakt niet uit joh: geld raakt daar toch wel op...
-
Foto's?
-
Check! Ook weer terug...
680 km op 1 tank, bij 42 liter maakt 1:16
Foto´s? Heb er 2 gemaakt..
Veelste veel bling bling en spoiler zooi idd.
Maar het was wel even leuk.
-
680 km op 1 tank, bij 42 liter maakt 1:16
Heb hem ook weer vol gegooid; 627 km op 32,5 liter!
Ruim 1 op 19 -naughty-
-
Ben 20min geleden ook weer thuis "ingechecked".
Heb nog koppijn van alle blinbling,neon, flitslampjes en boomboomboxboxen...... :O
Maar dat zakt alweer af, want de eBay-sinterklaas is vandaag langs geweest, dus ik heb pakjesavond -naughty-
-
Foto´s? Heb er 2 gemaakt..
wij geeneen.... -love-
ongeveer 1 op 14,5
-
..
-
..
-
..
-
Ik heb weer niks gemist zie ik... -wanker-
-
het grootste stuk roest van essen en hij heb er foto's van.... -naughty-
-
Zal wel een verademing geweest zijn: beetje roest tussen dat bling bling
-
het grootste stuk roest van essen en hij heb er foto's van.... -naughty-
= meer lucht -> dus sneller ! -sturen- -naughty-
-
ff tussen neus en lippen door:
Motor: 1272 ccm als Basis - Zylinderkopf Kanäle strömungsgünstig bearbeitet - Ventilführungen zurückgefräst Ventile und Ventilsitze bearbeitet - Nockenwelle 304 Grad - Tassenstössel Drehzahlfest bis 9500 U/min - Verstellbares Nockenwellenrad - Verstärkte Ölpumpe - Schwungrad erleichtert und gewuchtet - Kolben geändert auf Verdichtung 12:1 Einzeldrosselklappenanlage 42 mm - Saugrohr und Luftsammler OK-Tuning - Einspritzdüsen G60 - Verstärkte Benzinpumpe - Verstellbarer Benzindruckregler - Ansaugbrücke Eigenbau, strömungsgünstig bearbeitet - frei programmierbares Einspritzsteuerteil M3D - Edelstahlfächerkrümmer - Metallkat - Edelstahlabgasanlage 62.5 mm - Ölkühler 20 Reihen - Geänderte Kurbelgehäuseentlüftung - Leistung: 100 KW bei 8000 U/min !!
Waarom zegt er iets 'in mijn hoofd' dat 130 pk toch wel een mooie waarde is voor een 1.3'tje ongeblazen..
en dat ik geen 100 pk per liter ga halen met mijn 1.4'tje..
-
Vermogen is ook niet alles..
Je kunt er misschien meer uit halen, maar dat gaat dan bijv. weer ten koste van het koppelverloop of het bruikbare toerengebied.
Vermogen wordt gevormd door: koppel en/of toerental en/of cylinderinhoud.
Meer vermogen door 1 of meerdere van de 3 te verbeteren/verhogen.
Koppel komt uit cylindervulling (cylinderkop bewerken, kleppen, inlaat, gasfabriek).
Toerental door klepsturing, bewegende massa verminderen.
Cylinderinhoud door uitboren oid.
Toch leerzaam zo'n "Jetzt mache ich ihm schneller" -naughty-
-
vind opzich 100pk/liter wel 'stoer' klinken..
Ben qua koppel best tevree met die 120 Nm die ik nu tot m'n beschikking heb (ook met het 'kromme' verloop zoals dat nu is).. moeite zat m'n winterbanden niet op te roken tijdens het woonwerk verkeer.
Maar goed; 100kW met zoveel aanpassingen.... daar staan dan vast minimaal 150 Newtonmetertjes koppel tegenover..
-
kuch toen wendy der 1.4 op 3 poten liep met webers op de bank toch bij 5000rpm een 116pk met 132nm koppel kuch kuch
-
Toch leerzaam zo'n "Jetzt mache ich ihm schneller" -naughty-
en een toeren motor combineren met korte bak zet meer koppel op de wielen dan een g40 motor met lange bak die dus toeren begrensd is ivm lader
combineer dus toeren motor met turbo en -naughty- -naughty- -naughty- -naughty- -naughty- koppel op afroep en pk op afroep .nu nog de eerste keer heel voorzichtig dat gas aanraken -klus-
ik zeg dus grotere uitlaatkleppen (34 inlaat en 30 uitlaat),compressie 7,6 tot 8 op 1. 286 nokker ,garret m27(is goed voor 1.8 16v) op 1 bar,32mm cbr carbs met dynojet stage 1 op 1.3 l cylinder inhoud en rook gas afvoer van 65mm
8p versnellings bak