Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Steilheck op za, 11 jul 2015, 15:59:46
-
Staat voor de deur na een warm, maar voorspoedig, ritje van Almelo naar het Westen -thumbsup-
Lijstje met dingetjes:
CHECK Snelheidsmeter werkt, dagteller en kilometerstand niet. Nieuwe km stand : xxxxxxx
CHECK Benzinemeter werkt niet >>> mmmmh, vandaag weer wel. Interessant. Maar dat komt omdat ik wel een zekering heb vervangen.
CHECK Kentekenplaat verlichting (units) achter vervangen
Versnellingspook is versleten, kiest nu zelf liever de achteruit dan de 1
Schakel as keerring is aan vervanging toe
Expansievat koelvloeistof heeft een scheur, maar lekt niet
Koelvloeistof vervangen
CHECK RAW voorzijde, de bumperbalk bevestiging terug buigen en glaasje vervangen
CHECK Accuwakje controleren en herstellen
CHECK Parafanplastic vervangen
Slot rechter deur niet van buitenaf te openen
...
Rijdt verder verrassend goed, trekt goed op en in zijn 4 best nog wat koppel over. Geen piepende kachel! -thumbsup-
-
Luc weer aan de Polo -thumbsup-
-foto-
-
Lijstje met todo punten is niet heel schokkend , en inderdaad -foto-
-
Ja denk, We hadden wel samen kunnen rijden, Luc. Ik ben gisteren in Enschede geweest om een derby te halen.
Gefeliciteerd man!
-
In Almelo en dan geen koffie komen drinken -gert-
-foto-
-
Er was geen tijd voor koffie ivm op tijd terug zijn voor werk, helaas. -boehoe-
En .... agv files net op tijd terug. Wel een mooie oude Celica gespot -hug-
Maar wel weer fijn om Polobezitter te zijn!
-
-foto-
-
Niet van de Celica gemaakt ... of bedoel je van deze Polo? KLIK (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9903.0)
-
Op gehaald in postcode gebied 7606?
-
Postcodegebied 7609
Nooit geweten dat die oude dashboards van hardplastick waren. Wat een gerammel!
In het klokkenspel de snelheidsmeter vervangen, nu doen km teller en dagteller het ook weer. Dus ook een andere km stand nu. Verder het stomme klokje vervangen door een leuke toerenteller. Nieuwe lampjes in dashboard geplaatst.
Glaasje knipperlicht linksvoor vervangen. Was gescheurd
Knipperlicht rechtsvoor helemaal vervangen.
Nummerplaatverlichting vervangen door gereviseerde units en deze op de juiste manier geplaatst. Een van de oude scheen de verkeerde kant op, was er dus verkeerd om ingezet ....
Rechterflapoor spiegel vervangen door een druppel.
-
Sporthart er tzt in? Verdere plannen ermee?
-
Voorlopig blijft het GL-tje erin. Loopy prima, trekt lekker voor een litertje.
Er komt eerder een vijfbak in dan het Hart.
Plannen: iets verlagen, moet comfortabel blijven want het wordt een Camper-van. Voor de eenpersoonswandelvakanties. Dus in ieder geval achterbank eruit en vlakke laadvloer creëren. Als ik op vakantie ga, of misschien een meeting in het buitenland , gaat de bijrijdersstoel er uit en trek ik de vloer door voor een langere slaapplaats.
Morgen beslissen over een garage huren van een woningbouwvereniging. iets minder dan 7 tientjes in de maand. Wel handig om dan dec/jan/feb te stallen.
-
Ja denk, We hadden wel samen kunnen rijden, Luc. Ik ben gisteren in Enschede geweest om een derby te halen.
Gefeliciteerd man!
en dan bel mail pb of app je niet even voor de kamei spoiler -dunno-
-
Nee, blijkbaar niet :) Maar ik had het ook niet bekend gemaakt dus niemand wist dat ik die kant uit ging.
-
Nog nadenken over een garagebox van minder dan 7 tientjes? Ik begrijp dat het misschien niet in het budget past, maar goedkoper ga je ze zeker niet vinden?!
-
Radiator ventilator draait ook weer. Sloeg niet aan. Zekering vervangen scheelde alweer een hoop. -klus-
Vandaar dat afgelopen zaterdag de temperatuur ook hoog stond, behalve agv de warmte en files dan. :)
-
-klappen- -klappen- -klappen- Luc weer aan de polo!!!! :)
hup hup sporthart er in -nana-
-
Achterbank leuning: LiHaReScho -naughty-
Gordels achter: ReHaLiScho -naughty-
Oude sportstuurtje van OPA opgediept, nog te plaatsen
Mmmh, brandstof meters (jawel, meerfout :) ) doen het beiden niet, ligt dus aan verbinding met vlotter
Relais 21 is ADHD -ja-
Expansievat zonder schade opgediept uit voorraad onderdelen
Fijn, zo een schuur vol met spullen. Blij dat ik uit OPA bijvoorbeeld ook nog de ruitenwisser met interval ed bewaard heb. Leuk voor later -thumbsup-
-
Relais 21 gescoord: Adhd RAW is aan de Ritalin -thumbsup-
Rest is voor na de vakantie :)
-
GOED bezig!
-
Na de vakantie grooooooote beurt (sapjes/riempjes) en leren hoe je kleppen stelt en een GL afstelt. Staat vast ergens een "Sergemethodiek" op het forum.
-
Ok, het is kapot!
Maar wat is het en wie heeft er nog een werkende, compleet met de rest, liggen? :)
-
Werkelijk geen idee waar ik naar zit te kijken?! 😳
-
Het is nog keramisch ook! :)
-
Lichtsterkte verstelling dashboardverlichting in/op/aan lichtschakelaar?
-
1 ding klopt Sjon: het is een variabele weerstand -thumbsup- Maar waar zit het in .....
-
Vlotter
-
-thumbsup-
Nu zoek ik nog een vervangend exemplaar: 1 werkende vlotterunit voor carb tank graag. Heeft geen haast in verband met vakantie afwezigheid.
-
Heb ik ook nog voor je.
Zal hem gelijk met de remdruk regelaar van de a as opsturen.
Mag je gratis hebben
-
-thumbsup- Thanks Buddy -hug-
-
Eventueel nog meer nodig?
Misschien rij ik deze week of weekend wel even die kant op.
Ken ik ff bij je polo kijke.
-
Nog meer nodig:
Geld, vrije tijd, geduld :)
Watskebeurt:
Tapijt voor eruit gehaald ivm vocht uit accuwak, dat heeft even prio. Droog gemaakt en morgen accu eruit en eens zien wat er nog leeft.
Ik hoorde dat tijdens de afgelopen zomerstorm (ik was op vakaaansie) de Polo aan de bovenwindse kant van een boom stond en een flinke tak dus het gebakkie met afstand gemist heeft. -goodjob-
Oh ja, en ik kreeg een brief: ik mag een bepaalde periode in de winter de weg niet op van de Belastingdienst .... :)
-
Brief had ik ook gekregen voor de derby, maar ik ga niet betalen hoor.
-
Precies, das je eigen keuze of je meedoet aan de overgangsregeling.
Accuwak: ah, 't is een echte Polo -boehoe-
-
Idd eigen keuze. Het zal toch geen winterdaily gaan worden. Dan heb ik ook drie maanden om wat uit elkaar te trekken en op te knappen.
-
accuwak leuke klus om te fixen aargh.gif
succes lucmans -thumbsup-
-
Ach, reparatiedeel is aanwezig. Een een beetje lasser moet het toch redelijk rap kunnen fixen toch? Ik ga dat niet zelf doen nl. :P
-
Ach, reparatiedeel is aanwezig. Een een beetje lasser moet het toch redelijk rap kunnen fixen toch? Ik ga dat niet zelf doen nl. :P
Ja een beetje lasser moet het wel snel kunnen maar het is gewoon een kak plek om te werken :)
-
Als je accubevestigingsboutje afbreekt, dan parker je het klemmetje toch gewoon vast. En dat op drie verschillende plekken omdat de eerste twee niet goed hielden ....
Geen wonder dat er een accuwak gaat ontstaan -gert- Maar goed. Vandaag alle bekleding onder dashboard vandaan en vloerkleed voorzijde verwijderd om te kunnen dweilen. Zo goed mogelijk drooggemaakt. Van het weekeind maar eens kijken hoe we dit tijdelijk even waterdicht kunnen maken. Het lijkt erop dat er maar tot het lassen een laagje dakbedekking op moet komen om de boel droog te houden.
-
Lekker dan -boehoe-
succes met de tijdelijke fix -thumbsup-
-
Zo gaat het lekken idd :(
-
-gert-
-
Het lijkt mee te vallen met de rottigheid zo op de foto ? Of heb ik dat mis ?
-
Mwah, dat wel. Maar het water kan nu rechtstreeks de bijrijders plek instromen. Onderkant accu ijzer is ook al aardig aan het gaten maken. ook aan de raamkant onder de parafan.
-
Niet vergeten: ook de deurrubbers lekken dus.
Gisteren in de regen gereden en links en rechts op de stoep geparkeerd. Ja hoor, deurrubbers zijn ook aan vervanging toe. Straks even naar sloop en betere zoeken
-
Deurrubber (2f) en een groen voorraam gescoord op de sloop voor 40 tientjes bij elkaar. -thumbsup-
Rubber gemonteerd en nu weer hopen op hopen regen om te zien wat helpt. Verder wat vijver-rubber geregeld om de deurfolie te vervangen. :)
-
Goed bezig Luc -klus-
Phoe vijverfolie, ik vond een bouw vuilniszak al rot om te plaatsen :)
-
Zal een how to maken, want ik heb zo mijn ideeën. Denk " schubben" -thumbsup-
-
polo fish oxford -uitlachen-
-
Ik gebruik laminaat-zeil, om te isoleren van optrekkend vocht. Volgens mij wel stukje beter betaalbaar?
-
Ach, restjes bij de tuinboer zijn gratis :)
-
Achterklep ruitenwisser werkt weer
Achtersproeier werkt weer
Achterruitverwarming werkt weer
Natuurlijk de bekende achterklepdoorvoertule kabelboombreuk :) 75 procent van de kabels daar waren door -klus-
-
goed bezig! ik moet bij mij ook nog een keer kijken :)
-
Ik vergeet steeds foto's te maken -nana-
-
foto's jaa die willen we zien! -thumbsup-
-
goed bezig! ik moet bij mij ook nog een keer kijken :)
Dan is je sproeiertje misschien ook dichtgerot. :) WD40 erin en laten weken werkt prima -thumbsup-
-
Gelukkig is het weekend en kan je mooi foto's maken, Luc -nana-
-
Stand van zaken op dit moment:
Leeg en waterdicht casco (lassen accuwak staat op zeer korte termijn op stapel)
-foto- jazeker:
-
Binnen voorin:
Hardplastic dashbord met afgebroken deeltjes
-
Accuwak, stuurtje -hug- en meer afgebroken
-
Sticker en rechts achter. Schone tankhals en wielkast. Buitenkant wielkast heeft wel deuk en iets roest op vreemde plek.
-
Net achter en voor schort. Schade aan bumper(balk)
-
Nette achterkant met roestvrij rond achterlichten. Saaie deurbekleding en een octopus in het voorruit :)
-
Binnen roest agv veel vocht en extra gaten voor tapijt lijsten -gert-
-
Motorruimte met alternatief parafan plastic. DPC folie vastgezet met een stuk gootlijst -thumbsup-
-
Leuke basis maar te saai om origineel te houden .... -naughty-
-
Leuke basis zo! -thumbsup-
-
Verder net zinkspray en schakelasoliekeerring gehaald.
5-bak potje ontroest en in de zinkspray en stonechipdingeszooi, morgen schakelpotje en keerring wisselen.
Twee vragen:
Weet iemand hoe snel je bak leegloopt als je de keerring eruit trekt? antwoord (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=664.0)
Is kogellagervet goed genoeg om het potje mee te vullen?
EDIT:
Duplo vervangen voor H4
-
Zo, roest eruit, metaal erin. We hebben weer een accubak! Foto's? Morgen weer een dag
-
Mooie sfeer foto's luc :)
-
Wist ik veel dat ik vandaag "ontvoerd" zou worden voor een geheel verzorgd 50ste verjaardag feestje :)
-
Een wak kan je het beste in de winter fotograveren. -nana- :)
-
New shizzle met zinkspray
-
On top of that: straaik kit en voor de liefhebbers een selfie -naughty-
Dan kan, na de dempingsmat, snel weer het dashboard en ergens een accu in.
-
Mooie selfie. :)
-
Lekker bezig luc
-
Goed bezig -thumbsup-
-
BYE BYE accuwak -goodjob- -klappen-
goed bezig luc! -thumbsup-
-
Vanmorgen stond de vloer er mooi droog bij.
Vanmiddag, of morgen, nog een antidreunplaat erop klussen en beslissen of de accu daar weer terug komt of deze verplaatst wordt naar binnen. Binnen betekent een gelaccu & plekje verzinnen en op de originele plek betekent weer een deugdelijke bevestiging klussen in een bekend zwak punt (wat nu wel weer gerepareerd is maar toch ...)
-
Camper-van => 2-accu-systeem?
-
Camper/Sleeper maar waar zou ik een tweede accu voor nodig hebben? Elektrische deken of zo :)
-
-thumbsup-
-
Camper/Sleeper maar waar zou ik een tweede accu voor nodig hebben? Elektrische deken of zo :)
Verlichting, koken, radio, wekker, opladen telefoon, 27MC, iPad om tijdens camptrip op Polo-forum te kunnen, WiFi-router, allerhande zaken gedurende langere standtijd, om vervolgens wel nog onbezorgd te kunnen starten/wegkomen.
-
Oh dat ja :) , ik parkeer altijd met de neus richting heuvel af. Koppeling los, tweede versnelling, rollen en starten!
-
Wordt je bed dan ook pneumatisch of hydraulisch waterpas te stellen of laat je het bloed gewoon naar je hoofd stromen?
Pics for attention/inspiration
(https://www.travelwheels.com.au/site/wp-content/uploads/2014/12/pngIMG_2886.png)
(http://www.business4cars.nl/uploads/fm/inbouw/Chevy%20Van/1.jpeg)
-
Remindervraagje aan mijzelf: bedbodemhoogte gelijk aan tildrempel?
-
Gewoon lekker primitief kamperen joh.
Verlichting = knoei/zaklamp (ledjes vreten weinig stroom / batterijen)
Koken = knoei / gas
Radio = zelf zingen / foon
Wekker = niet nodig / foon
Opladen foon = zonnecellen -dunno-
27mc = alleen nog maar voor platkoppen
Tablet/wifirouter = foon
Foon vzv stroom is dus wel een pre :)
Koeling is mogelijk iets om over na te denken: gas? en tijdens 't rijden op stroom?
-
Platkoppen? -dunno- :)
-
Platkoppen = van die vrachtwagen'chauffeurs' uit Polen die niet zonder 80x te steken
hun oplegger achteruit richting laadperron kunnen rijden....
-
Hoogte is afhankelijk van: stap ik via de achterklep in bed of via de bijrijdersdeur.
Koeling: isolatie van de deuren (daar twijfel ik nog over) en panelen met ..... schapenwol. Ideaal spul, want neemt vocht op zonder nat te worden en staat vocht af bij lage luchtvochtigheid en dempt geluid. Hiermee is ervaring opgedaan in de busnaarcamperombouwwereld.
Moelanders en platkoppen (http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/32921-moelanders-en-platkoppen/)
-
Hoogte is afhankelijk van: stap ik via de achterklep in bed of via de bijrijdersdeur.
En hoeveel opbergruimte je onder je bed wil -dunno-
M.b.t. koeling doelde ik eigenlijk voor 't eten&drinken
-
Voetenbak passagier koelbox maken, waarbij deksel deel van bed is. Instappen in bed via achterklep, zo kun je droog je schoenen buiten uit doen (onder klep). Verticaal dichtdoen vanuit liggende houding dmv koord.
-
Antidreunmatjes erin en we hebben weer een prachtig bakje. -uitlachen- Echt zonde om een accu op te gaan zetten.
-
Moderner dashboard ingebouwd. Oude hardplastieken ging LiHaReScho.
En de stuurstokjes. Lekker met interval wisoptie! Niet dus. -gert-
Soms denk je: LEGO, dus moet lukken. Maar de kabelbomen zijn geen LEGO. Binnenkabelboom uit de SEDAN met interval voor de ruitenwisser dacht ik even aan te leggen. Maar dan gaat het mis met de remlichten ..... want kabelboom van de SEDAN had de remlichtschakelaar in de pedalenbak. En deze Steilheck heeft hem in de motorruimte.
Dus ..... dat wordt nog even zoeken of vervangen.
Tenslotte nog een waterspoortje ontdekt: bij linkerzijde voorruit zit een zeer klein beetje roest. Maar genoeg om de aansluiting niet meer waterdicht te laten zijn.
-
Op de sloop een pedalensetje uit een na-'87-er scoren. Wisselen is eenvoudig (op het op je kop in je voetenbak hangen omdat het buiten regent na)...
-
2 draadjes verlengen richting drukschakelaar op hrc kan ook.
(bij m'n classic heb ik 't andersom gedaan: draadjes van drukschakelaar naar binnen gelegd)
-
Kan inderdaad ook. -uitlachen- Waar heb ik mijn scotch blokjes ook al weer neer gelegd? :)
Fotootje van aangepaste claxondop -naughty-
-
Kroonsteentje kan ook hoor :D
En leuke claxondop -thumbsup-
-
Het is vast vooruit lopend op het Mario Kart thema. -naughty-
Ik vond nog 5 1/2 inch brde staaltjes in de schuur. Plan: door een zinkbad halen.
Dus: weet er iemand een verzinkerij die goed werk levert? Liefst die zelf ook ontlakt. -dunno-
-
Nu weer twee stoelen erin. Bestuurdersstoel weer lekker verstelbaar met de knop aan de handremkant.
Verschillende stof -gert- Ben even langs een autobekleder geweest. Twee stoelen voorzien van nieuw huidje kost rond de 200 eurootjes. Maar zegt hij. Ik ben in 1 uur klaar met een stoeldeel. Als je het zelf doet, kan met een gewone naaimachine -thumbsup-, dan zal het twee uurtjes duren. Dus wat is het plan voor de wintermaanden? Inderdaad. Een weekendje naaien. -naughty-
Tip van de week: tik met merkpunt in je stuurnaaf waarop je je stuur op rechtuit kunt centreren! Hoef je nooit meer eerst je wielen in de rechtuitstand zetten voor je je stuur recht gaat zetten. -thumbsup-
-
Volgende cosmetische stappen:
a] Forumkentekenplaathouder aangebracht
b] Grille met verstralers geplaatst en aangesloten
c] Gele H4 lampen geplaatst
-
Nu weer twee stoelen erin. Bestuurdersstoel weer lekker verstelbaar met de knop aan de handremkant.
Verschillende stof -gert- Ben even langs een autobekleder geweest. Twee stoelen voorzien van nieuw huidje kost rond de 200 eurootjes. Maar zegt hij. Ik ben in 1 uur klaar met een stoeldeel. Als je het zelf doet, kan met een gewone naaimachine -thumbsup-, dan zal het twee uurtjes duren. Dus wat is het plan voor de wintermaanden? Inderdaad. Een weekendje naaien. -naughty-
Tip van de week: tik met merkpunt in je stuurnaaf waarop je je stuur op rechtuit kunt centreren! Hoef je nooit meer eerst je wielen in de rechtuitstand zetten voor je je stuur recht gaat zetten. -thumbsup-
Ja, handig, als ik was vergeten te merken reed ik een rondje met los stuur, tijdens rijden ff recht zetten.
-
Voorkant, Achterkant (Check de prachtige 86c plaathouder!) en de andere pook -naughty-
-
10 tegen 1 dat je zelden met je hand óp de pookknop schakelt...
-
Tijdens de proefrit ook geoefend met hand op de knop en dat bevalt prima! Hij was eerst hoger maar dat was niet zo fijn. Dat was een 10 tegen 1-tje -thumbsup- Dus de pijpensnijder werd weer ter hand genomen ...
Dus 10 tegen 1 is nu geen juist inschatting meer :)
-
Mr. ratrod :)
-
Er zit inderdaad een Rat (Fink) in de pookknop. Maar dat jij dat kon zien ..... :)
-
Ik heb een 3D bril :D
-
Achterzijruiten vervangen door groen getint glas. -klus-
Wellicht maandag bij de sloop twee nette 2f deuren met groen glas halen ....
-
Achterzijruiten vervangen door groen getint glas. -klus-
Wellicht maandag bij de sloop twee nette 2f deuren met groen glas halen ....
volgens mij heb ik ook nog iets liggen mits je niks vind
-
Nette deuren: zonder roest en minimaal aantal deukjes. Binnenkant daarentegen interesseert me weer geen zier :)
Update: achterklep voorzien van groen getint glas en raamsponning gecleaned van roestplekjes. Waren echter minimaal. En dat voor een 84-er -thumbsup-
-
Kleurplan: RAL 6011 Resedagroen. Het is een beetje groengrijsblauwig. Maar weer net geen Legerkleurtje.
Lijkt mij wel een mooi Polo kleurtje :) Beter dan Marineblauw .....
Lastig om met Selecta de kleur goed te krijgen.
Oh ja, ook voorbereidingen getroffen voor het Twingo dak. Hemel eruit!
-
Leuke kleur voor mat ook...
-
Ik heb nog een twingo mal hangen voor het dak -thumbsup-
-
Nunspeet? Najaarsmeeting.
-
Nunspeet? Najaarsmeeting.
Nope daar ben ik niet bij.
-
mooi kleurtje -thumbsup-
-
mooi kleurtje -thumbsup-
-ja- Zie je veel bij het oude emaille
Nope daar ben ik niet bij.
Zoeken we een andere oplossing -thumbsup-
-
Mathieu komt zaterdag as bij mij, als hij de mal meeneemt, neem ik hem mee naar Nunspeet voor Luc. Een idee? Regelen jullie zelf maar hoe hij dan weer terug komt -nana-
-
Lekker meegedacht. Wellicht rijdt Mathieu langs Haarlem? Of kunnen Mathieu en ik in de buurt van Haarlem/Amsterdam afspreken. -hug-
-
Hoogte van je bed zou ik zo laag mogelijk doen, bij mijn ombouw de delen op de vloer van de achterbak / zitvlak stoel gehouden kun je nog net op t bed zitten.
-
Helemaal met je eens Martin. Daar was ik ook achter gekomen bij het ruitjes wisselen :)
-
Tsjiepas speakertjes gescoord en ingebouwd in de zelfbrouw achterbekleding.
-
Pix?
-
Yes, pix, it did happen
-
Als er maar geluid uit komt :)
-
Geen wiswas voor en achter, geen ruitensproeiers voor en achter, geen ventilator: dus relais 24 naar sodemieter. Nagekeken, gemeten en inderdaad kapot.
Gelukkig was er nog een binnenkabelboom met een werkend relais 24 aanwezig -thumbsup-
Oh ja, en tijdelijk een zwart tapijtje erin gelegd
-
Zo, dingetje staat de komende drie maanden in de garasje
:)
-
-thumbsup- warm en droog of koud en droog :)
-
Brrr maar droog :)
-
Dekentje? -dunno-
-
motor laten lopen -thumbsup-
-
Net even langs geweest om de Clio hemel voor rond het schuifdak te passen. Daar mag wel wat af van de randjes. :)
Verder doet het me deugd dat het Steiltje er zo lekker droog bijstaat. Yummie. Lokale sloop had helaas geen Polo's met groene voorruiten staan. Altijd leuk voor op het schap of voor EMP ....
Oh ja, twee potten Brantho Korrux 3in1 besteld. Zwart, voor alle Zwarte dingen (Duh!) en Resedagroen voor ... de rest?
-
Heb je nog Deurpanelen nodig of had je ze zelfbouw gemaakt ivm speakers?
-
Geen deurpanelen nodig. En voor naast de achterbank komt ook een andere oplossing -thumbsup-
Dank voor het meedenken.
-
Altijd leuk voor op het schap of voor EMP ....
-hug-
-
Clio? -dunno- -gert-
-
Clio, Twingo, whatever. :)
-
Resedagroen! Leuke kleur!! Beetje manilla groen.
-
Verf (http://www.ralcolors.com/colors/ral-6011-reseda-green) is binnen! Nu wachten op warmer weer :)
-
Gaaf!
-
Het is donkerder dan Manillagroen. maar evengoed een leuke kleur. Ben benieuwd wat de verf verder doet aan roestpreventie.
-
ik wil de gele ook gaan rollen maar vraag mij af hoeveel tijd ik hiervoor moet uittrekken :)
-
Oh, je kunt Brantho Korrux ook op RAL-kleur bestellen? Dat wist ik niet...
-
-ja- PM
-
Emp dag of 2 Inc alles
-
Het is wel zijdeglans.
-
Leuk ding luc! -thumbsup-
-
Het beest is van stal en heeft een mooie vlakke vloer gekregen. Deze loopt door tot en met het dashbordkastje aan de bijrijderszijde. Onder de vloer twee opbergbakken.
Dus al bijna kampeerklaar voor Cuijk. Volgende week iets met een Jorp en een Twingodakje doen. :)
-
Ivm het weer dakje zagen uitgesteld naar morgen. Wel boxjes geïnstalleerd.
En oh ja, gisteren kleppendeksel maar eens vastgezet.
Deze zat al los bij de koop blijkbaar, geen moertje en boutje zat op moment. Hoe kwam ik er achter? Door een alarmlampje op te lage oliedruk .....
Alles weer op moment vastgezet, olie erin tot niveau, bobinekabel los, een tijdje rond laten gaan om olie weer te verspreiden. Bobinekabel weer vast, starten lopen en weg alarmlampje. :)
-
Nu maar hopen dat het blijft regenen bij jou in de buurt....
-
Operatie "Schedeltje lichten"
Men neme een standaard Polo Steilheck.
Men plakke tape op het dak ongeveer waar je de boel nodig hebt.
Men tekenen met een mal/binnenframe de plaatsen voor de gaten af.
Let op: dit is best een secuur en langdurig proces, passen, meten, fout ontdekken, opnieuw meten, weer passen, k*t, weer verkeerd ad infinitum of tot tevredenheid.
Tevreden? Boren met die handel. In mijn geval geld uitgegeven aan een trappenboor, dat werkt beter dan een gewonen boor merkte ik.
-
Gaten van binnen, erg interessante foto.
Stijfheidszooi eraf gesloopt
Frame aan de buitenkant om te zien of het echt klopt. Ja soms geloof je het zelf niet!
-
Om staaldeeltjes op de vangen een oud matrashoesje met de bekende clipjes vast gezet.
Schragen en balk door de open ramen om uitgezaagde deel op te vangen. Beetje aan gepast op hoogte.
-
Afgetekende vorm van Jorp meegekregen.
Gehuurde knabbelschaar, ook echt een aanrader. Gaat als een speer door het ijzer. Minder stof en lawaai en mooie tochtjes. (Bochtjes dus :))
Eerste sneden en ruimte gemaakt door randje eraf te knabbelen.
-
Hele zooi eruit.
Alles weg en verwijderd waarna veel passen en stukjes vijlen, zagen, knabbelen op de plaatsen waar het toch net niet goed past.
Tape op dakje aanbrengen tegen de tocht en wellicht ook water.
-
Erin en vast gezet. -thumbsup-
-
Oja, dat oliezoemertje dat de hele tijd afging? Niks met olie van doen. Alle stekkertjes van de oliedruksensors getrokken en mijn theorie klopte: piepje ging door!
Ik herinnerde mij dat ik de tellerbak verwisseld had. Kabelboom/folie zal wel niet op elkaar afgestemd zijn. LEGO dat niet past :)
-
Let the sun shine in! -thumbsup- -klus-
-
Netjes gedaan
-
Eerste regenbuien, best veel hier: droge voeten, Yay! -thumbsup-
-
Netjes hoor en een mooie uitleg -thumbsup-
-
Tsja... Veel plezier ermee. :P
-
Tip: vergeet niet te smeren?! -naughty-
-
Schaar en meetlint
en de educatie die ik kreeg als kind
hebben geleid tot een afwerking zo vol van pracht
dat ik als een roosje zal slapen in de nacht!
-
Jeetje Luc, je kan dus ook poëtisch zwetsen :) -thumbsup-
-
Leuk weetje: dit dakje heb ik over gekocht op de eerste Polo meeting in Cuijk. Vandaar dat het nu ook weer mee moet!
-
Mooi geworden luc! -thumbsup-
Lijkt mij ook nog wel wat in de gele :)
-
Kom maar langs, met een stift, boormachine en boor, meetlint, koffie en een knabbelzaag komen we een heel eind!
-
twingo dakje moet ook op de lijst hahaha -thumbsup-
-
Zo vloertje is klaar en bekleed, kwam nog wat haken en ogen tegen: reservewiel! :) Moet je wel makkie toegang tot hebben toch?
Foto's: al diverse via app gepost maar komen vast ook wel een keer hier. -foto-
-uitlachen- Voor de ouderen onder ons de tip dat in de standaard uitrusting voor een Polo met open dakje ook zonnebrand hoort
-
Oh ja, 2 euro Action spuitverf voor het mooie zwarte randje naast de pook :)
-
Ga je de wielkasten ook nog bekleden? Straks schrik je wakker als je met je rug tegen het koude staal aan rolt. Ik vindt het wel geniaal worden. Camperpolo
-
Ik denk eraan om dezelfde tegels voor de achterkaarten te gebruiken. Wielkasten weet ik nog niet.
-
beetje te stug om rond te krijgen denk ik!
-
Goed bezig luc -thumbsup-
-
Zit mij te bedenken: met zo'n Twingo-dak kun je voldoen aan de 1.75m stahoogte. Nog een klein keukentje en je hebt voldaan aan de eisen voor een camper-kenteken volgens mij?! :D -thumbsup-
-
1/4 tarief van een 1/4 tarief?
-
Onee, kwarttarief en het hele jaar rijden.
-
Dus ..... -gert-
Zonde van die sticker :)
-
Ingebroken of gebroken tijdens raam wissel? Beide gevallen zwaar klote.
-
Zie jij een baksteen? Die hoort origineel niet in mijn Steilheck. :)
In de buurt nog twee auto's met niet originele stenen in het interieur
-
Is overigens het achterklepraampje dat gesneuveld is. Goed dat ik niet andersom stond .....
-
Ja las het net al inderdaad in je andere topic's. Zuur! Hoop dat ze de jongen gauw pakken en goed aanpakken. Heb helaas geen achterklep of los raam voor je.
-
-hitit-
-
Helder achterraampje zit er in. Dus we kunnen weer -sturen-
-
-thumbsup-
-
Vandaag de roller maar ter hand genomen en de motorkap een ander kleurtje gegeven.
He zeg, is er geen schilder-emoticon? :)
-
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/kaytee_13/kolobok%20smilies/Artists/viannen/viannen_99-1.gif) :)
Tof kleurtje! -thumbsup-
-
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/kaytee_13/kolobok%20smilies/Artists/viannen/viannen_99-1.gif) :)
Tof kleurtje! -thumbsup-
:)
-
Volgens mij heeft Geert geen motorkap meer op de Derby. :)
-
Ssssst!
-
Niceeee
-
Deze gaat weer drie maanden op stal ......
Dus ik mag weer -fietsen-
-
Een normaal mens -fietsen- in de zomer er rijd -sturen- in de winter.
Maar ja het is Luc he :)
-
Niks leukers dan fietsen in de sneeuw! :)
-
:)
-
Accu verplaatst, ad interim, en APK eisjes nagelopen dus morgen naar de APK.
-
Nieuwe APK voor 2 jaar
Gedaan:
Remleiding achter vervangen
Remslang rechtsachter vervangen
Aandrijfashoes vervangen
remblokken voor vervangen
CO bijgesteld
Met de nieuw accuplek en aansluiting was niks mis mee!
-
-thumbsup-
-
Met de nieuw accuplek en aansluiting was niks mis mee!
kijk eens aan, super -thumbsup-
-
Volgende stap is een mooiere, betere plek opzoeken. Nu staat ie lomp in de reservewielbak -naughty-
-
Achterrraampje gescoord op de sloop. Ja, er stond weer eens een Steilheck. Dus schoon gemaakt en ongetint glas vervangen door mooi groen. Raamsponning ook weer even in de menie gezet.
Achterin weer even helemaal leeg gehaald. Om een permanent plekje voor de accu te zoeken. Maar wat is zo een ding allejezus groot ..... het is een 550A dus kan wellicht kleiner: iemand tips voor een niet al te dure oplossing?
-
Raamsponning ook weer even in de menie gezet.
Damenie?!
550A
Sodeju?!
-
in het kader gewichtsverdeling zou ik em rechtsachter tegen dat stukje zetten waar volgens mij ook de ruitensproeierspulletjes zitten. althans dat wilde ik gaan doen eigk
-
Achterrraampje gescoord op de sloop. Ja, er stond weer eens een Steilheck. Dus schoon gemaakt en ongetint glas vervangen door mooi groen. Raamsponning ook weer even in de menie gezet.
Achterin weer even helemaal leeg gehaald. Om een permanent plekje voor de accu te zoeken. Maar wat is zo een ding allejezus groot ..... het is een 550A dus kan wellicht kleiner: iemand tips voor een niet al te dure oplossing?
Een accu van een motor of is dat niks??
-
Zoek een AGM-accu. Die kan goed tegen diepe ontlading en hoeft niet rechtop te staan...
-
Accu van een motor is veel te zwak. Die zijn vaak maar 12 of 15ah
-
Onderweg naar en van de meeting wat last van haperingen. Nu had ik nog niets vervangen aan puntjes en zo.
Dus voor de zekerheid maar puntjes en bougiekabels gehaald. Kan geen kwaad, op een plank ook niet. Maar ik zag ook dat de uiteinden van de onderdrukslangetjes aan het rafelen en scheuren waren. En er schoot er een ook al snel los. Dus die eerst een stukje ingekort en de anderen ook nagekeken en ingekort indien nodig.
Dat was voorlopig even de oplossing. Proefrit gaf geen haperingen.
-
Brandstof slang halen.. Met 2 meter kan je makkelijk alles vervangen..
-
Uiteindelijk de oude puntjes eruit. Wat blijkt, hele nokje van de puntjes afgesleten dus geen opening meer, of nauwelijks, op hoogste punt van het asje.
Puntjes zelf zagen er nog goed uit. Dus even opgeschuurd en opnieuw de opening ingesteld. Op .40/.45. Had natuurlijk geen voelermaat in huis dus met schuifmaat een stukje plastic van de ongeveer juiste dikte gezocht en die gebruikt.
Bam Jonguh! Alles ok, als bonus valt de toerenteller ook niet meer weg.
Verder de kale pook (je weet wel die lange CV buis) bekleed met krimpkous zodat die ook weer helemaal zwart is.
Doei!
Subscribe and like!
-
Goed bezig Luc.
-
Hahaha, subscribe... Pic's or it didn't happen.. Aangezien je geen Facebook hebt. 😎
-
LIKE! hahaha goed gefixed ouwe baas!
-
En het inhouden is weer terug .... helaas.
Niet alleen bij vochtig weer maar ook bij grote droogte.
Voornamelijk bij vermogensvraag maar ook bij kruissnelheid. (50km/u en 90 km/u)
-
Puntjes wel opgeschuurd?
-
neeh, geen nieuwe puntjes in gezet. zagen er prima uit. Alleen de afstand was vrijwel nul op het hoogste punt van de puntjesnokstok.
-
Misschien toch verlopen? Schroefje losgetrild?
-
Koop nou nieuwe puntjes en gelijk een nieuwe condensator erop: bij mekaar 20 euro, max 30 euro ofzo.
Puntjes is gewoon standaard onderhoud -klus-
-
Gisteren even met wat ondersteuning van EMP aan de slag gegaan.
Wat blijkt uiteindelijk:
je moet de puntjes pas afstellen als je het lagerdeksel weer op het stroomverdelerhuis hebt gemonteerd. Dit staat nergens in de handboeken.
Doe je dit wel dan verloopt ergens de afstand tussen de puntjes. Deze was naar ruim 0.50 mm gegaan.
Maar goed: gedurende de 5 km die ik gereden heb ging het prima. Ook nog even de strobo erbij gehangen voor de zuivere afstelling.
Wat weer ff lastig was want de accu staat achterin ..... Haahaahahaaa
Dus nieuwe puntjes en nieuwe condensator
-
Hopelijk ten overvloede => herhaling van dezelfde vraag:
Puntjes wel opgeschuurd?
Nieuwe puntjes zit een soort beschermlaagje op: eerst even een schuurpapiertje tussendoor halen,
want anders heb je kans dat ze inbranden..... en das nou net niet de bedoeling, zeker niet als je
ook nog es een verse condensator gemonteerd hebt (die er juist voor zorgen dat de puntjes minder snel inbranden)
-
Done that Sjon.
Het eerste wat ik deed toen ze uit verpakking kwamen. Volgens de Serge methode: doekje wasbenzine en waterproof er tussendoor
-
-thumbsup-
-
👍🏼👌🏼
-
-klappen-
-
Good job .
-
Nah good?!
Proefritje was ok, vanmorgen de bestelde condensator gehaald en op weg naar een volgende afspraak. 20 km verderop. Moet kunnen toch?
Neeheeee! Dat kan niet, want bij vertrek van de afspraak lauwloene met afslaande en stotterende motor.
Zat er al aan te komen want op weg heen begon het hele gedonder weer opnieuw.
ANWB gebeld, en die komt. Ah, zegt de goed man, nog eentje met puntjes. ja nieuwe zeg ik en afgesteld zeg ik en hier heb ik de condensator die ik net heb opgehaald zeg ik, dus daar zou het wel aan kunnen liggen .......
Begint de goede man een beetje te piepen dat ik mijn onderhoud eerst zelf moet afmaken voor ik onderweg ga ....
Beetje gelijk heeft hij wel maar de proefrit verliep ok. Dus ik dacht het zal wel los lopen.
Even zo goed was het rustig bij de ANWB en hebben we de condensator vervangen en heeft hij alles nog netjes afgesteld. Beetje gezogen aan een paddestoel. Tja en hij wilde nog wel even zien of de stroboscoop die al een tijdje in zijn auto niets lag te doen het nog wel deed.
Verder iets rijker gezet want dat vond hij mooier lopen.
En de gehele terugreis verliep vlekkeloos.
Dit jaar met de camper en de Polo de wegenwachtcontributie er al uit!
-
Zo te lezen vond de wegenwacht-meneer 't wel leuk om aan een oudje te sleutelen?
-
Komt wegenwacht-meneer weer eens thuis met zwarte handen. :D
-
Kijk dat is service.
-
Het was rustig dus kon hij ook gewoon directe tijd schrijven en ja hij vond het leuk.
En een geen zwarte handen want ik heb een cleane motorhome. Ahem!
En Sjon, gelijk heb je: ook altijd condensator vervangen. -thumbsup- :)
-
Blijkbaar wilde de oude condensator met pensioen: is eigenlijk geen standaard onderhoud onderdeel,
maar 't zijn de kosten niet => ik doe h'm meestal mee vervangen
-
Luc,met zwarte handen bedoelde ik meer van tegenwoordig moet alles uitgelezen worden.
-
En ondertussen wat verflagen verder .....
Schermpje gewisseld: A-stijl was top!
Voorbumper eraf gehaald: plastic deerlijk vervormd en rechter clignoteur stond errug scheef.
Binnen bumperbalk eraf: roest, dus een mooi klusje voor de oud ijzerboer.
Niks om kenteken meer aan te bevestigen dus maar aan keienvanger.
Bij gebrek aan clignoteurs maar weer de knipperlichten in de verschijners-truc uitgehaald
-
Gaaf Luc! -thumbsup-
-
Kicke!!
-
Andere scherm net ook gedaan. Ook mooie A-stijl maar scherm past minder mooi.
Originele blauwe schermen staan lekker droog.
-
Het schiet niet op hier ......
-
Het schiet niet op hier ......
Geen tijd of door andere omstandigheden?
-
Mmmm, te veel andere dingen ook.
Met name geen garage aan huis zodat ik in de winter dingen kan doen die door gebruik in de rest van het jaar niet kunnen.
Daarnaast is wat extra geld ook geen luxe.
En natuurlijk wat laksheid. Eigenlijk moet ik gewoon snel een 5 bak op orde laten maken. Maar onderneem geen actie.
Maar elke keer als ik rijd .... man wat lekker is dat dan!
Met wat extra geld kan ik wat uitbesteden -thumbsup-
-
Herkenbaar? Nèèèèh....
-
In februari bij nieuwe werkgever beginnen .... ook handig.
-
Wel als je vandaag al bij de oude kunt stoppen en wel doorbetaald kriigt? 😉
Gefeliciteerd met je nieuwe job!
-
Herken het ook wel overal en nergens druk mee, waardoor de polo erbij inschiet.
-
En nu is ie ook nog nodig voor werkverkeer ......
-
Daily heeft panne? Of heeft mevrouw steilheck h'm ingepikt?
-
Nee geen panne, gewoon onderhoud.
86c met panne? dat bestaaaaat niet
-
Ah, onderhoud aan den daily, Kangoo toch?
86c kan ook kapot, maar meestal nog wel simpel te fixen -klus-
-
Zo, gebakkie ging weer horten en stoten.
Luchtfilter eraf, zit er onder op de carb een onderdruk slangetje van 1 carb onderdeel naar het andere carb onderdeel dat niet meer in luchtdicht was .........
Dus vervangen en daarna vele mogelijke rijsituaties nagebootst.
Lijkt weer opgelost
-
Ik rij sinds enkele maanden weer 'vast' bij PostNL vanuit A'dam Havens West.
Kom ook geregeld in Haarlemmerliede en Waarderpolder.
Kans dat ik jou - of jij mij - weer eens tegenkom ?
-
Als ik ergens sta is het op de Mollerusweg. Staat vaak ook een bruinoranje kontmobiel op de Hofmanweg bij JP Delivery
-
Dat gezegd hebbende, er blijft een stotter en hapering in de motorwerking zitten.
Ik kan er geen vinger op leggen wat het is. Kan er geen patroon in ontdekken.
-
Starten met choke.
Wegrijden met choke.
Choke eraf halen en doorrijden.
Daarna komt bokken/haperen voor korte periode.
Dan komt er een periode van prima lopen, soms korte periode soms lang, to het bokken en stoten weer terug komt.
Dan weer weg een tijdje goed lopen.
Etc.
Maakt niet uit of het snelweg of stadstritten zijn. Ook buitentemperatuur maakt niets uit.
Bougies hebben allemaal een dezelfde mooie lichtbruine kleur
-
Gedaan:
Puntjes nagekeken en gemeten: OK
Onderdrukslangetjes: OK
-
Bougiekabels?
-
Nope. Net weer 16 km probleemloos gereden .....
-
VAN zijplaten in raamrubbers
-
Nice alleen nog even in kleur zetten zeker?
-
Op het heetste van de dag heen en weer naar Noordwijkerhout en in de file: maar geen bokje geschoten.
Ben er blij mee maar snap er niet veel van.
Gisteren alleen even luchtfilter eraf gehaald, de onderdrukslangetjes los gehad en een beetje bij getrimd en dat rood/oranje ding in luchtfilterhuis schoon gespoten met remmenreiniger.
-
Potverdrieknaakjes!
Weer alle horten en stoten terug. Erger nadat ik de vrijheid heb genomen om een litertje wasbenzine in de tank te doen voor het tanken.
Ik verdenk nu het volgende: tank hangt eronder sinds 1984. Water(?) en/of vuil?
Water moest ik aan denken vanwege Serge die een keer water in zijn vlotterkamers had. Vuil omdat de boel al zo lang mee gaat.
Iemand anders nog ideeen?
FF snel forum doorgezocht maar water levert andere storing op.
-
wasbenzine als spriet?? en dan verwachten dat die goed loopt. withstupid
-
Een scheut wasbenzine kan de boel wel eens even lekker schoonbranden...
-
1 liter was benzine op 1 tank benzine ...... duh!
Voor de slechte verstaanders:
Stop bij tankstation
Open brandstof tank
Liter wasbenzine erin
Opvullen tot afslaan tankpistool met reguliere brandstof
Sluit brandstoftank