Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Pieter op wo, 15 aug 2007, 22:16:22

Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op wo, 15 aug 2007, 22:16:22
Nou eindelijk is het dan zover.

Het is een polo 2f coupe bouwjaar 1992, voorzien van een aav motortje, 8p versnellingsbakje.

mensen die in Denemarken zijn geweest hebben hem al kunnen aanschouwen.

Zo heb ik mijn wagentje aangeschaft op 20-6.2007


en zo staat hij er momenteel bij, voorzien van powertech 13 inch 7j velgjes en een komplete verlaging van 60/40 van weitec, setje stabi blokjes.


verder heb ik er 2 vaste kuipstoelen in gesleuteld (gordels zijn nu niet rood meer maar vervangen door blauwe)




Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op wo, 15 aug 2007, 22:24:18
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)    



verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Thomas op wo, 15 aug 2007, 22:29:41
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??

Waar moet je dan slapen...  :D
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op wo, 15 aug 2007, 22:36:57
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??

Waar moet je dan slapen...  :D

uhmmm ja, dat zien we later dan wel weer, beetje passen en meten hahaha
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Bas op wo, 15 aug 2007, 23:57:58
Mooi kleurtje, nette wagen!
Komt er nog een andere nokkenas in of is die van een 3f al pittig genoeg?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Dennis op do, 16 aug 2007, 00:17:23
Fotootje van onder de kap?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op do, 16 aug 2007, 22:18:59
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)    



verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??

fijn om te weten  dat de donatie werkt  -thumbsup-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op do, 16 aug 2007, 22:29:28
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)    



verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??

fijn om te weten  dat de donatie werkt  -thumbsup-

thanks serge
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op wo, 22 aug 2007, 20:16:44
Na een paar dagen rond te hebben gereden met de oude carbs van Serge toch maar besloten om andere carbs te kopen. Het probleem was en is dat ze door stromen had Serge me wel verteld ook wat mee gedaan met die informatie , maar na een paar dagen weer lekker k.t dacht ik   kan het dus niet goed krijgen.

Ben dus ff aan het zoeken geweest op internet en heb een setje 36mm van een suzuki 750 gevonden dit komt er eerdaags achter.

hier nog een foto van het oude spul.
 
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op za, 01 sep 2007, 10:17:40
gister bij de motorfiets kereltje geweest laten sinchroniseren, stellen en maar stellen maar zuiger 3 komt niet inbeeld.

Compressie gemeten zit allemaal rond de 10.

wat kan dat zijn ??
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Bas op za, 01 sep 2007, 10:33:01
Verstopte sproeier of misschien bougie,bougiekabel of verdelerkap?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op za, 01 sep 2007, 18:48:52
en ff gasgeven met de hand op carburateur nummer 3?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op za, 01 sep 2007, 21:45:17
heb de carbs er achter weg gehad uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en wat zie ik tot mijn verbazing ik mis een heel klein O-ringetje onder de sinchroombuisje/membraam kapje van de derde carb. dat heb ik nu vervangen en hij loop al weer een stuk beter, dinsdag gelijk maar weer naar die motor man kijken dat het nu wel gaat lukken.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Sjon op za, 01 sep 2007, 23:08:17
In ieder geval een mankement gevonden: hopelijk ook 'het' mankement. -klus-
Deze staat op de planning voor de Ring?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op zo, 02 sep 2007, 07:40:15
Deze staat op de planning voor de Ring?

Yep is wel de bedoeling
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op zo, 02 sep 2007, 21:54:28
nog ff te doen voor de ring.

* thermostaathuisje over/ombouwen.
* radiateur lek dus ook vervangen dan maar gelijk.
* kabelboom uitpluizen/vervangen
* carbs synchroom laten zetten.
* toplager vervangen van voorste veerpoot
* auto opruimen (this net dat er een bom(metje) ontplofd is)
 
Bij tijd over nieuwe 3 puntsgordels plaatsen en het rolbeugeltje monteren.



Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op ma, 03 sep 2007, 04:52:03
laat me raden ,joe ben nog druk  -thumbsup-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Mark op ma, 03 sep 2007, 07:16:13
Pokel vol met wark nog idd.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op ma, 03 sep 2007, 08:23:30
Mark stapt direct weer over op "oud Ericaanse Sprache" .

Bist weer trug ien't laand?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Mark op ma, 03 sep 2007, 10:07:48
Zekers, moar da's  -off-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op ma, 15 okt 2007, 19:24:25
zo vandaag wat kleine dingen gerepareerd en vervangen onderandere 1 toplagertje was niets meer dus vervangen en veertjes/plaatjes tussen remblok en remklauw geplaats moest altijd nog gebeuren, verder een uitgelubberde rechtermotorsteun vervangen, nieuwe gordels geplaatst vanwege raveling.

morgen ff nieuw apktje scoren, en weer gaan met die banaan.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op ma, 15 okt 2007, 19:33:48
ik heb hier iets liggen wat geen astma meer heeft
 -hitit-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op ma, 15 okt 2007, 19:36:53
ik heb hier iets liggen wat geen astma meer heeft
 -hitit-

kom ik zeker gauw bij je weg halen.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Sjon op ma, 15 okt 2007, 21:09:52
Iets zonder astma bij spottuning weg is altijd goeie kruidenmix voor de nasi -dj-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op di, 16 okt 2007, 14:10:39
zo kan weer een jaartje sturen co was veel te hoog maar na 3 keer was het dan toch scheepsrecht.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 16 okt 2007, 16:08:16
-thumbsup-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op di, 16 okt 2007, 20:22:23
Rijdt ie nog een beetje met de CO-waarde die binnen de norm valt?

Gefeliciteerd iig!
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op di, 16 okt 2007, 20:40:00
co is stationair en dat rijdt ook prima
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op di, 16 okt 2007, 20:50:33
ah, weer wat geleerd. Heb nog nooit een CO meting gehad bij de APK (nee, echt niet..) en weet dus niet hoe ze dat meten..
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: patrick86c op wo, 17 okt 2007, 10:13:29
Ze meten het met een slangetje in je uitlaat,statio toerental.
die meet de waardens op die je vervolgens te zien krijg op een computer.
en die computer geeft aan of het binnen de norm ligt.
en zo doen ze dat.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op wo, 17 okt 2007, 10:45:27
appeltje eitje dus.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: nielsfeenstra op wo, 17 okt 2007, 19:08:19
op zich wel apeltje eitje maar als hij te hoog is en je moet het dan naar beneden zien te krijgen valt nie mee

had laats op het werk een polo 86c met remus uitlaatje en zonder kat en motorcarbs maar die lag toch egt wel op 2.5 dat was hoog uiteindelijk naar wat proberen wou de klant graag toch er maar op gegokt en afgemeld gelukig geen steekproef anders was ik het haastjje  :P

maar brult mooi zoeen nz met motorcarbs
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op wo, 17 okt 2007, 19:41:33
bedoelde het meetprincipe. Meetresultaten heb ik geen idee van.

Blijkt dus dat niet alle motorfietscarbs niet lekker af te stellen zijn?!? -dunno-
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Jaap op wo, 17 okt 2007, 22:09:19
Als 't niet goed af te stellen is, dan zijn het niet de juiste carburateurs.

Natuurlijk: liever wat rijker dan te arm (arm = te heet lopen), maar als het CO te hoog staat, ben je ook gewoon niet goed bezig: benzine onverbrand de uitlaat uit is ook zonde.

CO meting: Geen idee hoe ze dat in de garage doen, maar 'op iets grotere schaal' doe je dat 'niet dispersief infrarood'.

http://www.vito.be/milieu/pdf/lucht/co-co2.pdf

Iets grotere schaal: schoorstenen enzo :)

Maar het meetprincipe zoals in de bekende SUN kasten is zeer waarschijnlijk exact t zelfde.
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op wo, 17 okt 2007, 22:12:19
op zich wel apeltje eitje maar als hij te hoog is en je moet het dan naar beneden zien te krijgen valt nie mee

had laats op het werk een polo 86c met remus uitlaatje en zonder kat en motorcarbs maar die lag toch egt wel op 2.5 dat was hoog uiteindelijk naar wat proberen wou de klant graag toch er maar op gegokt en afgemeld gelukig geen steekproef anders was ik het haastjje  :P

maar brult mooi zoeen nz met motorcarbs

als co te hoog blijft ook al staan de coschroeven dicht ,dan heb je een lek van benzine naar carburateurs
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op do, 18 okt 2007, 21:17:29
nog ff een fototje van me carbs

Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: martijn op vr, 19 okt 2007, 10:07:34
leuke filtertjes!
Loopt de polo nu ook OK?

Verder is het een standaard AAV blok dat er in zit toch?
Titel: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op vr, 19 okt 2007, 17:13:20
met filtertjes loopt hij aardig wat pittiger, verder loopt het motortje wel goed.

tja een AAV niets aan het koppie gebeurt, alleen een 3F stokje erin met een 4-2-1 uitlaatje.
Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op wo, 14 nov 2007, 21:29:28
blijft een mooi koetsje
Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op di, 17 jun 2008, 09:01:48
pfffffffffffffffff stofff

Een klein probleemje heb ik er mee, hij houd in als hij koud is, als hij warmer word dan is het aardig minder/beter. stottttterrrrenttttt over de weg is niet fijn. Polotje is weer voorzien van orginele carburateur enz,enz.

Wat kan dat zijn? ? ?
Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Serge op di, 17 jun 2008, 19:20:02
verdelerkap en kabels met aanhangsel ,of benzine druk
Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op za, 28 jun 2008, 18:23:30
Deze polo is niet meer, heb hem ingeruilt voor een hagel witte 6n 5 deurs van 1996.

(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/121449353901.jpg)

Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Dennis op za, 28 jun 2008, 22:15:55
 -thumbsup-

Hem je hem nog weer aan het lopen gekregen?
Titel: Re: Polo 2f coupe FL-NL-28
Bericht door: Pieter op za, 28 jun 2008, 23:12:22
-thumbsup-

Hem je hem nog weer aan het lopen gekregen?


Ja ander ondsteking er op en hij deed het weer.