Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Pieter op wo, 15 aug 2007, 22:16:22
-
Nou eindelijk is het dan zover.
Het is een polo 2f coupe bouwjaar 1992, voorzien van een aav motortje, 8p versnellingsbakje.
mensen die in Denemarken zijn geweest hebben hem al kunnen aanschouwen.
Zo heb ik mijn wagentje aangeschaft op 20-6.2007
en zo staat hij er momenteel bij, voorzien van powertech 13 inch 7j velgjes en een komplete verlaging van 60/40 van weitec, setje stabi blokjes.
verder heb ik er 2 vaste kuipstoelen in gesleuteld (gordels zijn nu niet rood meer maar vervangen door blauwe)
-
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
-
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
Waar moet je dan slapen... :D
-
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
Waar moet je dan slapen... :D
uhmmm ja, dat zien we later dan wel weer, beetje passen en meten hahaha
-
Mooi kleurtje, nette wagen!
Komt er nog een andere nokkenas in of is die van een 3f al pittig genoeg?
-
Fotootje van onder de kap?
-
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
fijn om te weten dat de donatie werkt -thumbsup-
-
heb hem nu voorzien van motorcarbs en een pretstokje van een 3f kop dat scheelt al aardig (foto's volgen)
verdere plannen zijn een rolbeugeltje er in plaatsen, en de koffer gedeelte af te werken, maar hoe en wat ??
fijn om te weten dat de donatie werkt -thumbsup-
thanks serge
-
Na een paar dagen rond te hebben gereden met de oude carbs van Serge toch maar besloten om andere carbs te kopen. Het probleem was en is dat ze door stromen had Serge me wel verteld ook wat mee gedaan met die informatie , maar na een paar dagen weer lekker k.t dacht ik kan het dus niet goed krijgen.
Ben dus ff aan het zoeken geweest op internet en heb een setje 36mm van een suzuki 750 gevonden dit komt er eerdaags achter.
hier nog een foto van het oude spul.
-
gister bij de motorfiets kereltje geweest laten sinchroniseren, stellen en maar stellen maar zuiger 3 komt niet inbeeld.
Compressie gemeten zit allemaal rond de 10.
wat kan dat zijn ??
-
Verstopte sproeier of misschien bougie,bougiekabel of verdelerkap?
-
en ff gasgeven met de hand op carburateur nummer 3?
-
heb de carbs er achter weg gehad uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en wat zie ik tot mijn verbazing ik mis een heel klein O-ringetje onder de sinchroombuisje/membraam kapje van de derde carb. dat heb ik nu vervangen en hij loop al weer een stuk beter, dinsdag gelijk maar weer naar die motor man kijken dat het nu wel gaat lukken.
-
In ieder geval een mankement gevonden: hopelijk ook 'het' mankement. -klus-
Deze staat op de planning voor de Ring?
-
Deze staat op de planning voor de Ring?
Yep is wel de bedoeling
-
nog ff te doen voor de ring.
* thermostaathuisje over/ombouwen.
* radiateur lek dus ook vervangen dan maar gelijk.
* kabelboom uitpluizen/vervangen
* carbs synchroom laten zetten.
* toplager vervangen van voorste veerpoot
* auto opruimen (this net dat er een bom(metje) ontplofd is)
Bij tijd over nieuwe 3 puntsgordels plaatsen en het rolbeugeltje monteren.
-
laat me raden ,joe ben nog druk -thumbsup-
-
Pokel vol met wark nog idd.
-
Mark stapt direct weer over op "oud Ericaanse Sprache" .
Bist weer trug ien't laand?
-
Zekers, moar da's -off-
-
zo vandaag wat kleine dingen gerepareerd en vervangen onderandere 1 toplagertje was niets meer dus vervangen en veertjes/plaatjes tussen remblok en remklauw geplaats moest altijd nog gebeuren, verder een uitgelubberde rechtermotorsteun vervangen, nieuwe gordels geplaatst vanwege raveling.
morgen ff nieuw apktje scoren, en weer gaan met die banaan.
-
ik heb hier iets liggen wat geen astma meer heeft
-hitit-
-
ik heb hier iets liggen wat geen astma meer heeft
-hitit-
kom ik zeker gauw bij je weg halen.
-
Iets zonder astma bij spottuning weg is altijd goeie kruidenmix voor de nasi -dj-
-
zo kan weer een jaartje sturen co was veel te hoog maar na 3 keer was het dan toch scheepsrecht.
-
-thumbsup-
-
Rijdt ie nog een beetje met de CO-waarde die binnen de norm valt?
Gefeliciteerd iig!
-
co is stationair en dat rijdt ook prima
-
ah, weer wat geleerd. Heb nog nooit een CO meting gehad bij de APK (nee, echt niet..) en weet dus niet hoe ze dat meten..
-
Ze meten het met een slangetje in je uitlaat,statio toerental.
die meet de waardens op die je vervolgens te zien krijg op een computer.
en die computer geeft aan of het binnen de norm ligt.
en zo doen ze dat.
-
appeltje eitje dus.
-
op zich wel apeltje eitje maar als hij te hoog is en je moet het dan naar beneden zien te krijgen valt nie mee
had laats op het werk een polo 86c met remus uitlaatje en zonder kat en motorcarbs maar die lag toch egt wel op 2.5 dat was hoog uiteindelijk naar wat proberen wou de klant graag toch er maar op gegokt en afgemeld gelukig geen steekproef anders was ik het haastjje :P
maar brult mooi zoeen nz met motorcarbs
-
bedoelde het meetprincipe. Meetresultaten heb ik geen idee van.
Blijkt dus dat niet alle motorfietscarbs niet lekker af te stellen zijn?!? -dunno-
-
Als 't niet goed af te stellen is, dan zijn het niet de juiste carburateurs.
Natuurlijk: liever wat rijker dan te arm (arm = te heet lopen), maar als het CO te hoog staat, ben je ook gewoon niet goed bezig: benzine onverbrand de uitlaat uit is ook zonde.
CO meting: Geen idee hoe ze dat in de garage doen, maar 'op iets grotere schaal' doe je dat 'niet dispersief infrarood'.
http://www.vito.be/milieu/pdf/lucht/co-co2.pdf
Iets grotere schaal: schoorstenen enzo :)
Maar het meetprincipe zoals in de bekende SUN kasten is zeer waarschijnlijk exact t zelfde.
-
op zich wel apeltje eitje maar als hij te hoog is en je moet het dan naar beneden zien te krijgen valt nie mee
had laats op het werk een polo 86c met remus uitlaatje en zonder kat en motorcarbs maar die lag toch egt wel op 2.5 dat was hoog uiteindelijk naar wat proberen wou de klant graag toch er maar op gegokt en afgemeld gelukig geen steekproef anders was ik het haastjje :P
maar brult mooi zoeen nz met motorcarbs
als co te hoog blijft ook al staan de coschroeven dicht ,dan heb je een lek van benzine naar carburateurs
-
nog ff een fototje van me carbs
-
leuke filtertjes!
Loopt de polo nu ook OK?
Verder is het een standaard AAV blok dat er in zit toch?
-
met filtertjes loopt hij aardig wat pittiger, verder loopt het motortje wel goed.
tja een AAV niets aan het koppie gebeurt, alleen een 3F stokje erin met een 4-2-1 uitlaatje.
-
blijft een mooi koetsje
-
pfffffffffffffffff stofff
Een klein probleemje heb ik er mee, hij houd in als hij koud is, als hij warmer word dan is het aardig minder/beter. stottttterrrrenttttt over de weg is niet fijn. Polotje is weer voorzien van orginele carburateur enz,enz.
Wat kan dat zijn? ? ?
-
verdelerkap en kabels met aanhangsel ,of benzine druk
-
Deze polo is niet meer, heb hem ingeruilt voor een hagel witte 6n 5 deurs van 1996.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/121449353901.jpg)
-
-thumbsup-
Hem je hem nog weer aan het lopen gekregen?
-
-thumbsup-
Hem je hem nog weer aan het lopen gekregen?
Ja ander ondsteking er op en hij deed het weer.