Auteur Topic: Stationair instellen  (gelezen 1340 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Stationair instellen
« Reactie #15 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 13:05:50 »
Kappie 30 kost niet veel los.
Maar dat speelt eigenlijk alleen bij koud weer en koude motor. (die tijd van het jaar zit er wel aan te komen)
Olielekkage lijkt mij van de kleppendekselpakking te komen, want het is ook nat boven de oliedrukschakelaar.
Lekken doet ie trouwens ook aan de voorkant: kleppendekselpakking vervangen. NIET strak aan draaien die 3 boutjes, slechts 10Nm.

Hoe bedoel je schroefdraad eruit trekken? Als bougiekabel stuk -> gaat ie op 3 of minder cylinders lopen = slechte stationair.
Edit: zie het op de foto. zorg dat het goed contact maakt, bij mijn bougiekabels moest ik de doppen verder op de kabels draaien, die zaten los.

Niet de oorzaak van het kwaad, maar de blauwe schroef is iid de stationair schroef. (zou ik eerst nog even niet aan draaien, totdat je een oorzaak heb gevonden).




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stationair instellen
« Reactie #16 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 13:24:14 »
De fetischist (ondergetekende) zou het kapje vervangen.

ondergetekende weet dan ook te vertellen dat je boutjes mee krijgt ipv moertjes. Foutje in ome edgar.

Loop even de vacuumleidinkjes langs,. o.a. dus die naar die klep gaat. Check die klep gelijk ook even: als het membraam kapot is, kan je zuigen tot je een ons weegt: valse lucht. Dito voor de paddo op de ontsteking.

klepdeksel vs oliedruksensor: inderdaad:my bad: komt van klepdekselpakking.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken