Na een dagje sleutelen ziet het resultaat er zo uit:
Bovenste gaten doorboren en met een aangepaste 30 mm inbus ging het allemaal prima. De Weber gashendel past op 1 mm net. Beetje met de dremel aan de gang en bingo. Het luchtfilter van een Punto II 1.2 16v past voor tijdelijk tot ik weer in de buurt bij Biesheuvel kom voor een exemplaar dat iets meer lucht doorlaat.
Het aanzuiggeluid is duidelijk minder, maar de motor wordt beter beschermd. Herrie maakt hij overigens nog steeds meer dan genoeg. Vandaag de 8.500 rpm-grens maar eens gepasseerd.
Gillen kan de Derby als de beste.
Sorry Bas, maar een foto van de carteontluchting heb ik verzuimd te maken. Bij gelegenheid doe ik het als nog. Ik ga het ding er na een dag sleutelen er even niet meer afhalen.
Zit gewoon links achteraan een pijpje naar beneden (inbus constructie; schroef in pijpje door het gaatje...snap je?). Heb ik overigens nog niet op de carterontluchting aangesloten. Zie even het voordeel niet.