Auteur Topic: Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT  (gelezen 14200 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #45 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 22:20:06 »
Ja gat zit er in voor de benzpomp, 36mm inlaatklep en 29mm uitlaatklep
En ook 3cc volume in de kop



GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #46 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 22:24:53 »
zo vandaag eens vol gas gegeven in de 5 en mengsel meter met 1 oog in de gaten gehouden ,top max 167 en te arm mengsel  :( dus sproeier bezetting ff veranderen en nog meer pony's onder de kap )met abu en 8p bak zou een 200 haalbaar moeten zijn (originele km dus op de teller een 220 ongeveer )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #47 Gepost op: di, 07 nov 2006, 20:23:10 »
ze blijven mooi!!!!!!!!!!!!!1 die verbaasde blikken als ze het niet winnen van een polo bij een stoplicht, voor al als het van die blauwe auto's zijn met luchthapper op de motorkap
 ow yes sweet triomf -sturen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #48 Gepost op: di, 07 nov 2006, 20:42:05 »
ze blijven mooi!!!!!!!!!!!!!1 die verbaasde blikken als ze het niet winnen van een polo bij een stoplicht, voor al als het van die blauwe auto's zijn met luchthapper op de motorkap
 ow yes sweet triomf -sturen-

Ik wil ook..... -sturen-

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #49 Gepost op: di, 07 nov 2006, 21:36:05 »
Ik heb wel eens een onderblok van een aea motor gebruikt 1600cc en daar een kop van een 3f motor opgelegd.
Je moet alleen de zuigers dieper uithalen en een koppakking van een 1w motor tussen leggen anders komt de kompressie te hoog uit omdat een aea motor maar een hele kleine verbrandings ruimte in de zuiger heeft.

Maar het loopt goed en het koppel is ook een stuk beter als een 1300 cc motor

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #50 Gepost op: di, 07 nov 2006, 21:37:49 »
Misschien iets voor jou serge

Ik geloof dat jij toch wel de man van de apparte motoren bent op dit forum zoals ik het zie

1w motor is van een 1400 diesel trouwens

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #51 Gepost op: di, 07 nov 2006, 21:45:26 »
Misschien iets voor jou serge

Ik geloof dat jij toch wel de man van de apparte motoren bent op dit forum zoals ik het zie

1w motor is van een 1400 diesel trouwens

Off-topic :) (sorry Serge)

De vraag is niet: wat is een 1W motor, maar:
met 1 2 of 3 inkepingen :)

1W of MN: beide dieselblokken, zelfde koppakingen:

1,53 mm dik (1 gat)
1,57 mm dik (2 gaatjes)
1,61 mm dik (3 gaatjes)

wat de standaard dikte is van een benzine koppaking: geen idee.

De gaten zijn verder gewoon gelijk aan de normale pakkingen.

Link naar fototje met dieselpakking

Linkje naar ee fototje met 'die andere oplossing'


BTW: Subarutje pesten : tsssk tsssk.. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #52 Gepost op: di, 07 nov 2006, 21:53:10 »
klopt en aea is voor 020 5 bakken in de golf 3

ik zelf ga niet voor de show ,maar het moet gaan  :)

btw jullie gebruiken een 3f blok ,persoonlijk zou ik voor een gk onder blok gaan met 3e overmaats zuigers ,1306cc is dan de inhoud

of je neemt een hh onder blok (idd ook 3e overmaats) 2mm vlakken ,dan een aee cylinder kop (welliswaar volledig bewerkt en verbrandings ruimet uithollen tot ronde ruimte ,deze 1mm vlakken ,dan koppakking van aee motor (3e overmaat is 75,98 mm en koppakking is 76,5) hierop dus jullie nokkenas ,kop inlaat zijde wel aanpassen aan de inlaat spruitstuk van een type 2 (boutgaten komen net niet overeen )
tevens zal dan het thermostaat huis kant  voor de thermostaat aan gepast moeten worden (3 gaten ipv 2 voor de oudere type motoren )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #53 Gepost op: di, 07 nov 2006, 21:55:10 »

BTW: Subarutje pesten : tsssk tsssk.. :)

eei won op reaktie vermogen ,niet op weg lopen ,want dat ging gelijk op



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #54 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:03:38 »
Ik heb eigenlijk nooit de uitlaatkanalen bewerkt iets groter gemaakt maar zag op een foto van jou motor dat je ze wel groter hebt gemaakt.

Ben eigenlijk met een 3f motor begonnen omdat deze al 75 pk heeft

Ik had toen dat 1600 onderblok gebruikt maar dat viel een beetje op we waren toen in ene veel sneller als de rest.

Kregen een beetje scheve gezichten van een aantal micra rijders die met 143 pk en korte 5 bak maar de polo liep toen veel harder.
We haalden met de vorige bak en die motor 190 kmph op de teller maar trok als een speer

Had wel de dikste koppakking er tussen liggen jaap

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #55 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:07:33 »
En ik mag geen kop van een aee motor gebruiken dat valt meteen op bij de technische keuring

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #56 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:12:07 »
Ik heb eigenlijk nooit de uitlaatkanalen bewerkt iets groter gemaakt maar zag op een foto van jou motor dat je ze wel groter hebt gemaakt.

Ben eigenlijk met een 3f motor begonnen omdat deze al 75 pk heeft

Ik had toen dat 1600 onderblok gebruikt maar dat viel een beetje op we waren toen in ene veel sneller als de rest.

Kregen een beetje scheve gezichten van een aantal micra rijders die met 143 pk en korte 5 bak maar de polo liep toen veel harder.
We haalden met de vorige bak en die motor 190 kmph op de teller maar trok als een speer

Had wel de dikste koppakking er tussen liggen jaap

3f motor heeft met standaard 75pk en 99nm
gk heeft 104 nm en 75 pk
heb toendertijd een gk onderblok met bewerkte mh kop en 3f nokkenas ,op keihin 36mm cv carbs 96,3 pk gehaald en 111nm koppel max pk bij 6700 rpm en koppel bijk 3200 die pas inzakte naar 104 bij 5800rpm en toen kelderde naar een 90

een minder opvallend blok is een abd (1.4 uit seat ibiza of golf 3 van 93 tot 95 )bouw technisch en uiterlijk gelijhk aan de 3f ,allenig de klepstelen zijn dunner 7mm ipv 8 bij een 3f tevens zijn de olie kanalen beter in de kop

evt met deze carburateur
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #57 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:14:16 »
En ik mag geen kop van een aee motor gebruiken dat valt meteen op bij de technische keuring

ai das lastig ,maar das nog geen ramp ,mogen jullie ,dan wel sleeptuimlaar koppen gebruiken?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #58 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:18:45 »
Ja maar die carb is weer niet gehomologeerd bij ons denk

Ik weet niet of jij ook naar die meeting komt maar dan zal ik de homologatie papieren eens mee nemen dan kan je zien wat er op mag zitten


Al sje nog eens een korte bak wil maken voor jezelf
De tandwielen van een 1300 diesel weet geen code
En de eindoverbrenging van een 1000 cc van een gl motor
Het nadeel hij loopt niet hard meer maar trekt wel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [??-??-??] Polo 2 Coupe GT
« Reactie #59 Gepost op: di, 07 nov 2006, 22:20:21 »
ahz is 1.3 diesel(kortste 5 bak,heb ik nog liggen 120 is dan een 4500rpm )
ahd is 1.4 diesel 120 is dan 4000rpm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .