Auteur Topic: Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86  (gelezen 10187 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #15 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 00:13:52 »
krijg je er nog een advies prijs bij en of het nog leverbaar is? (Ik heb wel etka maar krijg het op mijn pc (linux) nog steeds niet draaiend.)

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #16 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 18:47:10 »
en weer een updeetje

Een nieuwe gasdrukveer voor de kofferklep
Ipod zit op een houdertje in de auto

Het plan was ook een aansteker te monteren...om mijn telefoon op te laden, ik heb nu nl helemaal niks. Dus ik zaterdag bij de dealert een aanstekertje mee genomen...naast het stuur staat zon blind rond kapje die ik er met mijn schroevendraaier afwipte...ik pak mijn nieuwe aankoop en wat denk je...gat te groot. Blijkbaar heeft de dealert een verkeerde aansteker mee gegeven of niet alle onderdeeltjes. Er zitten ook geen draadjes voorbewerkt dus ...zucht

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #17 Gepost op: za, 28 okt 2006, 19:31:30 »
Dag...

Mijn aansteker werkt nu...mijn buurjongen heeft draadjes gelegd en aangesloten...en heet dat ie wordt. Ondertussen heb ik een plekje roest op het raamstijl weg gewerkt.

Ik zit wel met een probleempje...het klinkt misschien heel dom. Ik heb 10   1.2insteek lapjes gekocht voor achter het kachelpaneeltje en schakelaartjes. Nu druk ik de lampjes in de fitting maar het werkt maar niet. Ik heb wel spanning dus het zou moeten werken. Is er een speciale manier om die lampjes aan te krijgen

groeten...

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #18 Gepost op: za, 28 okt 2006, 20:45:54 »
Je moet de fitting ook kopen! De fitting is origineel 1 met het lampje! Ff bij de dealer een nieuwe fitting kopen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #19 Gepost op: za, 28 okt 2006, 22:21:32 »
haha...dat zou een hoop verklaren...thanks...volgende week maar even bestellen.

ik vond het al raar dat ze zo moeilijk er uit gingen en dat ik de nieuwe er bijna niet in kreeg.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #20 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 10:36:35 »
ik heb een paar maanden geleden ook die lampjes vervangen, en die lampjes zijn inderdaad orgineel 1 geheel met de fitting, achter het kachelpaneel en achter de lichtschakelaar zitten dezelfde fitting+lamp, in ieder geval zo in mijn polo2 steilheck uit 1990.

De dealer had niet meer de orginele fitting+lampjes in 1 geheel, maar wel vervangende fittingen waar je die losse lampjes in kan steken.



Pimp my Polo

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #21 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 19:40:47 »
oke dan...dan komen die lampjes toch nog goed van pas.
Bij die van mij uit 86 zijn dus de fittingen het zelfde als bij die van jou. Thanks voor je info.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #22 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 20:00:42 »
oke dan...dan komen die lampjes toch nog goed van pas.
Bij die van mij uit 86 zijn dus de fittingen het zelfde als bij die van jou. Thanks voor je info.

Graag gedaan. Volgens mij is het niet geheel zeker dat alle dealers die dingen ook op voorraad hebben, bij de dealer waar ik naartoe ben gegaan moesten ze even zoeken voor ze het vonden, maar de verkoper kon zich herinneren dat ze ergens een doosje vol hadden liggen. Tja, ze kunnen ook niet alles tot in lengte van dagen op voorraad houden.
Pimp my Polo

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #23 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 22:04:59 »
In Amsterdam zitten een aantal dealers....ik bel gewoon een rondje en dan zaterdag ophalen want eerder heb ik geen tijd. Zal vast wel goed komen.

ik zie trouwens bij jou auto dat je 4 voorlichten hebt en 2 mistlichten...Wat doen die kleine voorlampen? Of geef je gewoon een baklicht in het donker?
 :P

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #24 Gepost op: ma, 30 okt 2006, 07:17:17 »
ik zie trouwens bij jou auto dat je 4 voorlichten hebt en 2 mistlichten...Wat doen die kleine voorlampen? Of geef je gewoon een baklicht in het donker?
 :P

De grote koplampen zijn gewone koplampen. (wel H4 in mijn geval) De kleine koplampen zijn verstralers, dat zijn extra vol-licht lampen, ze zijn direct verbonden met de standaard vol-licht draden van de koplampen. (in mijn geval door middel van een orgineel splitter-koppelstukje) De mistlampen zijn nog  niet aangesloten, maar dit verwacht ik binnen afzienbare tijd te doen.

Die extra koplampen werken dus alleen bij vollicht, maar dan geven ze wel bijna een verdubbeling van de hoeveelheid licht, wat op lege donkere wegen buiten de bebouwde kom wel erg fijn is, bij een goede afstelling heb ik dan veel meer zicht. Jammer dat je het vollicht niet zo vaak kan gebruiken.

Voor zover ik weet is dit ook het wettelijke maximum, 1 paar dimlicht, 2 paar grootlicht, 1 paar stadslichten en 1 paar mistlichten. Meer licht = meer zicht = meer veiligheid (tenzij je mensen verblind)  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #25 Gepost op: ma, 30 okt 2006, 21:22:17 »
Overigens kun je de dashboard-lampjes zonder problemen bij iedere goede (is niet Brezan) automaterialenzaak halen, hoor. Zelfs de Brezan zal ze gewoon op voorraad hebben. Wel handig om een exemplaar mee te nemen, want je hebt ze in verschillende wattages/amperages (kleuren)...  -dj-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #26 Gepost op: di, 31 okt 2006, 13:25:06 »
Polo Dennis...thanks voor je uitleg van je lampen

Voor beiden...ik heb de fittingen besteld bij de vw dealer...zaterdag even ophalen...thanks

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #27 Gepost op: do, 02 nov 2006, 20:03:34 »
Dag mensen...er gaat iets niet helemaal goed met de polo..hehe

Bij koude motor wilt hij nog wel is bij stationair uitvallen. Geen idee waar het aan kan liggen.

Hij start gelijk, dus ik denk niet aan de accu.
Bij warme motor stationair lopen heb ik de multi-meter er bij gehouden, deze geeft 13.75 aan, lijkt mij voldoende. Dus voor mij gevoel valt de dynamo ook af. Ik zou nog kunnen kijken wat hij doet als de motor uit is?

Wat denken jullie? bougies? bougiekabels? iets anders?

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #28 Gepost op: za, 04 nov 2006, 20:21:52 »
en weer een dingetje....

fittingen opgehaald...

Verlichting van het kachelpaneeltje werkt weer maar van het lichtschakelaartje nog niet, want die paste niet.

Weet iemand of mijn auto een winter-zomerschakelaar heeft?

Offline patrick-williamspolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Project [RD-86-HB] Polo Steilheck '86
« Reactie #29 Gepost op: za, 11 nov 2006, 19:24:59 »
weer een mini update

fitting in de lichtschakelaar + een lampje vervangen...

Nu alleen nog het lampje van het grootlicht en dan het is alles werkend.

Weet iemand of de lampen van een golf 1 of 2 het zelfde zijn als die van de polo?