Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 118826 keer)

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #90 Gepost op: za, 26 jun 2010, 17:20:53 »
Je versterker ging waarschijnlijk even in protect. Dan moet hij even 'gereset' worden.

Bij de meeste versterkers is het voldoende om even de versterker uit te zetten (dmv. remote) en dan weer aan.

Soms werkt dit niet omdat hij nog steeds permanente voeding krijgt, en onthoud dat hij protect staat. Even de voeding eraf, tijdje wachten totdat hij ontladen is (tijd varieert wel eens) of zelf even ontladen dmv. een 12V lampie over de + (B+) en - (GND) de houden. Lampie gaat dan even aan en als hij uit is, is de versterker ontladen/gereset.

Versterker maar terug aangesloten, warempel hij deed t weer  -dunno-

Het laatste verhaaltje gaat dus op in jou situatie. Protect -> ontladen/Reset -> doet het weer -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: za, 26 jun 2010, 17:22:43 door Woutzor »
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #91 Gepost op: za, 26 jun 2010, 19:42:03 »
ja ik had al zo'n vermoeden. maar ik vond t raar dattie gewoon bleef koelen en bleef aanstaan. Resetten via de remote hielp niet.

bandenmaat die eronder ligt is 185/60/14 Beetje te groot. Wat is een "normaal"  bandje voor 14" onder een polo?

Tank lek: waarschijnlijk de rubberen ring onder de pomp. Maar de pomp is errug lawaaiig.
Nieuwe pomp van pieter is al binnen gekomen. Nu nog ffkes 2 nieuwe klemmetjes zoeken, want die oude zijn niet handig.
Klem rondom de ontluchtingsslang zat los, die heb ik met moeite vast gekregen, originele klem.

Hopelijk heb ik straks weer een niet-lekkage.
Lekkage zit trouwens net onder 1 van de 2 slangen, dus das lastig te ontdekken.

Binnenkort ook andere achterveren halen en monteren, de schokkers lijken goed (1x duwen is 1x terug omhoog en weer ruststand, das normaal toch?)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #92 Gepost op: za, 26 jun 2010, 22:33:26 »
damn, damn... lamp is weer los, plus hij doet het alweer maar half. geen dimlicht. lampje werkt rechtstreeks op de accu wel dus daar ligt het niet aan. Lijkt wel of er een storing in de draadboom is.

Iemand een idee?

Wel kut dat ik die lamp weer moet lijmen. Kon blijkbaar niet tegen hitte/trilling...
Ben bang dat ik er een keer originelen in moet gaan zetten want dit is echt niks zo...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #93 Gepost op: za, 26 jun 2010, 23:00:29 »
lampjes die niet goed werken: contacten van de stekkers aan de lamp, of gewoon het peertje. InPro imitatiespul kan goed zijn, of bagger: zitten er geen ledjes als stadslicht in?

Bandenmaat 14" -> http://www.lmgtfy.com/?q=bandenmaatcalculator
ga van de standaard 13" maat uit: 155/70 R13 en voila: alles dat binnen de 4% afwijking zit is acceptabel. 175/55 r14 is dan bijvoorbeeld perfect. of 195/50 r14
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #94 Gepost op: za, 26 jun 2010, 23:15:32 »
peertje had ik dus al getest, rechtstreeks op de accu doet ie t wel.

heb idd ledjes als stadslicht, maar die doen het wel gewoon.

Bestuurderskant doet de lamp het wel gewoon  -dunno-

heb t al eerder gehad, toen bleek de stekker niet goed te zitten. Die heb ik nu net nagekeken, maar die zit gewoon vast?

weet iemand een goede hitte en schokbestendige lijm voor metalen? Hij is vlak losgekomen, alsof ie geen hechtkracht had...

bandenmaat: als ik bij deze doe en huidig 155/70/13 invul en nieuw 185/60/14 blijkt de afwijking ruim 5 procent te zijn.

vul ik de maat van de 16" ers in: 195/40/16, krijg ik iets meer dan 2 procent afwijking ten opzichte van standaard. Die wielen kan ik dus beter monteren dan de huidige.

stuur lijkt ook erg "los" te zitten bij snelheden hoger dan 120km/h ook dan is dat al. Maar het voelt niet veilig aan. ook weer kleine afwijking naar rechts bij deze.

Tis maar een auto van 200 euro, wat had je dan verwacht, oke oke snap ik wel. maar ik wil er wel wat aan doen ;)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #95 Gepost op: za, 26 jun 2010, 23:41:42 »
universal repair van bison. (kneedbaarmetaal) Zie tankreparatietopic: bij de bouwmarkt verkrijgbaar en is (in voldoende overmaat) wellicht afdoende.

Je hebt tot nu toe geen foto's geplaatst van enige afgebroken , dus kan er weinig over zeggen...

heb je de stekker van de lamp alleen bekeken of ook even los gehaald, ingespoten met wd40, contacten even opgeschuurd en weer terug gemonteerd? Klinkt beetje betweterig, maar weet uit ervaring dat als mensen zeggen dat ze 'gekeken' hebben, ze soms ook gewoon letterlijk kijken, en niets aanraken.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #96 Gepost op: za, 26 jun 2010, 23:56:52 »
nee ik heb de stekker losgehad, nagekeken op corossie en gekeken of ik m er juist in had zitten. Maar geen bijzonderheden ontdekt. WD40 nog niet gebruikt en ook niks opgeschuurt. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem ligt. Gezien de lamp wel gewerkt heeft.

Houdt dat kneedbaar metaal wel? probleem is dat de originele koplampverstelling met 2 schroefjes aan de lamp vast hoort te zitten en juist daar issie afgebroken. Zal een foto maken morgenmiddag. En die verstelling moet wel begaanbaar blijven. Lamp moet echt goed vast komen te zitten. Heb me al bedacht om 2 schroefjes in het metaal te draaien, maar ik ben bang dat ik dan de lamp beschadig intern. (spiegels e.d.).

Wil t kneedbaar metaal best proberen, maar ik wil niet weer geld kwijt zijn aan een oplossing die nog geen week het uithoudt... Zoals nu dus het geval.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #97 Gepost op: zo, 27 jun 2010, 00:05:45 »
Rutger,

elke lamp heeft het ooit gedaan. controleer het nu maar even en schuur het op. Dan sluit je het meteen uit. Het is namelijk wel het meest waarschijnlijk.

wat betreft die lamp.
Worden al die reparatiematerialen niet even duur als een lamp van de sloop?
Of kneedbaar metaal werkt? zou kunnen. maar garanties zo als jij zoekt, bestaan niet.


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #98 Gepost op: zo, 27 jun 2010, 14:30:23 »
en het bleek nog simpeler te zijn waarom de lamp het niet deed... zekering had er geen zin meer in. Nieuwe ingestoken en warempel, de lamp deed het weer. Stadslicht van die lamp doet t ook niet helemaal zoals het hoort, los contactje, moet ik nog eens naar kijken. Voorlopig de lamp maar weer even met doorzichtige tape vast gezet. Tot ik een goede definitieve reparatiemethode heb gevonden.

Spiegels zijn weer verstelbaar, hoewel de rechtse wil niet zo graag. Maar is nu iig een beetje te verstellen. Linkse werkt nu perfect!

Interieurverlichting doet het ook weer. Bleek m idd in de deurschakelaar te zitten, schakelaar eens goed bekeken en precies op t contacvlak zat een klein beetje corosie. Weggeschuurt en hij deed het weer!

Ruitenwissermechanisme voor even gesmeert, het piepte nogal als de ruitenwissers aanstonden, das dus ook opgelost.

iig weer ff genoeg gedaan in die hitte...

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #99 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 19:08:26 »
kijk....als je maar verder kijkt dan die neus lang is. -nana- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #100 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 20:51:08 »
belangrijkste: het is opgelost!
 -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #101 Gepost op: di, 29 jun 2010, 18:18:02 »
pcies -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #102 Gepost op: wo, 30 jun 2010, 20:19:00 »
koplampen blijken geen metaal in zich te hebben als behuizing maar kunststof. Ik probeerde schroefjes om de beugel vast te zetten op de behuizing. Helaas braken ze gewoon door en heb ik nu dus grotere gaten...

Weet iemand met wat voor lijm ik het beste kunststof en alu/staal op elkaar te lijmen?Jas ik er daarna een paar popnagels doorheen als extra...

Logotjes zitten weer op de achterklep. 50ct per stuk die domme dopjes. Maar ze zijn nu iig nieuw en de logos zitten er weer op, oogt wat minder kaal.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #103 Gepost op: wo, 30 jun 2010, 20:23:04 »
50ct per stuk die domme dopjes.

Tssk, toe maar, de oplichters!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #104 Gepost op: wo, 30 jun 2010, 21:47:16 »
 :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2