Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Ivan op vr, 20 dec 2013, 02:08:00
-
hallo allemaal,
ik ben bezig met een NZ motor klaar te maken en deze dan in te bouwen in mijn polo van 1985.
Op de motor komt een ander nokkenas en carb's van een motorfiets en een volledige uitlaat.
Nu is mijn vraag heb ik het volgende dan nog wel eigenlijk nodig van de NZ motor:
- kabelboom
- ecu
- benzinepomp
-
Dit heb je op het Volksforum ook gevraagd.
Dus hier zal je precies de zelfde antwoorden krijgen...en verder is er ook een zoekfunctie.
Succes...
-
Ja das idd waar, maar het is toch geen misdaad dat ik het hier ook vraag hoop ik :)
-
Eigenlijk wel -lijntje-
Nee, even zonder gekkigheid, ik heb je vraag op Volksforum al deels beantwoord. De kern van het verhaal is net als ieder ander die een ombouw wilt doen: je moet jezelf gewoon goed inlezen. Er staat op het Volksforum behoorlijk veel beschreven en hier staat zelfs nog meer beschreven over deze ombouw :) Gebruik de zoekfunctie op beide forums en lees de vele ombouwprojecten, ervaringen en problemen uit het verleden.
Succes -thumbsup-
-
En daarbij je gezonde verstand gebruiken, ik bedoel: ecu icm carb's? -gert-
Welke motor zit er nu in die 85'er?
Kabelboom lekker laten zitten, ontstekingskabelboompje met transistorblokje ( -uitlachen- das geen ecu he,
meer een soort van telraam) van de NZ monteren om de hallsensor-ontsteking aan 't babbelen te krijgen en voila.
-
Sjon laat het altijd zo makkelijk klinken :)
-
Na het lezen van 50+ paginas in motorfietscarb topic, is het ook makkelijk Dante -nana-
-
ok, idd ik kan wat zoekwerk verrichten.
Sjon er steekt nu een 1000cc motor in en het ging niet alleen om het feit voor de carbs te laten werken door de computer, maar misschien ergens iets anders.
Toch bedankt en Sjon we zijn niet allemaal zo'n leek als u en dat is natuurlijk niet verkeerd bedoeld -thumbsup-
-
Troost je: +/- 10 jaar terug had ik nog nooit een motorblok van een auto aangeraakt.
Motormanagement van een 86c werkt op zich eigen, heeft geen info van/via dashboard oid nodig.
In m'n 2f coupe is de injectiekabelboom weggesnoeit en d'r is alleen een ontstekingskabelboompje
(toevallig van een Polo 2 NZ, maar mag ook MH of HZ) voor teruggekomen.
-
vw is net lego ,alleen een non technisch persoon laat het plastick zakje om de lego zitten .broodsimpel gezegd injectiepomp is te gebruiken voor benzine toevoer .ontseking pik je de 12v+ van je acheruitrijschakelaar weg .Die van je contactpunt ontsteking ;levert 9volt(weerstanddraad).en de pomp via een rlais aansturen (of je brandstof afslag klep aansturing gebruiken )
-
vw is net lego ,alleen een non technisch persoon laat het plastick zakje om de lego zitten .broodsimpel gezegd injectiepomp is te gebruiken voor benzine toevoer .ontseking pik je de 12v+ van je acheruitrijschakelaar weg .Die van je contactpunt ontsteking ;levert 9volt(weerstanddraad).en de pomp via een rlais aansturen (of je brandstof afslag klep aansturing gebruiken )
schitterend gezegd van het vw is net als Lego en ik ga mij na de feestdagen en mijn examen mij er eens goed in verdiepen se.
-
-thumbsup-