Auteur Topic: bout doormidden, wat nu?  (gelezen 3209 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
bout doormidden, wat nu?
« Gepost op: ma, 25 mei 2015, 12:01:47 »
Beste allemaal,

Misschien niet helemaal polo gerelateerd, maar met zoveel kennis op dit forum kan ik vast geholpen worden. Ik heb een bout doormidden van mijn vw fox uit 1989. Gaat om de subframe en draagarm bevestiging. Deze bout is vast niet in Nederland te krijgen bij de dealer. VW nummer is 307 199 441 1. Ik kan hier niets van vinden op het internet. De omschrijving op vagcat geeft: Screw hex. HD - BM10x70. Heeft iemand suggesties waar ik een nieuwe kan vinden? Sterkteklasse is ongetwijfeld 10.9


Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 12:10:48 »
Klinkt als een standaard maat. Bij elke boutenboer wel te krijgen

Staat er nog wat op de kop van de bout? En voor de spoed kun je andere m10 bout er langs houden om te vergelijken

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 12:11:25 »
Gewoon even bij een dealer langs gaan grote kans dat deze gewoon te bestellen is.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 12:45:11 »
Klinkt als een standaard maat. Bij elke boutenboer wel te krijgen

Staat er nog wat op de kop van de bout? En voor de spoed kun je andere m10 bout er langs houden om te vergelijken

Op de kop van de bout kon ik na een beetje opschuren het volgende aflezen: MAPBI 709. Zegt me niks dus. Wellicht heeft VW deze bouten ook toepast op andere volkswagens, alleen vind ik de kennis bij de gemiddelde magazijnmeester bij VW ver onder de maat. Zonder kenteken of onderdeelnummer kunnen ze haast niets...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 14:09:54 »
Ik zeg: op naar Fabory!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 16:47:51 »
Verkoopt Fabory aan particulieren dan? En kan je daar ook losse bouten afnemen? Of moet je er dan gelijk 100 kopen ofzo?
« Laatst bewerkt op: ma, 25 mei 2015, 16:50:01 door Vincent »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 16:48:43 »
Nee hoor, kan gewoon per stuk, en ook als particulier.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #7 Gepost op: di, 26 mei 2015, 18:25:50 »
Fabory is 1 van de weinige bedrijven die bijna alle bouten heeft en het anders wel kan leveren en die dan ook gewoon 1 los boutje willen doen. Zijn niet echt goedkoop, maar beter duur als niet te koop toch?
Maar ik zou zelf eerst nog eens de dealer opbellen, als ze het toevallig hebben liggen dan heb je meteen een mooie originele met dat puntje er op.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #8 Gepost op: di, 26 mei 2015, 23:45:04 »
Eerst bij dealer Martin Schilder in Alkmaar geweest. Dit was zoals verwacht wederom erg teleurstellend. Aangezien de VW Fox waar de bout voor bedoeld is geen europees model is, en men in eerste instantie ging zoeken op kenteken en chassisnummer en dus geen resultaten vond in het systeem, ook niet na het door mij opgegeven Braziliaanse onderdeelnummer, werd er vrijwel direct geroepen, nee meneer dit kunnen wij niet leveren. Meneer de magazijnmeester is dus niet van de balie weggeweest en heeft dus niet de moeite genomen om in zijn magazijn te kijken. Helaas, maar dit is de service die je krijgt bij de Martin Schilder dealers. Uiteindelijk beland bij een ijzerwarenhandel in Alkmaar, genaamd Laman en die konden bij een bout M10x80 leveren in sterkteklasse 10.9. Deze bout is dan wel 1cm langer dan het origineel, maar dit gaat passen. Kosten: EUR: 2,62

Niet bij Fabory geweest dus. Overigens geeft Fabory onder op hun website aan dat men niet aan particulieren levert.

"Fabory verkoopt enkel aan bedrijven en producten worden enkel verkocht voor bedrijfsdoeleinden.

© 2015 Fabory"

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #9 Gepost op: wo, 27 mei 2015, 08:37:35 »
Je hebt (ook op VF) inmiddels genoeg reacties van ervaringsdeskundigen dat je als particulier ook prima bij Fabory terecht kan, maar goed, je hebt wat je zocht, gefeliciteerd!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #10 Gepost op: wo, 27 mei 2015, 10:16:34 »
Kom bijna wekelijks als particulier bij Fabory en krijg elke week gewoon dat wat ik nodig heb -thumbsup-

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 05 jun 2015, 20:48:00 »
Fabory heerhugowaard praktisch naast autowaard, heeft het liggen of het duurt een dag.
Bestaande bout+ gegevens meenemen en t komt gegarandeerd goed.
Verkoopt op zeker aan particulieren, ook per stuk, al krijg je dan geen korting.

Plaatje is misschien nog te redden dmv warmstoken en het draadeind in de bankschroef.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: bout doormidden, wat nu?
« Reactie #12 Gepost op: vr, 05 jun 2015, 21:41:40 »
Ik denk dat Fabory gewoon wel particulier verkoopt maar enkel dat op de site zetten om er geen "Praxis"of "Gamma"klanten binnen te krijgen.
Dus m.a.w ze geen hele dagen balie verkoop willen. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2