Auteur Topic: Off-the-shelf Airride voor 86c  (gelezen 5462 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Off-the-shelf Airride voor 86c
« Gepost op: za, 13 jun 2015, 19:43:00 »
Blijkbaar levert TA Technix nu ook air poten voor oudere Polo's!
Moet er nog wel een tank, schakelblok, compressor en luchtleidingen bij. Maar mooi om te zien dat er nog een beetje ontwikkeling is op Polo tjoenings gebied  :)

Ik kan het zelf helaas niet echt veroorloven, maar misschien een handige link voor iemand anders hier -thumbsup-

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/index.php/cat/c21981_86-86C-86-86C-21981.html

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #1 Gepost op: za, 13 jun 2015, 21:15:50 »
Airride is leuk voor een Amerikaan.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #2 Gepost op: za, 13 jun 2015, 23:46:56 »
Dat ze voor zo'n kleine markt nog iets ontwikkeld hebben zeg.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #3 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 08:35:07 »
Lucht hoort in balonnen en niet in een onderstel -gert-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #4 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 09:00:21 »
Lucht hoort in balonnen en niet in een onderstel -gert-

kende deze uitspraak nog niet, ben het helemaal met je eens  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #5 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 09:08:38 »
Ik ben zelf ook van mening dat het in ballonnen moet, maar als je er zo over nadenkt dan is het soms wel gemakkelijk in ons drempel achtige nederland.
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #6 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 09:41:22 »
Ontwikkeling luchtbalgen gaat wel steeds verder:

Poten met extern stikstof reservoir => serieuze schokbrekers

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #7 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 10:18:16 »
Je kan die luchtbalgen op elke schokbreker maken, dus dat dit meteen een goede setup is hoeft niet. Je moet bij luchtvering ook schokbrekers hebben die speciaal zijn gebouwd voor luchtvering, anders werkt dat lang zo goed niet.
En veel ontwikkelings kosten zijn er niet voor die airride set. Ze pakken gewoon een polo poot die ze normaal voor een schroefset gebruiken en zetten daar gewoon een standaard balg met eindkappen op die ze ook al voor andere airride sets gebruiken waarschijnlijk.

Zelf heb ik meer de neiging om een static+ achtig iets te gaan. Dan heb je kleine luchtcilinder boven je veren die hem een paar cm omhoog kunnen drukken voor een drempel.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #8 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 11:21:45 »
Laatst was er iemand (op Volksforum) zo slim om een andere motor op kenteken te laten zetten bij de RDW, en kwam een keurmeester tegen die wat kritischer was. In eerste instantie over de motor, maar hij werd ook naar Lelystad gestuurd omdat er een airride-set onder zat. Uiteraard was de hobbyist erg verbolgen, maar ik vind het persoonlijk wel begrijpelijk dat bij een dergelijke aanpassing naar een totaal ander soort onderstel het RDW een wegliggingstest wil/vordert...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #9 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 13:03:41 »
Schokbrekers speciaal voor luchtvering => dan zitten daar toch ontwikkelkosten in?

Of dat men een off-the-shelf airride set met 'Teilegutachten' of een homemade set monteert vind ik nog wel een verschil.

Bij die TA technix set is mij trouwens niet duidelijk of er Tüv bij zit?
Bij 't 'Teilegutachten'-verhaaltje praat men over "Einzelteile / Ersatzteile sind nicht im Geltungsbereich der StVZO zulässig.
Jedoch im Set, als komplettes Luftfahrwerk inklusive Teilegutachten (§19.3)."
Losse onderdelen niet en als set wel? -dunno- En is dat dan Tüv? Want die 'StVZO zulässig' zegt mij eigenlijk niet zo veel -dunno-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #10 Gepost op: zo, 14 jun 2015, 19:02:53 »
StVZO is volgens mij de amateur-race-organisatie in Duitsland (voor slalom e.d.)
TÜV is afnemer van RDW, niet gelijkwaardig aan. Zie TÜV maar als gelijkwaardig aan APK, RDW bepaalt toelaatbaarheid voor op de Nederlandse openbare weg.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #11 Gepost op: ma, 15 jun 2015, 17:43:07 »
Ja ik snap best dat die rdw man zoiets had van luchtvering dat is toch wel even iets anders dan normaal. En aangezien de meeste van die sjappies die de boel zelf verbeunen ook nog nooit van uitlijnen hebben gehoord gaat zo'n ding lelystad waarschijnlijk niet halen. Dat is namelijk 1 van de grote problemen met die luchtvering zooi. Er zijn maar weinig die met de accuair elevel rijden, en eigenlijk is dat zo ongeveer het enige goede aftermarket systeem. Die zet je auto namelijk op een vooraf ingestelde hoogte, dus dan kun je hem ook op die hoogte laten uitlijnen en dan klopt je uitlijning ook altijd als je er mee rijd. Maar als je met 2 schakelaartjes en 4 drukmetertjes denkt hem ook iedere keer op dezelfde hoogte te krijgen dan gaat dat niet goed komen.

@sjon als je schokbrekers speciaal voor luchtvering wil kom je eigenlijk altijd al in de op maat schokbrekers uit. De mannen van intrax en reiger zullen je vast kunnen helpen aan een set schokbrekers die het goed doen met luchtvering. Kost alleen wel een godsvermogen.

Offline Wimmk2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 284
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #12 Gepost op: zo, 09 aug 2015, 20:13:59 »
Als je echt een mooie set air wilt voor een Polo kan ik persoonlijk maar 1 adres aanraden.... Null bar 😉 zijn de opvolger reeds aan het bouwen van het acu air systeem... Knap staaltje techniek... En euh lucht voor ballonnen... 90 procent van alle vrachtvervoer en groot personenvervoer werkt op luchtvering... Ik heb ng nooit iemand horen klagen van 'ow die bus is slecht' wegens dat ze op lucht lag... In zeg wnr alles goed gemonteerd is, is het bakken beter als schroef!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #13 Gepost op: zo, 09 aug 2015, 22:05:42 »
voor de puristen en de mensen die voor het rijgedrag gaan is airride gewoon ruk. Een bus en een vrachtwagen hebben ook geen wegligging, die kunnen niet hard door een bocht enz. En nou kan het op air ook wel redelijk goed, maar het blijft toch altijd anders aanvoelen.

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #14 Gepost op: ma, 10 aug 2015, 23:35:03 »
Aha ......ik heb een professioneel verlaagde vrachtwagen met airride -cool-, kan zeer hard door de bocht. alleen met lading niet echt verstandig.