Auteur Topic: Off-the-shelf Airride voor 86c  (gelezen 5461 keer)

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #15 Gepost op: di, 11 aug 2015, 10:46:26 »
Zelfs met een gewone vrachtwagen gaan we harder door de bochten dan menige luxe auto.
Het is meer de chauffeur dan de auto of truck.
Pak maar de s bocht van de A12 naar de A50 pak je met 40ton wel met 90 en alle luxewagens gaan daar zachter. -naughty-
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #16 Gepost op: di, 11 aug 2015, 13:40:21 »
alleen het is niet zo dat de auto niet harder kan, de meeste mensen willen/durver niet harder. Vooral als er een bord staat van 90 dan houden veel zich er aan omdat ze denken dat je er dan echt niet harder dan 90 doorheen kan. Maar bij zwolle in de buurt is ook zo'n bocht, staat ook 90 bij, heb hem al eens met 160 gehad zonder problemen. Maar vaak hangen daar van die lui met een te dure auto met 90 op links naast een andere auto die ook 90 rijd.

Offline chelsea

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #17 Gepost op: di, 11 aug 2015, 14:17:00 »


Yep , maar bij die van mij is een chassisverlaging aangebracht, en de Airride heb ik constant nodig als ik niet op de snelweg rijdt. Ook ivm met viaducten.

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #18 Gepost op: di, 11 aug 2015, 16:21:48 »
Maar bij zwolle in de buurt is ook zo'n bocht, staat ook 90 bij, heb hem al eens met 160 gehad zonder problemen. Maar vaak hangen daar van die lui met een te dure auto met 90 op links naast een andere auto die ook 90 rijd.
A28 -> A50 vanaf Zwolle... Leuke bocht inderdaad.  -sturen-
A12 / A50 ook trouwens.

Beide kunnen makkelijk met cruise control op 120/130 worden genomen, maar passagier vind dat over het algemeen wat minder fijn.  -uitlachen-
Maar volgens mij is dat allemaal een beetje off-topic. Het gaat hier om airride voor de 86c modellen.

Zal er zelf niet snel op overstappen, ook al is het wat rijden (drempels/comfort) betreft misschien lekker makkelijk. En ik geloof ook zeker wel dat de huidige topsets wat rij eigenschappen betreft weinig onderdoen voor een klassieke wielophanging.
Het feit dat er nog zoiets ontwikkeld en geleverd kan worden voor de 86c vind ik in ieder geval wel positief. Maar dan oordeel ik even niet over de kwaliteit van deze set...

Offline vwpolo.nl

  • L86C-0145
  • Non-Register lid
  • Berichten: 201
  • Geslacht: Man
  • Johan van de Goor
    • www.vwpolo.nl
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #19 Gepost op: wo, 12 aug 2015, 21:35:25 »
mmm er zijn voor en tegens met air.

Heb je een poot zoals die van TA Technix dan rijd je met een lage druk om laag te rijden.
Het nadeel is dan dat hij minder stabiel is doordat hij meer leunt op de schokbreker.

Heb je een poot zoals Air Force dan kun de hem net als een schroefset laag leggen en de balg op hogere druk zetten.
Je krijgt dan een beter weggedrag en is hij lekker hard.

Aan te bevelen is om dan per poot een klep te plaatsen.

Zelf ben ik ook niet echt van de air....
Wagens liggen mooi met de bodem op de grond maar zie liever iemand die altijd laag rijd met een schroefset.
Maar ieder zijn ding......

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #20 Gepost op: wo, 12 aug 2015, 22:28:58 »
Air is gewoon te veel gewicht in de auto. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Off-the-shelf Airride voor 86c
« Reactie #21 Gepost op: do, 13 aug 2015, 01:18:21 »
Voor het cosmetische zou je inderdaad kunnen overwegen om voor airride te kiezen maar dan is het ook echt puut voor de show en shine.
Als je prestaties wil moet je niet op lucht willen rijden want was dat wel zo dan maakte de hele racerij er wel gebruikt van......