Auteur Topic: tikkend geluid voorwielen  (gelezen 2376 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
tikkend geluid voorwielen
« Gepost op: di, 04 aug 2015, 20:02:03 »
Beste allemaal,

Problemen, dit keer niet met de 86c maar met de passat35i automaat. Er komt een metaalachtig klinkend getik weg bij het vermoedelijk linker voorwiel. Het tikken is snelheidsafhankelijk. Ook is het tikken altijd aanwezig, zowel bij rechtuit rijden als in bochten. Wel lijkt het geluid wat minder sterk bij hoge snelheden en zodra ik op de rem trap is het ook direct weg. Het getik is niet voelbaar in het stuur of in de pedalen. Zelf de auto nakijken lukt me nu niet, ben op vakantie in Roemenië. Iemand een idee wat het kan zijn? Zelf dacht ik eerst aan een te lange wielbout, maar deze zijn nooit gewisseld. Wel zijn vlak voor de vakantie beide wiellagers aan de voorzijde vernieuwd. Vrijwel daarna is het getik begonnen. Iemand een idee?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: tikkend geluid voorwielen
« Reactie #1 Gepost op: di, 04 aug 2015, 20:10:40 »
Je hebt geen loodjes aan de binnenkant van de velg die nou net de rem aan tikt ??
Het is maar een idee.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: tikkend geluid voorwielen
« Reactie #2 Gepost op: di, 04 aug 2015, 20:30:32 »
Al gecheckt. Alles op het wiel loopt vrij. Zouden het misschien ontbrekende klemmetjes / veertjes kunnen zijn op de remblokken welke ervoor zorgen dat de blokken niet tegen de schijf gaan klapperen?