Auteur Topic: Ebay  (gelezen 1396 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Ebay
« Gepost op: di, 06 jan 2004, 18:36:24 »
ik snap er niks van haha.... Wil ik een tellerunit met tacho.... lijkt het wel of ik wel 100 euro moet bieden ofzo....

Hoe werkt dit nou? Ik krijg steeds de melding dat ik nie genoeg bied, steeds weer 50 ct erbij...

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Ebay
« Reactie #1 Gepost op: di, 06 jan 2004, 18:39:35 »
Dan is er iemand die een hoger maximumbod heeft geplaatst dan jouw bod, moet je een hoger bod plaatsen dus..

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Ebay
« Reactie #2 Gepost op: di, 06 jan 2004, 21:45:51 »
heb ik een keer uitgeprobeert..... ff van 15,50 naar 20 euro springen...werd nog overboden!!!

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Ebay
« Reactie #3 Gepost op: di, 06 jan 2004, 21:55:42 »
Dan is er iemand die een hoger autobod heeft staan dan hetgeen jij hebt geboden.

Via de autobod optie kan iemand aangeven tot hoever hij wil gaan met bieden. Vervolgens wordt er door ebay automatisch voor hem geboden tot het door hem maximale aangegeven bedrag.
bijv:

ik bied een produkt aan, jij  bied 10 Euro. Vervolgens bied iemand anders dmv de autobod optie 11 Euro. Hij heeft gelijk aangegeven dat hij tot 20 Euro wil gaan.
Een derde persoon bied vervolgens 15 Euro. Vervolgens gaat de autobod van persoon nummer 2 inwerking en deze bied gelijk bijv 1 Euro over het bod van de derde persoon. Dit kan zo door gaan tot het maximale van de autobod is bereikt.

klinkt misschien ingewikkelder dan het is  :D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ebay
« Reactie #4 Gepost op: wo, 07 jan 2004, 12:12:16 »
klinkt inderdaad moeilijker dan dat t is.


Als iemand jou direct overbied op het moment dat jij 15 euro bied ( hij zal dan 15,50 aangeven), dan wil dat zeggen dat die persoon een hoger maximum heeft aangegeven.. Is geen optie die je moet aanklikken ofzo trouwens..

Voorbeeldje:

Iemand biedt artikel x aan voor 1 euro

Vervolgens wil ik dat artikel wel hebben, en ik bied dus
1 euro.
Ik ben dan de hoogste bieder. tot zo ver is het simpel.

Dan komt johan langs. die ziet artikel x, en denkt: dat wil
ik wel hebben! er staat ondertussen vermeld dat het minimumbod 1,50 is.

Johan wil het echter wel hebben voor een pleuro of 10.

Hij bied dus gewoon 10 euro. MAAR : omdat ik maar 1 euro heb geboden, komt er dus in beeld dat Johan 1,50 geboden heeft.

Dit blijft de prijs die johan moet betalen. 1,50 is immers meer dan de 1 euro die ik heb geboden.

fijn.  snappen we het nog?

mooi. Nu, het maximum bod (wat alleen voor johan zichtbaar is), is van johan dus 10 euro. De prijs waar het artikel op staat blijft gewoon 1,50.

Nou komt sjarrel langs. sjarrel denkt: das een mooie artikel x! die wil ik wel hebben..  De prijs staat op 1,50 en het minimum overbiedingsbod staat op 2 euro.
sjarrel bied 2 euro.
Ebay's computert zet de 2 euro van sjarrel erop, maar ziet direct het hogere bod van Johan. Na het bod van sjarrel, gaat johan er dus direct met 50 cent overheen: de prijs word nu dus 2,50 voor Johan. Sjarrel vist achter het net.

Nu laat sjarrel het daar niet bij zitten. het artikel is m wel meer waard. hij bied 8 euro.

Pats: johan gaat er weer met 50 cent overheen. 8,50 is de prijs voor johan.

mmm denkt sjarrel: das mij te veel.

Erik komt langs snuffelen. ziet artikel x, wil het graag hebben, en denkt; een pleuri of 15 wil ik er wel voor geven.  Prik. 15 euro bied erik. De pc doet dus eerst 50 cent verhogen naar 9 euro, ziet dat johan 9,50 bied, bied 10 euro, ziet dat johan 10 euro bied, bied 10,50 en ziet dat johan niet verhoogt... de prijs is nu 10,50 voor erik.

Als johan nou denkt: godver, en hij bied 14,00. dan verhoogt erik automatisch naar 14,50
Denkt johan: krijg de typhus, en hij bied meteen 30 euro, dan gaat de prijs naar 15,50 totdat iemand meer bied. Pas als iemand meer bied dan 30 euri, gaat t niet meer naar johan
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Ebay
« Reactie #5 Gepost op: wo, 07 jan 2004, 13:06:36 »
Om een lang verhaal kort te maken : zo hebben Jaap en ik ooit een goede Polo internet vriend op kosten gejaagd .
Tientallen euros kostte hem dat .. Als die kutspanjool nu eens gezegd had wie hij was op Ebay ..

IIG hebben Jaap en ik die nacht een hoop lol gehad via de telefoon .
Later werd het kiespijn toen we erachter kwamen wie het was ..

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Ebay
« Reactie #6 Gepost op: wo, 07 jan 2004, 13:22:49 »
hoe heet iedereen hier die op Ebay zit ? ik heet daar S.Heck.Driver

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ebay
« Reactie #7 Gepost op: wo, 07 jan 2004, 13:44:29 »
hoe heet iedereen hier die op Ebay zit ? ik heet daar S.Heck.Driver

topic Ebay  ;)