Auteur Topic: Project [ XP-60-PZ ] Polo sedan Serge nu Vincent  (gelezen 82168 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #120 Gepost op: zo, 13 jul 2008, 19:04:31 »
en de gewonnen ruimte (idem hoofd :) )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #121 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 20:07:42 »


nog ff wezen shoppen bij oa vw in barneveld(kopbouten 3f,thermostaathuis 3f kompleet,waterpijp abu)
bij brezan waterpomp(stalen schoepenrad) ,gates disriem voor abu
amc klepgeleiders en kleprubbers
ebay koppakkingset
 kosten totaal  een 250 euri .
 en verstelbare pouly ,die had ik nog
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #122 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:06:21 »


volgende aanwinst  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #123 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:07:50 »
en 200mm koppeling ook aangeschaft inclusief drukgroep en lager
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #124 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:17:16 »
Is dit trouwens een nieuwe ervaring voor je?:
goed draaiend blokje eruit halen en op schap leggen -klappen-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #125 Gepost op: wo, 16 jul 2008, 22:19:25 »
Is dit trouwens een nieuwe ervaring voor je?:
goed draaiend blokje eruit halen en op schap leggen -klappen-
 

kun je wel stellen ,is de 2e ervaring (die van thomas is nummero uno) :)

 maar het koppel wat je er voor terugkrijgt  -love- -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #126 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 21:57:05 »
zo vanochten leuk storinkje .
 rij je rustig 140 cruising op de a30 de rijdende chiocanes te nemen .
 springt je lamda meter opeens van normaal naar arm en hikt de motor ff loopt door ,hier gaat dan een wenkbrauw in een niet allerdaagse hoek.
net voor de afslag lunteren lamda meter helemaal in het rood en geen vermogen meer .hoek aflsag lunteren af .(ineens schiet dan die opmerking van marcel door mijn hoofd van gisteravond ,lijkt wel een 3 cylinder af entoe ).enigste wat  ie nog wil is stationair pruttelen op een te laag toerental en 3 of 2 cylinders .
in de hoop van ,druk ff de retour leiding dicht en wacht op benzine ui8t overloop pijpjes , ja dat duurt wat langer als normaal .en weer 4 cylinders ,voor ff dus ,helaas .

na wat gebel een benzine pomp te pakken gekregen (lees na afgesleept te zijn door mijn baas naar werk en een stervensdrukke werkdag )
geen injectie pomp meer maar een membraam pomp van Quinton Hazell 0,15 baronderdeel nummer :QFP171E bij de brezan.
  oftewel pomp onder auto weg ,leidingen door verbinden ,pomp aansluiten ,controleren ,ja werkt . carbs aansluiten . starten en niet aanslaan op wat plofjes na .

nu gingen 2 wenkbrauwen in een niet alledaagse houding .


,vreemd de pomp ,pompt ,en de carbs worden gevuld , bougies hebben vonk en de tijdstippen kloppen  .

 ff terug naar de injectie pomp die in een emmer lag uit te druipen . ja ruikt naar benzine . ,maar roest in een pomp die in benzine staat ???. vocht !!!!!!!!!!!!!

dus water !!!!!!!!! iets wat je niet in een tank wilt en dus ook niet in je vlotterkamers . dus water via een slang in de tank door vlotterdeksel eruit geheveld .
 benzine pom ff laten lopen in een emmer . carbs afgelaten (daar zijn die schroeven onder de carbs voor .
starten en lopen ,maar weer .en niks meer inhouden tijdens goed gasgeven .nl .

moraal van dit verhaal laat eens per half jaar je vlotterkamers leeglopen van je keihin carbs . je motor loopt niet op water .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #127 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:05:06 »
IS dat misschien een vorm van condens dat zich ergwns ophoopt ?

En wat zijn die rooie blokkies ?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #128 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:08:16 »
bij mij zat het in de tank .wat zich dus kennerlijk in de jaren heeft opgehoopt onder de benzine en dus ook in mijn vlotterkamers .
 die rode blokjes zijn er voor om de stabi naar voren te trekken voor meer caster
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #129 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:24:04 »
membraam pomp van Quinton Hazell 0,15 bar .onderdeel nummer :QFP171E bij de brezan.
deze pomp kan dus rechtstreeks op de carbs zonder retour  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #130 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:26:44 »
Water in je tank wordt je dus niet blij van.

Psst: in klusschuur liggen nog wel injectiepompen, mocht je die nog nodig hebben.
(zijn wel van dude, momenteel 't land uit, maar komen we vast wel uit)
membraam pomp van Quinton Hazell 0,15 bar .onderdeel nummer :QFP171E bij de brezan.
deze pomp kan dus rechtstreeks op de carbs zonder retour  -thumbsup-
Oeh, gevalletje 'laat maar': das waarschijnlijk een prima pompje
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jul 2008, 22:29:19 door Sjon »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #131 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:30:58 »
uh nieuwe pomp zit al in het motor ruim ,goed bereikbaar ,zoals ik het graag heb -hug-

maar in iedergeval bedankt  -thumbsup- -hug-(btw er ligt nog een pierburgpompje onder in mijn kist van 0,15 bar ,maar moest de auto vandaag weer rijdend hebben en dan is een nieuwe pomp de neigste oplossing direct voor handen  -boehoe-, maar het werkt weer als een tiet -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #132 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:39:15 »
Goed opgelost  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #133 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:52:02 »
*reminder*

Ook even 't water uit m'n dieselfilter aftappen binnenkort..

en gelijk een vraag: hoe krijg je het water uit de tank? Hoopt dat zich normaal op in een injectiepompfilter ( denkende aan de Golf, en z'n enorme filter, en het bevroren filter van Charles Batenburg op een wintermeeting in Geffen een paar jaar terug ) ?  en waar blijft het water normaliter bij een carb pomp?

 -thumbsup- dat ie het weer doet!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: nieuw en oud leven
« Reactie #134 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 22:57:21 »
water verzamelt zich eerst onder in de tank,tot aan zuigbuis  ,dan onder in het filter ,als het daar ook overstroomt ,gaat het naar de vlotterkamers ,totdat deze ook tot aan de zuigopening van de sproeiers zit en dan is het einde oefening . benzine drijft op water ,ook in een tank van je auto .
 is best wel een klote storing als je er niet naar kijkt of je oog niet valt op roest in een pomp en je de link niet legt .anders was ik nog aan het zoeken geweest of had ik de carbs volledig uit elkaar gehad .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .