zo vanochten leuk storinkje .
rij je rustig 140 cruising op de a30 de rijdende chiocanes te nemen .
springt je lamda meter opeens van normaal naar arm en hikt de motor ff loopt door ,hier gaat dan een wenkbrauw in een niet allerdaagse hoek.
net voor de afslag lunteren lamda meter helemaal in het rood en geen vermogen meer .hoek aflsag lunteren af .(ineens schiet dan die opmerking van marcel door mijn hoofd van gisteravond ,lijkt wel een 3 cylinder af entoe ).enigste wat ie nog wil is stationair pruttelen op een te laag toerental en 3 of 2 cylinders .
in de hoop van ,druk ff de retour leiding dicht en wacht op benzine ui8t overloop pijpjes , ja dat duurt wat langer als normaal .en weer 4 cylinders ,voor ff dus ,helaas .
na wat gebel een benzine pomp te pakken gekregen (lees na afgesleept te zijn door mijn baas naar werk en een stervensdrukke werkdag )
geen injectie pomp meer maar een membraam pomp van Quinton Hazell 0,15 baronderdeel nummer :QFP171E bij de brezan.
oftewel pomp onder auto weg ,leidingen door verbinden ,pomp aansluiten ,controleren ,ja werkt . carbs aansluiten . starten en niet aanslaan op wat plofjes na .
nu gingen 2 wenkbrauwen in een niet alledaagse houding .
,vreemd de pomp ,pompt ,en de carbs worden gevuld , bougies hebben vonk en de tijdstippen kloppen .
ff terug naar de injectie pomp die in een emmer lag uit te druipen . ja ruikt naar benzine . ,maar roest in een pomp die in benzine staat
?. vocht !!!!!!!!!!!!!
dus water !!!!!!!!! iets wat je niet in een tank wilt en dus ook niet in je vlotterkamers . dus water via een slang in de tank door vlotterdeksel eruit geheveld .
benzine pom ff laten lopen in een emmer . carbs afgelaten (daar zijn die schroeven onder de carbs voor .
starten en lopen ,maar weer .en niks meer inhouden tijdens goed gasgeven .nl .
moraal van dit verhaal laat eens per half jaar je vlotterkamers leeglopen van je keihin carbs . je motor loopt niet op water .