Auteur Topic: Opvallend blokje  (gelezen 847 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Opvallend blokje
« Gepost op: vr, 22 jul 2005, 14:57:42 »
Beetje enorm plaatje..

maar kijk toch maar eens goed:

NAAR dit blokje

Nu valt t uitlaatspruitstuk al wel aardig op door z'n complexe vorm (goed bezig herman).

Het inlaat traject bij t gasklephuis is ook zeker niet standaard te noemen..

Maar qua ontsteking kan ik er helemaal geen touw meer aan vast knopen..

Welke auto is dit? (toch geen Polo 2 he?)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Opvallend blokje
« Reactie #1 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 15:00:21 »
dit is een polo2 exg40 met nu een turbo -naughty-
hoeveel pk die heeft heb ik niet gezien maar zag bij dennis z,n filpmje deze polo op de rollerbank staan.
het inlaat spruitstuk lijkt niet echt op de py!!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Opvallend blokje
« Reactie #2 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 15:14:21 »
Ogen wel open gehad in Denemarken?

Dit is de "race-tank-dop" + "audi-grepen-to-be" polo 2 G40 turbo.

Onsteking zal via sensor op het vliegwiel gaan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Opvallend blokje
« Reactie #3 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 15:22:45 »
hmmm,.

ik dacht al wel dat t die ex-GTG40 was,.. maar ik vond t een beetje moeilijk qua ruimte en turbo..

Radiateur staat dus wel maximaal naar voren toe.
Laat Marcel t maar niet zien :) (doe mij ook zo'n spruitstuk!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Opvallend blokje
« Reactie #4 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 16:16:22 »
Jaap.... uhmz.... dat was jij toch in Denemarken ? -dunno-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Opvallend blokje
« Reactie #5 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 16:18:27 »
Spruitstuk heb je zelluf nog staan aanwijzen aldaar..... of mijn geheugen moet nog slechter zijn dan dat van jouw... :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Opvallend blokje
« Reactie #6 Gepost op: vr, 22 jul 2005, 16:21:34 »
Klap van de molen gehad denk ik.




Kan me er weinig meer van herinneren.. (van Denemarken)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Opvallend blokje
« Reactie #7 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 08:24:00 »
Is mijn foto: er zijn ook nog 2 filmpjes van dezelfde auto op de rollenbank. Staat allemaal op mijn fttp ding.

Zwarte (ex) G-40.

Pulsafname voor electronisch geregelde ontsteking door "gekerfde" nokkenaspouly aan de krukas.

Alles gecomputeriseerd regelbaar: er lagen computerkabels vanaf alle motormanagement systemen naar de bijrijderstoel. Daar zat de regelaar dan met laptop op z'n schoot parameters te veranderen.

Het spruitstuk was helemaal berekend en optimaal wat "flow" betreft. Eigenaar beweerde dat het't enige turbo uitlaatspruitstuk was dat hij nog niet roodgloeiend had gezien door de goede flow.

Ze kwamen met de 1,3 liter op zo'n 150 pk met 0,6 bar overdruk. Later hebben ze nog een run gedaan na wat parameters veranderd te hebben en de turbodruk opgeschroefd te hebben naar 0,9 bar. Resultaat was een slecht lopende motor die er iets van 165 pk uit perste.

Details hierboven zijn uit mijn geheugen, dus het kan zijn dat ik er hier en daar wat naast zit.

Groet, Jan.




Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Opvallend blokje
« Reactie #8 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 12:29:59 »
Was het niet eerste run iets van 120 en 2de run 149?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Opvallend blokje
« Reactie #9 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 12:47:08 »
Ja, kan ook zijn.

Zoals ik al schreef: dit is wat ik mij herinnerde, ik heb toen geen notities gemaakt.

Weet wel dat ie de tweede run waardeloos liep: sloeg de hele tijd af en klonk "vies".

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Opvallend blokje
« Reactie #10 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 13:04:14 »
Vies? Beetje rijk ja! :)

Stationair was 't niets meer,.. maar dat zegt niet echt wat over t vermogen..

een motor die niet (fijn) stationair wil lopen, is wat je overhoud als je maximaal wilt gaan qua vermogen op toeren. Een verlichte krukas + vliegwiel zijn hier onderandere debet aan. Mijn ABD blokje was ook een beetje rauwig op stationair: Als je de koppeling rustig liet komen, en daarna pas gas bij gaf, sloeg ie af,.. als je eerst een streepje gas gaf, en daarna de koppeling op liet komen, was 't spinnend weg rijden..
(met de 165/55 R13 banden op de vooras that is, dus niet met die ballon dingen die er nu onder hangen..).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Opvallend blokje
« Reactie #11 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 14:01:10 »
Stationair was nie wat nee.
Maar.
Wellicht te gehaast.....alles is elektronisch af te stellen begrijp ik.
Auto was maar net uit de schuur komen rollen......dus weinig getest.
Na eerste run hadden ze de turbo ff opgeschroefd (0,9 bar meen ik)
Op de rollerbank ter plekke was de bijrijder op de laptop bezig........
Wellicht met wat tijd is ie stationair wel acceptabel te krijgen?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Opvallend blokje
« Reactie #12 Gepost op: ma, 25 jul 2005, 14:15:39 »
als hij een programmeerbaar motor-managementprogramma heeft, dan is alles te programmeren toch?

Ik heb wel eens met DTA gewerkt, daarbij was alles te varieren. Net hoeveel tijd je er zelf in wilt steken. Het kost wel tijd en moeite om de auto in alle situaties goed te laten lopen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983