Is mijn foto: er zijn ook nog 2 filmpjes van dezelfde auto op de rollenbank. Staat allemaal op mijn fttp ding.
Zwarte (ex) G-40.
Pulsafname voor electronisch geregelde ontsteking door "gekerfde" nokkenaspouly aan de krukas.
Alles gecomputeriseerd regelbaar: er lagen computerkabels vanaf alle motormanagement systemen naar de bijrijderstoel. Daar zat de regelaar dan met laptop op z'n schoot parameters te veranderen.
Het spruitstuk was helemaal berekend en optimaal wat "flow" betreft. Eigenaar beweerde dat het't enige turbo uitlaatspruitstuk was dat hij nog niet roodgloeiend had gezien door de goede flow.
Ze kwamen met de 1,3 liter op zo'n 150 pk met 0,6 bar overdruk. Later hebben ze nog een run gedaan na wat parameters veranderd te hebben en de turbodruk opgeschroefd te hebben naar 0,9 bar. Resultaat was een slecht lopende motor die er iets van 165 pk uit perste.
Details hierboven zijn uit mijn geheugen, dus het kan zijn dat ik er hier en daar wat naast zit.
Groet, Jan.