Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 79205 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #285 Gepost op: di, 24 mei 2011, 19:15:26 »
Nee is gewoon gelast volgens mij op de kleppen deksel.
ik heb ook een alu deksel en gewoon een een filtertje geplaatst op de dikkere slang die vanuit onder het blok komt.
ik heb er een koperen verloop van 15 naar 12 mm tussen gezet.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #286 Gepost op: di, 24 mei 2011, 20:23:38 »
heb ook al eens een voorbeeldje gezien van iemand die er een autoventiel of iets in die trand erin had gezet (gaatje geboord, pijpje erdoorheen en met 2 moeren vastdraaien) Werkte zoals het hoorde.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #287 Gepost op: do, 26 mei 2011, 17:18:03 »
Zijn mijn achterremmen en/ of cilinders aan vervanging toe?
Wat is die grijze kleur waarmee de hele binnenkant van de trommel bedekt is?

Bij het loshalen gingen de trommels er redelijk stroef af, en nee de handrem was gewoon los :)




Polo-loos Audi A4 b5

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #288 Gepost op: do, 26 mei 2011, 18:03:09 »
grijze spul is keramisch vet gok ik zo , als ik zo je voeringen zie , ziet het er als nieuw uit , je kan de cupjes nog even oplichten om te kijken of je cilinders niet nat zijn zo nee lekker weer dichtbouwen(even een schuurpapiertje over voeringen en trommel halen) , in je trommel komt een slijtrandje waardoor het geheel wat lastiger los wil , je kan het eenvoudiger loshalen door het wigje waar het veertje verticaal aan vastzit door een boutgat met een schroevendraaier omhoog te wippen , dit is de zelfsteller van je voeringen als je het geheel weer monteert even flink op de rem trappen en je remmen staan weer goed opgesteld  -thumbsup-

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #289 Gepost op: do, 26 mei 2011, 18:18:30 »
grijze spul is keramisch vet gok ik zo , als ik zo je voeringen zie , ziet het er als nieuw uit , je kan de cupjes nog even oplichten om te kijken of je cilinders niet nat zijn zo nee lekker weer dichtbouwen(even een schuurpapiertje over voeringen en trommel halen) , in je trommel komt een slijtrandje waardoor het geheel wat lastiger los wil , je kan het eenvoudiger loshalen door het wigje waar het veertje verticaal aan vastzit door een boutgat met een schroevendraaier omhoog te wippen , dit is de zelfsteller van je voeringen als je het geheel weer monteert even flink op de rem trappen en je remmen staan weer goed opgesteld  -thumbsup-

Thanks voor je snelle antwoord -thumbsup-
Goed duidelijk, hier kan ik wat mee. Zal inderdaad keramisch vet zijn dan!

Welke ''cupjes'' oplichten?
Mijn wiel liep heel stroef wanneer er aan gedraaid werd bij de APK, kan ik dit ook nog bijstellen? Of alleen alle scharnierpunten even smeren?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #290 Gepost op: do, 26 mei 2011, 18:22:27 »
vervang je wiellagers ook ffkes ;) trommel is er toch af, en de lagers zijn zo vervangen. Te strak afgestelde wiellagers geven ook het effect dat je wiel sneller stilstaat.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #291 Gepost op: do, 26 mei 2011, 18:24:46 »
vervang je wiellagers ook ffkes ;) trommel is er toch af, en de lagers zijn zo vervangen. Te strak afgestelde wiellagers geven ook het effect dat je wiel sneller stilstaat.

Die bewaar ik, voor als ze echt kapot zijn. Zoveel werk is dat niet en dan heb ik nu nog dat setje nieuwe als reserve.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #292 Gepost op: do, 26 mei 2011, 18:27:52 »
waarom wiellagers vervangen ? dan moeten ze wel heul strak staan , als je niks hoort lekker terug zetten met een beetje vers vet  , zal eerder een vastzittend remcilindertje zijn dat is die grote ronde klopm ijzer die aan de bovenzijde van je voeringen zit (waar ook die remleiding ingaat ) daar zitten 2 zwarte rubber uiteinden op , deze kan je even oplichten om te checken of je cilinders niet lek zijn en je kan tevens ook even checken door zachtjes met een schroevendraaier de cilinders naar binnen te duwen gaat dit soepel is er nix aan de hand gaat dit stroef tot niet dan zit het vastzitten in je cilinders -thumbsup-

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #293 Gepost op: do, 26 mei 2011, 19:31:56 »
waarom wiellagers vervangen ? dan moeten ze wel heul strak staan , als je niks hoort lekker terug zetten met een beetje vers vet  , zal eerder een vastzittend remcilindertje zijn dat is die grote ronde klopm ijzer die aan de bovenzijde van je voeringen zit (waar ook die remleiding ingaat ) daar zitten 2 zwarte rubber uiteinden op , deze kan je even oplichten om te checken of je cilinders niet lek zijn en je kan tevens ook even checken door zachtjes met een schroevendraaier de cilinders naar binnen te duwen gaat dit soepel is er nix aan de hand gaat dit stroef tot niet dan zit het vastzitten in je cilinders -thumbsup-

Remcilinder aan de bijrijderskant is prima, alleen die van de bestuurderskant werkt voor de helft, 1 cilinder doet het wel netjes, alleen die andere zit volledig vast!
Lekken niet. Dat zal dus een nieuwe worden -dunno-
Alleen is nu het handrem hendeltje in de trommel versprongen, dus die moet ik weer goed zien te krijgen, weinig beweging in te krijgen. Morgen weer verder met -klus-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #294 Gepost op: do, 26 mei 2011, 20:15:01 »
Je kan proberen 't cilindertje weer gangbaar te maken, dikke kans dat ie gaat lekken daarna,
maar misschien heb je mzzl.
(bij me daily vorig jaar bij apk ook gebeurd, maar vooralsnog lekken ze niet)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #295 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 03:17:01 »
Hoe maak ik m weer gangbaar? demonteren?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #296 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 08:27:43 »
Schroevendraaier, waterpomptang....voorhamer?
Zorgen dat ie weer een paar keer op en neer is geweest.
Wees creatief: trommel er half op en je kan op je rempedaal stampen,
cilindertje weer helemaal terug en herhalen.
Er zullen vast andere methoden zijn: meerdere wegen naar Rome he.
Als je h'm mot demonteren, zou ik gelijk een nieuwe monteren.....anders blijf je bezig.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #297 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 08:50:34 »
Op zoek gaan naar een oude garage houder, heb ooit eens bij zo'n mannetje een remcilinder laten maken voor een paar gulden. Normaal zijn de onderdelen niet meer los te krijgen maar hij had nog vanalles. Nieuw rubber, nieuw vet --> hij ging weer soepel en lekte niet meer.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #298 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 09:50:41 »
Als je de cilinder gangbaar wil maken proberen of je het cupje met een draaiende beweging naar binnen te duwen. Zo voorkom je dat er groeven in de lengterichting ontstaan = lekken!

Heb de koppelingscilinder van mijn mini ook gangbaar gekregen, nieuw rubbertje gekocht (a €0,65), cilinderbaan met een heel fijn stukje schuurpapier opgeruwd (draaiende beweging) en het werkt weer prima!

Opmerking van Sjon; als je het ding moet demonteren zou ik 'm ook direct vervangen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #299 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 13:55:03 »
Thanks voor de tips -thumbsup-
Even kijken of ik m gangbaar kan maken, anders zal het een nieuwe worden. Zal niet zoveel kosten bij de automaterialenhandel lijkt me?
Polo-loos Audi A4 b5