Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 160489 keer)

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1065 Gepost op: ma, 15 jul 2013, 18:17:19 »
Zonde man, maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Hopelijk blijft deze mooie wagen binnen het forum, het is echt een gave rode 2F  -thumbsup- Enig idee wat de opvolger gaat worden?
Polo 2f GT '91

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1066 Gepost op: ma, 15 jul 2013, 18:53:47 »
Ik ga weer in de lente/zomer wat kopen. Kan ik in de tussentijd mooi sparen en bekijken wat er allemaal op de mooie markt der auto's te vinden is. Ik moet zeggen dat ik aan het karten verslaafd was, maar zou ik de rechte lijn best wat meer power willen. Misschien als ik een gave G40 tegen kom, maar het kan ook zo maar een ander merk zijn.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1067 Gepost op: vr, 19 jul 2013, 19:28:06 »
Hij is verkocht! Is op het moment in handen van alfred, hoopt dat hij er wat moois van kan maken ;)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1068 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 11:12:05 »
Het is nu een gezamenlijk projectje van een kameraad van me en mijzelf. Foto's volgen. Vrijdagavond direct een begin gemaakt met al het plastic rondom warm te stoken en dus weer mooi egaal zwart te maken. Vandaag verder afmaken en de lak kleien. Setje koplampen gesplitst, want ik gok dat een paar donkere exemplaren het wel goed doen icm het zwart-rode thema dat de auto nu al heeft.

Probleemloos ritje vanaf Zwollywood. Ding is zelfs nog comfortabel ondanks dat hij zo laag is. Ik ben blij. Bedankt Victor!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1069 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 14:44:15 »
 -thumbsup- om te horen! Waarmee doen jullie dat warm stoken? Met een föhn?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1070 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 20:20:30 »
Verfstripper idd. Kan gewoon zo'n el cheapo knaken ding van black & decker oid zijn. Die worden warm zat. Tip is wel om het op een mooi zonnig dagje te doen als vandaag. De te bewerken zijde vol in de zon en dan blazen maar. Vandaag hebben we de tijd besteed om dit rondom in orde te krijgen, eens grondig gewassen en een begin gemaakt met het kleien en polijsten van de lak. Her en der zitten wel wat plekjes, maar volgens mij moet dat wel weer in orde komen. Ook de muziek en achterbank uit de achterzijde gehaald en een lekkage van de achterlichten verholpen. Komt waarschijnlijk een vlak vloertje voor terug. Even zien, aangezien we op verschillende gedachten hinken.

@ Victor: Enig idee waarom de die speakers achterin niet meedraaiden? Geluid kwam ongeacht instelling alleen uit de 8,7cm speakers en de sub. Ik zelf heb niet echt kaas gegeten van audio, zeker niet als er versterkers, filters ed tussen hangen.

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1071 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 20:31:25 »
Tof dat hij binnen het forum blijft!

Victor, succes met de autoloze tijd  :)

Alfred: succes en veel plezier met de wagen  -thumbsup-
Polo 2f GT '91

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1072 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 20:41:52 »
Nee sorry! Ik heb hier net zo weinig kaas van gegeten helaas, ben er eigenlijk ook nooit mee bezig geweest.

@ZNIV: Mijn voornemen was om volgende lente weer voor wat te kijken, maar ik acht de kans aanwezig dat ik binnen nu en een maand al met een andere auto zit :P Het word dan een G40 of een Peugeot 106 Rallye!

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1073 Gepost op: zo, 21 jul 2013, 20:56:15 »
Niet zo'n Pug fan, maar een 205 GTi of een 106 Ralley zijn idd wel leuke kartjes :)
Polo 2f GT '91

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1074 Gepost op: zo, 28 jul 2013, 19:38:44 »
Dit weekend hebben we weer het één en ander kunnen doen. Ik moet nog even uitvogelen waar ik de foto's even kan uploaden. Dan zal ik het één en ander wel posten. Plastic rondom is allemaal weer goed zwart. Grootste gedeelte van de auto is gekleid. Kofferklep ontdaan van alle aanbouw delen en eens goed gepolijst en in de was gezet. Dus ook achter alle lijstjes/logo's en aanverwanten. Ook het achterruit maar eens proberen te polijsten ivm krassen van de wisser. Ik had er geen goede hoop op dat dat minder zou worden, maar ben best tevreden met het resultaat. Verder wat roestplekjes aangepakt. En om het zwart rood thema verder door te zetten ook de sloten van de deuren en klep voorzien van een laagje matzwart. Het gepassiveerde was toch al niet heel mooi meer. Nu ziet alles er weer lekker fris uit. Van de week eens nieuw inbussen scoren, want die zitten tegen het 'dolle' aan. Verder de witte tellerbladen verwijderd. Deze waren van geplastificeerd papier en het zag er al met al niet heel fraai uit. Nu weer mooi zwart, maar omdat de tellernaalden zwart waren gemaakt voor de witte achtergrond, deze ook direct maar overgespoten in tornadorood. Lcd klokje proberen we binnenkort nog om te polariseren en van rode verlichting te voorzien. Verder een beetje lopen experimenteren om de groene verlichting van de kachelunit rood te krijgen. Alle muziek is verwijderd en gaat waarschijnlijk plaatsmaken voor een vlakke vloer. Misschien dat de audio daar nog wel in verwerkt wordt, maar geen van beide is een echte audio-freak

Volgende week verder met polijsten en eens kijken of we de velgen opnieuw in de lak krijgen. Donkere koplampen in elkaar zetten en de uitlaat iets strakker tegen koets hangen. Misschien ook iets aan de lengte van de pijp doen, hoewel ons dat niet echt stoort.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1075 Gepost op: ma, 29 jul 2013, 11:02:10 »
 -klus- dus  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1076 Gepost op: di, 30 jul 2013, 17:22:15 »
Klinkt allemaal goed! Achteraf had ik de audio er misschien beter zelf uit kunnen halen. Gezien jullie toch niet echt audio-freaks zijn en ik nu een goede audio mis, haha ;)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1077 Gepost op: di, 30 jul 2013, 19:28:13 »
Nog niet hè... ik weet van mezelf hoe snel ik verslingerd aan iets kan raken. Had jij die zaken ingebouwd of heeft Jurrejaan/Jurre Jan dat gedaan? Enig idee van serie nummers enzo? Ik probeer er namelijk wat handleidingen bij te vinden. Of beter: heb je die nog liggen?

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1078 Gepost op: di, 30 jul 2013, 19:31:07 »
Nee, helaas! Jurre Jan heeft hem ingebouwd en aangesloten en alles. Dus misschien dat hij je nog verder kan helpen daarmee!

Haha herkenbaar dat eerste ;)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #1079 Gepost op: zo, 11 aug 2013, 11:16:08 »
Gisteren weer lekker aan het klooien geweest met de coupe. Roestplekjes aangepakt en storende lakfouten/herstelwerkzaamheden weggeschuurd en opnieuw gespoten. Het lijkt er op dat rood goed bij te spuiten is. Eerst maar eens goed laten uitharden en dan de boel eens goed wetsanden en polijsten om het te blenden met de overige lak. Vanmiddag verder onder de kap aan het beunen. 

Volgende week de gaten boren (kut baan ivm dubbele wapening in de betonvloer) voor de brug zodat die geplaatst kan worden. Dan is zijn de lagers achter wat makkelijker te bereiken. Zodat die vervangen kunnen worden.
-klus-