Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 161727 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #885 Gepost op: wo, 08 aug 2012, 16:16:34 »
punt 1 van de oplossing van koen  moet in principe ook genoeg zijn

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #886 Gepost op: do, 09 aug 2012, 23:02:33 »
Gemaakt :D We hebben de klemmen gewoon bijna dichtgebogen. Ook gelijk 2 banden opnieuw uitgebalanceerd. In een band zat 80-160 onbalans O.o Maar de band een half slag gedraaid ten opzichte van de velg en het was weer goed uit te balanceren.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #887 Gepost op: do, 09 aug 2012, 23:04:56 »
Van wat voor beun heb je die waggel gekocht, joh?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #888 Gepost op: vr, 10 aug 2012, 00:01:33 »
Ombuigen van de beugels is niet de meest handige oplossing ben ik bang. Zal d'r waarschijnlijk binnenkort weer onderuit knikkeren.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #889 Gepost op: vr, 10 aug 2012, 00:54:10 »
Ombuigen van de beugels is niet de meest handige oplossing ben ik bang. Zal d'r waarschijnlijk binnenkort weer onderuit knikkeren.
Ga het even aankijken, wil binnenkort even de remvloeistof vervangen en ga dan gelijk weer even kijken hoe het er voor staat.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #890 Gepost op: vr, 10 aug 2012, 00:57:31 »
Borgen met een staaldraad is handig. Heb het zelf bij de groene steilheck gehad. Viel d'r onderuit, meteen weer onder gehangen en door gereden. Dag erna weer d'r onder uit, toen teruggehangen en goed aangedrukt/omgebogen. Week later reed m'n vriendin op de snelweg samen met m'n schoonmoeder. Weer d'r onderuit, whaha. Toen maar zelf beugeltje gemaakt en er op vast gemaakt. De originele beugels waren helemaal door gerot en met een beetje moeite eraf te breken.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #891 Gepost op: vr, 10 aug 2012, 03:09:21 »
Van wat voor beun heb je die waggel gekocht, joh?! :D
-gert- -uitlachen-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #892 Gepost op: za, 18 aug 2012, 16:03:36 »
Hehe ;)

Vandaag mijn hoes binnengekregen! Ook even in de wasbox gehad vandaag. Morgen met de Polo naar Men In Volkswagen! Heb d'r zin in.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #893 Gepost op: za, 20 okt 2012, 18:01:10 »
Om maar even een updatetje te doen over de Polo!

Ik doe er eigenlijk weinig anders mee dan rijden. Heb wilde gedachtes wat ik allemaal wel niet kan gaan doen, maar dat kost geld, en dat heb ik niet echt. Ik stap nog altijd met veel plezier in de Polo, dus dat zit wel snor.
Er zijn wel een paar kleine puntjes waar ik nog mee bezig wil (maar het gereedschap en ruimte niet voor heb). Dat moet dus weer een keer gebeuren op de brug bij een vriend.
Punt 1:
De stoel vastmaken. De bestuurderstoel heeft 2 bouten zitten aan de zijkant, alleen zit een moer er gewoon los in. De schroefdraad daarvan ontbreekt gewoon. Erg vreemd, en dus maar keer maken.

Punt 2:
Jurre-Jan had een slim beugeltje gemaakt om het open luchtfilter stevig vast te zetten in de motorruimte. Het beugeltje sloot aan op een van de bevestigingspunten van het originele filter. Het nadeel was dat het openluchtfilter net tegen de motorruimte aantikte. Dus ik probeerde het beugeltje iets te buigen, wat resulteerde in dit:



Nu krijg ik dat steuntje ook niet meer los van de schroefdraad waar hij op zat, moet ik even een keer tussen de bankschroef zetten. Nu hangt het filter enigszins ondersteund door mijn vriendjes, de Tie wraps!

Punt 3:
Het slot achter proberen te verstellen, zodat de klep niet zo erg meer trilt. Het gaat er nu best aan toe als ik op de snelweg rijdt namelijk :P

En er lag nog een souvenirtje verstopt bij de accubak van de vorige eigenaar:

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #894 Gepost op: za, 20 okt 2012, 22:48:13 »
Waarom slot stellen

Zitten toch rubberen dopjes onderop de achterklep,

Deze iets naar buiten draaien en dan zou de klep goed moeten zitten
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #895 Gepost op: za, 20 okt 2012, 22:53:37 »
Waarom slot stellen

Zitten toch rubberen dopjes onderop de achterklep,

Deze iets naar buiten draaien en dan zou de klep goed moeten zitten

hielp bij mijn oude 2f ook niet. Het slot moest echt gesteld worden...
86 2 GT

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #896 Gepost op: za, 20 okt 2012, 22:59:31 »
Waarom slot stellen

Zitten toch rubberen dopjes onderop de achterklep,

Deze iets naar buiten draaien en dan zou de klep goed moeten zitten
Oh, eerlijk gezegd wist ik dat niet. Ik ben niet zo heel ver op het autotechnische gebied, dus vandaar dat ik simpele oplossingen nog wel is mis. Kijk er morgen even naar!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #897 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 01:10:21 »
Weer tijd voor een updatje! Nee helaas geen mooie investering in de Polo (Al zitten de wintervelgen (lees Velgen) er op en is de remvloeistof gratis vervangen), maar een wat mindere ervaring.
Het begon er mee dat hij zo nu en dan een stottertje leverde bij iets gas geven. Ik verwachte eerst niks, ik bedoel, het is een auto uit 1991. Helaas pindakaas op het moment valt er gewoon niet meer mee te rijden. Hij stotterd zo veel en slaat snel af. Het grote vermoeden is dat het probleem hem zit in het elektriciteitscircuit. Dit omdat de auto een keer hevig begon te stotteren in de 3 en de radio er even mee op hield. Ook wanneer ik veel elektrische functies gebruik is het erger. De accu is gecheckt en die zou nog even mee moeten kunnen. De dynamo functioneert ook gewoon goed. Deze week ga ik de bougiekabels even checken (heb een ander setje) en misschien de bougie's zelf na kijken. Het is gelukkig niet heel erg dat ik er even niks mee kan aangezien hij niet van praktische waarde is om zo maar te zeggen.

Mochten jullie nog ideeen of tips hebben, roep het gerust!!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #898 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 01:24:10 »
Check eerst je bougiekabels inderdaad, mooi dat je een extra setje hebt. Heb zo'n zelfde geintje gehad met m'n 1.0-etje, heel frustrerend. Ik moest met fluwelen voet rijden, dan was er niets aan de hand. Ging ik vermogen vragen was het over. Hakkel de hakkel de hakkel de hakkel. Als de bougiekabels niets uitmaken, kijk dan eens de rest van je ontsteking na, verdeler en inderdaad je bougies.

Heeft de kwaal verder altijd plaats of enkel als de motor warm óf koud is? Het zou ook in de blauwe temperatuur sensor kunnen zitten, die wil nog wel eens de computer op het verkeerde spoor zetten. Vervangen van de sensor is dan nodig (maar eerst zelf de sensor testen op weerstand).

Loopt de motor wel gewoon netjes stationair?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #899 Gepost op: wo, 28 nov 2012, 01:35:59 »
Stationair loopt hij iets onrustig, maar dat deed hij de afgelopen 2 jaar toen hij van Jurre-Jan was ook al. Verder durf ik het warm/koud verhaal niet toe te lichten. Rijdt er meestal kleinere stukken mee, dus heel warm heb ik hem nog niet gehad en durf het nu ook niet echt meer aan.