Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 161727 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #525 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 17:25:57 »
@Martijn,je kent Rutger toch.
Ik snapte zijn verhaal ook al niett.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #526 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 17:48:26 »
Thanks voor de tips -thumbsup-
Even kijken of ik de remcilinder gangbaar kan maken, anders zal het een nieuwe worden. Zal niet zoveel kosten bij de automaterialenhandel lijkt me?

Bovenstaande was een citaat uit het kleine vragen topic, ik ga nu weer hier verder om het ontopic te houden -ja-

Gangbaar maken was geen optie meer. Nieuwe remcilinder en remslangen gehaald voor de achterkant.

Uiteraard gaat het niet zo makkelijk als het lijkt -boehoe-

Remcilinder zit met 2 inbusbouten vast -> dolgedraait.
Remleiding naar de remcilinder los maken -> zo vast geroest dat de remleiding 3x rond is gegaan..
Remleiding naar remslang -> vastgeroest, staat nu in de WD40.
Remslang naar hoofdremleiding -> nog geen poging gewaagd, kom er uberhaubt lastig bij -gert-

Zit er nu dus aan te denken om alles door ze zagen en van voor naar achteren nieuwe remleidingen te leggen, maar daar ga ik eerst wat over inlezen in het remleidingen topic.

Owja, en dan moet de andere kant ook nog -klus- :)

Heb de 19,0mm remcilinder, wel anders als die erin zat -dunno-
 
EDIT: Foto's











« Laatst bewerkt op: vr, 27 mei 2011, 19:54:25 door JJ »
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #527 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 17:49:43 »
Vóór je gaat zagen: de koperprijs staat hoog...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #528 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 19:20:21 »
Vóór je gaat zagen: de koperprijs staat hoog...

Uiteraard ga ik niet zomaar zagen!!

Wou graag weten wat ik het beste kan doen om dit op te lossen volgens de experts hier -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #529 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 21:28:45 »
koperprijs staat hoog! en dat merk je aan een paar meter remleiding van koper??

als je het goed wilt doen en er serieus lang plezier van wilt hebben zeg ik doorzagen en alles zelf opnieuwd doen -klus-
maar ik denk soms wel vaker te ver door -uitlachen-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #530 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 21:32:30 »
Wat is t kostenplaatje om alle remleidingen achter te vervangen? Heb geen gereedschap om zelf die nippel felzen erop te maken enzo..

Ben bang dat het wel degelijk alles vervangen wordt als het morgen nog net zo vast zit als vandaag -boehoe-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline noordam

  • L86C-0175
  • Non-Register lid
  • Berichten: 393
  • Geslacht: Man
  • Robert Noordam
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #531 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 21:54:56 »
Om leidingen los te draaien heb je speciaal gereedschap nodig. Je hebt een zeskant steeksleutel nodig die je over de leiding heen zet om vervolgens op de moet te laten zakken. Met "gewone" steeksleutels draai je meestal rond. En inderdaad goed inspuiten....  -klus-
Zonder Polo ;-)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #532 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 22:13:04 »
Om leidingen los te draaien heb je speciaal gereedschap nodig. Je hebt een zeskant steeksleutel nodig die je over de leiding heen zet om vervolgens op de moet te laten zakken. Met "gewone" steeksleutels draai je meestal rond. En inderdaad goed inspuiten....  -klus-

Hmm, klopt. Maar ik ben eigenwijs en ik dacht, met een steeksleutel moet het ook lukken. Maar zo'n speciale sleutel werkt VEEL beter?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #533 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 23:00:15 »

zoiets dus

pakt zich veel beter op de moer Waar een steeksleutel op 3 punten grijpt, doet deze het op 5 van de 6. Zegt genoeg denk ik
Beetje het idee van een torx bit op een veeltandbout gebruiken. Het past wel, maar het heeft of geen nut, of je sloopt het.
je hebt m trouwens ook in 12kantige variant, zoals een ringsleutel dus.

Denk niet dat zo'n sleuteltje veel geld kost. Zeker aanschaffen dus!

Die remcilinder heeft wel dezelfde maat qua zuigertjes zegmaar? Dan zal het waarschijnlijk wel in orde zijn. Behalve als het niet past natuurlijk.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #534 Gepost op: za, 28 mei 2011, 00:26:47 »
Nee zuigers zijn kleiner als wat ik had, maar hij heeft bij die automaterialen handel 10 doosjes met verschillende zitten openmaken, en ze waren allemaal kleiner als die ik eruit heb gehaald. Deze past overigens wel precies..
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #535 Gepost op: za, 28 mei 2011, 11:02:31 »
Denk niet dat zo'n sleuteltje veel geld kost. Zeker aanschaffen dus!

Heb je er zelf dan al één???

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #536 Gepost op: za, 28 mei 2011, 11:03:23 »
Om leidingen los te draaien heb je speciaal gereedschap nodig. Je hebt een zeskant steeksleutel nodig die je over de leiding heen zet om vervolgens op de moet te laten zakken. Met "gewone" steeksleutels draai je meestal rond. En inderdaad goed inspuiten....  -klus-

ik heb geen speciale sleutel -klus-
gewoon steeksleutel en met BELEID,, eerst klein stukje vastdraaien tot je hoort dat ie loskomt en dan losdraaien..
zo draaide ik zelfs de roestigste remnippel los  :)


@JJ die van ebay heb je niks aan, da,s rotzooi...
bij automateriale zaak vragen ze meestal 5 tot 10euro voor felsrand te maken..
En koper kost al helemaal niks dus zal niet duur uitvallen denk ik zo!
« Laatst bewerkt op: za, 28 mei 2011, 11:06:28 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #537 Gepost op: za, 28 mei 2011, 12:26:22 »
Heb je er zelf dan al één???

Rob, zou het op prijs stellen als je Rutger met rust laat in mijn topic ;)

ik heb geen speciale sleutel -klus-
gewoon steeksleutel en met BELEID,, eerst klein stukje vastdraaien tot je hoort dat ie loskomt en dan losdraaien..
zo draaide ik zelfs de roestigste remnippel los  :)


@JJ die van ebay heb je niks aan, da,s rotzooi...
bij automateriale zaak vragen ze meestal 5 tot 10euro voor felsrand te maken..
En koper kost al helemaal niks dus zal niet duur uitvallen denk ik zo!


Hmm, dus eerst vaster draaien en daarna los, zit wat in!
De ontluchtingsnippel van mn oude remcilinder brak zo af toen ik dat kapje eraf probeerde te halen, zou het niet gewoon nog de originele cilinder geweest zijn?

Zal volgende week eens informeren bij de automaterialenzaak als ik ze vanmiddag nog niet normaal los krijg -klus-

Thanks voor de tip -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #538 Gepost op: za, 28 mei 2011, 12:33:49 »
als die afbrak met enkel het dopje eraf halen, dan issie ook een tijd lang niet aangeraakt geweest. Wat ik best vreemd vind, gezien je op 1 van de fotos een koperen remleiding laat zien, dus die is ooit eens vervangen.

Ik zie trouwens dat je remvloeistof gemorst hebt op je vloer? Dat spul bijt uit. beton kan er niet tegen. Mijn pa heeft eens een keer lomp remblokken vervangen bij een ford escort, en daarbij kwam er remvloeistof vrij (god weet hoe ie dat voor elkaar krijgt bij remblokken wisselen) iig daar hebben nog jaren de gaten van in de garagevloer van gezeten. Dus let er ffkes op, want het is zonde van je vloer ;)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #539 Gepost op: za, 28 mei 2011, 15:42:24 »
Mijn pa heeft eens een keer lomp remblokken vervangen bij een ford escort, en daarbij kwam er remvloeistof vrij (god weet hoe ie dat voor elkaar krijgt bij remblokken wisselen)

is toch logisch, remzuiger terugdrukken is verkleinen van volume in remsysteem. niveau stijgt dus in je potje en tadaaaaa en komt eruit.

verder netjes voor een apk! mooi weinig kosten. Je hebt tegenwoordig ook reparatiedelen voor koperen leidingen, je zaagt de leiding ergens halverwege door, waarna je er een koppelstuk tussen doet. vooral als je leiding voor nog goed is zou ik deze lekker laten zitten