Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: jerrymk1 op di, 15 nov 2016, 14:48:08
-
Weet iemand of je met wellem blokken door de keuring geraakt als oldtimer?
Heb eens met de keuring gebeld maar het was wat chinees voor de stationchef
-
Geen slapende honden wakker maken lijkt mij, ofwel probeer het gewoon zonder het te melden en als ze moeilijk gaan doen tijdelijk de orginele rubbers eronder?
-
Ik denk dat het moelijk gaat zijn om er niet naast te zien. Zijn fel groene blokken die ik enkel vind om het internet.
De originele rubbers gaat niet lukken. Heb gisteren het spruitstuk gestoken bij de 16v en de stabistang loopt er tegen dus word het wellems blokken of het spruitstuk laten verlassen.
-
16v erin is voor oldtimer keuring dus geen probleem, maar mogelijk doen ze wel moeilijk over Wellemsblokken -gert-
Mijn 16v-spruitstuk is heet gestookt & verbogen (bochten bij de kop), maar de stabi naar voren dmv blokken is nog altijd noodzakelijk:
ik weet niet of nog verder verbuigen mogelijk is -dunno- (Wellemsblokken of in mijn geval een Cupframe is geen probleem in NL)
Misschien op 2 plekken verbuigen dan: bij de onderste bochten nogmaals.
-
16v erin is voor oldtimer keuring dus geen probleem, maar mogelijk doen ze wel moeilijk over Wellemsblokken -gert-
withstupid
En de keurmeesters weten ook tot op detailniveau hoe die stabihouders er origineel uit horen te zien? -dunno-
-
Ik denk dat het al langer bekend is dat de keuring hier gewoon om te lachen is. Alles wat je verbeterd waar je auto beter en veiliger van word mag niet bv. betere remmen. De 16v komt ook gewoon op papier te staan dus dat is zeker geen probleem maar de wellems blokken vrees ik voor. Ze vallen te hard op. En de uitlaat verstoken zoals Sjon al zegt gaat wss nog niet voldoende zijn. Dus word nog even hoofd breken over hoe dit opgelost gaat worden.
Deze zulle het al zeker niet worden Dan :)
-
16v op papier in een 86c ,is ook de eerste keer dat ik hoor dat je daar in België legaal mee wegkomt withstupid
-
Maat van mij is zelfs met een 2liter abf in een jetta1 door de keuring gegaan. Origineel stak er een 1300 in. Op het inschrijvingsbewijs staat er een 1300cc met 110kw
-
Is dat dan enkel mogelijk als oldtimer of ook als daily? welk keuring station,in Rotselaar moet ik daarmee niet afkomen.
-
Enkel als oldtimer gaat dat het beste is pre 67 dan is er geen gelijkvormigheidsattes en mag je letterlijk alles doen. Normaal zou elke keuringsstation dat moeten goedkeuren. Gewoon papier vragen van motorverandering
-
Jullie hebben maar rare regels daar in Belgie. -gert-
-
Zwarte blokken vallen minder op:
Polo,86c,PU-Stabilager,Klemmring,G40,Derby,Turbo,Stabi (http://www.ebay.de/itm/Polo-86c-PU-Stabilager-Klemmring-G40-Derby-Turbo-Stabi-/281217064221?hash=item4179d7dd1d:m:mJY4eUvI92byhDre4X8mxiw)
-
Die set was ik nog niet tegengekomen. Bedankt Sjon -thumbsup- ! Ik ga kijken tijdens essen motorshow of ik ze daar tegenkom. Anders ga ik deze zeker bestellen. Alu plaat in het zwart en die gaan er hopelijk wel overkijken dan :)
-
Alu? Tot nog toe ben ik die plaatjes alleen in staal tegengekomen -dunno-
-
Plaatjes gewoon met knikkerbus zwart spuiten en niemand die dat ziet.
-
Het zag er alu uit op de foto maar idd zoals patrick86c zegt gewoon met de zwarte spuitbus erover
-
Het zijn metalen plaatjes.
In als ben ik ze nog nooit tegen gekomen en ik denk ook niet dat je ze in Essen tegen komt.
-
16v gaat niet door de keuring in belgie . ik had al problemen om een 1300 motor met motorcarbs in een normaal 1100cc polo te steken. ik moest papieren tekenen dat ik die motor verandert had . 1400cc mag zelfs niet enkel hetgeen in die type polo is geleverd en ze zijn heel streng . die blokken zou ik me ni te veel zorgen over maken
-
Kurt, waar ben je naartoe gereden? vriend van mij heeft een 2.0 van een golf 3 gti in een jetta 1 gestoken. Hij is toch door de keuring geraakt