Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: rekordc op ma, 05 feb 2007, 11:40:19
-
En hier begint dan het verhaal. Alleen ff een topic starter de tekst en foto's volgen nog.
Martin
-
Het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was maar hier zijn dan de foto's
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/PoloRekordc2.jpg)
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/PoloRekordc1.jpg)
Martin
Update: fotolink aangepast
-
Onderste foto is zoals het front er nu uit ziet met de extra lampen. Deze heb ik na een tijdje showlampen te zijn eindelijk aangesloten. Ivm de deuk in het spatbord ga ik deze nog vervangen.
Martin
-
Lekker kleurtje
-
ook even het lijstje onder de grille een nieuw lakkie geven? De achterkant ziet er nog goed uit!
idd; leuk kleurtje!
-
Hij kan beter een nieuwe plaatsen,kijk eens goed onder linker koplamp.
-
vind ik een beetje overdreven voor zo'n klein hoekje..
Beetje schuren/bijbuigen/plamuren en spuiten levert een vrij net resultaat op. Zou niet direct dat stuk gaan vervangen, is toch wel een tijdrovend klusje.
-
Onderspoiler vervangen is lastig volgens mij, niet plug (of schroef) en play. Maar hij heeft wel een tik gehad zo te zien (heb hem zo gekocht.) Binnen onder de kap is 't ook een beetje verbogen in de buurt van de koplamp. En er zit een rammel / ratel geluid in, als ik naar links stuur is het weg, naar rechts word het luider. Misschien ook iets van de aandrijfas of wiellager wat een ook geraakt is bij die tik.
Martin
-
Ik vond de grille zonder rode rand beter bij de auto passen :)
-
Dat randje krijg je nooit zo mooi strak gevormd terug.
M.a.w,richten,plamuren enzz..,is net zoveel werk als een nieuw randje plaatsen.
-
Het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was maar hier zijn dan de foto's
Whooo Martin......................ik krijg hier visioenen van m'n 2f diesel :(
Kijk em goed na -hug-
-
Kom ik vannacht thuis, zie ik mijn spiegel op de ruitenwisser liggen. Wat vegen op de zijkant en geen briefje onder de ruitenwisser. Mooi balen, kijk ik in mijn brievenbus ligt er een brief van de politie over de aanrijding. Dus ik denk de dader heeft de politie gebeld. Bij daglicht gekeken, alleen de spiegel stuk de vegen zijn wel weg te poetsen denk ik zo.
Dus de schade is ongeveer 10 euro voor een spiegel schat ik zo. Bel toch maar ff naar de politie, krijg ik te horen door rijden na aanrijding, een getuige heeft politie gebeld. Advies politie om de verzekering te bellen, ik vraag een bejaarde? Nee, wel iemand bij het volle verstand, meer willen ze niet kwijt. Krijg nogmaals het advies om de verzekering in te schakelen, hmmm, misschien een lastig persoon die veroorzaker. Het idee om de dader te bellen maar laten varen en de verzekering benaderd, maar ff afwachten wat het wordt.
Martin
-
Als je nu geluk hebt,.. kan je je spatbord ook gelijk vernieuwen :)
-
Kom ik vannacht thuis, zie ik mijn spiegel op de ruitenwisser liggen. Wat vegen op de zijkant en geen briefje onder de ruitenwisser. Mooi balen, kijk ik in mijn brievenbus ligt er een brief van de politie over de aanrijding. Dus ik denk de dader heeft de politie gebeld. Bij daglicht gekeken, alleen de spiegel stuk de vegen zijn wel weg te poetsen denk ik zo.
Dus de schade is ongeveer 10 euro voor een spiegel schat ik zo. Bel toch maar ff naar de politie, krijg ik te horen door rijden na aanrijding, een getuige heeft politie gebeld. Advies politie om de verzekering te bellen, ik vraag een bejaarde? Nee, wel iemand bij het volle verstand, meer willen ze niet kwijt. Krijg nogmaals het advies om de verzekering in te schakelen, hmmm, misschien een lastig persoon die veroorzaker. Het idee om de dader te bellen maar laten varen en de verzekering benaderd, maar ff afwachten wat het wordt.
Martin
Ze bedoelen hopelijk niet dat jij na een aanrijding door zou zijn gereden? Klinkt nogal vaag, dat politie-verhaal?!
-
Nee dat niet, maar degene die mijn spiegel er af heeft gereden. Daar heeft hij ook een boete voor gekregen volgens de agente die ik aan de lijn had.
Spatbord zal inderdaad wel spuiten worden. Agente maakte daar ookal een opmerking over. (weet niet of dat kwam vanwege het doorrijden of omdat het misschien een bekende van hun is.)
Martin
-
FF weer een kleine update.
Schade vergoed gekregen, nieuwe spiegel + poetsbeurt voor de strepen. De schade expert vond het niet meer, zonder die oude schade had ik er meer uit kunnen halen. Maar in elk geval is het nu afgehandeld, zit er een andere spiegel op en heb ik de poetsmiddelen gehaald.
Nieuwe APK, het gerammel voor was de wiellager die nu vervangen is.
-
En weer een nieuwe APK. Wordt ook tijd dat ik dit topic weer eens wat ga bij werken.
Rekordc
-
-thumbsup- en weer een jaartje -sturen-
-
Zie een topic over lakcodes, maar ff in de koffer van de mijne gedoken. B5A maar die staat niet in de lijst....
http://www.polo86c.nl/info/kleurtabel86c.shtml
ff google gebruikt en kom hier uit:
http://users.telenet.be/volkswagengolf/GOLF/golf_1/golf_1_lakkleuren.htm
Daar staat hij tussen bij bj 1983.
Het is : Paragasblauw
Zo ver ik weet is deze alleen in '83 geleverd, wat zoeken naar delen in kleur lastig maakt.
Rekordc
-
(http://www.86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_pargasblauw.jpg)
He jammer, kom dit topic net tegen ( wegens omhoog schop door rekordc ) en dacht : hey, leuk; Misschien is t wel Monaco blauw.. Not..
1983 was een raar jaar qua kleuren volgens mij: Ook mijn modeljaar 1983'er ToekToek in Selvas Groen ( LA6D ) is maar 1 jaar geleverd.
Vanaf 1984 kregen vw's wel een langere lak garantie (6 jaar) dus wellicht dat men destijds daarom is overgestapt op andere kleuren?
-
Ff wat goodies op de sloop gescoord. Een schade golf2 had een universele centrale vergrendeling ingebouwd zitten. Helaas was de stuurcomputer er niet bij. Maar wel 4 motors.
Nu zelf maar een stuurcomputer bouwen. 1e test, met de juiste + & - gaat motor in of uit. Probleem is alleen hoe stuur ik hem aan. Één motor is als master uitgevoerd met 2 schakelaars die de computer aanstuurt.
Wat moet de stuurcomputer doen? Motoren aansturen volgens de master. De masterpomp zit net als de slave pomp vast aan het slot via de deurpin.
deurpin omhoog -> alles open.
deurpin omlaag -> alles opslot.
De master geeft continue een signaal, hier moet de stuurcomputer dus eenmalig iets mee doen.
Dus je draait het slot open of dicht -> eenmaal een korte puls naar alle deurmotoren.
(evt bij op slot draaien ook de achterklep meenemen)
Met 2 relais kan de juiste + & - aansturing geregeld worden. Aansturing vanaf de masterpomp of via externe aansturing (afstandsbediening). Alleen moet ik nog iets verzinnen zodat de stuurpuls maar eenmalig, ongeveer een seconde, naar het relais gaat.
Dat zou bv kunnen met een NE555,een weerstand & condensator, geschatte kosten nog geen 1 euro.
Rekordc
-
Info timer & schema
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/63/555-schem-2.svg/180px-555-schem-2.svg.png)
(http://www.markallen.com/teaching/images/electronics/555mono.jpg)
555 Monostable mode.
1) Does nothing until a low pulse is applied to trigger (pin 2). Low pulse is usually provided by connecting to ground via a switch or transistor.
2) Output goes high for duration set by R1C time constant.
3) R1 should be between 10k and 14m.
4) Timing cap C should be between 100pF and 1000uF.
5) R2 pulls trigger high to prevent false triggering.
6) Uses - One shot timers, switch debouncing.
-
Omdat het lawaai me te erg werd maar eens naar de uitlaat gekeken, beter gezegd door de uitlaat gekeken. Bocht voor de einddemper was bijna weg. Gelukkig heb ik nog wel eens een Polo gesloopt en ligt er nog vanalles in de schuur. Dus alles uitgegraven en onder de auto geknoopt.
Ik wou toch al overstappen naar een meerdelig uitlaat systeem ivm evt upgrade naar een andere motor en de tank vervanging.
Helaas is de einddemper zijn ophangoren verloren dus daar moet nog wat aan gedaan worden, heb nog een andere einddemper maar die had een langere pijp omdat hij onder een kontje heeft gezeten. Maar daar kijken we morgen wel weer naar.
Verder aardig wat kleine delen verzameld, deurrubbers achterklep rubber, kenteken plaatlampjes, deurbakken etc.
-
En een nieuwe APK.
Net voor de sneeuw de uitlaat vervangen omdat Layla hem tegen de stoep had gedrukt. Alleen nog speling bij het spruitstuk dus dat deel moet nog vervangen worden. Iemand nog dat stukje liggen, want iedereen heeft toch de 1.0 er uit getrokken en anders ga ik ook over naar een 1.3 uitlaat pijp.
Rekordc
-
Het was in eens gebeurd met de remdruk vanmiddag. Gok op de HRC want ik merk geen vloeistof verlies en een bekrachtiger heb ik er ook niet inzitten.
Als ik dan toch moet sleutelen dan meteen een bekrachtiger er in denk ik.
Rekordc
-
je blijft wel bezig zo -thumbsup-
-
Voorlopig niet, met dit weer kan ik helaas niet -klus- op straat.
-
je weet me te vinden toch? dus als je t aandurft deze kant op te komen kun je rustig ff bij mij in de garage klussen ;)
-
ehm... zonder remdruk? -gert-
-
ehm... zonder remdruk? -gert-
als het glad is kun je toch maar beter afremmen op de motor -nana-
-
nee joh, daar is de handrem voor -thumbsup-
-
daarom zeg ik ook als je t aandurft ;)
-
nee joh, daar is de handrem voor -thumbsup-
behalve als je een pot appelmoes onder je rempedaal hebt (dan weten we niet waar de handrem is):
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/44030/Pot_appelmoes_veroorzaakt_bizar_ongeluk.html
-
Heb wel remdruk, maar hij zakt weg. Heb nog wel een paar ritjes gemaakt.
@Chopmeister ik kom er nog wel op terug binnenkort, heb eerst ff wat andere financiele dingen aan mijn hoofd.
Rekordc
-
-thumbsup-
-
Tijdens een ritje naar mijn ouders hield de Polo rem er helemaal mee op, dus idd zoals Martijn al zei de handrem gebruiken. Wist niet dat je dan ook met piepen wielen stil kan komen te staan... Maar vanmorgen in de kou bij een collega sloperij de boel opgehaald, want natuurlijk was bij ons net voordat ik kwam de laatste Polo plat gemaakt.
Na een half uurtje martelen met de borgveer en 15 minuten voor de bouten lossen en remleiding door knippen was hij er uit. Woensdag maar ff plaatsen zodat pa en ma verlost zijn van 'die oude auto'.
@Ghopmeister bedankt voor het aanbod maar moet het helaas buiten doen, heb nu dus alleen nog maar handrem.
-
brrrr das lekker met dit weer.... maar goed vanaf almelo zonder rem naar alteveer -gert- das geen goed plan
-
Weer valt wel mee hoor, gisteren met uithalen vond ik het lang niet zo koud als een uur daar voor toen ik op de bus wachte. En ook nu met inbouwen was het wel te doen. Nu iets sneller de borgveer gelost, binnen een minuut, lampje er bij scheelt een boel.
Heb alleen een T-stuk moeten plaatsen om de remlichten ook aan te kunnen sluiten. Was of een T-stuk of alles naar binnen verplaatsen.
Maar kon geen ruimte vinden voor de slang van de bekrachtiger, die is nu nog ff niet aangesloten en verder moet de boel nog ontlucht worden.
Maar ik kan hem voorzichtig naar huis verplaatsen vanavond.
-
-thumbsup-
-
Is de tank ook nog steeds lek?
Ik heb vandaag jouw tank-gedrag nog eens bekeken op spritmonitor, maar daar is geen touw aan vast te knopen! Zowieso nooit vol en altijd hele kleine beetjes!
-
Hahaha,
idd 10-15 euro per keer. Babyblauwe tank staat al een hele tijd te wachten om geplaatst te worden.
-
Ondertussen loopt het mfa en airco project zeer rustig door. MFA project staat ff op hold ivm het defect display, eerst maar eens een nieuwe MFA module vinden of een manier om het display te fixen.
Airco project is ook nog niet veel verder, ben nog onderdelen aan het verzamelen.
Wat heb ik eigenlijk allemaal nodig? -dunno- kan op internet ook niet echt een compleet schema vinden met alle onderdelen er op beschreven.
radiator 1, slang, droger, slang, compressor, slang, radiator (inde auto), slang, en dan naar radiator 1
Maar volgens mij moet er ook nog ergens een schakelaar om de boel te regelen zitten.
-
waarom niet volledig aan en de temp met de kachel bij regelen , werkt prima alleen een aan of uit schakelaar .
-
Dus bestaande kachel unit uitbreiden met een extra (airco) radiator.
Voor de rest is het schema dus compleet?
Kachelunit, heb ik van een golf V of zo, maar is veel te groot voor de Polo en heeft maar 1 warmtewisselaar.
Slangen, aanwezig maar als ze niet te duur zijn vervangen
Droger, aanwezig maar niet te gebruiken als hij gemonteerd is geweest volgens mij.
Moet nog de compressor, maar die volgt binnenkort wel. Door de diverse sloopregelingen & crisis komen er vrij jonge auto's binnen.
-
Nog steeds remproblemen, maar ff bij een lokale handelaar/ garage langs. Hij dacht dat waarschijnlijk ook deze hoofdremcylinder stuk is dus nog steeds geen remdruk.
Maar ik twijfel of de bekrachtiger stuk is of de remcylinder. Hij pompt bijna tot geen vloeistof door de leiding terwel de pedaal bijna zonder tegendruk tot de bodem door gedrukt kan worden. Bij pompen met de motor uit bouwt hij wel druk op, dus het lucht gedeelte lijkt goed.
Maar hoe test ik of aan de uitgaande kant van de bekrachtiger het stangetje wel genoeg naar buiten komt? Of duidt het tot aan de bodem drukken van het pedaal er op dat de cylinder niet werkt?
-
Hij pompt bijna tot geen vloeistof door de leiding terwel de pedaal bijna zonder tegendruk tot de bodem door gedrukt kan worden.
Lijkt mij echt de hoofdremcylinder.
-
Zo net ff de remcilinder vervangen, hoort die uitstekende pin vanaf de bekrachtiger los te zitten? Volgens mij niet.
Nu is het tijd voor een proefritje. Remt hij dan test ik hem maar ff richting Cuyk denk ik.
-
och...je hebt cuijk gehaald heb ik gezien :)
-
Yep alleen remmen zijn nog niet optimaal. Nu lijkt het of de bekrachtiger niet werkt of lucht lekt.
Maar gelukkig had Arno nog een liggen die ga ik maar proberen.
-
Remmen doen het nu maar nog steeds zonder bekrachtiging, heb een paar remcilinders vergeleken, lijkt er op dat de afdichting tussen cilinder en bekrachtiger anders is bij een 6N. Dat verklaart waarom er geen druk opgebouwd in de bekrachtiger.
Vandaag het achterslot gefixt, zat vast, beetje gangbaar gemaakt maar werkte niet meer op mijn sleutel, een plaatje werkte niet mee, maar ja met 6 plaatjes over is het veilig genoeg. Verder de een van de hoedenplank houders vervangen zodat de achtergordel er door kon. Nu alleen nog een zoeken voor de andere kant.
En ff een lampen test gedaan, een los remlichtje verder alles aan.
-
Nogmaals de hoofdremcilinder los gehad, probleem zit niet in de afdichting er is nu wel druk. Voor de zekerheid maar een extra rubber ring er tussen gedaan. Remt wel beter nu. Lag er misschien ook aan dat ik het niet goed had aangesloten. Nu heb ik per remcircuit 1x voor en 1x achter.
-
Ehmz.. Tja: Diagonaal gescheiden remsysteem is het niet voor niets: Veiligheid (als deel van het systeem uitvalt,. heb je nog een helft over, diagonaal gescheiden (rechtsvoor + linksachter).. maar ook: de druk wordt zo evenredig verdeelt over de 2 verschillende systemen (trommels/schijven) met elk een eigen vrije slag. Vrijeslag die je normaal voelt is meestal afkomstig van de remvoeringen achter: deze hebben vaak wat meer speling dan voor (schijven),. waardoor je eerst de voeringen achter op de trommel zet, en vervolgens op de vooras remdruk hebt.. Heb je het NIET goed gescheiden (voor+voor en achter+achter) dan gebeurd er achter dus nooit iets, want voor begint de boel bij de eerste aanraking al te remmen. Zonder achterremmen voelt t wat sloom aan.
-
Sinds vandaag kan die 29 kw naar het verleden, heden daags rijd die rond met een NZ 1.3 motor met een 1.0 carburateurtje.
Deze bolide had meer olie in de luchtfilter (braadpan) liggen dan in zijn onderblok -uitlachen-
Verder zijn er geen foto's gemaakt van deze wissel.
Succes en bedankt Martin
-
Goed bezig -thumbsup-
-
-goodjob-
-
Yes sinds vrijdag avond 20.00 rijd ik rond met een 1.3, dankzij Pieter. Heeft wat moeite gekost, in een 1 uurtje motor er uit. Dan er achter komen dat de motor die je net klaar hebt gemaakt een cilinder vol witte bagger heeft.
Maar andere motor opgehaald en die geplaatst.
Nog wel last gehad van water lekkage, maar die is inmiddels ook opgelost. Een slang klem zat niet op de juiste plek, van de termostaat loopt een pijp die aan het begin een verdikking heeft waar de klem op moet ik had de slang zo ver mogelijk op die pijp gepropt en daardoor klemde hij niet goed af. Bij Pieter na de test rit sisde die slang ook.
Ik heb nu dus een 1.3 NZ motor met de originele carburateur van de 1.0. Omdat dit blok geen aansluiting heeft voor een mechanische pomp een injectie pomp geplaatst. Rechtstreeks op de carburateur ging dit niet goed, pomp blijft dan brandstof geven. Na een tijdje denken over een restrictie, kijken of we iets konden met de drukregelaar van de injectie maar van een 2E3 pierburg de restrictie, zo'n potje, geplaatst (had nog een 2E3 bij me.)
Motor loopt nu fijn, een beetje meer kracht dan die 1.0.
Pieter bedankt, ik ben er heel blij mee!!!
Heb er al weer een 400 - 500 km opzitten, na de ombouw in Nieuw-Buinen via Utrecht, voor een gothic-techno party, naar huis en natuurlijk het gewone woon-werk ritje gisteren.
Nog ff sleutelen zo dadelijk zag gisteravond dat aan een kant stabi/ draagarm nog niet vast zaten, hoorde een vreemde toenk bij kracht op de stabi en drempels.
-
Zet je er geen 2E3 op? Die zijn voor weinig wel te vinden, heb je ook weer wat meer ponies onder de kap -thumbsup-
-
Had een 2E3 bij me maar wist niet of die goed liep. En aangezien het al veelste laat was geworden maar voor deze setup besloten.
Weet nog niet wat ik er mee ga doen, kom binnenkort wel weer een 2E3 tegen maar kan ook zijn dat ik op injectie ga rijden.
Weet iemand of ik ook injectie net zoals carburateur kan gebruiken dus zonder complexe computer?
-
Nee,bij injectie is altijd die computer nodig.
Maar computer en bij behorende kabelboom is wel makkelijk te scoren.
-
Dan moet ik dus ook allerlei sensoren plaatsen, een simple computer is niet erg maar als ik overal sensoren moet gaan plaatsen dan blijf ik bij carburateur. (Lamda, koeling sensor etc)
-
-thumbsup-
-
NZ heeft heel simpele injectie, met een relatief eenvoudige kabelboom; Luchthoeveelheidmeter, blauwe sensor, lambda en dat was het wel zo'n beetje :)
Maar dan nog: Goede 2e3 erop, of, als je die kunt vinden, een 34er PICT van een HH of HB.. en klaar. Tank al gewisseld ook?
-
Nope, tank had ik wel mee maar we waren blij dat het we klaar was dus die moet nog een keer.
Hmm volgens mij heb ik nog een 34 pict, toch maar eens in de schuur gaan kijken. Kan ook zijn dat die van een Opeltje is, dat zal net wel weer niet passen.
-
Nu zit ik nog ff te kloten met het vacuum. Volgens mij heb ik de groene bol niet meer nodig, maar zeker weten doen ik het niet.
Dit hele stuk kan vervallen dacht ik:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4722.msg189287.html#msg189287
http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=4722.0;attach=13445;image
Carb -> ontsteking
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4722.msg189289.html#msg189289
http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=4722.0;attach=13449;image
-
Inmiddels alle waterlekkage opgelost en blijft de temperatuur constant. Beetje hoger dan voorheen maar het zal wel komen omdat het een 1300 ipv een 1000 cc is.
Wel een beetje problemen gehad dit weekend, pomp maakte rare geluiden. Dacht eerst tank misschien te leeg, maar dat was het probleem niet. Hmm benzinefilter misschien vol, stukje benzine leiding ipv het filter en yep hij werkt weer.
Helaas alleen op de choke, blijkt dat de vervroeger ook er mee opgehouden is.
Op de snelweg 100 - 120 moet ik een klein beetje choke er op zetten anders gaat hij stotteren / inhouden --> zal ook wel met de vervroeger te maken hebben.
Dus weer ff -klus- hij moet normaal rijden anders weet ik niet of Denemarken er in zit.
-
lekkere werkjes allemaal
maar het komt wel goed. Kost alleen wat tijd, geld en moeite
succes ermee!
-
vanmorgen weer raar doen, stotteren, op choke rijdt het een beetje.
Ritje met de oude baas van de sloperij, die zei zit waarschijnlijk water in je carb. Stonden we voor het verkeerslicht bam, afgelopen. Opnieuw starten, slecht lopen, niet reageren op gas, toch vol pedaal ingetrapt. Ineens veel toeren en als sneeuw voor de zon het probleem opgelost.
Nu loopt hij weer normaal, ook stationair zonder choke.
Hall sensor misschien, omdat ook de vacuum vervroeger niet meer werkt..
-
Kut kut en nog eens kut, ben er achter dat een 42L niet past onder een '83er.
Bout waar het wieltje vd handrem aan zit, zit in de weg. Beugel van handrem die daarnaast zit, zit ook in de weg. En het lijkt wel of de vorm totaal anders is, hij valt er niet mooi onder. Vulhals zit te ver in de wielkast, niet achter het vulgat. Spanband om de tank past niet en de tank aan de vulhals zijde komt niet dicht genoeg tegen de koets om de bout die daar zit te kunnen voorzien van een moer.
Nou zat de vulhals ook niet mooi in de auto waar hij uitkwam, maar dat was in Frankrijk gedaan dus ging ik er vanuit dat dat snel snel was gebeurd. Maar het zou ook kunnen dat het een slechte imitatie is.
Morgen maar ff kijken of we nog iets kunnen verzinnen anders toch maar een 36L tank bestellen.
-
Hmm. 42 liter tank onder een Polo knopen; D'r zijn d'r bij die graag roepen dat t past. Ik blijf erbij dat het mij te veel aanpas werk kost: Uitlaat loopt te dicht langs (of zelfs tegen ) de tank en handrem wil er niet lekker omheen...
De VORM van de tank zou echter gewoon he-le-maal moeten passen: De vulhals is gelijk, de plaats van de vlotter, de vorm van de spanband; alles. Alleen steekt de tank wat verder door naar 'links' over de uitlaat en handrem.
Zit de metalen-spanband dinges wel helemaal goed ingehaakt? Heb al heel wat tankjes gewisseld en ging bijna altijd 'vlekkeloos'.
-
Tank komt tegen de bout van het handremwielletje aan, heb de tankrand al bij gebogen maar past nog niet lekker. En de beugel van de handremkabel zit ook onder de tank, past echt niet. Hij zit vooraan achter de rand maar aan de achterkant komt hij niet goed, er blijft ruimte tussen de tank en de koets.
Uitlaat is er een van een nieuwere Polo dus das geen probleem.
-
Tank zit nu vast, hopelijk vast genoeg. Zo'n draadeinde verlenger op de bout gedraaid zodat ik de tank toch vast kon zetten. Zit nog niet goed maar denk genoeg voor een BBQ.
Als het me goed genoeg vast zit dan waag ik ook Denemarken.
-
-thumbsup-
-
Hmm. 42 liter tank onder een Polo knopen; D'r zijn d'r bij die graag roepen dat t past. Ik blijf erbij dat het mij te veel aanpas werk kost: Uitlaat loopt te dicht langs (of zelfs tegen ) de tank en handrem wil er niet lekker omheen...
De VORM van de tank zou echter gewoon he-le-maal moeten passen: De vulhals is gelijk, de plaats van de vlotter, de vorm van de spanband; alles. Alleen steekt de tank wat verder door naar 'links' over de uitlaat en handrem.
Zit de metalen-spanband dinges wel helemaal goed ingehaakt? Heb al heel wat tankjes gewisseld en ging bijna altijd 'vlekkeloos'.
zoals zo vaak gezegd ,maar niemand luistert of leest hier goed .je moet ook het wieltje van de handrem qua hoogte aanpassen ,dan past het net . en even wat beter dan jou jaap ik heb het wel gedaan .,questie van niet twijfelen en of ik denk . maar doen en oplossingen zien
-
Het wieltje is het probleem niet, de tank komt tegen de bout van het wieltje aan en tegen de beugel die daar vlak naast zit.
-
das wous
-
Idd, had goede hoop na het lezen van jouw posts in een ander topic. Maar helaas 't past niet in die hoek.
-
had het toen bij die blauwe smurf van wendy wel gedaan in 1999(dat was een steilheck uit 83).paste allemaal net net . enigste was als je de handrem aantrok dat het begeltje net de uitlaat raakte .
of ik heb een geval apart gehad dat het wel ging
-
Mijne is van jan '83 heb wel meer verschillen gevonden met die witte van Layla die is van okt '83, dus net een ander modeljaar misschien dat het hem daar in zit.
Maar ik wil 't nog eens rustig bekijken, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien en kan de tank verder naar voren waardoor hij net langs die beugel wil.
-
Zit die ' beugel ' wel vast?
nummertje: 15 is een los onderdeel
(http://catalogs.exist.kz/_catalog-images/audivw/etka/00903800.png)
-
wieltje heb ik wel gedemonteerd om de tank te plaatsen ,maar na het plaatsen van de tank heb ik wel het wieltje terug geplaatst
-
en bij mijn weten heb ik boven nr 15 een karros ring gelegd
-
Het gaat om de beugel waar de handremkabel in zit, staat niet op de tekening maar nr1 & 16 zitten daar in.
Zal morgen kijken of ik foto's kan maken.
Wieltje heb ik er ook af gehaald anders had ik de tank er nooit onder gekregen.
-
Wieltje verwijderen is altijd nuttig: ook bij 36 liter tank.
Ik snap de beugel die je bedoelt: is een torentje op z'n kop zeg maar.
-
Niet echt zichtbaar maar toch een poging gedaan om het op de foto te zetten.
Plaatjes van het beugeltje, onder de tank zit ook nog een stuk van die beugel waardoor hij niet omhoog wil tegen de koets. Als die beugel er af wil kan de tank op zijn plek, maar zover ik kon voelen zit hij gelast.
-
is gelast ja.
Misschien stukkie tank verwijderen? Als ik het goed heb, kun je de las waarmee beiden helften op elkaar zijn gelast zien. Daarbuiten steekt de tank (het plaatwerk) wel eens wat uit, en kan je dat zonder lekkage verwijderen (blikschaar). misschien dat je daarmee NET genoeg ruimte wint?
-
Hmm zou ongeveer 2 - 2,5 cm vanaf moeten volgens mij, wel lastig zonder brug alles goed bekijken.
Maar gisteren ff met Jaapvdv gesproken hij had misschien nog een 36L tank. Anders een nieuwe bestellen.
-
En een hamer, deukje in de tank duwen?
-
Om 2,5 cm te winnen moet je een flinke deuk slaan...
Elke polo is weer anders; de 36ltr. tank die ik van Sjon gekocht heb (uit zijn oude '84-er GT) pastte niet bij mijn '83 steilheck, ik moest het extra beugeltje bij de vulhals wegknippen, anders zat de tank tegen de koets aan en kreeg ik de beugels niet goed vastgedraaid, terwijl Sjon hem er zo onder had zitten.. -gert-
Serge heeft waarschijnlijk mazzel gehad dat het wel gepast heeft (maatvoering tank + maatvoering polo). 't is in ieder geval wel duidelijk dat de kans groot is dat het niet zomaar past. Is dat verhaal ook weer uit de wereld. -thumbsup-
-
Dacht ook ff een ander kleppendeksel te plaatsen, ging dus ook niet.
NZ kop heeft nokjes voor de pakking, kleppendeksel wat ik had heeft ook nokjes (van een 6N, code ? )
Waarom een ander deksel? Nou omdat ik een niet aangesloten ontluchtingspijpje had.
Nu maar een dopje op de ontluchtingspijp. Ori vw dopje, wat eigenlijk op het termostaathuis een pijpje afdopt.
-
Gisteren nieuwe remblokken. Bestuurders kant blokjes zgan, bijrijderskant 1 zgan de andere boven het metaal schuin afgesleten. De 'goede' zat vast in de klauw. En ook goed vast, wou geen enkele kant op. Dan maar de remklauw helemaal los maken, met de remklauw van de schijf af en een moker ging het uit eindelijk.
Nieuwe blokje gingen heel wat makkelijker er in dan de andere. Viel me bij het plaatsen al op dat ze stroef gingen, er toen geen aandacht aan gegeven wat dus resulteerde in het vroegtijdig nogmaals vervangen van de blokjes.
-
Eindelijk maar eens de spatborden vervangen. Bestuurderskant had een deuk en de andere kant begon te rotten. Oorzaak van de rotting gevonden, de wax die er als bescherming ingespoten was zat onder aan het spatbord voor de afwatering waardoor er allemaal rommel was blijven hangen, wat dus in rottig van de onderzijde heeft geleid.
Morgen maar ff kijken naar een kleurtje, ga voor een standaard kleurtje wat er op lijkt. RAL 9006 (white aluminium) lijkt me ook wel wat maar een volledige kleurverandering is me nu te veel werk.
-
-thumbsup-
-
-foto- -uitlachen- -thumbsup-
-
Kleurtje heb ik gisteren opgehaald, Gamma IG 025A is het geworden, die leek het meeste op de originele kleur.
Voor Pieter nog een paar foto's van de huidige staat.
-
Polo Harlekin is ook nog een optie haha -thumbsup-
-
Donkerblauwe spatbord is het eerste slachtoffer van de roller, 2e laag zit er nu op. Helaas heb ik waarschijnlijk het rollerbakje niet goed genoeg schoongemaakt want er zitten stukjes in de 2e laklaag. -boehoe-
Morgen maar weer plaatsen op de auto. Er moeten later nog maar een paar lagen lak over.
Gisteren ook de wielkast maar bekeken, oude zag er nog goed uit en zat vast dus opgeruwd en ff van een nieuwe teerlaag voorzien.
Hopelijk volgend weekend weer wat droge dagen voor de andere kant, de motorkap.
Weet iemand toevallig hoe de onderspoiler vast zit? De rand waar de grill in valt lijkt los te zitten, zag alleen 3 vertikale puntlassen bij de bumpersteun.
-
De foto's :
-
Voorspoiler? Die is niet demontabel!
Ziet er goed uit qua kleur: deur is toch vaal en achterscherm heeft wéér een iets andere kleur dus wat let je?! :) -thumbsup-
-
Kleur is een Gamma kleurtje net niet de originele kleur maar komt aardig in de buurt.
Voorspoiler is krom, heb een reserve blik van Arjan en deze moet er ingelast. Ook een stukje aan het binnenspatbord moet vervangen, zit nu ongeveer 1 cm naar binnen.
-
Voorfront is 1 compleet deel dat tot onder de grill doorloopt. Het aantal puntlasjes kan nogal eens meevallen, want d'r zit verder niet veel aan vast: Bumper zitten aan aparte steuntjes, en spatborden hangen er een beetje omheen. De voorste dwarsbalk ( radiateurdrager ) levert de echte stevigheid.
-
Yep idd, dat stuk bedoel ik dus, wat ik zo snel zag is 3 vertikaal aan elke kant en onder het slot vd motorkap 4 horizontaal. Dat moet er toch wel snel uit willen. En als het geen echt dragend deel is kan het ook wel met boutjes vast totdat ik een lasser heb gevonden.
-
ehmz.. dwarsversteving ( radiateur drager ) laat je wel gewoon zitten? Dragend is het niet, maar zal wel de nodige stevigheid geven aan de voortrein. Zou het met een paar boutjes niet graag vast laten zitten + rijden.
-
Tja zit wat in, mooi zo laten zitten dus tot ik een lasser heb gevonden.
-
Maar eens in de schuur gekeken wat er nog lag aan carburateurs omdat ik zat te denken de GL-carburateur te vervangen door een HZ-carburateur.
Gevonden een Weber (32 TLA) en een Pierburg (1B3). Welke zal ik gaan plaatsen of leveren ze geen winst op tov een Solex 31PIC7?
-
Kan ik je geen antwoord op geven, maar vond die weber wel een fijne carb
-
Thnx -thumbsup- zat zelf ook al meer aan de weber te denken.
-
Gisteren in de schuur aan het graven voor een rugleuning omdat de gt bekleding gemaakt moet worden, kom ik een set Pioneer TS-X6 tegen. Google levert een site waar je de handleiding kunt bestellen en deze info "List Price was $109.95 in 1982"
Dus precies uit de juiste periode.
-
Verder de tank gisteren in de owatrol primer gezet en vandaag een laag teer er over.
(Thanx Jaap vdv tank ziet er goed uit.)
-
Vanmiddag de tank er onder gezet, voordat het echt winter wordt.
Krijg alleen de handremkabel niet zo als het hoort. Durf het stelmoertje niet te verdraaien, die ziet er zo roestig uit dat ik bang ben dat het afbreekt, de complete kabel maar eens vervangen.
-
Zo weer een APK. De remmerij waar ik mijn twijfels overhad was prima in orde, voor 4% verschil en achter 13%.
Alleen de uitlaat moet ik eens nakijken bij de eerste klem.
Keurmeester vond het dit keer jammer dat hij geen steekproef kreeg. -uitlachen-
-
Vanmiddag de tank er onder gezet, voordat het echt winter wordt.
Wow, even gemist, maar was dit de tank die al een eeuwigheid lek was? Eindelijk -thumbsup- (Nu parkeer je zeker uit gewoonte nog steeds met de rechter wielen op de stoep :D)
-prut- met de nieuwe APK!
-
Nee, de lekke tank was in de zomer vervangen door een 42L versie maar die paste er niet goed onder. Dit was de oude 36L tank van Jaap vdv.
-
Weer een jaar tuffen -thumbsup-
Al verder aan het rollen geweest? Afgelopen tijd niet natuurlijk, wil niet zo best met dit weer :)
-
Rollen met dit weer -gert-
De spatborden zijn gedaan, die zitten op de auto. Het dak is 1x gedaan maar heeft wat strepen dus dat wordt weer schuren.
Maar dat alles was op de laatste meeting volgens mij ookal gedaan.
Binnen heb ik een motorkap en een deur staan die bijna afzijn.
-
Ander voorpootje geplaatst, bij APK bleek er wat speling bovenin te zitten en hij maakte wat lawaai.
Nog ergens een pootje scoren. Plannen voor de pootjes ontroesten, lakken, van nieuwe lagers voorzien en met de verlaging er weer onder.
Heb 2 complete pootjes met verlaging maar de steekassen zijn door gebrand en moeren zijn niet meer los te krijgen.
-
Heb 2 complete pootjes met verlaging maar de steekassen zijn door gebrand en moeren zijn niet meer los te krijgen.
goed bankschroefje en een goede luchtsleutel zijn daar goed in om dat los te krijgen
-
Heb het op de sloop geprobeerd met de luchtsleutel, das echt niet een kleintje, maar 't gaat echt niet los.
-
zon zelfde probleem heb ik ook gehad,
idd goede bankschroef (die ook goed vast zit aan een zware tafel) en een lange buis over je sleutel heen.. en duwen maar.
-
Rijden werd steeds minder, vanmorgen uitvallen en niet meer willen starten. Zoals de wegenwachter een paar weken geleden had gezet je kunt nog ff rijden.
Gelukkig toen meteen een 2F ontsteking in de auto gegooid zodat ik nu inelk geval verder kon.
Ontsteking heeft geen vacuum vervroeger, maar 't loopt. Zal alleen wel heel veel extra brandstof verbruiken zonder vervroeger ben ik bang.
-
Je kunt ook gewoon de ontsteking een paar graden vervroegen. Effect is vrijwel hetzelfde.
-
Zal vast wel een originele 2 ontsteking voorbij komen binnenkort, nu kan ik weer ff rijden.
-
Kleine update,
De stoelen aangepakt, bijrijders kant miste een plastic zijgeleider. Bij de dealer een nieuw setje (L+R) gehaald, die met een beetje vet geplaatst. Schuift weer lekker soepel.
Bestuurders stoel er ook uit, die schoof ook niet lekker, hier miste in het midden het plastic. Daar had ik niet op gerekend, had alleen L+R gekocht. Maar ja had toch een klusje op de sloop dus meteen maar ff een 6n misbruikt. Ook deze stoel schuift nu weer lekker soepel.
Tja als stoelen er uit zijn zie je alle rommel dus ook maar ff de stofzuiger er door. Ziet er weer lekker uit.
-
@Martin; goed bezig. Onder de stoelen verzamelt zich veel rommel idd. :)
Je kunt ook gewoon de ontsteking een paar graden vervroegen. Effect is vrijwel hetzelfde.
nog even op inhaken; dat effect is verre van hetzelfde. De originele ontsteking heeft naast een vacuumvervroeger ook nog een mechanische vervroeging achter de hallgever.
-
voor noodgevallen is het wel even te doen. Heb ook niet gezegt dat het een vaste oplossing is!
-
nog even op inhaken; dat effect is verre van hetzelfde. De originele ontsteking heeft naast een vacuumvervroeger ook nog een mechanische vervroeging achter de hallgever.
Ontsteking 2F, 6n zonder vacuumvervroeger heeft dus geen enkele vervroeging, dat wordt allemaal door de computer geregeld?
Wat ik nu alleen merk is dat hij stationair meer toeren maakt dan met de oude ontsteking, verder is mij nix opgevallen.
-
Ik dacht dat ik alleen last had van rommel onder de stoelen :)
trouwens......mijn koffer bak ligt ook het een en ander in.
-
die witte plastic stoelgeleidertjes waren dus kapot/missend? Ik heb ook 1 kant dat ontbreekt, stoel kan ik wel schuiven, maar helt een beetje mee in de bochten, dus binnenkort ff bestellen bij de delaert. Kosten die, en weet je toevallig het onderdeelnummer? Bestelt wat makkelijker. -thumbsup-
-
Zou het niet meer weten, ze lagen al minimaal 1,5 jaar te wachten in de middenconsole.
Let wel op dat er 2 verschillende zijn, de binnen en de buitenkant.
-
Zou het niet meer weten, ze lagen al minimaal 1,5 jaar te wachten in de middenconsole.
Let wel op dat er 2 verschillende zijn, de binnen en de buitenkant.
en zijn volgens mij ook nog eens gewijzigd gedurende de jaren.
Volgens mij past een 1(f) bijvoorbeeld niet zo maar op een 2f.
Maar verre van zeker.
Een wiebelende stoel is toch afkeur?
Lijkt mij in ieder geval waard om dit te fixen.
Laatste wat ik wil is onverwachte bewegingen tijdens het rijden. Vooral in de bochten.
-
Een wiebelende stoel is toch afkeur?
Lijkt mij in ieder geval waard om dit te fixen.
Laatste wat ik wil is onverwachte bewegingen tijdens het rijden. Vooral in de bochten.
Er staat iets in de APK regels over.
Maar zolang de bestuurdersstoel geen rare dingen doet is het niet zo erg.
-
Mijn bijrijdersstoel wiebelt ook door het ontbreken van die witte dingen, vond ik lastig bij het monteren toen en die heb ik maar weggelaten :) (had mn polo net en wist niet waar ze voor waren)
Geen afkeur gehad bij APK, terwijl hij toch echt heeft zitten voelen aan de stoel of tie goed vast stond.
-
@roel: geen apk punt nee, zolang ie niet omdonderd als je eraan duwd, is het nog goedkeur. Er mag speling opzitten. Overigens was het de eerste paar keer wel schrikken ja, maar inmidddels weet ik dat het gebeurt en dan wen je eraan.
-
overmatige speling = afkeur.
-
overmatige speling = afkeur.
staat mij ook bij dat hij daar op word afgekeurd
-
Die witte plastic geleiders zijn naar mijn weten inmiddels niet meer leverbaar bij/door de dealer? -dunno-
-
Polo 6n heeft toch ook deze stoel bevestiging? Dus ik denk dat het voorlopig nog wel leverbaar is.
-
golf 3 idem.
Lijkt me sterk dat ze die niet meer kunnen leveren, en anders is het wel elders te krijgen. Zelfs kevers hebben dit geleider systeem.
-
Zo vandaag ff druk geweest. De vers gerolde deur en motorkap geplaatst.
Leuk detail een '83 motorkap heeft de schuimblokjes gelijmt zitten, de vervangende motorkap ('85 van de nh25zv) heeft de schuimblokjes op een plastic bevestig zitten.
-
Polo 1 niet meer, Polo 2 nog wel. Tenminste: geloof het wel.
Polo 1 heeft overigens verschillende typen: zolang de gordel aan de tunnel vast zat was het railtje smaller. Toen de gordel naar de stoel verhuisde werd de rail stevige en breder: ander 'gleitstuck'.
Zijn in Essen op de Technoclassica wel te vinden: Is zelfde als Kee-fah.
-
dus nog wel aan te komen -nana-
-
Foto's van de paintjob
Spatbord, motorkap, dak en 1 deur is gedaan. Helaas kleur verschil tussen spatbord en deur.
-
Schelpje zit nog niet helemaal lekker.
-
Ik heb zelf geen ervaring met rollen, maar vind het er niet zo heel mooi uit zien. Ik weet natuurlijk neit wat jou eisen zijn mbt de lak. Zeker jammer van het kleurverschil. Zie ik op de foto's ook dat de deur meer mat is en er veel structuur in zit. Volgens mij zijn er wel mensen hier die misschien tips hebben uit eerdere ervaringen uit het rollen. et schijnt dat je het mooi kunt doen.
Kleurtje vind ik overigens echt wel top!!
-
Viel mij ook tegen. Denk dat de lak niet dun genoeg was.
Maar als strax alles in kleur is vind ik het wel goed.
Denk dat alles wel strak wordt als ik met 2000 ga polijsten maar das me te veel werk. Nu zie je duidelijk een sinasappelschil struktuur.
-
heb je dit binnen of buiten gelakt? Op lijkt trouwens wel zijdeglans? iig jammer van het kleurverschil. maar wellicht omdat je t niet tegelijk hebt gedaan?
-
Binnen gedaan, behalve het dak. Kleur verschil is jammer, maar ach het is beter dan het was.
-
Binnen gedaan, behalve het dak.
Er stonden wel 4 muren maar er zat geen dak op? Dan is het niet echt binnen, hè? :D -nana-
Als jij maar tevreden bent, Martin! -thumbsup-
-
Das het voordeel van alleen wonen, gewoon lekker in huis. Motorkap stond gewoon op de bank te drogen.
Tja tevreden ben ik als hij weer een kleur is.
De deuren zijn nog goed maar heb toch gekozen voor een 2F deur ivm de extra stang. Nu nog een bijrijdersdeur vinden en schilderen.
Als ik een 2F achterklep plaats kan hij dan dicht en afgesloten worden? Kan ik mijn huidige ook weer binnen schilderen.
-
Dat linker spatbord is best snel verkleurd dan! Op de foto 3 pagina's terug lijkt het precies hetzelfde van kleur als de deur nu.
-
Maar eens naar het kleur verschil gekeken, valt best mee. Spatborden zijn vies/ stoffig waardoor de kleur anders lijkt.
Dinsdag de juiste ontsteking met vervroegers gevonden en geplaatst. Laat ik het boutje vallen en met dat ik hem oppak zie ik vet op mij wiel.
Kijk waar het vandaan komt, hele hoes van de as in tweeen.
Vandaag maar ff een andere as geplaatst, toch handig zo'n voorraad onderdelen.
Kapotte as maar in de schuur, hoesje vervangen is een mooi winter project.
-
Zo nu ff gewassen en gewaxt.
-
zit idd zo geen kleurverschil in. Als je nu een foto neemt uit dezelfde hoek, als die vorige foto met t kleurverschil. Zie je dan ook geen kleurverschil meer?
Wel duidelijk een sinaasappelhuidje te zien. Maar ook dat heeft zijn charme!
-
En nog wat pix.
Nog ff en dan is hij weer een kleur.
-
En van achter...
-
Bijna weer als nieuw Martin :) -thumbsup-
-
Zo nog een deel in kleur. Denk dat de structuur in de verf door de Owatrol komt die ik er door heen heb gedaan.
Het afplakken
-
Goed bezig.
Kwam vandaag nog zo'n zelfde kleur steilheck tegen, met grijze baard achter 't stuur.
Te laat met 't bekijken/onthouden van 't kenteken doh
-
En dan in kleur.
Twijfel of ik deze deur zal doen of net als de andere kant een 2F deur ga plaatsen ivm de extra veiligheid.
Nu alleen de achterklep nog dan is hij helemaal in een kleur.
-
-thumbsup-
-
Knapt ie echt van op! -thumbsup-
-
al uitgenodigd door de bioscoop 3 augustus? voor de premiere van de nieuwe smurfen film :D
-
Voor die film hebben ze het Spaanse dorpje Juzcar helemaal blauw hebben gesmurfd.
(zijn we jaren geleden met vakantie geweest)
Smurf 'Juzcar' in het zoekveld van Google...
-
Gisteren ff iets dichter bij moeder aarde gezet. De foto's : voor, de veren en na.
-
Kijk eens, mooie update. Staat hem goed -thumbsup-
-
En het totaal plaatje (de deur nog niet in de juiste kleur.)
-
Achterkant is nix aan gedaan. Maar als ik alle gereedschap er weer in doe staat hij aardig recht.
-
Ziet er goed uit Martin -thumbsup-
-
idd wordt weer erg netjes zo -thumbsup-
-
Je bent dus flink aan het rollen geweest! Wat ga je doen met je wielen? Je hebt er nu namelijk twee soorten staaltjes onder zitten.
-
Vorige week rollen gedaan nu gisteren omlaag. Mijn ouders zijn op vakantie dus meteen hun oprit/ garage gebruikt.
Planning is om morgen de deur te doen en onder de kap wat defecte delen vervangen.
-
Vandaag toch maar ff de bijrijdersdeur in kleur gezet en meteen de achterklep. Voor nu vind ik het wel weer goed, volgend jaar maar verder kijken.
De buren vonden alleen dat ik ook wat aan mijn wielen moest doen, maar eens kijken of ik de 'koffie' cupjes ga vervangen door volledige wieldoppen. Staaltjes zijn niet mooi meer en voor verschilt van achter.
Omdat de dynamo nogal zwart werd maar een begin gemaakt met het vervangen van de koppakking. ff snel langs de dealer om kopbouten te halen, de rest heb ik al, nix op voorraad. Andere onderdelen boeren, ook nix. Dan maar re-use van de oude bouten.
Maar 't zat me niet mee, 2 boutjes dol van krukas poelie, gelukkig heb ik een veel tand in die maat, dan wil een dol inbusboutje toch nog los. Nokkenas bout geen beweging in te krijgen.
Poelie wil niet langs de koets en het blok dus dynamo los, bloksteun los en alles omlaag.
Oude waterpomp met veel moeite langs de d-riem kap omdat nokkenas bout niet los wil.
Toen had ik geen zin meer en mijn lichaam vond het ook genoeg. Dus ik moet nog een keertje verder.
Maar nu heb ik wel de tijd om de kopbouten te bestellen want de auto staat in Vriezenveen en daar wordt op zondag niet geklust.....
-
Kwam gisteren mijn stoelen weer tegen in de schuur. Deze komen er in als ik een passend onderstel heb en als ze voorzien zijn van een nieuw stofje. (Zitten wat gaten in)
Recaro halfkuipstoel
Onderstaande Recaro halfkuipstoel was leverbaar voor de Kadett C GT/E en Rallye. Deze stoel biedt een prima zijwaartse steun en houd je prima op je plek als je eens dwars door een bocht gaat. Ook een speciale uitgave van de City kon uitgeleverd worden met deze halfkuipstoel.
-
Lekker zitten is viel fährvergnugen!
-
Zo hij rijdt weer, gisteren kopje gelicht, andere pakking er in. En alles weer vast.
Oude pakking geen rare gaten gevonden, kon ook geen gaten vinden in/ bij het olie ringetje maar 't was wel de plek waar de olie vandaan kwam.
Meuk weer vast, zaterdag -sturen- een ritje van 200km om hem te testen.
Waterpomp (vorig jaar bij inbouw alleen de riem) en riem maar vervangen. Riem was nog niet nodig maar voor de zekerheid, je weet het nooit met al die olie er die er op gekomen kan zijn.
-
Zo de voorpijp die ik van Pieter heb overgenomen geplaatst, nog ff fine tune want hij rammelt tegen de koets. (Mijn hulpje moest in eens plassen, dus papa kon niet verder)
Vreemde rammel/ratel is ook weg, mijn gepensioneerde buurman kwam ff kletsen. Hij zei, dat hij ook een ratel in zijn golf had en dat het toen de dynamo was. Er lag wat vijzel op de dynamo, dus zijn vermoeden werd versterkt. En verrek de bovenste bout had speling waardoor de dynamo begon te trillen boven 3000 toeren. Die dus wat vaster gezet en nu is het geluid weg.
-
-thumbsup-
Originele kleur VW lak gebruikt voor het rollen?
Olielekkage is ook verleden tijd hoop ik? :)
-
Olielekkage is idd over, oude pakking zag ik geen rare dingen aan. Ringetje was ook nog heel, maar toch deed hij het niet goed meer ;)
Kleur is een originele Gamma kleur, hahahaha.
-
-thumbsup-
Gewoon zo dicht mogelijk tegen het originele aan dus :D
-
Haha mijn vriendin heeft die kleur op 1 van de muren van de woonkamer zitten -nana-
Maar ziet er weer goed uit :)
-
Grrr, zaterdagnacht door een of andere idioot bij diverse auto in de straat de spiegel er af getrapt, waaronder de mijne. Had nog eentje liggen dus kan ik weer rijden maar mooi k*t.
Buurman zei dat het al de 3de keer was dat zijn spiegel er af was getrapt. Wel aangifte gedaan maar daar komt toch nix uit, wordt waarschijnlijk niet eens in behandeling genomen.
-
Kan me voorstellen dat je kwaad bent.
waar zijn de -wurg-, -schop- en -mep- icoontjes?
-
ja zijn inderdaad altijd van die kansloze acties ......... -gert-
-
Yep net als al die autobranden waar Almelo (mijn woonplaats) last van had (heeft?)
-
Zo voorzien van Weber met open filter. Jaap (kabouter) heeft een hele mooie adapter plaat gemaakt zodat het filter op mijn Weber past. Klinkt leuk dat zuigende geluid.
Carterfilter van (dx.com) geplaatst.
Tijdens het proefdraaien een kapotte (verbrande) draad aan t egeltje ontdekt, dus die moet nog maar vervangen worden. Op de foto zichtbaar net boven de bekrachtiger aansluiting
Bekrachtiger aansluiting zit op een andere plek op de inlaat dus die moet ook nog aangepast. En de inlaat verwarmingsslang zit nog niet helemaal lekker.
-
hey Martin,
Ziet er mooi uit hoor! maar loopt het nu ook mooier?
En ook uit nieuwschierigheid wil ik graag weten of het ontluchtingsfilter voordelen geeft -dunno-
Mark
-
Voordeel is je krijgt de rommel uit je carter niet meer in je inlaat, las ergens dat die dampen zelfs je octaan gehalte verlagen maar of dat echt waar is -dunno-
En er zit geen aansluiting voor op deze filter behuizing dus t is ook noodzaak.
Mijn oude carb had revisie nodig volgens mij, liep niet lekker meer, dus ja t loopt nu mooier. En t lijkt veel mooier met zo'n K&N chrome filter.
Wat ik zo las over deze Weber is dat hij zuinig zou moeten zijn, das wel handig met bijna 2 euro per liter.
-
Massa kabels goed vast gezet, stationaire klep ook aangesloten, spruitstukverwarmingsdraad in de tape gezet, is nu ook weer geisoleert.
Een slang van t spruitstuk zitten me nog niet helemaal lekker maar ze zitten erop en hij lekt niet. Alleen de rembekrachtigerslang moet nog voorzien worden van slangklemmen.
Maar hij loopt zoals t moet, wel een heel lichte gas pedaal. Corsa heeft een lichtere veer op as waar de gasklep aanzit, voor de Polo veer is er te weinig ruimte op deze as. Corsa heeft een extra veer vanaf de gaskabel aansluiting, maar die aansluiting heb ik vervangen door de aansluiting van de Polo (dat witte plaatje in t midden van de eerste foto hierboven) en deze heeft geen ruimte voor de extra veer. Maar voorzichtiger gas geven dus, :) :)
Filmpje op facebook (https://www.facebook.com/photo.php?v=4848881782848)
(als goed is voor iedereen zichtbaar)
-
Ipv een filtertje zou ik toch een catchtankje plaatsen. Minder vet in je ruimte.
Maar goed bezig! -thumbsup-
-
Tankje zit ik nog wel aan te denken om die reden, maar dat komt volgend jaar wel. En dat beetje vet halen we met Dasty wel weer weg.
-
Ik had mijn laatste voor 12,50 van Marktplaats :)
-
Had je Jaap vd V. ook even naar moeten vragen... Hij maakt deze ook namelijk :)
-
Ik heb liever dat hij mijn inlaatspruitstuk maakt :)
-
ga jij je auto eerst maar eens verlagen -nana-
-
Ziet er goed uit! Gewoon op het standaard inlaatstuk gezet? Lijkt me ook nog wel een keer wat zo'n weber :)
-
HZ is geleverd met Weber 32 TLA (zeldzaam) of Pierburg 1B3 op de zelfde inlaat en voetpakking. Heb dus gewoon een HZ inlaat genomen.
De Weber is een 32 TL zonder A, van automatische choke. Dat is de reden dat ik hem er op heb gezet. Ik had al een Weber op de plank maar nu vond ik er een zonder autochoke.
Paar kleine aanpassingen gedaan, aan de voetpakking, gaskabel bevestiging en luchtfilterbehuizing klem.
Kwam er achter dat als je het plaatje, waar het wielletje van de acceleratie pomp over rolt, van de Polo neemt hij bij volgas blijft hangen. Gelukkig kwam ik er achter tijdens het schoonblazen met lucht. Snel maar het plaatje van de Corsa er weerop gezet. Dan gaat het goed.
-
Volgende ding van t lijstje met wensen afgestreept. Omgebouwd naar VW2 met geventileerde schijven.
To do, echte blokken ipv redelijk versleten 'test' blokken.
-
-thumbsup-
Ook gereviseerd met de teflon hulsen?
-
Zo vanaf een of andere Seat op mijn Polo.
-
net de set van gladershop bestelt. zeer nette prijs.
-
Zo Polo WV1 remblokken geplaatst. Zitten een stuk losser/ ruimer dan de 6N blokken. Die hebben aan de achterzijde nog een klem veer zitten.
En omdat er gevraagd werd om -foto- die ook maar ff gemaakt.
Nog ff de schijven blank rijden en dan maar weer ontluchten.
-
Winter setup
-
Dat moet ik ook nog regelen idd -klus- :)
-
en uhh remt dit nu ook beter -dunno-
-
Tja meer remoppervlak dan de oude vierkante blokjes. T voelt nu wel zo.
Kan wel kijken wat een paar VW2 klauwen kost bij interesse.
-
Heb ik al :) weet alleen het verschil niet tussen het systeem nu en met die vw 2 remmen. Ook heb ik geen hrc op een reservoir dus dat zal waarschijnlijk ook al wel een verbetering ten opzichte van nu zijn. In ieder geval voor het gevoel in je rechterbeen -thumbsup-
-
Met rembekrachtiger remt wel prettiger, had ik origineel ook niet.
-
Kijk dan moet ik dus ook opschieten dit te monteren -klus- :)
-
Vandaag wat aan het gerammel aan de voorkant gedaan, toplager en as vervangen.
De as had een homokineet die als ZZPer verder wil. Er mist een borgklem zodat er ook nog al wat speling op de as zat. Als t weer eens slecht weer is maar kijken of ik een andere klem kan plaatsen.
Plannen voor morgen, uitlaat beter afhangen, achteruitrijverlichting eindelijk aansluiten, achterruitenwisserkabel maken die is weer eens doormidden.
-
En zo staat hij er nu bij, vorige week bumper aangepast.
Doordat deze ooit eens schade heeft gehad zat de bumper te ver naar binnen. Bumpersteun verlengd en nu lijkt het er weer een beetje op.
Uitlaat, achterruitenwisser nu weer ok. Alleen de achteruitrijverlichting blijft op t to do lijstje staan.
-
Goed bezig Martin!
Nu nog even je kentekenplaat recht en dan ziet het er helemaal top uit! :) -thumbsup-
-
Kwam een stoeltje tegen, die maar ff aan geschaft. Maar eens kijken of ik er in kan zitten.
-
Jij bent ook zo breed :P
-
-nana- slaat meer op of het gaat icm mijn rug/ nek problemen.
-
Aan :) headbang blessure?
-
Nope, wiples.....
-
Al gepast?
-
wiples.....
-uitlachen- Hoezo? Dat kun je toch al? (je hebt kinderen, dussuh -dunno- )
Vermoedelijk bedoel je 'whiplash' -thumbsup-
-
Ben er in de winkel ff in gaan zitten maar hoe t gaat na een ritje is afwachten.
Sjon idd, maar ik vond de aangepaste spelwijze beter aan sluiten op persoon (Ronnie) die de vraag stelde -nana-
-
En weer APK, koplamp bijstellen, accu vast zetten en een massa probleem achter (kon ik niet verhelpen maar t was voldoende)
-
-thumbsup-
-
Verlichting achter brandt zwak?
Even benieuwd: wat zijn de apk-eisen hiervoor?
-
Verlichting knipperde iets mee met de raw. Dacht dat t schroefje los was getrild maar die zat vast dus er zal ergens een slecht contact of breuk zijn.
-
Afgelopen periode niet veel gedaan aan de Polo tot hij een paar weken geleden ineens begon in te houden bij >100. In eerste instantie dacht ik benzine filter vol maar dat was t probleem niet. Rotor/verdelerkap maar vervangen maar ook dat helpt niet.
Onbelast zonder problemen naar de 7000 toeren, belast onder de 100 km/h ook geen problemen.
Nu rustig verder zoeken, de volgende oorzaken staan op t check lijstje
Te koude lucht in t open filter --> carb freeze
Benzine leiding (gedeeltelijk) verstopt --> te weinig brandstof
Luchtfilter (gedeeltelijk) verstopt --> te weinig lucht
-
Probleem is niet verstopt luchtfilter, test zonder filter zelfde resultaat.
Maar eens een andere benzine pomp proberen. Heb zelf het gevoel dat daar het probleem zit.
-
Geen gekke gedachte, ooit al eens vervangen?
-
Probleem opgelost, had het vroeger ook al eens gehad en niet meer aan de oplossing van toen gedacht.
Opgelost door de leiding door te blazen van voor naar achter.
Leiding is een drukleiding en geen zuigleiding, daar gaat het ergens mis ;)