Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: eillienroc op do, 06 jan 2011, 13:42:54
-
hallo,
na 4 jaar een ongekeurde polo te hebben, zou ik hem wel eens op orde willen hebben.
wat het probleem nu nog is om hem door de keuring te krijgen is een lekkende koppakking, het bekende olie-euvel dus.
nu ben ik alle materiaal bijeen aan het rapen, heb al volledige sleutelset en momentsleutel. nu ben ik op zoek naar zo voordelig mogelijke pakkingen.
volgens mij heb ik geen volledige pakkingset nodig, prijs ong 160 euro.
als ik de stukken overloop die ik nodig heb kom ik ongeveer aan 60 euro.
distriebutieriem moet niet vervangen worden die is nog in perfecte staat de polo heeft ook maar 91k kms.
ik heb een polo Producent:
VW
Model: POLO
Bouwtype: 1.0
Bouwjaar: 08.1985 - 01.1992
KW/PS: 33/45
ccm: 1043
dit zijn de gegevens ervan.
als u tips heeft voor mij om die pakking te vervangen mag u ze altijd hier posten.
eventueel een how to.
is febi bilstein een goed merk?
mvg,
pieterjan
-
Gezien de bewerkelijkheid van het vervangen van de koppakking zou ik niet bezuinigen daarop. Er zijn al genoeg voorbeelden op het forum genoemd waarbij mensen een e-bay of ander merk koppakking hadden gebruikt, waardoor ze een paar maanden later weer aan de bak konden. Koop die dus gewoon bij de dealer. Kopbouten moet je ook nieuw kopen aangezien het rekbouten zijn.
Wat betreft de distributieriem... Nooit risico mee lopen. Weet je of ie ooit is vervangen? Zo niet, is ie bij een ton wel aan de beurt, dus die zou ik gelijk mee vervangen. En gecombineerd met de distributieriem dus ook gelijk de waterpomp vervangen.
Voor alle overige how-to, gebruik de zoekfunctie van het forum en koop een vraagbaak.
-
www.ebay.de
wagner autoteile heeft wel leuk spul voor normaal geld -klus-
http://stores.ebay.de/Wagner-Autoteile
http://cgi.ebay.de/Zylinderkopfdichtung-Satz-VW-Golf-2-3-Polo-86C-1-0-1-4-/230563263682?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35aea434c2
waterpomp en riem kun je eventueel vervangen maar is geen noodzaak als die niet versleten zijn..
die zijn er ook wel goedkopere te vinden dan bij de drugsdealer :)
-
Niet alle imitatie is slecht. bruin ringetje = slecht. zwart ringetje = goed.
quote van Jaap -klus-
-
Kopbouten moet je ook nieuw kopen aangezien het rekbouten zijn.
De kopbouten van een Polo zijn gewoon normale, lange bouten.
-
dat zwarte is dat dan extra afdichting op de pakking?
ik was aan het kijken naar teiledirekt.de
dit hieronder is een febi bilstein pakking.
ik wil wel nie via ebay bestellen omdat er dan nog meer communicatie bij komt kijken en dat dan meestal niet de juiste stukken binnenkomen.
dus bij mijn bestellijstje moet er dus toch een distriebutieriem en waterpomp bijkomen.
weet er iemand hoeveel tanden een distriebutieriem heeft bij een hz blok?
108 of 128, ik kan niets aflezen van mijn riem.
weet er iemand waar een vraagbaak te vinden is?
mvg,
pieterjan
-
dat zwarte is dat dan extra afdichting op de pakking?
ik wil wel nie via ebay bestellen omdat er dan nog meer communicatie bij komt kijken en dat dan meestal niet de juiste stukken binnenkomen.
1ste is ja, voor oliekanaal..
2de vind ik onzin{maar te begrijpen als je niet goed duits kan}, ik bestel altijd via ebay, geen problemen hoor..
Ja als ik zelf zo stom ben om de verkeerde riem+pomp te bestellen..{je moet oude type hebben meen ik }
febi is altijd goed lijkt me -klus-
-
HZ is met zowel de oude (breed en plat) als de nieuwe (smal en spits) vertanding geleverd. Ligt aan je bouwjaar welke je hebt, maar je kunt het vooraf even nakijken als je de kap even loshaalt.
-
de mijne is in 85 gebouwd. dus volgens mij is dat dan die brede.
hoe breed is die riem dan want ik kan nergens meer op de riem aflezen welk type het is?
dus de oude is dan 108 tanden?
mvg,
Pieterjan
-
kheb het gevonden het is 108 tanden.
-
De kopbouten van een Polo zijn gewoon normale, lange bouten.
Wat bedoel je precies Richard? Het zijn wel rekbouten die je altijd dient te vervangen voor nieuwe, je wilt echt niet dat er ééntje knapt. ;)
-
Wat bedoel je precies Richard? Het zijn wel rekbouten die je altijd dient te vervangen voor nieuwe, je wilt echt niet dat er ééntje knapt. ;)
en daarom moet je dus ook op moment en graden na draaien dat is met een starebout niet het geval, ja 1 keer op moment. :)
-
kun je er geen starebout voor in de plek zetten trouwens?
-
Nee, anders hadden ze dat bij volkswagen zelf wel verzonnen. doh
-
Nee, anders hadden ze dat bij volkswagen zelf wel verzonnen. doh
Ho niet mee eens, wij hebben in de racer van ons 1.8 16v wel starebouten van een BWM, maar weet niet dat dat in een 1.3 ook zal werken qua lengte.
-
Wat bedoel je precies Richard? Het zijn wel rekbouten die je altijd dient te vervangen voor nieuwe, je wilt echt niet dat er ééntje knapt. ;)
dat was info van DIT forum ;) ik dacht ook altijd dat het rekbouten waren maar op dit forum staat van niet -dunno-
-
Nee, anders hadden ze dat bij volkswagen zelf wel verzonnen. doh
Vw verzint wel meer onnodig -nana- allemaal kostenposten en dus katjing voor VW..
-
dat was info van DIT forum ;) ik dacht ook altijd dat het rekbouten waren maar op dit forum staat van niet -dunno-
ben wel nieuwsgierig dan die dat dan heeft gezegd of geschreven. -dunno- :)
-
Lekke koppakking?
« Antwoord #18 Gepost op: Di, 25 Jul 2006, 07:45:26 » Citaat
--------------------------------------------------------------------------------
kosten besparing..
De kopbouten zijn overigens geen rekbouten. Rekbouten hebben een soort 'wokkel'. De kopbouten van een Polo zijn gewoon normale, lange bouten.
D'r komt nogal wat kracht op te staan: Als zo'n bout volcontinu onder spanning staan, heet word, en na 20 jaar weer los wordt gedraaid... dan kan het maar zo dat ie bij hernieuwd gebruik ineens breekt bij het aantrekken. Of onbedoelt toch gaat rekken.
Bij m'n 1300 dieseltje (mega-budget-style) heb ik de oude bouten hergebruikt (no problems so far), omdat die kop er toch niet lang op hoeft te zitten.. Maar normaal gezien pak ik toch liefst nieuwe,. van on-bedenkelijk-alooi (lees: dealer / merk spul).
Marcel kreeg bij het aantrekken van z'n Turbo blokkie zomaar last van 'bout-rek': veel strakker aantrekken dan voorgeschreven (koperenkoppakking die niet dicht wilde) leverde 'rekkende' kopbouten.. ze werden echt langer . Nieuwe 'dealer' bouten trokken de boel wel dicht.
toevallig dat ik dit net las voor ik m,n bericht posten :P
Of het waar is is ten 2de -hug-
-
Tja nu weet ik het ook niet meer zo zeker, maar voor onderstaand bedrag kan je het risico niet nemen lijkt me. :)
10 Kopbouten: 16,18 Brezan
http://www.amt.nl/Vraag-en-antwoord/Breuk-heeft-kostbare-gevolgen-hergebruik-van-cilinderkopbouten-200104.htm
-
Ik hou het wel bij mijn manier gewoon vervangen, voor die paar centen wil ik niet liggen klooien als er wel eentje afbreekt.
-
idd ik haal de kopbouten ook bij de dealert , zijn ook rekbouten ,maar net effe wat sterker als de febi of victor reinz boutjes
-
ik heb nieuwe bouten liggen, daar niet van, maar ik vroeg het me gewoon af.
Wat kunnen trouwens de gevolgen zijn van een bout die afbreekt tijdens het gebruik? (worst case scenario)
heb nog geen echt goeie howto kunnen vinden van het vervangen van een koppakking, gelukkig heb ik wel een vraagbaak, maar die heeft er weer geen fotos bij.
-
Wat kunnen trouwens de gevolgen zijn van een bout die afbreekt tijdens het gebruik? (worst case scenario)
Als hij afbreekt in je onderblok heb je wat te pielen om de rest er weer uit te krijgen, of tot het ergst je onderblok vervangen.
-
rutger pielt graag denk ik. :)
-
haha nee, maar ik vraag me af wat dan kan gebeuren, of je dat uberhaupt merkt als ie breekt tijdens het draaien.
-
Ik denk dat je knokkels open haalt en een deel van de bout aan je dop heb zitten ........
-
als dat gebeurt dan is dat zeker niet leuk.
bij mijn brommer brak een bout af in mijn alu kop.
herboren en opnieuw tappen had geen zin meer. dus maar een nieuw kopje op de kop tikken.
duur zaakje zoiet
-
Ik denk dat je knokkels open haalt en een deel van de bout aan je dop heb zitten ........
tijdens het draaien van de motor, niet tijdens het indraaien van de bouten ;)
-
Alsof jij je motor start als je weet dat je een gebroken kopbout hebt :)
Als je hem wel start, sluiten kop en onderblok niet meer goed genoeg aan en mag je zelf gevolgen verzinnen .... -naughty-
-
nog niet goed begrepen dus blijkbaar -dunno-
als de bout breekt tijdens het gebruik van de auto dus niet tijdens t vastdraaien!
-
hij kan breken tijdens het vastdraaien,dus dan zit de boel niet goed vast.
-
nog niet goed begrepen dus blijkbaar -dunno-
als de bout breekt tijdens het gebruik van de auto dus niet tijdens t vastdraaien!
Hij zal niet breken als je de auto start, dat zal die doen als je hem aandraait.
-
of losdraait ,spreek uit ervaring ........................ dan is het kop los en mag je boren -hitit-
-
als de kop bout ,breekt tijdens draaiende motor zal er technisch niks fout gaan , wel maak je kans op een waterslot ,zodra je de motor uit zet .
-
idd ik haal de kopbouten ook bij de dealert , zijn ook rekbouten ,maar net effe wat sterker als de febi of victor reinz boutjes
heel oud topic dus sorry daarvoor maar dit klopt dus niet echt!
febi en reinz zijn bijna beter dan die troep van de dealer,, en ik kan het weten :)
De dealer ga je heen als je VW wilt sponseren -uitlachen-
die bouten via ebay komen van dezelfde fabriek af alleen der staat geen vag logo op...
via ebay goedkoper omdat er geen hal van 100vierkante meter betaald moet worden evenals 100derde werknemers...