Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Rene op za, 28 dec 2002, 15:31:36
-
vraagje , gebeurt het wel vaker dat de sillentblokken scheuren van een polo86c.
Er klopt bij de mijne blijkbaar iets niet , het punt waar de ophanging van de versnellingsbak aan de carroserie hangt
( onder de pedalen ) is de lak afgeschuurd van de rubber blok
dus de ophanging waar je de twee kleine schroefjes M8 moet los doen ipv de grote.
dus het rubberblok komt tegen de carrosserie.
??
-
vervangen die hap :)
-
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met lak gescheurd. Maar het achterste rubber wil nog weleens kapot gaan door olielekage van motor en bak. Rubber kan slecht tegen olie.
-
Probeer aan die rubberbalg te komen uit een Polo 1,. Die is
'minder hoog', maar ook stugger..
Helpt sommigen hier aan een niet-rammelende katalysator (tegen carterbeschermer), en helpt de toch al 'bokkende' diesel aan een iets 'steviger' ophangpunt..
Let wel op: Motor komt iets omhoog.. dus als er weinig ruimte tussen capot en motor is,. word dat nog minder.. (maar dat valt bij de standaard diesel gloof ik nog wel mee
-
Dank je jaap , zal ik proberen.
Voor alle duidelijkheid , is de rubber achter als je voor de auto staat en als je die demonteert kom je in een holle ruimte waar de rubber in zit , en daar komt de rubber tegen de achterkant en heeft daar de lak weggeschuurd dus in die ruimte, dat wil toch zeggen dat dat niet op zijn plaats zit. ??
-
Probeer aan die rubberbalg te komen uit een Polo 1,. Die is
'minder hoog', maar ook stugger..
Alweer een tip van Blikopener ;)
-
Zo de meeting in geffen was gezzelig.
Het was voor mij de eerste keer om dit mee te maken en heb er erg van genoten ondanks de kou.
Ik was ook in een gesprek verzeild geraakt met een man uit belgie alleen weet ik niet hoe hij heette maar was wel een toffe gozer!
Hij heeft ook nog foto's geschoten ook van mij en m'n polo
Ben er nu ook achter hoe je bijv bougietjes kan verwisselen, want ik kwam er niet uit met de luchtfilter.
Hoe moest ik dat nou verwijderen om bij de bougies te komen.
Maar nou weet ik het!
:D :D :D :D
Trouwens nu brand er een vraag op mijn lippen....
Hoe is het afgelopen met die zwarte polo die er opeens geen zin er meer in had?
Ben er wel benieuwd naar.....
groetjes
arno
-
Ik was ook in een gesprek verzeild geraakt met een man uit belgie alleen weet ik niet hoe hij heette maar was wel een toffe gozer!
Dat was Rene, met de zwarte Polo Diesel.
En alle Belgen zijn toffe gozers :P ja toch? ;)
-
Inderdaad!
Ale belgen zijn inderdaad wel toffe gasten
-
aha rene heethij dus
Maar hij heeft toch een donkerblauwe polo diesel?
en weet er iemand wanneer de foto's worden geplaatst op de site.....ben wel schiewnierig!
-
Donkerblauw of Zwart wat maakt het eigenlijk uit, het is een Polo :D
-
yep , hier rene dan , ik zal zorgen dat de foto's gemaakt in Geffen 2003 vandaag nog bij Jaap zijn ok :D
-
van die zwarte steilheck weet ik alleen dat hij is afgehaald door de anwb.
-
Yep, toen we effe een bakkie koffie/chocomel bij de BP aan 't drinken waren zagen we een ANWB-vrachtwagen voorbij komen.
Was erg gezellig trouwens, prima vermaakt :D
Soep was ook erg oke en heeft tot nu toe nog geen effect gehad op mijn darmkanaal......dus......
Digi-foto's zijn ook al bij Jaap beland, dus die verschijnen ook wel een keer ergens op de site denk ik.
-
En ja hoor , ik heb ook genoten van het treffen , en sommige mensen beter leren kennen , de soep was welkom en een goede opwarmer ( heet man ) prima sfeertje , met als enige schaduwzijde de panne bij die zwarte polo .
-
De eerste foto's staan hier.
-
Mooie foto's, en was cker gezwellig. Alleen die soep....heb er mijn tong en lippen aan verbrandt, maar hij was wel lekker. Complimenten aan de chef.
-
Tomme nog, foto's zien er wel gaaf uit. Ik zag dat de ANWB ook in gepaste stijl kwam helpen. Met een polo ;)
Had ik maar naar mijn vrouw geluisterd en was ik maar met de Jetta langsgekomen.... :(
Hoe is het met die steilheck afgelopen?
Asim
-
waren redelijk wat gekomen,ik had het ook laten weten aan het vwteam brabant maar wist niet dat er zoveel zouden komen,maar hoemeer zielen hoemeer vreugd,maar waarom mochten we niet meer achter de bariere blijven staan?
arno.
-
Also:
Foto's van DJsjonk en Rene zijn bij mij aangekomen, en ook mijn eigen foto's heb ik reeds van de camera af gehaald.
Ben bezig de foto's tot handzaam formaat te wijzigen, en te gelijker tijd online aan het zetten..
check daarvoor: Meetings -> Geffen 2003, bovenin het menu,..
of klik hier
Groeten
Jaap Peters
PS :als je NU kijkt, dan staat de Polo van Wendy er wel erg vaak op. Dat is niet omdat ze heel veel smeergeld heeft betaald :-)
-
de mijne staat er ook best netjes op,toch maar goed dat ie gewassen was :P
-
ik schaam me een beetje hij ziet er uit als een ragbak.
vrontschade gril vast gemaakt met trekbandje maar ach met een beetje geduld komt dat wel weer in orde. :D
-
Na de foto's is hier een filmpje.
Is wel 12mb en staat in *.wmv formaat.
hier dus
-
Ken , je bent me toch ne snelle hoor :D
-
Ken , je bent me toch ne snelle hoor :D
Wat is snel?
Als mijn internet verbinding sneller was stond het er nog sneller op :D
-
Gave film hé. Leuk deuntje ook.
-
zeer geslaagde meeting.een byzondere bravo voor de film en pics,zeer mooi gedaan rene en jaap.
-
Rene: Top!
En als ik de beelden zo zie, verheug ik me heel erg op de zomer/lente meetings, waarbij de temperaturen wat hoger liggen. :)
:) :)
Ochja: leuk commentaar: 'de anwb moest soelaas bieden'..... Onze eer is gelukkig gered,.. door de afsleepwagen (meneer de ANWB meneer kreeg m ook niet aan het lopen :( )
-
Ik heb ook mijn foto's gezien
sjezusmina ik had me wel ff moeten scheren zeg, en vosje zag er ook smerig eruit.
Maar bij de volgende meeting beloof ik plechtig dat Vosje schoon is en dat ik geschoren op de foto verschijnt!
-
soowwww
Kicke film zeg en duurt nog lang ook!
Mijn auto kwam er ook vaak in voor ( geloof ik....)
-
Ochja: leuk commentaar: 'de anwb moest soelaas bieden'..... Onze eer is gelukkig gered,.. door de afsleepwagen (meneer de ANWB meneer kreeg m ook niet aan het lopen )
-----------------------------------------------------------
inderdaad Jaap , :D de eer is gered :D :D
ps : als er mensen zijn die eventueel goede of passende achtergrond muziek hebben , mogen ze me altijd doormailen
dit is het moeilijkste deel voor het maken van een film en ik wil geen twee keer dezelfde gebruiken;of er zou mischien ergens een herkenings intro moeten zijn waarmee kan worden vertrokken . of iets onderling afspreken ( met Jaap ) bvb.
alvast bedankt -cool-
-
de meeting was zeer geslaagd.zoals de foto's en de film.
mensen bedankt voor de leuke zondag middag is weer is wat anders dan familie bezoek. :D
-
Ja was leuke meeting...wel hopen dat de volgende wat warmer is...kwam iemand tegen die mij voorstelde eventjes een nieuw blok in mn wagentje te hangen...ik ben begonnen met de klepdekselpakking, dat vond ik al heel wat...de distrubutieriem is nu aan de beurt...als me dat lukt ben ik al t mannetje vind ik...een nieuw blok hang ik r wel "ff" in als ik de Haynes uit heb...pfff....
-
hoezo blok wisselen?
-
Hajo,
Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:
Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.
Bovenstaande of soortgelijke werkwijze als bovenstaande bespaart je dat je de imbusboutjes kapot draait met als gevolg dat je een halve middag met een ijzerbeitel bezig ben die tering boutjes eruit te draaien.
-
Hajo,
Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:
Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.
Bovenstaande of soortgelijke werkwijze als bovenstaande bespaart je dat je de imbusboutjes kapot draait met als gevolg dat je een halve middag met een ijzerbeitel bezig ben die tering boutjes eruit te draaien.
Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:
Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.
best de inbusjes vast laten zitten en als ze toch los zijn , een beetje metaallijm eraan doen .(durven nogal eens loskomen)
Je kon veel beter de centrale schroef m12 los doen , dan komt de vnaarschijf en de schijf waarop de distributieriem op loopt eraf , er zit een spie in die zorgt dat je hem niet verkeerd terug kan zettenveel makkelijker en minder kans dat de inbusjes kapot gaan!! ??
-
sla eerst met een pendrijver en moker in de inbus boutjes(voor het schrikken )plaats een in bus bit in een slagschroevendraaier en sla ze de eerste slag los .daarna kun je ze zo losdraaien zonder beschadiging.
-
Heej jongens, bedankt voor jullie tips!!
Ik ga de distributieriem alleen niet alleen aanpakken, ik heb met paul afgesproken om t samen te doen. Met twee sta je tenslotte sterker dan met één. Hij heeft t al eens eerder gedaan en met hem en meneer Haynes erbij gaat t zeker lukken!!! Heeft iemand nog wel tips over hoe je t beste te werk kunt gaan als je je remschijven wil vervangen?
laters en hoipiepeloi
Hajo
-
mmmmm wijst zich eigenlijk vanzelf.
Klauw eraf
Blokken verwijderen
Schijf losmaken (klein kruiskop boutje)
Schijf wegnemen
Naaf schoonborstelen/schuren
Nieuwe schijf erop
Even ontvetten
Glijstukjes van de blokken op de klauw schoonmaken en invetten met kopervet
Blokken monteren
De remzuiger terugduwen(ik doe dit meestal door een oude remblok tegen de zuiger te leggen en dan met een lijmtang terugdrukken dan heb je geen kans dat de zuiger scheef terug geduwd word.
Klauw monteren
Voordat je gaat rijden eerst een paar keer met je rempedaal pompen tot je weer druk hebt.
Suc6,
Arjan