Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 54025 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #30 Gepost op: di, 24 mei 2011, 21:27:00 »
sow, das een snelle levering. Vrienden in duitsland zitten ofzo? Zo snel heb ik nog nooit spul gehad vanuit duitsland!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #31 Gepost op: di, 24 mei 2011, 21:28:22 »
sow, das een snelle levering. Vrienden in duitsland zitten ofzo? Zo snel heb ik nog nooit spul gehad vanuit duitsland!

Ik stond er zelf ook versteld van. Als het straks ook nog een beetje remt ben ik een blij man.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #32 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 16:43:23 »
Zo, tijd voor een update-tje. Na het monteren van de lichtmetalen velgen met nieuwe banden alleen maar ellende ermee gehad. Banden verloren veel te snel lucht. De een sneller dan de ander. Twee keer terug geweest naar de garage. Daar hebben ze onder andere de banden eraf gehad en velgen schoongemaakt en een nieuw ventiel geplaatst. Er werd al aangegeven dat de velgen toch flink corrosie hadden. De problemen bleven dan ook. Gelukkig had ik de stalen velgen nog. Daarom vandaag de banden maar om de stalen velgen gelegd. Hopelijk kan ik nu weer langer dan twee dagen rijden zonder de banden op te moeten pompen. En eigenlijk vind ik de stalen velgen beter staan dan de lichtmetalen die ik had.:)

Nu de kortere achterveren erop zitten blijken de schokdempers te lang te zijn. De veren blijven wat rammelen. Kan geen kwaad, maar ik heb liever geen gerammel. Wat voor schokdempers zou ik moeten plaatsen?

Verder zit het setje remmen voor er op. De oude remblokken waren echt volledig op. De Polo remt nu weer netjes en zonder bijgeluiden.

Zonet en poging gedaan de thermostaat te vervangen. Jammergenoeg draait een bout door. Gelukkig blijft ie wel goed op zijn plek waardoor ik gewoon kan rijden. Nu eerst iemand vinden die dit voor mij kan fiksen. Ik heb er het gereedschap niet voor. De thermostaat is trouwens prima bij te komen als de fan los wordt gehaald.
Het viel me trouwens op dat de contactpunten in mijn verdelerkap volledig wit zijn. Hoort dit?

Rest alleen nog een nieuw koppelingssetje. De krakende koppelingskabel is geen krakende koppelingskabel. Het gekraak komt ergens bij de drukgroep vandaan. Verder hoor ik een behoorlijk hard schurend geluid op het moment dat ik de koppeling licht intrap terwijl ik rijd. Dit geluid hoor ik ook licht bij het met lage toeren rijden in een lage versnelling. Het lijkt me verstandig om dan de hele boel te vervangen als het toch los moet.

Wie weet wat koppelingsset in het Duits is? Dan kan ik even op eBay neuzen. Directe linkjes voor een complete set zijn uiteraard ook welkom.
« Laatst bewerkt op: vr, 24 jun 2011, 16:55:07 door Douma »

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #33 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 17:25:17 »
Kupplungs satz
Kijk anders even op volksforum, staat een grote lijst met duitse benamingen voor onderdelen  -thumbsup-

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #34 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 17:34:55 »
Kupplungs satz
Kijk anders even op volksforum, staat een grote lijst met duitse benamingen voor onderdelen  -thumbsup-

Relaxt! Bedankt voor de tip!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #35 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 17:42:52 »
ebay.de  -hug-

Wat betreft je thermostaat, je bedoelt die van je radiateur zeker? Die zat bij mij ook 'los'/'dol'. Als je met een beetje voorzichtigheid en een schroevendraaier wat druk op uitoefent gaat het volgens mij wel.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #36 Gepost op: za, 25 jun 2011, 11:19:52 »
ebay.de  -hug-

Wat betreft je thermostaat, je bedoelt die van je radiateur zeker? Die zat bij mij ook 'los'/'dol'. Als je met een beetje voorzichtigheid en een schroevendraaier wat druk op uitoefent gaat het volgens mij wel.

Nope, ik bedoel een van de twee dopsleutel 10 boutjes van het thermostaathuis.


Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #39 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:03:13 »
En zou dit wat kunnen zijn om de schokdempers achter mee te vervangen? Of zal dit erg ten koste van het comfort gaan?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180323857518#ht_1946wt_905

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #40 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:06:17 »
Wow, dat is wel erg goedkoop! Enig idee hoe de kwaliteit van dit setje is? Zou ik niet beter wat meer kunnen betalen en voor een setje van Sachs gaan?

Deze bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.de/SACHS-Kupplung-Satz-VW-Polo-86C-1-0-1-3-1-4-D-/250810986739?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a657ff0f3#ht_1907wt_905

ligt natuurlijk geheel aan jezelf, goedkoop is toch goed zat voor bijvoorbeeld ene auto net als ik heb...
duur kan ook maar ja voor zo,n polootje als ik heb ga ik gene sachs inzetten -gert-
voor mij was de kwaliteit goed zat..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #41 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:11:46 »
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370499013554&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

scheeld ene paar euro hehehe :)
zelfde spul en zelfs zelfde aanbieder meen ik
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #42 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:20:56 »
ligt natuurlijk geheel aan jezelf, goedkoop is toch goed zat voor bijvoorbeeld ene auto net als ik heb...
duur kan ook maar ja voor zo,n polootje als ik heb ga ik gene sachs inzetten -gert-
voor mij was de kwaliteit goed zat..

Kun je mij vertellen waarin het verschil tussen no-name en Sachs te merken zal zijn?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370499013554&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

scheeld ene paar euro hehehe :)
zelfde spul en zelfs zelfde aanbieder meen ik

Haha, alle kleine beetjes zijn meegenomen. Is inderdaad dezelfde aanbieder.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #43 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:39:47 »
bij snelle motors waarschijnlijk het slippen..
kwa polo 1.0 of 1.3 heb ik gene verschillen kunnen merken...

ik heb die goedkope zelfs in andere merken gemonteerd en ook geen klachten bij gekregen...
het is trouwens niet no name, maar een onbekend merk.. ik kreeg een engelse koppeling thuis voor spot goedkoop en was prima mee te rijden...


Verkäufer: Mitgliedsname bestpriceparts ( Bewertungspunktestand von 66206 )

daar bestelde ik altijd voor andere mensne die niet veel te besteden hadden en het niet belangrijk vonden wat voor merk erin kwam...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #44 Gepost op: za, 25 jun 2011, 13:41:38 »
Prima! Ga ik dat setje bestellen. Mijn 1.3-tje met alleen een ABU nokkenas zal de koppeling niet tot slippen brengen. :)