Auteur Topic: Project [ HG-33-ND ] Polo 1f G40  (gelezen 30148 keer)

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #30 Gepost op: ma, 01 okt 2007, 21:25:46 »
Lees dan niet alleen het storingsgeheugen uit maar kijk ook naar de meetwaarden blokken.

@Douwe: uiteraard, die storingen zeggen niet zo veel.

@Serge: in het algemeen wordt bij de G40 een waarde rond de 500-600 ohm ingesteld.

deze had ik vorige week stiekem al gemeten... -gert-
waarde was 588 ohm, dus "normaal"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #31 Gepost op: di, 02 okt 2007, 10:14:22 »
en zitten de vacuum slangen wel goed (iemand hier een schema van?)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #32 Gepost op: di, 09 okt 2007, 18:36:36 »
en zitten de vacuum slangen wel goed (iemand hier een schema van?)

afgelopen zaterdag samen met Dennis verdere diagnose gesteld.
Onder de motorkap viel het Dennis op dat er 2 stekkertjes verkeerd om aangesloten zaten!
De klopsensor zat aan de kabel van de luchttemperatuursensor en andersom!
En Serge had ook gelijk met de tip betreft de vacuumslangen.
Deze zaten totaal verkeerd aangesloten!
Er liep een slangetje van de brandstofdrukregelaar rechtstreeks naar de computer...
Hierdoor kreeg de computer alweer de verkeerde info (geen)
Nadat we dit opgelost hadden, draaide Dennis de sleutel om en voila: Het blok liep perfect stationair!  -thumbsup-
Vervolgens hebben we de foutcodes gewist en de onsteking nog goed op tijd gesteld. En rijden maar!  -sturen-
Dat ging echt super! Wat een power! en wat liep ie opeens mooi en totaal geen zwarte rookwolken meer uit de uitlaat...
Later hebben we ook nog even in de 2f  G40 van Dennis gereden ter vergelijking.
De 1f is nog wat minder snel dan de 2f, terwijl ie toch meer dan 100 kilo lichter is.
Ergens laat ie dus nog wat liggen, we zijn er nog niet helemaal... Maar wel heel erg veel verder!

Tijdens het volgende ritje viel de auto steeds stil, hij kreeg geen vonk meer.
Bobine gewisseld, toen leek het weer goed, maar even later weer hetzelfde...
Bekabeling enz gecontroleerd, maar alles OK.
Bobine deed het ook gewoon, dus nu verdenken we de Hall-gever in de ontsteking.
Er bleek ook nog eens het verkeerde type ontsteking op te zitten.
Nu dus eerst op zoek naar een goed functionerende G40-ontsteking (of van een 3f)
...wordt vervolgd...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #33 Gepost op: di, 09 okt 2007, 19:08:18 »
-thumbsup-  -thumbsup-  -thumbsup-

Gaat de goeie kant op!

 -klus-  -klus-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #34 Gepost op: di, 09 okt 2007, 19:17:31 »
Leuk om te lezen hoe jullie door het opssporen van storingen, tot een steeds mooier lopend blokje komen. -thumbsup- -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #35 Gepost op: di, 09 okt 2007, 22:39:07 »
Leven in de brouwerij -sturen-

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #36 Gepost op: wo, 10 okt 2007, 16:34:51 »
He Janko, het polovirus laat je niet meer los he, hahaha -prut-  Is dit dezelfde kleur als die 1f die je had? en is die vieze gril er al uit?  :P  Zie je vast wel weer eens.

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #37 Gepost op: wo, 10 okt 2007, 20:37:17 »
He Janko, het polovirus laat je niet meer los he, hahaha -prut-  Is dit dezelfde kleur als die 1f die je had? en is die vieze gril er al uit?  :P  Zie je vast wel weer eens.

volgens mij is de kleur inderdaad exact hetzelfde!
en ook de banden exact dezelfde (yoko's)... grappig
de grill is er al uit, maar zonder grill is ook niet alles -gert-

ik zoek nu naar een ontsteking van een G40 (of 3F)
onderdeelnummer 030 905 205T of 030 905 237X
op marktplaats niet te vinden, ook op ebay niet.
ontstekingen genoeg maar net niet dit type.
zo kom ik niet verder...   -boehoe-
kan iemand mij hieraan helpen?

en zijn er geen andere typenummers die gewoon hetzelfde zijn (van een 6N ofzo), weet iemand dit?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #38 Gepost op: wo, 10 okt 2007, 20:45:22 »
heb er wel 1 liggen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #39 Gepost op: wo, 10 okt 2007, 20:45:42 »
en zijn er geen andere typenummers die gewoon hetzelfde zijn (van een 6N ofzo), weet iemand dit?

eigenlijk zijn de onstekingen van alle nieuwere kleine motoren gelijk aan die van een G40.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #40 Gepost op: vr, 12 okt 2007, 17:05:06 »
Zit nu ook een nieuwere op, nummer eindigt op AA (AAV of AAU motor).

Verschil zit in grootte van de uitsparingen in de rotor die door de hall-sensor heen draait.
Die zijn bij een G40 iets groter. Dit geeft iets langere pulsen richting het motormanagement.

Vooral stationair schijnt dit merkbaar te zijn.


Was inderdaad even een leuk dagje troubleshooten.  -thumbsup-




Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #41 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 20:57:30 »
Met de huidige ontsteking doet ie het nu helemaal niet meer,
zaterdag wilde ik em even verzetten, maar dat werd duwen...
Serge heeft gelukkig nog een originele g40 ontsteking en de
bedoeling is dat die er op komt.
Ondertussen even naar de intercooler gekeken, dit is type koelkast -wanker-
zie onderstaand plaatje
Met zo'n intercooler kom ik natuurlijk nooit aan mn vermogen!
ik wil een intercooler hebben die achter de grill, voor de radiateur past, a la Douwe's 1f.
Weet iemand of deze past? Of weet iemand welk type ik moet zoeken (Douwe) ?

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #42 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 20:58:33 »
...

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #43 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 22:08:53 »
Als die intercooler zo'n prijs blijft staan: gewoon kopen en proberen.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HG-33-ND] Polo 1f G40
« Reactie #44 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 22:26:49 »
U roept om hulp??

Gewoon een van een Polo 2!! Niks bijzonders -naughty-

Alleen dat ie Verdammt Selten begint te worden.

En nog iemand vinden die GOED alu kan lassen.
Uitgang van de G-Lader ook van een Polo 2 nemen en deze 120º verdraaid monteren.

Indien je het niet begrijpt gewoon eens langs komen en afkijken  :)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!