Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 19961 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #30 Gepost op: ma, 18 okt 2010, 12:58:24 »
rubbers, heb ook een nieuw spruitstuk gemonteerd + nieuwe rubbers F2 + F2 carbs. Maar deze is nog niet luchtdicht. ga van de week ff kijken of ik nou de nieuwe of oude weer ga gebruiken. En ff iets verzinnen om ze goed onder druk te zetten. (dacht aan rubber lappen + compressor)
Ik moet iig goeie rubbers hebben voor een F3, oude zijn knetter hard en vol scheurtjes. Spruitstuk is nog niet zo'n probleem
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #31 Gepost op: ma, 18 okt 2010, 14:36:36 »
Ik rij inmiddels al een aantal jaren met universele Gates slang in de juiste diameter, de noodzaak voor originele rubbers is er naar mijn mening niet direct.

De truc is om de carbs goed af te steunen, zodat je je rubbers niet teveel belast. Gebruik ook goede slangklemmen om de boel goed te monteren. Ik heb sinds het afsteunen van de carbs (al wat jaren geleden) naar het onderblok toe geen last meer gehad van valse lucht via de rubbers.

Hoe goed de originele rubbers ook passen/zijn, zorg er in ieder geval voor dat de carb goed aansluiten op de runners (pasvorm/uitlijning) en de rubbers niet de enige verbinding zijn naar de motor toe. Als dit niet goed zit gaan de originele rubbers uiteindelijk ook lekken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #32 Gepost op: ma, 18 okt 2010, 18:20:31 »
ik ben het met je eens, maar 1 van de 3 verschillende cv carbs die ik heb gemonteerd had geen originele rubbers. Dit heb ik toen opgelost met een brandstofslang en slangklemmen, ging opzich wel goed. Zolang er niks onder spanning zat, maar toch ga ik liever voor de orginele rubbers. Dit is toch wel 10x beter: perfecte pasvorm/afdichting/opstaande rand, de kant v/d carbs was eigenlijk iets te kort om er nog een fatsoenlijke slangklem + slang op te monteren. te strak en de slangklemmen drukten de carbs naar buiten, te slap en dan had ik weer last van valse lucht. En ik heb de carbs altijd aan 2 strips hangen naar de kop toe. Als ik ze ook onderaan kon bevestigen kunnen de carbs geen kant meer op. maar toch heb ik liever de carbs goed op het spruitstuk dmv de rubbers dan via een steun en dan rubbers alleen voor afdichting. Dan krijg je dus idd gauw spanning op de rubbers en is het zo gebeurd. Vandaar dus mijn voorkeur :)

heb nu een rubberen lap tussen runner en kop gemonteerd (losse kop), zometeen ff compressor halen en dan met nog zo'n flap en wat zeepsop de runners maar eens controleren.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #33 Gepost op: ma, 18 okt 2010, 22:22:58 »
http://cgi.ebay.de/Vergaser-Ansaugstutzen-Honda-CBR600-PC35-CBR600-03-06-/390241730126?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5adc383e4e

voor dat geld kun je ze niet bij de honda dealer krijgen en ze zijn stevig genoeg om de carbs op te hangen zonder beugeltjes ofzo

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #34 Gepost op: di, 19 okt 2010, 07:36:27 »
die had ik dus ook in gedachten, ogen het zelfde als de F3/pc31 rubbers, maar of ze zullen passen  -dunno- Kan iemand bevestigen of deze ook 36mm zijn? enigste set die ik op ebay kan vinden kost 89,-  -wtf-

btw, werkt mooi dat afpersen met een compressor + rubber flappen + 2 metalen strips: in de bankschroef klemmen en blaaspistool erop.
Heb toch nog een paar mini gaatjes kunnen vinden in het oude spruitstuk. (dee het eerst zelf met de mond :D maar dan val je eerder flauw dan dat je een kleine lekkage vind)

gisteren de honda dealer gebeld, €43,- p/stuk  -gert- voor één rubber.
Nou heb ik al wel een goedkope site gevonden, je kunt er alleen met creditcard betalen. en dat heb ik weer niet :(
www.mrcycles.com. Ik ga iig niet naar de dealer :D dan maar gokken op een andere complete set carbs
« Laatst bewerkt op: vr, 22 okt 2010, 07:39:42 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #35 Gepost op: di, 26 okt 2010, 23:42:50 »
ik heb net de kop bij serge afgeleverd en v/d week een setje pc35 carbs besteld + nieuwe rubbers voor de 1.4
misschien ook wel voor de 1.0, moet nog ff kijken hoe ik het valse lucht probleem oplos.
spruitstuk voor de carbs moet toch gebeuren voor de 1.4, dus misschien is de 1.0 kop aanpassen naar dat spruitstuk makkelijker dan verder kloten met die rubbers.
volgens mij past de pc35 niet op een pc31/25 inlaat helaas (positie/ruimte gaskabel)

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #36 Gepost op: ma, 01 nov 2010, 12:49:30 »
nou het valse lucht probleem is opgelost door wat vloeibare pakking op het inlaatspruitstuk te doen op de plek v/d rubbers, rubbers zelf zijn gelukkig dus nog dicht. Ben nog niet tevreden hoe de motor loopt, maar ik kan mijn tijd/geld beter in de 1.4 stoppen anders wordt dat zo'n eeuwig project :D zolang de 1L maar door de apk komt..
mag vanaf december gekeurd worden dus binnenkort de carterventilatie maar weer aansluiten (moet v/d keurmeester) en de boel maar eens ff nalopen..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #37 Gepost op: do, 18 nov 2010, 20:11:14 »
gvd, alweer een lamp RV kapot  -dunno-
gister avond rond een uur of 5500rpm @ 3e versnelling: flikkerdePATS lamp uit... was moeilijk te zien met nog 1 "rally" h4 brandend, maar ik kreeg ineens wel erg veel vrienden.
dus ik vandaag de lamp eruit gehaald,  -gert- wtf al het glas van de lamp ligt in de unit en de hele unit is wit uitgeslagen.
lampen zitten er nu een paar maand in, na een paar dagen ging ook RV een lamp kapot, bij deze stond er een bol op het glas. volgende lamp heeft het dus wel iets langer uit gehouden, maar is ook wel wat erger kapot.
Nou vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn. Zijn nogal dure lampen... (licht/zicht v/d polo is niet al te best)
Ik heb bij het monteren de veren nog iets strakker gezet zodat de lampen niet konden bewegen, dus dat lijkt me ok.
Lampen zijn 2x zo sterk dus ook 2x zoveel warmte, maar LV doet het nog prima  -dunno-

Ik ga nou maar eens kijken of ik de unit nog schoon kan krijgen en dan moet de xenon er maar weer in
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #38 Gepost op: do, 18 nov 2010, 20:18:51 »
klinkt als lucht in de lamp zelf
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #39 Gepost op: do, 18 nov 2010, 21:35:33 »
Lijkt mij toch echt de warmteontwikkeling...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #40 Gepost op: do, 18 nov 2010, 21:37:34 »
Geen vette vingers op de lamp gehad?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #41 Gepost op: do, 18 nov 2010, 21:42:06 »
alseen h4 pit wituitslaat van binnen is het lucht , de witte aanslag is verbrande wolfram
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #42 Gepost op: vr, 19 nov 2010, 19:26:55 »
klinkt als lucht in de lamp zelf

dus  :)
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #43 Gepost op: za, 20 nov 2010, 13:11:33 »
gaat ie 'sneller' stuk :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #44 Gepost op: ma, 22 nov 2010, 13:17:18 »
duidelijk. had al zo'n vermoeden dat het de lamp was, maarja 2x achter elkaar dan is er eerder iets anders aan de hand dan toeval. Denk dat ik nog maar eens zo'n 100w lamp bestel en dan wissel ik L en R om, eens kijken of dan weer RV kapot gaat. dan is iig duidelijk of het de lamp is.

Gister de cilinderkop voor de 1.4 bij serge opgehaald. ziet er nice uit  -thumbsup-
vanavond/morgen de krukas ff demonteren zodat v/d week het blok gehoond kan worden en dan is die ook klaar (enigste onderdelen die nog orgineel AEX zijn :D)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen