Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 19958 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #45 Gepost op: do, 25 nov 2010, 13:22:05 »
gister bij de revisie geweest voor het een en ander, nou heb ik ook de nokkenas daar gelaten, gezien deze al iets is aangevreten door de hydro stoters. (wou weten hoe zoiets zou lopen zonder compressie verhoging, kon er niet vanaf blijven :D)
Nou zal er straks zo'n 0,2mm lift verschil in 1 cilinder zitten (de 1e) en probeer ik eerst deze uit. ben bang dat er later toch een andere nok in moet.
maaaar nou werd mij daar verteld dat je ook vaste stoters van een Ford 1.8 diesel kunt plaatsen en dan werken met klepstelplaatjes.
Dus ik probeer eerst deze nok uit met de hydraulische stoters, mocht het problemen leveren ga ik die vaste stoters eens proberen.
(ik dacht motorcodes rfa/rfb/rfl maar weet het niet 100% zeker, iig ford 1.8 diesel)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #46 Gepost op: wo, 01 dec 2010, 07:45:26 »
blok heeft weer mooie hoonsporen :)

volgende foto is er 1 v/d drijfstangen (voor en achterkant)
nou vraag ik mij af of die opstaande randjes eraf ronden (stangen verlichten, zijn al 10gr zwaarder dan de aex)
Het lijkt mij puur een identificatie, maar dat kan ook wel kleiner of op een andere manier
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #48 Gepost op: wo, 01 dec 2010, 13:14:05 »
kijk, die 1e lijkt er meer op :) duidelijke foto's tnx!
maar maakt het nog veel uit of er L meer/minder gewicht zit dan R (bij de bouten)? of is het voldoende dat ze alle vier gelijk zijn aan piston en krukzijde?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #49 Gepost op: wo, 01 dec 2010, 21:06:40 »
alle 4 gelijk aan piston en krukzijde
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #50 Gepost op: vr, 10 dec 2010, 19:12:40 »
-thumbsup-

kutweer, krukas heeft een roestplek op 1 drijfstanglager gekregen  -boehoe- gelukkig binnenshuis nog een kamer vrij dus heb nu een nieuwe en warme werkplek :)

vandaag de hall sensor v/d hz ontsteking maar eens vervangen: hield er soms mee op en met nz ontsteking liep ie nogal beroerd, maar die hall is als nieuw dus grote wissel truuk en de hz loopt weer mooi.
tijdens het afstellen v/d ontsteking gelijk maar even co gemeten: 5% dit keer, was vergeten nog ff paar keer flink gas te geven, had ff stationair gelopen voor het afstellen. Morgen nog ff controleren of de boel synchroon staat en misschien co schroeven nog iets in. Qua gevoel zou ik ze verder open zetten: motor kakt snel in (of hoe je het ook uitlegt) wanneer gaspedaal niet meer wordt aangeraakt. raak je hem heel iets aan dan geeft de afr +/-12.2 aan (tot vol gas max toeren) motor reageert niet op remmenreiniger. misschien toch iets te grote stationair sproeier.

edit: zit eraan te denken om de auto over een half jaar weer te laten keuren, met dit weer schiet het ook niet op  als er wat moet gebeuren :S
heb er qua apk punten verder weinig aan gedaan, stuurkogel vervangen/sporing controleren en uitlaat ff dicht gedrukt, hoor hem wel ergens lekken en bouwt weinig druk op, misschien is dat het co probleem wel. maar dan loopt ie alsnog altijd te rijk...
dus om maar weer eens op de 1.4 te komen, roest op de krukasdrijfstanglager heb ik er af kunnen polijsten  -klappen- dus op het afdraaien/uitwegen v/d zuigers/drijfstangen na (kan nog wel ff duren)  kan het blok in elkaar  -naughty-
« Laatst bewerkt op: zo, 19 dec 2010, 00:57:17 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #51 Gepost op: do, 23 dec 2010, 12:48:21 »
maakt de draairichting v/d oliepompketting nog wat uit? had er een pijl op gezet maar die is er af gegaan door de olie :S
en nog 1 vraag: hoe vast zouden deze M6 moeren aangehaald moeten worden? (graag een antwoord met Nm ipv handvast :P)
« Laatst bewerkt op: di, 28 dec 2010, 13:13:57 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #52 Gepost op: di, 28 dec 2010, 20:21:47 »
Bij een ketting maakt de draairichting niet uit, tenzij er, net als sommige fietskettingen, zo'n sluitschakel op zit.

Moment van de moeren? Dat weet de maker van het wieltje wel denk ik.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #53 Gepost op: di, 28 dec 2010, 21:52:11 »
dat is mooi dan kan de ketting er weer op, ondertussen oliepomp aan het meten, ook deze is in orde (al eens gevlakt toen ik niks te doen had :D)
mja dat heb ik hem 2x gevraagd en 1x alleen v/d centrale bout gekregen (zal ie wel vergeten zijn ivm de schade door transport) zal het nog eens proberen..

man man man, net de roest v/d krukas af doe je de doos met zuigers open: volgende polijst project... kut!vocht
Ik kan beter een 200L vaatje 10w40 bestellen om mijn spullen te bewaren :P
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #54 Gepost op: di, 28 dec 2010, 22:04:41 »
tip oud tittenshirt om de krukas of metalen voorwerp heen welke al lekker in de olie zit daarna een komo zak of boodschappen zak er om . daar kan het dan jaren in liggen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #55 Gepost op: di, 28 dec 2010, 22:05:15 »
maaareuh ,kutvocht op zuigers leg eens uit  -uitlachen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #56 Gepost op: di, 28 dec 2010, 22:06:07 »
maakt de draairichting v/d oliepompketting nog wat uit? had er een pijl op gezet maar die is er af gegaan door de olie :S
en nog 1 vraag: hoe vast zouden deze M6 moeren aangehaald moeten worden? (graag een antwoord met Nm ipv handvast :P)
6nm speciaal voorjaap 6nm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #57 Gepost op: di, 28 dec 2010, 23:10:18 »
:P is al eens mis gegaan zo te lezen? vandaar ook de vraag :) denk dat mijn handvast al meer dan 6nm is...
wel makkelijk te onthouden.. M6 6Nm tnx
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #58 Gepost op: di, 28 dec 2010, 23:13:01 »
maaareuh ,kutvocht op zuigers leg eens uit  -uitlachen-
was er al bang voor.. vandaar de ! :P
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #59 Gepost op: wo, 29 dec 2010, 08:10:46 »
 uitlachen2 uitlachen2 uitlachen2


maaareuh ,kutvocht op zuigers leg eens uit  -uitlachen-