Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:00:23
-
Mensen!
Aangezien ik Martijn niet meer te pakken krijg, en toch door ga met het vercarburatiseren van de Polo, wil ik een poll houden!
Dubbele Webers of motorfietscarburateurs?
En graag ook van beide wat voor en nadelen.
Welke trekt makkelijke vermogen, wat loopt zuiverder, wat klinkt mooier, en plaatjes??
Robert
-
Keuze is puur eigen voorkeur. Ik heb evt nog wel een setje dubbele Solexen voor je. Moet je wel even reviseren, maar spruitstuk ervoor is zo te koop, dat moet je bij motorfietscarbs dan weer zelf maken...
-
Solexen heb ik nog niet over na gedacht.. Vertel!!
Weet ik zelf helemaal niets van!
-
Tja, Weber, Solex, DeBilas, zijn allemaal oldskool dubbele carbs, zeg maar. Van hear-say zijn Solexen iets eenvoudiger dan Weber's, maar nogmaals: hear-say.
Heb zelf een setje dubbele Solexen op een blok laten bouwen door Serge, maar blok loopt nog niet/is nog niet ingebouwd (>3 jaar -oops-). Had toen al een setje liggen ter revisie (ooit van Gert overgenomen), ligt nog in dezelfde plastic zak...
-
Kan je mij een prijs doen?
-
En een plaatje??? -thumbsup-
-
Dat vind ik altijd zo lastig...
Omdat je ze nog moet reviseren/ze nog zo zijn als ik ze heb gekregen en je ook nog een spruitstuk moet regelen, €80?
Plaatje moet ik even voor je maken, misschien vanavond nog...
Plaatje van Google (kun je zelf ook -dunno-):
(http://www.veterancar.nl/Afbeeldingen/solexcarburateurs.jpg)
-
En zijn deze op de goeie maat voor op de polo?
En hoe zit met het sproeiers, afstellen etc.. Is dat goed te doen met deze set?
En wil graag weten of ik heel erg moet gaan reinigen of dat dit allemaal aardig netjes is! Vandaar die foto! -thumbsup-
-
Nogmaals: foto moet ik nog schieten (neem even een Ritalinnetje ;) )
-
Had ik gelezen... Maar omdat jij zei dat ik die ook van google kon halen..
Denk leg even uit waarom ik graag een plaatje van jou heb.. Maar ik heb geen haast:D
-
das geen gekke prijs Geert -thumbsup-
even in een ultrasoon bad en een nieuwe pakkingset en gaan -klus-
-
Welke solexen zijn dit trouwens? En interesse is inderdaad gewekt! -thumbsup-
-
sproeierbezetting bepaal je op een rollenbank. Je kunt ook afstellen vanuit basis gegevens en kijken dat hij rijk loopt.
das indd een nette prijs GG
Koop je niets voor. Ik heb laatst ook geluk gehad. voor 125euro een setje 40er webers. Das normaal makkelijk vanaf 300 voor een redelijk set.
-
pffff Als ik robbert was had ik het wel geweten!
Ik ben bezig met de voorbereidingen naar Motorcarbs, dus ik kan nog niks zeggen. Kwa looks winnen Webers (Solexen, Dellorto's, etc.) het wel van motor carbs!
Edit: het blijft een kwestie van smaak.
-
Kwa looks winnen Webers (Solexen, Dellorto's, etc.) het wel van motor carbs!
& geluid.
-
(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=6691.0;attach=25709;image)
-
Ze zagen er nog beter uit dan ik verwacht had...
Maar oordeel zelf: C40 ADDHE staat erop...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/DFD90D5D-3D0A-4096-B592-F36DCCDD39A9-7050-00000C5FA58078F7_zpsb4b490df.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/B3CC2F2A-CC70-4740-A09E-6A4EFE26CB7B-7050-00000C5FAD591336_zps5ee72a93.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/71C28789-FF45-4898-AF48-7153B3123AA1-7050-00000C5FB4014338_zpse7a46334.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/C01DC67F-1561-4AC4-BA6C-4A915BF6CDFF-7050-00000C5FBAFCBBF4_zps954f3617.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E1AA52DA-EAC9-4C78-9FBC-CDF0ECD3D874-7050-00000C5FC1B1995D_zps15e02cd0.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E4A00869-A432-480A-B636-7886C5F3E3D9-7050-00000C5FC8E2DF78_zps05048c85.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/C95DF3EB-BC25-4255-A0D1-F0828D0C562A-7050-00000C5FCF4800DA_zps761f82a0.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/D3149377-D7A0-4209-ACAE-A062D3AE757F-7050-00000C5FD56D063D_zps7945b21e.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/3CCEFB35-B4FA-4F0E-BFEA-A8C18C388CED-7050-00000C5FE26B7054_zps05951a85.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/BA75ACCF-6A49-4330-94DF-577C0033B87C-7050-00000C5FDC32394D_zpsffb71c7b.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/78EA97D0-8435-4AAC-9BA0-C137ACF6371E-7050-00000C5FE9DF1261_zps53560135.jpg)
@allen: tja, ik weet nooit hoe ik prijzen moet bepalen... Het is dan ook een nu-of-nooit/take-it-or-leave-it/bij-afdingen-gaat-ie-alleen-maar-omhoog-prijs excl verzendkosten! :D
-
Doe maar!
PB je gegevens maar ff, dan regel ik de financiën!!
-
Vergeet niet dat er nog behoorlijk wat kosten bij zullen komen
Gaskabelset
Kelken
Luchtfilter(s)
Inlaatspruitstuk
-
dat is bij motorfietscarbs hetzelfde :)
-
Ik zou gewoon even op Martijn wachten die heeft vast een hele goede reden dat die even niet aanwezig is .
Scheelt je een hoop geld en het past meteen op je polo :)
-
Luchtfilter/ filters
Kabel 100-125€
Inlaat 220€
Sproeiers die je moet wisselen. Lucht/benz en mengbuis.....en als je wilt op de rollen
Kelken...ook niet goedkoop maar wel via mp te vinden..
Natuurlijk hetzelfde als mot.carbs.
Voordelen van dellortos/weber.....veel mooier en brult lekker.
Ik zou die van GG overnemen -thumbsup-
-
dikke prijzen Ramon en niet alles hoeft nieuw -dunno-
inlaat (gebruikt) had Martijn den ouden laatst nog voor veel minder, daarbij eentje maken voor carbs van de motor is niet goedkoper..
sproeiers kun je solderen en boren maar vaak is er genoeg info dat de sproeiers vaak al bekend zijn die je moet gebruiken,
kelken rond de 50 euro maar is niet noodzakelijk, kan later ook nog...
Ook ik zou de carbs overnemen van Geert :)
-
dikke prijzen Ramon en niet alles hoeft nieuw -dunno-
inlaat (gebruikt) had Martijn den ouden laatst nog voor veel minder, daarbij eentje maken voor carbs van de motor is niet goedkoper..
sproeiers kun je solderen en boren maar vaak is er genoeg info dat de sproeiers vaak al bekend zijn die je moet gebruiken,
kelken rond de 50 euro maar is niet noodzakelijk, kan later ook nog...
Ook ik zou de carbs overnemen van Geert :)
Klopt .....maar dan moet je rustig aan zoeken.
Kabel kun je zelfmaken. Heb ik ook maar voor mijn mk1 moet er een andere op. Inlaat voor 200 vind ik redelijk.
Sproeiers ja het is zoekwerk. Mijn pa heeft toevallig een aardige doos verzameld voor de sprint.......afgelopen jaren dan he.
Je kunt veel ligt er wel aan welk resultaat je wil. Je kunt soms goedkoop er zeker iets moois vanmaken.
Gewoon dat setje kopen en verder zoeken naar spullen.
-
precies -thumbsup-
-
Ik zou nog ene Polo kopen en allebei doen :)
-
Set is betaald, en ik heb eerst gekozen voor de motorcarbs, simpelweg omdat ik niet beter wist.. En spruitstuk kan ik zelf laten maken
-
Set is betaald, en ik heb eerst gekozen voor de motorcarbs, simpelweg omdat ik niet beter wist.. En spruitstuk kan ik zelf laten maken
Dan ben ik wel eens benieuwd naar je spruitstuk. Carbs hebben oom een flens en staan niet recht voor de kop. Dat vraagt om fotos!!
Maak je die zelf? Zo ja dan ben ik benieuwd/ interesse!!
Carbs rule.....zien er mooi uit onder het kapje
Gr
-
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)
-
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)
Jaap zijn spruitstuk heeft op de foto inderdaad 2 platen , alleen eentje zat er los op was alleen zodat de buisjes op de juiste afstand stonden tijdens het lassen :)
-
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)
Maar j. Vd.v kan zon inlaatje ook niet voor tientjes maken denk ik. Een kennis van mij is draaier. Is nu al mijn polijstmachine aant maken maar vraag hem ook eens om een inlaat te maken.....het lastige is dat de gaten in het blok kleiner zijn dan de carb.
-
Dat is geen probleem.. Dat is een kwestie van taps toelopende flenzen draaien, en netjes flowen met een dremel of tekenfrees ofzo.
Maar ik heb gewoon geen maten van de voetplaat aan beide kanten..
Weet ook niet of Solexen en dubbele webers dezelfde maat hebben qua diameter, en hartmaat..
En ik zou zo graag een superduidelijke foto van beide grondplaten willen hebben. Liefst waar iemand voor mij ook even de tijd wil nemen en wat maten op kan meten..
-
Voordeel van Webers/Solexen/Dellorto's is dat inlaatjes gewoon te koop zijn:
waarom dan laten maken, denk ik dan -dunno-
Ansaugbrücke VW Polo, Golf & Audi 80 0,9-1,3l 8V
(http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ansaugbruecken/VW/Ansaugbruecke-VW-Polo-Golf-Audi-80-0-9-1-3l-8V::6460.html)
Haast? => kost duur (echt wel niet correct ABN :))
Geduldig wachten tot er iets leuks voorbij komt => kan een boel schelen.
-
Heb je ook gelijk in.. Maar op de een of andere reden heeft die Polo iets wat mij ongeduldig maakt...
-
Voordeel van Webers/Solexen/Dellorto's is dat inlaatjes gewoon te koop zijn:
waarom dan laten maken, denk ik dan -dunno-
Ansaugbrücke VW Polo, Golf & Audi 80 0,9-1,3l 8V
(http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ansaugbruecken/VW/Ansaugbruecke-VW-Polo-Golf-Audi-80-0-9-1-3l-8V::6460.html)
Das wat ik zeg....
200€ [om en om -thumbsup-
Haast? => kost duur (echt wel niet correct ABN :))
Geduldig wachten tot er iets leuks voorbij komt => kan een boel schelen.
-
Tja, zelfs als je het gaat (laten) maken denk ik niet dat je heel veel onder die nieuwprijs (uit Sjon's link) uit komt?! Metaal gaat weer aardig de lift in qua prijzen, voorbereiding kost ook nogal wat, het daadwerkelijk fabriceren heb je ook niet in een uurtje klaar...
-
Jaap zijn spruitstuk heeft op de foto inderdaad 2 platen , alleen eentje zat er los op was alleen zodat de buisjes op de juiste afstand stonden tijdens het lassen :)
Maar die plaat past er zo op, dus zou je daar ook een flens op kunnen schuiven en die vast kunnen lassen. Dat bedoelde ik er meer mee te laten zien.
-
Heb je ook gelijk in.. Maar op de een of andere reden heeft die Polo iets wat mij ongeduldig maakt...
klopt :)
Eerst andere niet kostbare zaken repareren. Heb ik ok gedaan. Met en met. Kocht laatst een set webers voor 126€ omdat die man niet wist wat het waard was. Gasmechanisme 2de hands gekocht. Loop ook wel tegen een brug en kelken aan.
Liefst heb im het ook morgen af :)......maar hier net nieuwe meubels gekocht.....je kunt t maar 1x uitgeven he
-
Is ook zo!
Ik probeer af te wachten:)
-
De doorgang moet van groot naar klein en hebben beide een andere vorm. Van rond naar een beetje ovaal/rond van de poorteen.
Vrasg jaap eens?
-
Koppoorten zijn rond te maken. -klus-
-
Tja, zelfs als je het gaat (laten) maken denk ik niet dat je heel veel onder die nieuwprijs (uit Sjon's link) uit komt?! Metaal gaat weer aardig de lift in qua prijzen, voorbereiding kost ook nogal wat, het daadwerkelijk fabriceren heb je ook niet in een uurtje klaar...
-thumbsup-
en daarbij worden die dingen met massa,s tegelijk gemaakt vandaar die verkoopprijs want met laten maken/draaien kom je er vrijwel zeker overheen....{als je er 1tje wilt hebben/maken} die zijn niet effe snel gefreest die inlaatjes!!
-
-thumbsup-
en daarbij worden die dingen met massa,s tegelijk gemaakt vandaar die verkoopprijs want met laten maken/draaien kom je er vrijwel zeker overheen....{als je er 1tje wilt hebben/maken} die zijn niet effe snel gefreest die inlaatjes!!
Dat is als je het door een bedrijf laat doen inderdaad vrij duur. Maar als iemand voor de hobby in eigen uren iets voor je beunen wil dan kan het vaak wel voor een hele andere prijs.
-
Ja allicht kan dat!! maar dan moet je wel iemand kennen die dit graag voor je doet want anders betaal je ook gewoon bij de hobbyist tegen die verkoopprijs aan... mijn hobbyist gaat ook niet voor een appel en een ei aan de gang...
als mijn vader/neef/maat of hoe-ever dit voor me zou doen dan was het ook stukken goedkoper ja... maar die hebben niet dat soort materialen/apparaturen tot beschikking ;)
nog mooier/beter, als ik zo,n spul bij de hand had was het nog goedkoper :)
-
nog mooier/beter, als ik zo,n spul bij de hand had was het al kapot
:D
Met je 8,8 boutjes, ouwe bankdrukkert?! :D
-
.......... uitlachen2
-
.......... uitlachen2
Jij lacht wel maar je snapt er geen kloot van volgens mij -nana- {misschien moet je ook eens wat meer spinazie eten -uitlachen- }
@ gerrit -thumbsup- (http://multiply.com/mu/ntensenvention/image/5/photos/15/1200x120/6/Benchpress-smiley.gif?et=P6GvLCwHSwTLMVMStXzBWw&nmid=67631243)
Maar ik kan nog wel boutjes normaal aandraaien hoor :) alleen breken ze zo snel als het imitatie is -klus-
[edit want er komt een reaktie van Martijn{punk} :),, soms breken ze spontaan als ik met een pool sta te praten die ook teveel heeft gebankdrukt :P ]
-
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/ansaugbruecken-vw-polo-derby-golf-audi50-8v-16v-afh-abu/99836615-223-4833
-
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_4xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_2xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_1xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_0xl-600x480-1-1-0.jpg)
Polo/Audi 50 Schlepphebelkopf, komplett mit maximalen Schrickventilen 38/32, maximal bearbeiteten Kanälen, Schrickventilfedern, neuer 320 Grad Schricknockenwelle, optimal bearbeitetem Ansaugrohr, kompletter 40er Weberanlage DCOE -naughty-
-
en vloeibare pakking :)
-
Die kelken zijn gaaf zeg!
Enfin, ik ben bezig met een vw motorsport spruitstukje, uit germany.. Wacht even af wat dit gaat worden.
Om even reclame te maken, ik ben in techniek een topic begonnen over de Solex addha 40, waar ik nog wel wat vraagjes over had. Misschien kunnen jullie daar ook even op inhaken!
Thanks in ieder geval voor de reacties!
-
kijk anders ook even op de site van Ahnendorp.com ook voor zoektermen op ebay -dunno-
zijn het 40ers, en die venturies van 32 zijn denk ik aan de grote kant. Mijn 2 liter heeft dat ook, maar dat is staande webers en een boxermotor misschien dat dat verschil maakt :)