Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Lexo op za, 12 aug 2006, 13:36:10
-
hoi,
mijn 3f blok wil nog steeds niet lekker lopen, symptonen:
- als ik harder dan 130 op de teller rijd hapert de motor, als ik wenig gas geef ook, als ik veel gas geef dan trekt ie gewoon door tot ik een constante snelheid ga rijden, dan komt het haperen weer terug.
- verder zuipt ie enorn, 1 op 8 ongeveer
- bougies zijn zwart, echt roetzwart, er is geen olie ofzo te bekenen, alleen een laagje roet.
het mengels is dus te rijk lijkt me. hoe pas je dat aan?
de ontsteking stond afgelopen weekend nog goed lijkt me niet dat die verandert is. verdeler en verdelerkap zijn onglangs vervangen en zien er goed uit.
dus mijn vraag:
wat kan dit veroorzaken? en hoe laat ik hem wat armer lopen?
-
Is het zo ineens ontstaan of na modificaties?
-
- als ik harder dan 130 op de teller rijd hapert de motor, als ik wenig gas geef ook, als ik veel gas geef dan trekt ie gewoon door tot ik een constante snelheid ga rijden, dan komt het haperen weer terug.
Dit heb ik bij mijn 3F blok ook gehad, heb me er rot achter gezocht.
Na het vervangen van de gaskleppotentiometer was dit probleem bij mij opgelost.
Of het bij jouw gaat helpen weet ik niet, je kan maar proberen. -klus-
-
Is het zo ineens ontstaan of na modificaties?
het blok liep beroerd al vanaf de inbouw.
ik heb er een nieuw benzine filter en rotor+verdeelkap opgezet, daarna ontsteking en CO af laten stellen.
Toen leek hij goed te lopen, maar hij stottert dus op de snelweg bij constante snelheid, en slaat soms af voor het stoplicht.
net op de oprit een andere LMM geprobeerd en andere bougies, geen resultaat. er zit nu alleen een enorme roetvlek op de oprit vanuit de uitlaat.. (moeder boos...)
wat heb ik nog meer gechecked: benzinedruk is ok, blauwe temp sensor-weerstandswaarde is ok, LMM-weerstandswaarde is ok, gaskleppositiesensor-weerstandswaarde is ok (kan hem eens verwisselen met die ik van dennis heb overgenomen)
-
ziiten er wel de originele injectoren op?
-
ja volgens mij wel, tenminste, ik heb ze niet uitgewisseld ofzo.
ze zien er zo op het oog hetzelfde uit als NZ injectoren.
hoe kan ik ze herkennen? en hoe kom ik erachter of het de juiste zijn?
-
Staat je distributieriem wel goed?
-
ja volgens mij wel, tenminste, ik heb ze niet uitgewisseld ofzo.
ze zien er zo op het oog hetzelfde uit als NZ injectoren.
hoe kan ik ze herkennen? en hoe kom ik erachter of het de juiste zijn?
Er staat een onderdeelnummer op (VW en/of BOSCH nummer).
-
riem is goed, motor loopt ook prima bij accelereren en in stadsverkeer.
wat zou het nummer moeten zijn? weet je dat misschien? (heb zelf geen etka of iets dergelijks..)
-
injectoren ook netjes schoon, wil nog wel eens wat vuil in gaan zitten bij lang stilstaan/liggen
-
zal ze er eens uit vissen (wel een klote werkje om ze er weer in te knutselen btw)
maar zouden ze dan alle 4 even vuil zijn? iedere bougie ziet er hetzelfde uit namelijk..
zijn de injectoren hetzelfde als die van een NZ? die heb ik nog los liggen namelijk..
-
Zitten de goeie bougie's er in?
Heb je genoeg compressie? eneh heb je wel benzine getankt :P
-
zal ze er eens uit vissen (wel een klote werkje om ze er weer in te knutselen btw)
maar zouden ze dan alle 4 even vuil zijn? iedere bougie ziet er hetzelfde uit namelijk..
zijn de injectoren hetzelfde als die van een NZ? die heb ik nog los liggen namelijk..
Als je de O-ringen insmeert met benzine of inspuiten met carb.reininger, dan glijdt het zaakie er zo in..
-
bougies zijn de goede, die heb ik vrijdag nieuw gehaald. compressie kan ik misschien wel meten, volgens mij heeft de buurman daar iets voor.
kan iemand me de juiste injector nummers geven zodat ik die kan controleren? en als je dan toch bezig bent gelijk de nummers van NZ-injectoren?
ik word echt helemaal gek van de polo zo..
-
Trek anders eens de lambda sonde los, kan het ook goed zijn.
NZ/3F: 030 906 031 A
PY:030 906 031 B
-
Trek anders eens de lambda sonde los, kan het ook goed zijn.
bedankt voor de nummers!
gaat de ecu niet in noodloop zonder lambda signaal? ga het vanavond proberen zodra ik weer een uitlaat heb!
-
ok, net even de injectoren nagekeken, het zijn de goede types.
verder wacht ik nog steeds op mijn middendemper, kan dus geen lambda controleren.