Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: alfred op zo, 29 dec 2002, 14:10:40
-
ik heb sinds kort een engels achterlicht met een achteruitrijlicht. Dus nu heb ik links en recht een achteruitrijlicht. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de linker/engelse aan het branden als k hem in de achteruit heb. Alle stroom voor de rechterlamp loopt ook door de linker fittingplaat en van die fitting zijn alle polen van de stekkertjes bezet.
De volgende fittingen zijn van belang voor het verhaal:
Links:
Nes/Rf,
Rf/Nes (deze zijn beide van de langwerpigste stekker)
Rf/Nes (deze is van de kortere stekker, die zordt voor de stroomvoorziening van het rechterlicht)
Rechts:
RF/Nes (hier zit bij mij nix op aan gesloten)
Nes/RF (hier zit bij mij de achteruit op, met een zwarte draad vanuit het linkerlicht)
Wie kan me helpen want ik kan niet de zwarte draad aftappen en terugleiden naar links omdat daar alle polen al bezet zijn. Ik schat zo in dat ik een van de draden naar het linker achterlicht moet doorknippen maar welke? En waarom zit in het rechterlicht de achteruit op Nes/Rf geschakelt? En niet op Rf/Nes? (die letters staan toch voor ruckfahr en nebelschein?)
-
Zal 'm wel in de printplaat van het l.achterlicht zitten.
-
Printplaat in je achterlijklicht ? Moet niet gekker worden hoor ...
-
zoals ik al tegen je zei..... tis weer zondag :(
-
Hebbie ene 2 of een 2f?
Gewoon zoeken waar de achteruitrijlamp op aangesloten zit rechtsachter, en dan ff doorlussen naar linkssachter..
De draadboom komt 'toch al' linksachter voorbij, dus zo moeilijk kan t niet zijn.. Ik heb t ook (geen engelsachterlicht, maar een 'smoked'.. ), en ik deed er niet langer dan ehmz, 15 seconden over.. :-)
Gewoon een stekkertje knijpen en op NSW/RF aansluiten :-)
-
toch niet zo'n smerig scotch blokje hoopik?
-
2f (jaaaah gert ik weet het het is een 3 :D ) Maar uh thnx voor de tip nu moet het zekers gaan lukken... wist nl niet waar ik hem links op moest aansluiten...
-
Printplaat in je achterlijklicht ? Moet niet gekker worden hoor ...
Nouja, printplaat....
Stukkie plastic met sporen van verzonken staal, noem ik geen printplaat :D
:P
-
Stukkie plastic met sporen van verzonken staal, noem ik geen printplaat :D
:P
Okay, was ook maar om de leken onder ons een idee te geven.... -cool-
-
ik heb onder mijn polo een nieuwe einddemper gestoken maar nu draait de motor onregelmatig en slecht
hoe komt dit
-
opnieuw afstellen is het probleem mee opgelost
-
wat moet ik afstellen
-
Even de einddemper waterpas zetten ? :P :P
-
ontsteking en je carb ;)
-
het onstekingstijdstip en de contacthoek veranderen toch niet.
en moet ik het co ook afstellen??
-
idd , christof , door een andere demper te plaatsen veranderd de airflow , omdat de motor nu meer weerstand ondervind bij het wegwerken van de uitlaatgassen zal daardoor de intakeflow ook wijzigen en daardoor zal je
benzine/luchtmengsel opnieuw dienen af te stellen. ;)
-
dus het onstekingstijdstip en de contacthoek zijn nog in orde alleen het co moet aangepast worden
-
kan ik het co afstellen zonder en co meter voorlopig want zo kan ik niet rijden
-
ja , dat kan , maar dan heb je toch wat feeling nodig hoor.
Als je de motor stationair laat draaien met de luchtfilter eraf , dan doe je het volgende:
beweeg je hand op de inlaat van de carb. zodanig dat je de inlaat langzaam smoord dus dicht , maar niet helemaal
als de motor bij een kleine opening sneller begint te draaien , dan heb je een choke effect en wil zeggen dat je mengsel te rijk staat , dus dien je de co stelschroef iets toe te draaien (niet meer dan een kwart toer ineens) gaat de motor langzamer draaien , wil dat zeggen dat je mengsel te arm staat en dien je de co stelmoer uit te draaien .
de regeling staat ongeveer goed als de motor niet veranderd van toeren; -cool-
-
is dat niet slecht voor de motor zonder luchtfilter draaien
-
o ja , en moest je auto helemaal niet stationair blijven draaien als je begint , draai dan de co stelschroef helemaal in en draai hem vervolgens 2 toeren terug uit , dan blijft ie wel draaien
-
en met een co meter op hoeveel procent zou ik hem dan zetten?
het is een gl motor
1043cc
van 1985
hij heeft 122000 km gereden
-
zonder luchtfilter kan geen kwaad als je niet in een woestijn staat midden in een zandstorm :D , kijk maar eens naar de polo's met webers erop , geen sprake van een luchtfilter!!
-
bij afstellen altijd van a naar b werken dus eerst ontsteking deze tijdstip verloopt aan gezien je vacuum vervroeging ook reageert op de inlaat onderdruk.daarna je carb ,je co zo verdraaien dat je max stationair toeren hebt,daarna stationair afstellen op 900 rpm .(max stationair toeren tal betekent ideaal mengsel)
-
serge,mag ik het co afstellen met de luchtfilter erop
-
een vraagje:wat kost een toerenteller op de sloop zoal?
-
juist afstellen mert co .een rpm teller zal een 25 euro max mogen kosten