Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 211470 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #465 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 23:29:41 »
-hug- @ marcel

BEETJE groot, maar wel lekkah!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #466 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 23:42:41 »
Geen gasklep = geen drukopbouw ofzo.


Trail and error: Eerst bouwen, dan 500 km tot maximaal 3000 rpm rijden, dan 500km met normale toerentallen en uberhaupt pas na 1000 kilometer de slangen aansluiten: zoiets was de opgave van Arno voor 't inrijden..


Daarna: omdat er geen gasklep is, de poelie groot is (voor een diesel, die maximaal 5000 toeren draait) verwacht ik eigenlijk dat de lader alleen ' flow ' verzorgt, en niet echt druk opbouwt: zelfs bij afremmen op de motor is er geen gasklep die voor tegendruk van de lader zal zorgen.. ennuh: voor de veiligheid wil ik wel een (regelbare?) afblaas klep monteren: druk te hoog? druk eraf.. In eerste instantie ziet die klep eruit als een ontbrekende slangklem denk ik :) :)

U sure?

druk bij een stationair draaiende G40 de bypass-klep eens dicht met het handje, dan zie je de intercoolerslangen direct bol worden :)

Zou het nog steeds lekker mechanisch doen met een  bovenstuk van een G40 gasklephuis.
Met een verstelbaar stangetje kun je de bypassklep dan eventueel al snel dicht laten gaan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #467 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 23:51:29 »
Geen gasklep = geen drukopbouw ofzo.


Trail and error: Eerst bouwen, dan 500 km tot maximaal 3000 rpm rijden, dan 500km met normale toerentallen en uberhaupt pas na 1000 kilometer de slangen aansluiten: zoiets was de opgave van Arno voor 't inrijden..


Daarna: omdat er geen gasklep is, de poelie groot is (voor een diesel, die maximaal 5000 toeren draait) verwacht ik eigenlijk dat de lader alleen ' flow ' verzorgt, en niet echt druk opbouwt: zelfs bij afremmen op de motor is er geen gasklep die voor tegendruk van de lader zal zorgen.. ennuh: voor de veiligheid wil ik wel een (regelbare?) afblaas klep monteren: druk te hoog? druk eraf.. In eerste instantie ziet die klep eruit als een ontbrekende slangklem denk ik :) :)

U sure?

druk bij een stationair draaiende G40 de bypass-klep eens dicht met het handje, dan zie je de intercoolerslangen direct bol worden :)

Zou het nog steeds lekker mechanisch doen met een  bovenstuk van een G40 gasklephuis.
Met een verstelbaar stangetje kun je de bypassklep dan eventueel al snel dicht laten gaan.

Sure? Nope..

Maar die stationair draaiende G40 heeft wel een gesloten gasklep... dus kan de lader inderdaad z'n druk niet kwijt..

Gasklep open, bypass dicht: dan stijgt ie weer in toeren (want goh: je geeft gas)..

Bij een diesel werkt 't 'anders', want geen gasklep waarmee het mengsel geregeld word, maar een brandstofpomp met een regeling hoeveel brandstof er wordt ingespoten:

stationair = 'brandstofhendel dicht'  = arm mengsel

MET lader wordt de cilindervulling beter, en het mengsel dus nog armer.. maar of er dan bij stationair draaien al (veel) druk wordt opgebouwd?


Vandaar: trail and error
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #468 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 23:56:10 »
Gasklep dicht: klopt.

Hoop idd dat ie stationair dan niet teveel lucht staat te pompen :P




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #469 Gepost op: do, 12 jul 2007, 00:01:43 »
Overigens:

Een andere idioot:

http://www.vwdiesel.net/phpBB....3717a42
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #470 Gepost op: do, 12 jul 2007, 04:59:48 »
en waar haalt een stationair lopende g40 met gesloten gasklep zijn lucht vandaan ? juist aan de kant van de lader ,deze zelfde lucht stroom heerst ook bij een diesel ,denk dat het wel verstandig is om een by pass of bovklep te plaatsen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #471 Gepost op: do, 12 jul 2007, 05:03:25 »
is wel zo dat een g40 bij sluiten van gasklep tijdelijk een piekdruk heeft ivm met nazakken toerental
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #472 Gepost op: do, 12 jul 2007, 18:53:13 »
in de trant van druk te hoog slang eraf -wanker-

gr maikel

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #473 Gepost op: do, 12 jul 2007, 19:00:17 »
oja, hoezo nutteloos.
Haal ff veel aluminium weg, dan denk ik dat er meer lucht uit kan.
En de rubber ring voor de afdichting dan,waar laat je die?...

G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #474 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 02:04:12 »
-uitlachen-  -uitlachen-  -uitlachen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #475 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 09:29:32 »
Haal ff veel aluminium weg, dan denk ik dat er meer lucht uit kan.
En de rubber ring voor de afdichting dan,waar laat je die?...

Doordat de poorten ZO groot zijn, ontstaat er veel meer druk.

Gelukkig ontsnapt er nu zoveel lucht door het ontbreken van de rubberring, dat er niet TE veel druk ontstaat :)


Flowen van een G-lader: heeft 't uberhaupt effect? Ja, ik snap dat je de poorten wellicht iets wijder kunt maken, maar hoeveel andere bottle-necks zitten er in het systeem? (Intercooler, bochten, gasklephuis, kleppen )..

Precies :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #476 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 11:07:34 »
Nog een gevalletje "extreme porting":
klik

Grotere openingen zal niet automatisch meer einddruk betekenen, maar ik kan mij voorstellen dat de drukopbouw bij een verbetering van de flow wel merkbaar beter zal zijn.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #477 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 11:19:42 »
En nog eentje uit eigen doos :)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #478 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 15:30:33 »
Drukopbouwen en flow is natuurlijk appels en peren.

Al zitten er 10 haakse bochten in je systeem, druk zal gelijk blijven.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #479 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 16:00:48 »
Drukopbouwen en flow is natuurlijk appels en peren.

Al zitten er 10 haakse bochten in je systeem, druk zal gelijk blijven.

Maar natuurlijk :)

ff tellen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 haakse bochten in mijn systeem,. tot en met  het inlaatlaat spruitstuk..

:)

Wat scheelt (imho) is dat bij een diesel er geen brandstofmengsel door de buizen gaat: dooie hoekjes zijn geen probleem, en ook condensatie van brandstof tegen de wanden zal niet optreden.

Maar goed: leg eens uit: door een rietje ademen is niet fijn, dus een grotere doorlaat = beter,.. hoe zit t dan met bochten en openingen en druk enzo?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken