Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 211456 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #510 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 16:29:49 »
Een G40 radiateur heeft 24 koelrijen, en een normale 1,3  17.
dacht dat de GT er ook maar 17 heeft..
En naar een radiateuren boer en zelf iets laten maken met fijne mazing?

Arno Lader

G40 en GT (3F) hebben exact gelijke radiateur.
Die van standaard 1.3 is even groot, maar zal minder koelvermogen hebben.

Wat betreft de diesel waterpomp: die heeft een kleinere poelie, maakt dus in verhouding meer toeren als benzine waterpomp.

en dus kun je rustig een kleienere radiateur steken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #511 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 18:51:56 »
Ome Jaap: heb jij voor mij nog de (of een) originele luchtfilterkast van de diesel Polo 2?

Dit ivm met mijn ABU waarop ik die wil zetten (koude lucht ademend van achter de rechter koplamp)?

Liefst met het verloopkapje zodat alle lucht van achter de koplamp in het luchtfilterhuis komt.

Gelikt projectje!

Groet, Jan.

Volgens mij niet, maar ik KAN mijn vergissen :)

Of wacht: waarschijnlijk wel, of alleen de deksel (doos is gelijk aan die van een NZ)..

verloopkapjes enzo zoek ik zelf ook nog :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #512 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 19:57:57 »
...

Wat betreft de diesel waterpomp: die heeft een kleinere poelie, maakt dus in verhouding meer toeren als benzine waterpomp.

Ten opzichte van de krukas idd.
Maar je pomp en koelsysteem is verder hetzelfde.
Je draait maar de helft van 'benzine-toeren' en compenseerd dit met een kleinere poelie om dezelfde flow te kunnen behouden.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #513 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 20:07:44 »
...

Wat betreft de diesel waterpomp: die heeft een kleinere poelie, maakt dus in verhouding meer toeren als benzine waterpomp.

Ten opzichte van de krukas idd.
Maar je pomp en koelsysteem is verder hetzelfde.
Je draait maar de helft van 'benzine-toeren' en compenseerd dit met een kleinere poelie om dezelfde flow te kunnen behouden.

Was een reactie op deze uitspraak:
Citaat
ivm tragere koelwater stroming van de waterpomp.diesel loopt een 1500 rpm waar een benzine 3000rpm loopt.


Uiteindelijk zal het qua flow vast niet zo veel maken.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #514 Gepost op: zo, 22 jul 2007, 22:25:57 »
Als je 't blok maar een beetje op toeren houdt he?! :)

Ga van de week bij de radiateur specialist eens vragen wat een ' custom made ' dingetje kost.

'verhalen' op het internet zeggen dat een koelblok vervangen goedkoper is dan een volledig nieuwe.. Maar of dat dan geldt t.o.v. een originele van de dealer, of t.o.v. imitatie..staat er niet bij
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #515 Gepost op: di, 24 jul 2007, 11:41:29 »
Radsupport in iedergeval alsvast opgedoken.

Voor de Kenners: Zijn dit de juiste? Is er nou 1 krom? Of hoort het zo? En: welke hoort er dan waar?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #516 Gepost op: di, 24 jul 2007, 11:47:52 »
Deze gaten moet ik ook nog realiseren:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #517 Gepost op: di, 24 jul 2007, 11:48:32 »
en deze (lastiger meten zo :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #518 Gepost op: di, 24 jul 2007, 12:06:23 »
Vakantie, Jaap?  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #519 Gepost op: di, 24 jul 2007, 12:33:46 »
Radsupport in iedergeval alsvast opgedoken.

Voor de Kenners: Zijn dit de juiste? Is er nou 1 krom? Of hoort het zo? En: welke hoort er dan waar?

Lijken mij de juiste, links en rechts zijn uit het hoofd gelijk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #520 Gepost op: di, 24 jul 2007, 13:26:35 »
Vakantie, Jaap?  -naughty-

Was het maar zo'n feest.

Was gisteravond (of vanochtend?) weer tegen 2én dat ik in bed lag..  Toevallig m'n camera nog in m'n tas, dus ff op 't werk uploaden..

kan ik vanavond misschien weer verder :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #521 Gepost op: di, 24 jul 2007, 14:32:53 »
Waarom hebben diesels meestal dan een grotere radiateur?

en waarom hebben tdi motoren een verwarmings element voor de kachel radiateur ?

ook vw maakt fouten .de diesel wordt niet warm genoeg om het koelwater systeem warm te houden met kachelradiateur er bij .

ahhh... ik snap  -wanker-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #522 Gepost op: di, 24 jul 2007, 15:00:39 »
Overigens: radiateur is besteld ( 60 euro voor een nieuwe, met alu koelblok)

Diesel radiateur is voornamelijk groter omdat een diesel bij maximaal vermogen een veel lagere snelheid heeft:

Diesel plankgas = 130 km/u = rijwindkoeling
Versus
Benzine plankgas = 160 km/u = veel meer rijwindkoeling

Beste vergelijking: Motorfiets met +/- 200 pk (radiateurboer had er een voorbeeldje staan) heeft een veel kleinere radiateur dan een 200pk vrachtwagen: die vrachtwagen staat zo'n beetje stil terwijl ie met maximaal vermogen berg op rijdt.. De motorfiets komt bergop nog steeds op halfgas met 150 km/h voorbij vliegen..

Volgens de radiateuren meneer kwam het wel goed met die lader d'r op: het vermogen neemt toe, en daarmee neemt de belasting bij ' dezelfde snelheid '  iets af. Oplossingen zoeken in de hoek van een grotere ventilator is niet echt aan te bevelen, want de aandrijving van die ventilator komt (in)direct voor de kiezen van de motor.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #523 Gepost op: di, 24 jul 2007, 17:35:12 »
Deze gaten moet ik ook nog realiseren:

mooie auto in wording -thumbsup-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #524 Gepost op: di, 24 jul 2007, 18:01:22 »
Radsupport in iedergeval alsvast opgedoken.

Voor de Kenners: Zijn dit de juiste? Is er nou 1 krom? Of hoort het zo? En: welke hoort er dan waar?

Lijken mij de juiste, links en rechts zijn uit het hoofd gelijk.

1 krom dus? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken