Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: P.K. op do, 29 jul 2010, 16:42:31
-
Euhm, nou heb ik Wellemsblokken gemonteerd en gaat de auto morgen naar de uitlijnert. -thumbsup-
Maar hoe zit t nu met uitlijnen, moeten de schroeven van de blokken en die ronde gevalletjes eerst los voordat er uitgelijnd wordt of alleen die ronde dingen los of wa?
Ikke niet zo goed weten.... -dunno-
-
Wellems = Wellems, daar lijn je niet mee uit. De uitlijner moet er volgens mij gewoon vanaf blijven. :)
Je lijnt de polo uit mbv spoorstanglengte (sporing), evt. draagarmbevesting (camber) en de stabisteun aan de bijrijderskant (wielbasis/ caster rechterzijde).
-
Okee, dus niets doen met die ronde dingen met inbussen die op de stang gemonteerd zitten?
-
..goed vastdraaien.. :)
-
..goed vastdraaien.. :)
Check! -thumbsup-
-
Maar moet de stabilisatorstang eerst goed 'in het midden' van de Wellemsblokken komen te staan en dan die klemmen vastzetten?
Zie http://www.g-laderseite.de/eshop/pdf/einbauanleitung_stabikit.pdf en dan 4e zin in t midden: Danach den Stabilisator mit den Klemmstücken mittig zentrieren um ein seitliches Wandern zu verhindern.
Ik kruip morgen maar weer eens onder de auto voordat ie uitgelijnd wordt....... :)
-
wat moet je dan doen met die 2 halve maantjes?
-
hahaha.... das duits hè
vrije vertaling (dus niet letterlijk duits maar begrijpend lezen op basis van ervaring)
'daarna de stabilisatorstang met de klemstukken in het midden (dus tussen de wellemblokken en niet aan de buitenkant) vastzettenom schuiven te voorkomen
Zentrieren wordt hier iets breder geintepreteerd als centreren in NL.
hoe heb ik het gedaan:
ding gemonteerd zonder de rondjes.
even op zijn pootjes gezet zodat hij in zijn rusthouding komt.
Daanra opkrikken en de maantjes er op.
haalt waarschijnlijk niets uit. Je hebt het zelf gemonteerd: kon je nog schuiven? De verschillende delen dwingen em wel aardig op zijn plek :)
-
Het is wellicht handiger/verstandiger om de ringen (de halvemaantjes) vast te zetten met de auto in NIET opgekrikte toestand. Misschien is het tijdens het uitlijnen wel beter om wat ruimte te laten, want ja, de stabi kan enigzins schuiven. Als afsluitende handeling bij het uitlijnen de ringen vastzetten lijkt mij het beste ( dus nog voordat je de auto van de uitlijnbrug rijdt.
-
hmm... goed punt.
moet je wel een uitlijnboer hebben die dat even voor je wil doen....
-
Klant = Koning
P.K. = Klant
P.k. = Koning
Dat zullen ze toch wel willen doen? Natuurlijk niet voor nop, maar je mag toch verwachten dat een ze je een dienst willen verlenen?
-
en als je boutjes gangbaar zijn dan is dat een 2 minuten werk ofzo? of nog niet eens denk ik. En als je zelf het gereedschap mee neemt om het te doen dan denk ik dat de meeste uitlijn bedrijven dat wel even willen doen hoor.