Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: andré Steilheck op za, 15 mei 2010, 00:58:35
-
Hallo, vw (polo) liefhebbers,
Ik ben andré 34 jaar jong kom uit noord-holland (zaanstad) heb 2 kids M 7 jaar J 10 jaar.
Ben een echte auto liefhebber en heb er al heel wat gehad.
In december 2009 heb ik een polo 2 steilheck uit 1982 gekocht, het gaat om een 1.1 cl en is erg netjes voor zijn leeftijd, de polo heeft na ruim 200000km zijn vaderland verlaten en heeft daar 2 eigenaren gehad, die hem goed hebben onderhouden. In mei 2007 maakte de polo kennis met de nederlandse wegen .Hij is in geheel orginele staat, heeft een paar kleine plekjes die ik nog ga aanpakken. ( onder het raamrubber van de achterklep zit een plekje en ook onder het raamrubber voor een aantal plekjes) Verder geen bijzonderheden, na de aanschaf heb ik de dis-riem+ waterpomp en krukaskeerring vervangen,en vorige week 2 nieuwe achterbanden besteld en geplaatst, voorbanden waren al gedaan.De ruitensproeiermotor achter heb ik ook vervangen incl sproeir+slangetje, dus alles werkt naar behoren. De kleur is bordeaux rood en binnen is het interieur licht bruin geblokt en is nog fris! (foto,s volgen spoedig)
Ik heb nog wel wat plannen met de auto ,maar niet veel want ik wil hem redelijk orgineel houden,ik denk dan ook alleen aan een schroefsetje of alleen verlagingsveren, en een setje duitsesteil velgen 13" 195 breed en bol getrokken!! En een 5 bak wil ik ook eens achteraan gaan.
Verder denk ik aan een setje nieuwe bumpers (ivm verkleuring, zijn grijs door de zon) .
Ook wil ik in de toekomst uitkijken naar een 2e exemplaar als hobby project en wil die dan ombouwen naar een g40.
Groet André
-
Allereerst welkom,
Schroefsets voor polo 1 t/m 2F zijn zeer prijzig, reken min op 800 euro. Een vaste (veren en dempers) kwaliteit set zit je op 350 euro.
Getrokken bandjes krijg je eerder met 175/50 13". maar reken op aanlopen achterscherm.
5-bak is mogelijk, maar hou rekening met stabilisatorstang en schakelstang en boven steun voor de bak. Ga voor bakcode 8P
Als je voor een 2de ga en een G40 wilt inbouwen hou dan rekening met de intercooler, deze zijn voor een type 2 prijzig en lastig te vinden, of je bent vrij handig en sleutelt er 1 van een ander merk er in.
edit......
Nu ik het na lees, moet je verdomt goed kunnen rekenen......ach tis laat en na een paar -prut- ben je ook niet helemaal helder meer.
-
-welkom-
-
-welkom-
-
Blokjes interieur.. lichtbruin.
Leuk! Bruin dash ook soms?
Als je foto's hebt van je huidige bumpers... zou ik die graag eens zien :) Is de voorbumper soms veel grijzerder dan achter? :)
-
-welkom- en wat Jaap zegt -foto-
-
-foto- enne -welkom-
-
Welkom en succes met de plannen -thumbsup-
---> Morgen meeting in Zuid Holland *hint, hint*
-
-welkom-
(http://www.vipertuning.nl/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif)
-
Bedankt voor het verwelkomen hier op het forum,
Hierbij heb ik zo als belooft de foto,s (vers van de pers)
groet andré
Jammer ze zijn te groot ,zal even kijken hoe ik dit ga oplossen
-
Het is gelukt hier zijn ze dan!!
groet andré
-
en de volgende,,
-
ziet er nog goed uit -thumbsup-
Bruin dash was idd ook mooier geweest. Maar ach, het heeft wel wat. Interieur ziet er ook nog goed uit.
Maar is dat wel origineel?
die wieldoppen zijn wel grappig, maar ik vind het niet staan.
-
Ik denk wel dat het interieur orgineel is, de vloer hoedeplank en kofferbak tapijt zijn ook bruin, en ik heb nog een polo gespot(in diemen) met het zelfde bouwjaar ,met het zelfde interieur dan wel blauw!! (auto zelf was ook licht blauw unie)
De wieldopjes zijn orgineel zwart en de velgen zilver, ik denk dat ik ook heel snel de dopjes zilver spuit en de wielen zwart hou.
gr dré
-
ik doelde op de blokjes :) nog nooit eerder gezien :)
-
oké dat is een periode geleverd in 1982 vandaar mijn reactie, maar het is idd niet veel geleverd!
Dat zal ook de reden zijn waardoor je dat dacht.
gr dré
-
Leuke Polo, zeker nog iets moois van te maken. -dj-
Ik zou gewoon de velg en dopjes zwart spuiten. Met witte dopjes ziet het wiel er wellicht nog kleiner uit dan het al is.
-
-welkom-
Ziet er leuk uit -thumbsup-
-
Ik heb nog even een vraagje, dan hoef ik daar niet een heel topic over te beginnen.
Ik moet mijn gordel links voor vervangen (rolt niet meer terug) nu kan ik er 1 kopen uit een g40 van bj 92.
zit daar nog verschil in of past dit gewoon 1op1. Anders moet ik verder zoeken op de sloop en dan tot bj 1990 want ik neem aan dat het tot 90 gelijk is gebleven.
alvast bedankt
-
Als ik kijk naar de gordelvangers op de achterbank, en ik denk na over mijn ervaringen, dan zou het zomaar kunnen dat de gordel volledig gelijk is, uitgezonderd het daadwerkelijke sluitmechanisme (dus vanger en vanghaak zeg maar). Dat probleem zou je makkelijk op kunnen lossen door bij de G40 ook de vanger mee te nemen. Of (als je het allemaal echt heel origineel wil houden) je neemt je eigen vanger los mee naar de sloop en probeert daar eerst of de haak wel pakt?!
-
Ergens in 83/84 is de sluiting anders geworden. Dus dan moet je ook het deel pakken wat aan de stoel vast zit.
-
Ergens in 83/84 is de sluiting anders geworden. Dus dan moet je ook het deel pakken wat aan de stoel vast zit.
Idd! Dop 17 mee en doppie 10 om stoel los te halen. Sluiting van stoel meenemen en de gordel zelf.
-
bedankt voor de tip,s ,we gaan er achteraan!!!
gr dré
-
haaiii :)
-
zo jou onderschrift is echt slecht -uitlachen-
dat interieur is gaaf man , ook nog nooit gezien maar wel erg leuk!
-
Vandaag even de polo voor gekeurd ,hij moet over een week of 7 voor de apk.
Ben toch wel wat gaatjes tegen gekomen, bodemplaat langs kriksteun zowel links als rechts, en links achter op de koker afdekplaat en een stukje koker in de linker achterwielkast. al met al 4 las punten die ik even moet aanpakken, (ben al begonnen) verder geen bijzonderheden gevonden die voor de apk noodsakelijk zijn, eigelijk geld dat ook voor het laswerk ,gezien het binnen de normen zit.
ik heb er een paar fototjes van geschoten.
-
heb nog een paar fototjes, ook waar ik al weer 1 gat dicht heb, oh ja die van de koker ben ik vergeten te fotograveren ,zal ik morgen even maken alleen ben ik al begonnen met lassen.
verder ga ik nog een extra ronde maken of er toch niet stiekum meer werk aan zit, hij staat nu toch even op de brug (poten)
gr dré
-
lekker gaatjes. Gelukkig kun je zelf lassen. Maar ik zie ook dat t een beetje bak en braadwerk is? Of lijkt dat maar zo op de foto? Plaatje over de roest heengezet? zo ja, dan roest t erachter lekker door, en heb je t over een tijdje weer.
Goed tegen roest behandelen en er een nette verflaag overheen zetten, vervolgens weer in de tectyl, dan wordt t wat beter beschermt tegen roest.
-
lekker gaatjes. Gelukkig kun je zelf lassen. Maar ik zie ook dat t een beetje bak en braadwerk is? Of lijkt dat maar zo op de foto? Plaatje over de roest heengezet? zo ja, dan roest t erachter lekker door, en heb je t over een tijdje weer.
Goed tegen roest behandelen en er een nette verflaag overheen zetten, vervolgens weer in de tectyl, dan wordt t wat beter beschermt tegen roest.
Ja het is wel makkelijk als je dit zelf kan.
idd bak en braadwerk was het wel (co2 gas was zo goed als op) Echter is het roest er uit geslepen (klein rechthoekje) en het plaatje is er in gelast. De rest is ook al weer voorelkaar en zit er netjes in gelast en zonder bak en braad werk!!!
Vandaag gelijk even laten keuren ,met vlag en wimpel, alleen 1 koplamp had geen beeld (roest aan binnenzijde) deze werd alsnog beter na enkele minuten wachten ,,en kon de steilheck worden afgemeld.!!
Wel ga ik nog even achter een nieuw setje koplampen aan. (liefst helder als deze bestaan) anders gewoon standaard.
(oh ja ik heb er ook nog een nieuwe gordel in gezet en idd alles is net even anders (uit een 93 er) dus moest het compleet doen.
gr dré
-
zo jou onderschrift is echt slecht -uitlachen-
dat interieur is gaaf man , ook nog nooit gezien maar wel erg leuk!
dat interieur zie je meestal alleen bij 82ers ,, toevallig staat er 1 op m.p zie link!!
http://link.marktplaats.nl/360710312
gr drë
-
-welkom-
een noord hollander -thumbsup- zozo straks staan wij binnekort misschien wel met meer dan 6 mensen op 1 van onze minimeetings :) leuke plannen verder succes ermee
-
Kunnen we wel weer doen met die heerlijke weer -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Hé ik plaats hier nog wat foto,s van me polo zoals hij er nu bijstaat, er is nog niet veel veranderd, alleen de bumpers en wieldopjes zijn zwart.
Heeft een nieuwe tank en nieuwe uitlaat van voor tot achter.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYDR4CMX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJIZJKE6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HO3SVOT.jpg)
zo is de polo momenteel.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIGPAZ3K.jpg)
het motor ruim
Ik heb net andere hele oude velgjes gekregen van mijn buurman (aardig he)
Alleen zijn deze afkomstig van een oude (sl)opel , de ET waarde kan ik nog even niet vinden van die velgjes (13 inch) maar ik heb ze wel even gepast en lopen niet aan ze komen wel een stukje meer naar buiten ,dus de ET of J waarde is anders, alleen met de oude banden die er nu op zitten 185/70/13 wordt het achter scherm iets geraakt, maar als ik mijn nieuwe 165/70/13 er omheen leg zal het wel beter gaan.
hier onder alvast foto,s zoals ze er nu uitzien, en als ze straks zijn opgeknapt en mijn eigen bander er om zitten plaats ik weer wat foto,s.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMLCNNJH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDUURG6F.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFCRZ7LM.jpg)
Ik denk als ze straks mooi zilver of hoog glans zwart zijn dat het wel mooi gaat worden, ik twijvel nog tussen zilver of zwart!
Ook gaat eerdaags mijn interrieur er uit en zit te denken aan een 6n of een jeton, ook daar over zal ik hier weer posten, en na de vakantie rond sept okt gaat de polo 60/40 naar het asfalt.
tot zover gr dré
-
verlagen met 165/70/13 denk no go als ik het zo zie.
hoogglans zwart zal goed staan -thumbsup-
voor de rest mooi plaatje.
-
verlagen met 165/70/13 denk no go als ik het zo zie.
hoogglans zwart zal goed staan -thumbsup-
voor de rest mooi plaatje.
thanks, je doelt op aanlopen achter, anders is alleen voor verlagen misschien nog een optie ,of natuurlijk een ander bandje welke maat zou beter zijn na het verlagen?
-
En daarbij is 165-70-13 nog steeds een maatje te groot tov originele wielomtrek:
155-70-13 of 165-65-13 (+ 175-60-13 ala G40)
-
Denk eraan dat Opel een net iets kleiner naafgat heeft: als je een beetje pech hebt, krijg je de velgen er wel op, maar niet af!
-
ik doelde op de blokjes :) nog nooit eerder gezien :)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3788.0;attach=6183;image
Blokjes interieur is standaard bij de CL uitvoering... van rond 1981/1984. In Nederland zie je de CL niet zoveel: Meestal C'tjes.. met standaard saaie bekleding.
-
dat van de blokjes is idd zo CL 81/84 . (is straks over ivm plaatsen 6n of jeton)
heb net nog even naar me banden gekeken ,maar ik zat fout in mijn post, het zijn wel 155/70/13.
qwa naafgat heb ik niets opgemerkt tijdens het monteren en demonteren!
anders zal ik ze uit voorzorg iets uithalen thanks voor de tip!
hier weer een 82 met de blokjes (p.s mooi prijsje trouwens)
http://link.marktplaats.nl/465950076
(http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/c/fa/1105895340.jpg)
-
opel heeft veelal ook 57,1 Maar soms idd 56, en dan krijg je problemen
-
opel heeft veelal ook 57,1 Maar soms idd 56, en dan krijg je problemen
oké thanks , ik zal het eens nameten ,dan weten we wat!
-
zo te zie heb je oude bmw velgjes want ori opel velgen passen net niet,heb t ook wel eens gehad en dat was vijlwerk voor t naafgat wat uit te vijlen,,155/70,past er wel op zijn niet hoog en beetje smaller,succes met je projectje
-
Achter past het misschien met Opel velgen maar voor niet. Ik had een (stalen) opel velg voor zitten, die ik kon ik er met de slijptol afhalen.
-
Volgens mij zijn het inderdaad BMW velgen, die hebben hebben ook 57,1 naafgat.
-
Ik had een (stalen) opel velg voor zitten, die ik kon ik er met de slijptol afhalen.
[/quote]
of een dikke rubbere hamer werkt ook vanaf de binnenkant naar buiten slaan tegen de band,hahaha,dit herken ik wel :)
-
Je bent niet de enige, die ronals van mij ook al eens in de draaibank gehad(1tje iig). Voordat ik wat kon doen werd ik teruggefloten door de afdelingschef, vond het niet verantwoord en toen toch maar uitgeveild. Velgjes lijken mij ook oude o#@l/bmw velgjes. Zal hem goed staan als ze opgeknapt zijn!!
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQNYSAQG-D.jpg)
-
de velgen onder de bmw lijken idd gelijk, zijn in elk geval ook 20 spaaks.
-
Misschien hebben ze alleen het naafkapje gewisseld. Al iets aan gedaan?