Auteur Topic: Wielkastvraagjes  (gelezen 2313 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wielkastvraagjes
« Reactie #15 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 10:20:24 »
Juist: De wet meestal is zo duidelijk dat je er jurisprudentie voor nodig hebt om te weten hoe je de tekst dient uit te leggen.. :(

Maar goed: als ik dat stukje proza lees van 'paarsegenesis' ( Artikel 5.2.48 ) dan lees ik: 30mm per kant.
De spoorbreedte is dan weer wel in % afwijking, dus delen over 2 zijden,.. misshcien dat dat de mix-up veroorzaakt?

Zou ook wel fijn zijn: aan 1 kant 30mm uitsteken, aan de andere kant niet ( scheve polo = standaard :) )  mag dus altijd..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wielkastvraagjes
« Reactie #16 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 11:22:46 »
@paarse: Het heeft ook niks met logica te maken, ik vroeg me alleen af hoe jij aan de wijsheid komt dat alleen het profiel niet mag uitsteken. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en ik schijn tot de "pro's" te behoren, maar ik ben nooit te oud om te leren, dus kom maar op!  ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline paarsegenesis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
Re: Wielkastvraagjes
« Reactie #17 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 15:14:46 »
@paarse: Het heeft ook niks met logica te maken, ik vroeg me alleen af hoe jij aan de wijsheid komt dat alleen het profiel niet mag uitsteken. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en ik schijn tot de "pro's" te behoren, maar ik ben nooit te oud om te leren, dus kom maar op!  ;)

Op basis van oude info  :D.
Mijn vader zat tot ca. 15 jaar geleden bij de blauwe petten maffia en die meende zich te herinneren dat toendertijd er nooit en te nimmer profiel buiten de wielkast mocht komen. Ook heb ik het zelf vaker gelezen op i'net. Dus sorry, het is allemaal nog " van horen zeggen ". Ben zelf even aan het zoeken of ik het nog objectief kan staven d.m.v. wetteksten en/of jurisprudentie.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wielkastvraagjes
« Reactie #18 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 19:32:25 »
De laatste wegenverkeerswet is van 1994, dus wellicht is je info enigzins over datum  ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Wielkastvraagjes
« Reactie #19 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 23:38:40 »
1994 + 15 = 2009

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -