Basis:
Ontsteking gewisseld tegen een 'verkeerde' van een ABD. Wordt nog gewisseld voor de juiste. Ruit-opening voor de hallgever is afwijkend bij vroege G40, dat zou uit kunnen maken. Ontsteking staat op tijd, distributie neem ik aan ook: Aanname is wel de moeder van alle neuk-op's, maar toch: Ik ken het effect van een tandje verkeerd: Zo slecht loopt ie dan ook weer niet
Gasklep gaat open, retour gaat dicht. Neem aan dat het stangetje dat de retour sluit 'af fabriek' krom is?
Poti in intercooler-buis heb ik inderdaad niet. Wel een hittedraad in de luchtfilterdeksel.
Power satt ohne Kat, dus dat is het probleem niet.
Inbus op luchtmassameter moet als basis 3/4 slag open staan.. Niet dertien-en-een-halve slag open zoals ie wel stond
Dat is al (enigzins) verbeterd: staat in iedergeval tussen de 0 en 3 slagen open ipv 13,5. D'r is aan gefrut dus, maar wanneer en waarom? De bougies (NKG BUR6ET) waren al wel wat verder heen: driehoekig gebrande kernen: Onderhoud is dus wel een tijdje terug. Of het de juiste LMM is? Inderdaad: Dat vermoedt ik wel (blauwe deksel), en ziet er niet uit alsof ie (recent) gewisseld is: Net zo vies als de rest van auto
De klep in de deksel is gangbaar, maar schoon is de hittedraad die erin zit niet echt: Waarmee reinigen? Remmenreiniger lijkt mij wat aggresief, maar wellicht wel het middel om m goed schoon te krijgen?
Van de week hoop ik tijd te vinden om de 175/50 R 13 te wisselen tegen 175/60 R 13. Even een lekker stukje toeren is dan het eerste wat ik wil gaan doen: 'schoon' branden bij enige vermogensvraag: 120 a 140 per uur is een mooie weet ik ondertussen uit ervaring: Geen grote belasting, maar wel netjes en continu voldoende vermogensvraag: alles netjes op bedrijfstemperatuur met voldoende rijwindkoeling.
Blauwe sensor is (nog) niet verdacht, want met losgetrokken sensor is direct al het leven eruit: hij loopt wel, maar reageren ho maar.
Ergo: Brandstoffilter vervangen (onderhoud), IC, luchtklep en hittedraad reinigen ( preventief ) ,.. en kijken wat ie doet.
Olie is nu verse 15W40, incl vers filter, om de boel een te spoelen. Richting Emmerich zit DutchPowerTrading, dus daar nog even 10W60 scoren en over een weekje eens wisselen.