Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 202655 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opvoeren
« Reactie #300 Gepost op: ma, 17 aug 2015, 21:42:22 »
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik me 1.3 nz op carbs krijg. En wat ik er voor nodig heb om dat zover te krijgen, even buiten het feit dat het misschien geen ruk uitmaakt qwa vermogens steiging.
Vind ik het aanzuig geluid van bv webertjes zo gaaf dus daar gaat het me eigenlijk ook om :) -naughty- -sturen-
 
Alvast bedankt groetjes Dennis
Zoek functie ! -koffiedrinken-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline poloderby2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
  • Dennis Hermans
Re: NZ opvoeren
« Reactie #301 Gepost op: ma, 17 aug 2015, 21:47:34 »


(Geen resultaten gevonden.)   
Burn rubber not your soul

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opvoeren
« Reactie #302 Gepost op: ma, 17 aug 2015, 22:02:03 »
Zoeken op begin pagina van het forum: zoektermen als carbs, cbr900, inlaatspruitstuk .... Er bestaat een heel topic over motorfietscarburateurs  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #303 Gepost op: ma, 17 aug 2015, 22:11:33 »
Webers zou ik niet zo snel doen...eerder motorfiets Carbs.
Reden het is goedkoper en je hoeft ze minder vaak aftestellen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: NZ opvoeren
« Reactie #304 Gepost op: ma, 24 apr 2017, 13:44:23 »
Voor de liefhebbers;

In mijn Golf 2 heb ik ook een NZ blokje liggen waar ik het volgende aan heb gedaan;
- CNU 5-bak (Golf 3 langere 1.6 bak)
- 3F nokkenas
- Simota inlegfilter (Soort K&N kopie)
- Benzinedrukpotje minimaal aangedrukt voor iets meer druk

Std 0-100 volgens het boekje: 16,5 sec
Topsnelheid: 151 km/h 

Ben totaal geen snelle jaap achter het stuur maar wilde toch even weten wat de recente prestaties waren:
Recente 0-100: 12,5 sec
Recente top: 190 km/h op teller (schat ergens tegen de 180 op gps in de 4)

Heb ook nog een bewerkte kop liggen, bewerkt inlaat spruitstuk en een 3f gasklephuisje. Blokje heeft pas 110*** gelopen dus ik vind het zonde om de boel te demonteren terwijl het niet lekt/goed loopt. Mocht de kop ooit gaan lekken wil ik het wel overwegen om deze spullen nog eens te monteren. Eerlijk gezegd ben ik nu al best onder de indruk van dit eerst zo tamme 1300tje. Vooral de lange versnellingen (CNU bak) zorgen voor een perfecte balans in combinatie met de 3F nokkenas. Laatst zag ik nog wat chips voor de NZ voorbij komen op ebay (MM-motorsport). Deze zou ik wel nog graag eens willen monteren. Het verbruik is nog steeds zeer netjes, ongeveer 1 op 15 gemiddeld. Misschien dat jullie nog wat hebben aan bovenstaande  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Vagfreak

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Naam Achternaam
Re: NZ opvoeren
« Reactie #305 Gepost op: di, 20 feb 2018, 22:21:40 »
Compressie verhogen evt de kanalen wat groter of zelf grotere kleppen