Algemeen forum > Techniek

GK/GL kop op 1400 ABD

(1/2) > >>

Jorp:
De GK kop komt van een polo 1.3 GT. En de GL kop komt van een 1.05 GL. Zit het verschil echt in de nokkenas? Is de kop dus hetzelfde van de 1.05 en de 1.3. Zo'n GL kop is een stuk makkelijker te vinden op de sloop.

Marcel86c:
De kop is het zelfde, nokkenas verschillend.

Jaap:
Verschil zit m echt alleen in de nokkenas.

Ik heb zelfs een 'theorie' over de benaming:
GL en GK hebben zelfde kop en zelfde onderblok.
Alleen de GL heeft een tamme nokkenas en een
tamme kruk-as (en hogere zuigers..)
Nou kan een krukas niet echt 'tam' zijn, maar ik bedoel:
een kleinere slag..
Klep grotes zijn verder gelijk


Mijn verwachting (welke al grotendeels in uitgekomen), is dat de Hx blokken hebben ook allemaal dezelfde kop hebben.
HA HB HC HE HJ HH enz enz.. allemaal met bren-raum im kopf.
(correct me if I'm wrong). Verschillen zijn er overigens wel: met en zonder uitlaatgas-terugvoering: daarbij zijn de kleppen van een ander 'type'. Wat er precies verschilt weet ik niet, maar het staat aangegeven met groefjes..

Hoe het dan weer zit met de HZ (hydrostoter) weet ik niet.. Maar voor de sleeptuimelaars lijkt t verhaal in iedergeval een eindje op te gaan.

GL kop scoren op de sloop is inderdaad vrij simpel

Jorp:
Dan ga ik volgende week zaterdag ff naar de sloop om een GL kopje te halen. Oja nu nog een vraag, op sommige onderblokken staat de motorcode niet boven de dynamo. Nou kan ik achterin de koffer ruimte kijken. Maar kan ik ergens op het motorblok snel zien wat voor motor het is? En hoe weet ik of een Gl blok goed is? Of ie nooit een gebroken distributie riem heeft gehad? Moet ik dan elke kop er af schroeven om te kijken of er gaten in de zuigers zitten? Hoe kan ik dat het beste checken?

Serge:
de groene wereld bol  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie