Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Raymon op wo, 09 jan 2019, 19:02:46
-
Aanstaande zaterdag ga ik een zwarte polo 2 coupe halen.(foto's volgen van het weekend)
Als voorbereiding vandaag naar de spuiter gebracht de voor en achter spoiler van zender.
Tevens de rss motorkap bij een bedrijf in geleverd die deze weer tip top in orde gaat maken.
-
Ik ben benieuwd.
-
xx-xx-xx => geheimzinnig :)
-
xx-xx-xx => geheimzinnig :)
Zeker bij een zwarte 2 Coupe... -naughty-
Ben benieuwd, Raymon. Wel vééééél warmer in de zomer dan een witte, natuurlijk. :)
-
Airco plaatsen :)
-
Zwarte polo 2 coupe zie je heel zelden, ik was voor mijn eerste auto wezen kijken bij een zwarte 2 coupe.
-
bijna zaterdag -naughty-
-
Bijna
-
En? en? en? Het is zaterdag dus kom maar op met de foto’s. :)
-
(http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/20181106_165319.jpg)
-
Deze dus.
Zit nu een shoarma te eten met koen.
Daarna van de g40 de spoorstang los maken.
En dan gaat het loos.
-
Mooi, veilig thuis gekomen dus -thumbsup-
-
Jup mooi veilig thuis aangekomen.
Eerste blikken al op de schade geworpen met de gt als vergelijking.
Conclusie de slotplaat heeft een tikkie naar binnen gehad van een mm of 5/6. En de binnenscherm is ook niet helemaal zuiver meer.
Morgen maar eens goed kijken met mijn broertje wat er precies aan scheelt.
Eind conclusie is dat er stiekem altijd meer schade is dan je verwacht.
-
Komt goed neem ik aan.
-
Jup het is in ieder geval veel minder werk dan de witte coupe nodig had.
-
Sterker nog de witte coupe zal gedeeltelijk in deze voort leven.
-
Sterker nog de witte coupe zal gedeeltelijk in deze voort leven.
En gedeeltelijk (bodem RA) in de Polo Phoenix -klus-
-
Samen in de luxe Audi 4 van Raymond van Hummelo naar kop van Noord Holland gereden. -dj-
Heeft Raymond in snel tempo en listige werkwijze scherm LV vervangen. -klus-
Konden we met twee auto's mooi weer terug naar het oosten -sturen-
-
Blijven de ATS nog er onder of gaan ze weg?
-
Ats velgen heeft Vincent gehouden
-
Aha,stonden best goed hier onder.
-
Handige methode om een kapot voorscherm makkelijk te demonteren -klus-
-
withstupid
-
Foto's van de schade.
-
Stukje vervangend plaatwerk.
-
Stand van zaken is:
Stuk vervangend plaatwerk ligt bij de straler om te ontroesten.
Gt interieur heeft zijn plek gevonden in deze polo.
Radiateur bobine en de nodige reservoirs en bedrading zijn uit de weg om morgen en anders zaterdag de herstel werkzaamheden te starten.
-
Lekker bezig!
-
Vorderingen van de werkzaamheden.
Front is eruit en van de binnenscherm de wax verwijderd.
Van de week mijn gestraalde front ophalen en het front weer netjes reparen, en de gerepareerde rss motorkap ophalen en hij kan naar de spuiter.
-
Vandaag zou ik zowel het front als de rss kap ophalen.
Voor de zekerheid beide eerst maar eens gebeld en dat bleek de verstandige keuze.
Beide zijn nog niet klaar front kan ik woensdag ophalen ivm ijsvorming in de compressor bij de straler.
Nog wel even bij de spuiter geweest en daar een afspraak gemaakt voor over 3 weken.
Samen met hem besloten om de motor eruit te halen en de hele motorruimte te doen over te spuiten.
-
Als de motor eruit is, kun je wel overal lekker goed bij -klus-
-
Dat dan weer wel. Had de motor alleen liever erin laten liggen.
Nu in twijfel om de 272 nokkenas en verstelbare nokkenastandwiel in deze motor te leggen.
Kijken wat dat doet samen met een benzinedrukregelaar bovenop de 88 pktjes.
-
Heeft deze motor nu al 88 pk?
-
Jup
-
Niet jokken he, 80 pk (wat ook al flink is voor een NZ)
Aftertalk testbankdag Speedcenter Geldermalsen (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19546.0)
-
Ehhh 88 is mij gemeld.
-
Aan de krukas? ;)
-
Aan de krukas? ;)
-ja- bij Speedcentre wel ja.
-
Vanavond een begin gemaakt aan de demontage van de motor. Alles is los gekoppeld alleen de motortakel is even uitgeleend en deze krijg ik morgen in de loop van de ochtend pas weer.
Nog wel een oude schade ontdekt aan de andere voorzijde front heeft daar ook een tik gehad.
-
-boehoe-
Meer ellende gevonden.
Dorpels hebben en last van ijzerwormen die bruine hoopjes achterlaten rondom diverse gaten voor de dorpelkappen, en hebben het nodige te verduren gehad door aanrijdingen? Het zijn op sommige punten iig net wikkels.
En de buurman die de motortakel vanmorgen zou terug geven is ook nog niet geweest.
-
-uitlachen- dorpelwormen
Dorpelkappen/lijsten kunnen er beter niet op zitten: bevestigingen gaan altijd roesten.....
(zelfde geldt voor wielkastranden: m'n sedan zit vol met 'ijzerwormen' :) )
-
Vanmiddag is dan toch nog de motortakel gebracht.
En nog wat foto's toegevoegd van de schade aan de passagierszijde.
-
En de lege motorruimte.
Net as we speak een belletje gehad dat ik de rss motorkap weer op kan halen.
Nu het front nog en ik kan gaan opbouwen.
-
Jammer van de kleine tegenvallers.
En wat betreft de zwarte wielkastranden ze staan mooi,maar er gaat veel roest ontstaan.
IK merk het bij de mijne nu langzaam ook dat de metalen randen aangevreten worden.
Succes met de opbouw en ik blijf de -foto- met plezier kijken.
-
Wielranden zijn hard het zijn de dorpels die last hebben van de ijzerwormen.
-
The rss hood is back -foto-
Jammer dat ik maar 3 foto's per post kan toevoegen.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
Me very happy, kapje meteen naar de spuiter gebracht kan die deze alvast strak maken.
-
Man, mag wat kosten die kap! Respect dat je dat er allemaal voor over hebt. Je hebt iig iets speciaals straks wat er volgens mij beter uit ziet dan dat hij nieuw was.
-
RSS motorkap is best zeldzaam maar dan heb je echt iets wat je niet op elke meeting tegen komt.
Ik ben benieuwd straks in het zwart.
-
Man, mag wat kosten die kap! Respect dat je dat er allemaal voor over hebt. Je hebt iig iets speciaals straks wat er volgens mij beter uit ziet dan dat hij nieuw was.
Het is niet dat het wat mag kosten, deze kosten zitten er gewoon aan.
Gesloten leek het nog heel wat, maar onderhuids had die deze onderhoudsbeurt wel nodig.
-
RSS motorkap is best zeldzaam maar dan heb je echt iets wat je niet op elke meeting tegen komt.
Ik ben benieuwd straks in het zwart.
Niet op elke meeting.? de enige de afgelopen jaar die ik zag was die van mij.
-
En bij de dealer wat boutjes voor de spatborden en wielkuipen besteld.
Tevens meteen wat popnagels mee laten komen voor de voorraad.
-
Dat wordt een knappe exclusieve motorkap -thumbsup-
-
Thanks koen.
En weer wat gedaan vandaag.
-
Zoek de verschillen -boehoe-
-
Kan ik in de sletka weinig van terugvinden, alleen dat er vanaf zomer 1985 een compleet andere neus werd gebruikt:
vanaf a-stijl t/m voorfront is 1 onderdeelnummer. Te herkennen aan de 2 draadeindjes bovenop veerpoot tbv dieselfilter.
Heb ooit een 86'er gesloopt, mij is dit verschil niet opgevallen en zo ver ik weet had ie al veel 1986+ upgrades.
(hydrostoter/andere tunnel/latere handrem/geen sproeiervaatje in kofferbak, enz enz)
-
Bovenste is een 90er front onderste een 86er.
Dus ergens in de jaren 80 is er nog een wijziging geweest.
-
Of je 1986'er is nog volgens '85-specs in elkaar gezet? 1986 is neem ik aan het jaar van kentekening?
-
Dat kan ook nog ja. Was in juli a1986 op kenteken gezet.
-
Aan de andere kant had die een mh motor dat is toch iets typisch 1986 en later??
-
Ach, VW staat er om bekend dat hun typewijzigingen niet altijd strak waren. Eerst de frontjes 'op de plank' even opmaken, cq geen nieuwe 'oude' motoren meer bouwen als de voorraad op is...
-
Raymon's ex-GT: sowieso al afwijkend, geen GT in de handelsbenaming, maar wel alle spec's.
Half 1986 gekentekend: zegt niet alles over 't bouwjaar. Chassisnummer zou nog iets kunnen ophelderen,
gokje: wvwzzz--zG-000001 met een laag nummer => vroeg modeljaar 1986?
Koets van begin 1985 die nog over was en MH productie begon in aug 1985 (start modeljaar 1986): kan prima.
-
Zaterdag overleg gehad met de schade hersteller die de polo zou gaan spuiten.
zou eigenlijk eind volgende week de polo brengen maar dat gaat niet lukken door de extra reparatie werkzaamheden.
Omdat ik een klusje heb aangenomen om de kosten voor het spuiten te betalen besloten alle werkzaamheden door hem te laten doen.
Scheelt mij de stress om 2 dingen tegelijk te moeten doen.
-
Laswerk is gestart kan alleen helaas geen foto's toevoegen.
-
Photobucket werkt wel goed.
-
Vanmiddag gaten boren in het front voor de proplassen en daarna vast lassen en het front is weer 1 geheel.
-
Met het pas maken van het front kwam ik laatst wat onregelmatig heden tegen die ik niet kon verklaren.
Vandaag uiteindelijk door drukte bij mijzelf en afwezigheid van de spuiter eindelijk de motorkap kunnen passen.
Deze erop gelegd en nog meer passen en meten met de nodige referentie punten.
En uiteindelijk de beslissing gemaakt om op zoek te gaan naar een 90er kop van een polo.
Die van een 86er wijkt teveel af op diverse punten om nu echt de vinger op het pijnpunt te leggen.
Dus iemand die een 90er sloper weet ik hou me aanbevolen.
-
Tot het moment dat er een geschikte donor is gevonden gaat dit project in de koelkast.
Ga de polo morgen schorsen, de loods opruimen en daarna nog geen idee
-
Ik kan er met m'n pet nog steeds niet bij dat een late 2 zoveel anders is.... -dunno-
-
Mijn vermoeden is omdat ze er veranderingen zijn ingevoerd ze andere matrijzen hebben gemaakt om het plaatwerk te maken.
-
Mooi voor onderdelen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1398931867-volkswagen-polo-1-3-coupe-40kw-u9-1990-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr (https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1398931867-volkswagen-polo-1-3-coupe-40kw-u9-1990-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)
-
Ondertussen een tijd terug een donor gevonden en daar een front uitgeslepen vanaf de veerpoten. Vandaag de testfit gedaan en goed bevonden vanavond even met zijn tweeën alles nalopen want 2 zien meer dan 1. En dan kan het nieuwe front erin gelast worden.
-
Gister met eigen ogen gezien.
Mooi stukje vakwerk -klus- -thumbsup-
-
Niet veel meer aanwezig hier want kan geen foto's toevoegen.
Project is nu in handen van de spuiter die de polo een compleet nieuwe jas gaat geven.
-
Foto's worden trouwens op instagram onder polocoupe86crebuild up to date gehouden.
-
Ik volg op insta.
-
bijna een jaar verder maar waarschijnlijk is volgende week de polo gespoten.
-
En is Blacky alweer zwart?
-
Bijna dacht ik.