Auteur Topic: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?  (gelezen 825 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Gepost op: ma, 20 apr 2009, 15:57:47 »
Ik heb ooit eens (dacht hiero) gelezen dat een KR 16v ontstekingshuis op een sleeptuimelaar past. Dat topic ging over GK ontstekingen. Kan het nu niet meer terugvinden..

De KR heeft ook een losse ontstekingsmodule á la MH/HZ/NZ.
Rare kronkel; is een sleepertje uit te voeren met een KR ontstekingsmodule + stroomverdeler? Of is de ontstekings'map' van een 16v volledig anders ivm een 8v motortje?

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 19:30:12 »
Heeft de KR geen ontstekings huis op een langere as?

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 19:55:50 »
nee kr is ontstekingshuis gelijk aan gk . de module kan ook toegepast worden idd op een 8v smallblock . ontstekings module is ongeveer gelijk aan gk ook een kenveld ontsteking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 20:44:56 »

Ik weet iig dat het mogelijk is om een KR ontsteking op een sleeptuimelaartje te plaatsen, al vond ik erg veel voorbeelden dat Duitse Tjoenerboys MH ontstekingen op hun KR (op webers oid) zetten. Blijkbaar werkt dat toch beter, anders zou je denken dat ze de KR ontsteking wel hadden laten zitten. De toerenbegrenzing zit echter bij een KR ontsteking op 7200tpm ipv 6500 bij de GK.

Ik lees rustig verder, en wie weet probeer ik het nog eens. Wil eerst eens goed uitzoeken waarom er polo ontstekingen op KR motorblokken gezet worden.

Op dit moment heb ik al een MH ontsteking gedemonteerd, en pas het huis morgen aan zodat die op een sleeptuimelaarkop past. Asje inkorten/uitstulping afdraaien en nieuwe groef voor O-ring steken.

« Laatst bewerkt op: ma, 20 apr 2009, 20:47:04 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 21:52:12 »
leuke quote (vooral van een Duitser :D):

Citaat
Also Kontaktzündung..NO WAY...der zweite Weltkrieg is vorbei und die Entwicklung in der Automobilindustrie hat seit dem tolle Fortschritte gemacht, so dass es doch mindestens ne Hallgeber Zündung sein sollte...

Tot nu toe alleen maar de omgekeerde ombouw gezien (polo ontsteking op 16v). Sommigen beweren dat een KR ontsteking niet goed functioneerd icm multicarbs, omdat de ontstekingscomputer niet de juiste vacuuminput krijgt.
Op een normale carburateur werkt het wel erg goed, naar horen zeggen.

Dat kan ook een leuke ombouw naar electronische ontsteking zijn voor origele sleeptuimelaars. Hoef je niets voor te verzagen, alleen draadjes aansluiten en klaar is kees:) Bijna P&P -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 21:54:53 »
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=17168&sid=

Tips over aanpassen van een GK ontsteking (verhogen toerenbegrenzer e.d.) en een verhaal over toepassen van KR ontsteking op een sleeptuimelaar.
« Laatst bewerkt op: ma, 20 apr 2009, 22:03:26 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 21:59:07 »
Ik weet iig dat het mogelijk is om een KR ontsteking op een sleeptuimelaartje te plaatsen, al vond ik erg veel voorbeelden dat Duitse Tjoenerboys MH ontstekingen op hun KR (op webers oid) zetten. Blijkbaar werkt dat toch beter, anders zou je denken dat ze de KR ontsteking wel hadden laten zitten. De toerenbegrenzing zit echter bij een KR ontsteking op 7200tpm ipv 6500 bij de GK.

Ik lees rustig verder, en wie weet probeer ik het nog eens. Wil eerst eens goed uitzoeken waarom er polo ontstekingen op KR motorblokken gezet worden.

Op dit moment heb ik al een MH ontsteking gedemonteerd, en pas het huis morgen aan zodat die op een sleeptuimelaarkop past. Asje inkorten/uitstulping afdraaien en nieuwe groef voor O-ring steken.


en dan ben je er nog niet sleeptuimelaar en komstoter zitten met de meeneemplaat (die in de kop gaat onder een andere hoek .heb het zelf ook gedaan .en ben toch echt voor de ombouwversie .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 22:11:45 »
een gewaarschuwd man telt voor 2 :) Ik zal de beide huisjes nog eens naast elkaar leggen.

Als ik je goed begrijp zou een MH verdeler niet met 2 bouten op de sleeptuimelaarkop kunnen komen, omdat 1 van de flenzen niet op de juiste plaats zit.

thnx  voor de tip. -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 22:14:11 »
een gewaarschuwd man telt voor 2 :) Ik zal de beide huisjes nog eens naast elkaar leggen.

Als ik je goed begrijp zou een MH verdeler niet met 2 bouten op de sleeptuimelaarkop kunnen komen, omdat 1 van de flenzen niet op de juiste plaats zit.



thnx  voor de tip. -thumbsup-
of je haalt een nieuwe flens voor op de kop(die met 3 inbusbouten )bij de dealer voor 60 euri
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 22:31:28 »
Ik heb nu ook al een puntjesverdeler met 2 bevestigingen -dunno-.  en de MH ontsteking heeft dat ook.
De meenemer zit sowieso verdraaid (+/-90º) tov de rotor (vergelijk asje puntjesontsteking met asje hallgeveronsteking).

Ik zal er eens naar kijken. Kan ook altijd nog het sleeptuimelaarhuis aanpassen, is misschien wel minder werk en dat blijkt toch ook te werken:)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: KR 16v stroomverdeler --> Sleeptuimelaar?
« Reactie #10 Gepost op: di, 21 apr 2009, 19:43:50 »
wat jij wil  -thumbsup- . maar ik verkies de ombouw versie .ntstekingshuis van mh aanpassen kan ook ,maar vergt wat extra werk met exact boren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .