Ik heb vandaag voor Thomas de remklauwen gereviseerd en bedacht me tijdens de opbouw van de laatste klauw dat het mischien handig is een how-to te maken .
Als eerste heb ik de klauwen uitgebouwd en helemaal leeg gemaakt .
De zuigers heb ik er met perslucht uitgeblazen , heb de ontluchtingsnippel laten zitten en op de plaats van de remslang de perslucht erin geblazen .
Alle beweegbare delen zijn gesmeerd met kopervet net zoals de plekken waar de remblokken de klauw en bracket raakt .
Benodigdheden :
Lege klauw:
Zuiger plus bevestiginsbouten en geleiders :
Revisiesetje :
Nieuw ontluchtingsnippel :
Gereedschap wat ik heb gebruikt :
Werkwijze :
Na de klauw schoongemaakt te hebben met remmenreiniger ben ik begonnen met het aanbrengen van de inwendige o-ring .
Deze is ingevet met wd40 zodat de zuiger er makkelijker inglijd :
Hierna heb ik de stof afdichtring op de juiste plek gebracht en daarna terug getrokken tot die er bijna afschoot .
Dit heb ik zo gedaan omdat je anders deze anders niet op de plek krijgt in de klemrand in de klauw:
Wat gepriegel met een klein schroevendraaiertje om alles op de plek te krijgen :
Met een dop de zuiger erin drukken :
Mocht dit zwaar gaan zou je voor een beetje hulp bijvoorbeeld een lijnklem kunnen gebruiken om deze erin te drukken .
Let wel dat je niet extreem veel kracht gebruikt bij het erin drukken .
resultaat tot dan toe :
Monteren van de rubbers van de en glijbussen en bouten.
Rubber dubbel gevouwen voor het makkelijk inbrengen van de rubber :
Met een klein schroevendraaiertje het rubber het laatste stukje er verder infriemelen :
Resultaat tot nu toe :
Glijbussen bouten en ontluchtingsnippel gemonteerd/geplaatst :
En ontlucht en wel op de Polo
Teven heb ik remmenreiniger . kopervet en wd40 gebruikt .
Hopelijk heeft iemand er wat aan dus mocht iemand eraan beginnen
ze