Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: vwpolocoupe op ma, 18 sep 2006, 14:54:16
-
-klus- Hallo beste mensen.
Ik rij een Vw Polo Coupe 1.3i uit 1994
ik heb er al zo'n hoop aa gedaan,het enige wat ik mis is snelheid.
Nu ben ik van plan een Vw polo G40 te kopen uit 1992 144..... Gelopen minder als mijnes die heeft 178.... gelopen.
ik kan de Polo voor 1000 euro overkopen.
Alleen hij heeft geen bonnen van revisie Glader en distributie riem.
Nu is mij vraag :
Is het verstandig om aan een Glader te beginnen,
Is het veel werk om zetten?(kabelboom.Computer.blok)?
Waar moet ik op letten bij het kopen,En INFO is altijd welkom.(past het)
Vr Gr Eric
dit is mijn 1e autotje en ik ben er trots op.
(foto's verwijderd : staan ook al in het voorstel topic :) )
zie
Voorstel topic Eric
-
als je een kompleten polog40 kan kopen doen lader laten revzeren/arno polo3 kan dat voor een leuke prijs
als je de motor er toch uit hebt is het er opleggen van een nieuwe dis riem een eitje
ook meeteen alle remmen en achteras overzetten !!
nou succes
-thumbsup- -klus-
-
als je een kompleten polog40 kan kopen doen lader laten revzeren/arno polo3 kan dat voor een leuke prijs
als je de motor er toch uit hebt is het er opleggen van een nieuwe dis riem een eitje
ook meeteen alle remmen en achteras overzetten !!
nou succes
-thumbsup- -klus-
fijn dat iemand reageerd -uitlachen-
Arno? ik zal hem eens opzoeken opt forum.
Ik ga woensdag ochtend de G40 bezichtigen.
Maar arno kan hem reviseren als ik naar m toe rij voor een klein prijsje?
Distributie riem is vervangen zegt hij (net als de revisie g lader)
Ik kan Arno meteen vragen wat ik nog meer moet omzeten behalve de achterass?,blok,Computer,En kabelboompje.
Dankje.
-
is het toevallig een genesis met achterschade waar je bij gaat kijken
-
is het toevallig een genesis met achterschade waar je bij gaat kijken
Nee niet eens een beetje zwart is de auto uit 1992 m3 spiegels meer niet.
Hoeveel €uro mag die schade auto kosten dan?
Greetzz Eric.
-
dat weet ik nog niet kwam vandaag pas binnen op mijn werk
-
dat weet ik nog niet kwam vandaag pas binnen op mijn werk
zal jij het eens willen vragen voor mij?
Vr gr eric.
-
dat zou ik willen vragen maar da denk ik dat ik hem zelf koop :D
-
gheghe..
waarom zet je alles van de G40 over op je eigen? Ik zou proberen de G40 te gaan rijden en je eigen in de verkoop doen. Is toch mooier om in een originele G40 te rijden..
-
gheghe..
waarom zet je alles van de G40 over op je eigen? Ik zou proberen de G40 te gaan rijden en je eigen in de verkoop doen. Is toch mooier om in een originele G40 te rijden..
he he fotos van me polo zien?
-
Als je een schade g40 koopt,en je bouw alles compleet over,kun je m bij de rdw laten keuren en op kenteken ook G40 hebben.
dit moet dan ongeveer 80 euro kosten,omdat dit model een type goedkeuring heeft voor G40.
En alles overgebouwd dus hetzelfde is.
Lader reviseren met orginele fag lagers,orginele sintimid lijsten,orgineel klubervet,gates breed riempje en zeer goede nak keringen is 400 euro.
Met de orginele vw audi goetze keringen is dit 450 euro.
Beide met een half jaar garantie en inclusief in en uitbouwen.
Glasparelen voor een nieuw uiterlijk kan ook,kost 40 euro en ben je m een weekje kwijt.
mvg arno
-
Als je een schade g40 koopt,en je bouw alles compleet over,kun je m bij de rdw laten keuren en op kenteken ook G40 hebben.
dit moet dan ongeveer 80 euro kosten,omdat dit model een type goedkeuring heeft voor G40.
En alles overgebouwd dus hetzelfde is.
Lader reviseren met orginele fag lagers,orginele sintimid lijsten,orgineel klubervet,gates breed riempje en zeer goede nak keringen is 400 euro.
Met de orginele vw audi goetze keringen is dit 450 euro.
Beide met een half jaar garantie en inclusief in en uitbouwen.
Glasparelen voor een nieuw uiterlijk kan ook,kost 40 euro en ben je m een weekje kwijt.
mvg arno
Dus de foto die onderaan stond is met glasparelen?
Tjah als hij maar werkt.
Dat het netjes is komt later wel.Maar een geheel reviseerde lader kost bij jou 450 euro.
Arno kan je mij vertellen wat ik zo meer moet over zetten,En of het verstandig is om aan een Glader te beginnen is?
en of het extreem veel werk is om het blok om te hangen met kabelboom.
Vriendelijke Groet Eric. -klus-
-
Maar een geheel reviseerde lader kost bij jou 450 euro.
Was t maar zo'n feest. Dan kocht ik er gelijk 3! :)
450 euro voor de revisie van de zelf aan te leveren lader.
-
Die prijzen zijn voor het reviseren voor de lader.
Wat je over moet zetten,achteras,remverdeler achter,draagarmen,stabistang,klauwen en schijven voor.
Voor het geruisloos rijden de zijraampjes,die van een g40 daar vallen de rubbers over het stijltje.
Brandstofpomp.
Blok overbouwen is best te doen,en de draadboom ook,is gewoon overpluggen.
Tellerunit overzetten,binnendraadboom hoeft nog niet eens.
Arno
-
Oja,en je kunt gerust aan een g lader beginnen hoor.
Zie ze nog vaak zat met een paar ton op de teller en dat de lader van binnen gewoon als nieuw is!
Ligt er puur aan hoe de mensen ermee om zijn gegaan,dan gaat zo'n ding heel erg lang mee.
Reviseren met orginele delen dan kan ie er met orginele pouly weer 1,5 ton zeker tegen.
Met kleinere pouly slijt t natuurlijk iets sneller.
Kan ook de lader voor je nakijken,kost 25 euro.
Arno
-
Die prijzen zijn voor het reviseren voor de lader.
Wat je over moet zetten,achteras,remverdeler achter,draagarmen,stabistang,klauwen en schijven voor.
Voor het geruisloos rijden de zijraampjes,die van een g40 daar vallen de rubbers over het stijltje.
Brandstofpomp.
Blok overbouwen is best te doen,en de draadboom ook,is gewoon overpluggen.
Tellerunit overzetten,binnendraadboom hoeft nog niet eens.
Arno
Je vergeet nog de spoorstangen (stuurstangen) en de stuurdemper.
Verder is de rembekrachtiger ook wat groter, hierbij moet je ook beide pedalen (behalve gas) overzetten. Koppelingspedaal is namelijk ook anders (hulpveer voor zwaardere koppeling).
Benzinepompen hoeft niet als je nu een NZ hebt. Als je nu een AAV hebt, moet je de pomp naast de achteras wel vervangen door eentje van een NZ/3F/PY.
De genoemde codes zijn motorcodes:
AAV = 1.3 monopoint injectie
NZ/3F = 1.3 multipoint injectie 55/75 pk
PY = G40
-
Tellerunit? is zelfde ook tot de 7 de toerenteller,Van binnen is hij het zelfde,
En koppelings plaat en KOPPELINGS Pedaal en rem pedaal is dat echt niet het zelfde?
Het carrosserie is namelijk het zelfde.
of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg
-
Teller gaat tot de 240 -hug-
Carroserie is idd hetzelfde.
Voor de rest: als het niet gelooft, moet je hier ook geen vragen stellen.
-
Teller gaat tot de 240 -hug-
Carroserie is idd hetzelfde.
Voor de rest: als het niet gelooft, moet je hier ook geen vragen stellen.
hehe was gewoon versteld maar geloof je wel -hug-
is nog ff wat meer werk dus. -uitlachen-
-
of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg
Fotootje is van een AAV-tje, mono pointje dus.
-
of het een multi of mono is weet ik niet eens dit is een foto van de motor:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=bovenafhk5.jpg
Fotootje is van een AAV-tje, mono pointje dus.
dankjewel man -thumbsup-
-
BTW: Ik kom een aantal postings van jou tegen in andere topics die elkaar een beetje tegen spreken.
ookal bezig met een nieuwe blok.
Waarom geen G40 blok erin doen,ik heb een 1.3i en er komt een G40 blok in
en even later vraag je jezelf af, of dat nou lastig is zo'n G-lader.
p.s Klein vraagje ff : Wat kost reviseren van zo'n G40?en veel problemen mee of?\
En in dit topic, blijkt ineens dat je eigenlijk gewoon vanaf scratch (nul) begint met de ombouw naar G40: Je zit duidelijk nog in de informatie-verzamel-fase. En dat is helemaal niet erg, en je hoeft je d'r ook niet voor te schamen. Iemand anders adviseren 'er een G40 in te gooien' terwijl je van toeten-nog-blazen weet, komt echter niet verstandig over:
Het ombouwen naar G40 is wel even iets anders dan een paar wieltjes wisselen: Daar ben je echt wel een paar weekjes mee zoet!
-
withstupid
Reken idd op een week of 2.
Sneller kan vast wel, maar je komt vast dingen tegen uit de donor-G40 die vervangen/gereviseerd moeten worden, tenslotte zijn die onderdelen ook al zo'n 15 jaar oud.
-
Oke ik moet het van de avonden hebben,Zondagen en maandagen,
Motor uithalen en inhangen doen we in een Auto Bedrijf.
de rest moet ik (tot nu toe) op de oprit doen..
Maar 2 weken heb ik vrede mee,We doen het zoiezo met ze 3e,Ik voor de electra en 2 monteurs.
Het is te doen volgens jullie?
De G40 kost 1000 euro
ik heb nog 400 euro over voor kapotte onderdelen met overzetten.
Is dit te weinig of moet ik rekening houden voor 1000 euro als het bvb niet past.
Vr gr Eric.
-
ik heb nog 400 euro over voor kapotte onderdelen met overzetten.
Volgens mij is een G-lader revisie al 450 euro... -dunno-
-
het past allemaal wel, maar het kost veel tijd om alle G40 onderdelen over te zetten. Alleen het blok kan natuurlijk, maar andere dingen als een remkrachtverdeler en draagarmen etc. kosten toch veel tijd. Vooral als er dingen tegenzitten (moeren die niet loskomen, dolgedraaide bouten etc.)
Ik denk dat je met een buffertje van 400,- wel de delen over kan zetten op je eigen coupe, mits de G40 in goede staat is.
Zijn daar ook lagers versleten (uniball in de draagarmen) of gebreken aan bijv. homokineten etc. dan gaat het wel in de euro's lopen.
Het valt bij mij altijd tegen hoeveel het uiteindelijk blijkt te kosten.
-
Dat is inderdaat zo..
De eigenaar zegt dat de Glader gereviseerd is hij kan alleen geen bonnen vinden.... Dit kan ik dus niet met bloten oog zien.
Net als de distributie riem is ook vervangen,Sommige monteurs zetten er toch een datum op de riem of?
-klus-
-
Als je straks het blok uit de G40 hebt, is het een koud kunstje om de distributieriem alsnog te vernieuwen.
Riempje zelf kost ook niet meer als 15-20 euro.
1 advies: bouten en moeren van de ophanging vernieuwen. Kun je zo bij de dealer bestellen en kost je misschien 20 euro.
Voor
- filtertjes (lucht (open filter is niet aan te raden ivm G-lader), olie en benzine)
- olie
- bakolie (zou ik ook meteen vervangen, is waarschijnlijk ook al 15 jaar oud)
- bougies (alleen het aangegeven type gebruiken, kosten wel 80 euro per set, maar gaan 100.000 mee) + rotor en kap, evt. kabels.
- remdelen: Schijven, blokken, achterremcylinders.
Ben je al zo die 400 euro kwijt, incl. klein spul.
Denk dat je het beste kunt zoeken naar een goed onderhouden G40 in originele staat met schade.
-
Ik heb eens geinformeerd,
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...
de G40 die ik morgen ga bezichtigen is orgineel,Alleen m3 spiegels op.
ik kan dit beter in me vakantie gaan doen daar ben ik wel achter.
Dus kan ik mischien beter wachten met bekijken van de G40 anders staat hij maar op de oprit.
Maar alle nieuwe bouten is vertandig en bak olie enz thanks voor de tip
-
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...
Dan hang je die 1.3 in de lege carosserie. -naughty-
-
Ik heb eens geinformeerd,
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...
Als die lege kas een kenteken heeft dan wil een sloop hem wel hebben. Krijgen ze sloop premie voor, als het te minste een ARN demontage bedrijf is.
Martin
-
De lege auto G40 zonder motor die wil de sloop niet eens hebben:s
en de losse 1.3i motor ookal niet...
Dan hang je die 1.3 in de lege carosserie. -naughty-
Ja maar dan staat er op kenteken G40 en rij je een 1.3i
Mis je wat pk.
maar is ook nog een werkje van een g40 een 1.3i maken.
meer werk dan andersom wat ik van plan ben.
Of bedoel je,je hangt hem eralleen in niet aangesloten? -klus-
Mijn vraag voordat ik hem morgen ga halen :
Ik heb niet veel ervaring met motoren,Alleen Autoschade hersteller geweest.
Ik zal dit werk (blok ombouw) gaan doen met 2 inopleiding monteurs 1e monteur.
En ik heb niet echt een sleutel plek.
Enige wat ik mag doen : Blok uithalen inhangen mag ik op 1zaterdag doen in de garage bedijf.(voor rest corecct aansluiten moet dus op de oprit)
Conclusie : Raden jullie mij dit aan of zeggen jullie :
Wacht totdat je wat meer verstand van heb,en goeie sleutel plek heb dat je hem in een schuur kan zetten in een hoekje.
Nu moet ik namelijk alles op de oprit doen -gert-
Reacties welkom.
-
tis redelijk lug and play,alleen t remmengebeuren moet je samen doen,voor t ontluchten.
Arno
-
tis redelijk lug and play,alleen t remmengebeuren moet je samen doen,voor t ontluchten.
Arno
Met t juiste gereedschap is ook dat in je eentje te doen :)
-
haha tja.
alleen met 1 probleem ik moet het blok enz op een dag doen in de garage de rest op de oprit....
het is te doen.
is het moeilijk om de pedalen om te zetten zoals je paar berichten terug zei?
wat is het meeste werk?Kabelboom?
-prut-
-
Ligt er maar net aan wat je zelf t lastigste vind!
Als je 1 dag de beschikking hebt over een garage/brug, zorg dan in iedergeval voor de ombouw van die dingen die je zonder brug NIET wilt doen. :)
- Brandstofpomp
- Achteras
- Remkrachtverdeler
Hang het blok in iedergeval 'rauw' over: Hang de motor+bak, monteer uitlaat, aandrijfassen en schakelmechanisme.
De rest is allemaal 'op de oprit' te doen
- Remmen voor (tenzij je voorpoten over zet)
- Hoofdremcylinder
- Kabelboom
- Intercooler + Intercooler slangen
- Etc etc.
Pedalen is goed te doen op de oprit,. Als je geen haast hebt.
laatste keer dat IK pedalen wisselde werd ik er absoluut NIET vrolijk van.
-
idd.. Ik ben al een keer een middag bezig geweest om mijn rem+koppelings pedaal uit te bouwen. Ik wil het lagerbusje (kunststof) vervangen, deze is versleten.
Na een hoop gepruts ben ik nog geen stap verder gekomen!!
-
withstupid
Reken idd op een week of 2.
Sneller kan vast wel, maar je komt vast dingen tegen uit de donor-G40 die vervangen/gereviseerd moeten worden, tenslotte zijn die onderdelen ook al zo'n 15 jaar oud.
Dit is wel voor de ABSOLUTE SUPER AMATEUR! -nana-
Jezus, als ik der twee weken over moest doen dan had ik het kreng het maaium al in geschopt :)
Der is niks zo plug en play als een G40 in een 1 hangen :D
-
Vind jij 2 weken lang dan haha
Jij heb een G40 blok in een Polo1 gebouwt neem ik aan.
De polo g40 is verkocht ik moet opzoek naar een nieuwe G40 (blok)(bvb Schade G40).
Is dus wel te doen,Ik ben het zeker van plan.
-
withstupid
Reken idd op een week of 2.
Sneller kan vast wel, maar je komt vast dingen tegen uit de donor-G40 die vervangen/gereviseerd moeten worden, tenslotte zijn die onderdelen ook al zo'n 15 jaar oud.
Dit is wel voor de ABSOLUTE SUPER AMATEUR! -nana-
Jezus, als ik der twee weken over moest doen dan had ik het kreng het maaium al in geschopt :)
Der is niks zo plug en play als een G40 in een 1 hangen :D
Tuurlijk kan het veel sneller, maar als je weinig ervaring hebt...
-
Ik ben al wel wat opgeschoten..
Nee ik ben motorisch niet zo op de hoogte,Ik ben via meetings op de hoogte gekomen van jullie -thumbsup- -naughty-
Brandstofpomp die zit toch links onder de auto bij het achteras?
Achteras is anders dan een g40 wat is er anders aan als ik vragen mag,Hoop niet breder,Want mijn velgen 15inch passen echt maar net.
Remkrachtverdeler daar bedoel je mee de schijf en remklauwen ect?
-
Brandstofpomp die zit toch links onder de auto bij het achteras?
Stuurboord, rechts, of beter: aan de andere kant van waar de uitlaat hangt.
Achteras is anders dan een g40 wat is er anders aan als ik vragen mag,Hoop niet breder,Want mijn velgen 15inch passen echt maar net.
Nee, de achteras van elke 75+ pk polo heeft een stabilisator stang in de achteras. Afmetingen zijn verders gelijk.
Remkrachtverdeler daar bedoel je mee de schijf en remklauwen ect?
Nee, de lastafhankelijkeremkrachtverdeler hangt links onder de auto, net voor de achteras.
Ah,..
Ik zou na je vragen van hierboven bijna zeggen:
'Wacht nog maar even voor je begint met ombouwen, doe eerst wat ervaring op, die heb je hard nodig."
Maar ik kan nog wel een G-lader met aanbouw delen gebruiken in de toekomst :) Als ik zo hoor, gaat die sloop-G40 na een maand of 2 in de Bingo,....
Terug naar je eerste vraag:
' Is het ombouwen van een 1.3 monopoint naar een 1.3 G40 moeilijk? '
Antwoord: Ja.
-
Oke bedankt voor de info.. :)
-
Ja? Als je een monteur naast je hebt dan is dat toch zo te doen! Het is eigenlijk alles in en uitbouwen het enige waar je een beetje moeite mee kan krijgen is de intercooler een beetje netjes op zijn plaats krijgen!
-
1Voordeel ik vind het leuk om te doen.En nu weet ik nog niet zo veel motorisch maar daarna mischien wel(is uitdaging) ik doe het met 2 monteurs en tjah zat mensen die mij ook wel FF willen helpen.
Ik zie het als een uitdaging en jullie hebben we al wat info gegeven -thumbsup-
-
Precies: Zie het als een uitdaging, maar wel een uitdaging waar je jezelf ter dege op moet voorbereiden. Vooral omdat je zelf al aangeeft dat je niet de continue beschikking hebt over een garage/klusruimte. Omdat je er ook niet heel verschikkelijk lang over wilt doen, is het verstandiger om eerst te zorgen voor de juiste informatie, en daarna pas opzoek te gaan naar een geschikte donor auto.
-
juust!! Gewoon doen. Je leert er een hoop van en met 3 man moet je er wel uit kunnen komen. Als een leuke schade g40 op je pad komt, kan je altijd beslissen of je het gaat doen of niet.
Geef alleen niet halverwege op! Als je er aan begint moet je het ook afmaken -sturen- -sturen-
-
3 jaar terug had ik ook nog nooit een motorblok aangeraakt........is nu wel anders -dj-
-
Indd ik heb er zin in
maar 1st een rustig sleutel plek vinden anders word het stressen.
-
Rechts onder in beeld, onder de laatste posting staat overigens een auto'tje.. (polo 2 coupe) met "antwoorden" erin geschreven..
Deze:..
Als je daarop klikt hoef je niet steeds de quote leeg te halen
-
dankje.
Maar de kabelboom is dat plug en play ookzo?
dashbord eraf.en in de km teller en opnieuw in de zekering kast maken enz?