Auteur Topic: Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?  (gelezen 1977 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?
« Reactie #15 Gepost op: vr, 01 sep 2006, 23:37:29 »
gaat ie nog een keer

de ene apk keur meester zeg van nie de andere zecht zeker van wel ik van van wel uit omdat je dan teminste de kans heb dat je zoizo goed gekeurd word
alle auto met u9 k6 en E nogwat die met kat uitgevoerd zijn want dat melden deze codes mag de kat niet verwijdert worden!!!!!!! het probleem is dus dat veel merken zo rond 1987 met injectie en katelisatoren zijn begonnen. terweil dat pas in 93 echt verplicht is.

hier nog de co en lambda wardes volgens apk
co voor alle auto van voor 93 is alleen bij stationair gemeten 0.5
voor alle auto's erna 0.3 stationair en 0.5 op toeren (+/- 3000 dat min 30sec tot 1 min vast gehouden kan worden)
en de lambda moet tussen 0.970 en 1.030 zitten ook op toeren
verders is het voor auto na 2002 of 2003 dat ook op toeren co onder de 0.3 moet zijn!!!!

  het kan zijn dat ik die 0.3 en 0.5 omgewisseld heb meeste tegenwoordige auto's waar ik mee te maken heb staan toch rond de 0.01  als ik al uberhaupt een apk mag doen.

correct me if i'm wrong (collega's)

gr maikel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 18:13:51 »
Das jouw mening Maikel, waarschijnlijk zullen de dealers enzo er net zo over denken.
Maar dit is mijn visie:
Er staat nergens dat een kat van voor 93 niet verwijderd mag worden......... -nana-
Mijn apk-boer heeft zich de blubber gezocht toendertijd.
Uiteraard mot je wel voldoen aan de co (afhankelijk van bouwjaar?).
De 92'er zonder kat is inmiddels al 2x door apk gekomen.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 19:30:50 »
Das jouw mening Maikel,

ho ho

niet mijn mening dit is mijn onderzoek geweest (naja onderzoek) navraag bij diverse apk keurmeesters maar mog ik ooit een steekproef controleur tegenkomen dan vraag ik het hem
die is de enige die ik nog nie gevraagt heb!

trouwens ik had ooit eens ergen een stuk gekopieert uit het apk-cd-rom (ben hem nu helaas kwijt) gepost?
hier stond wel het een en ander over

gr maikel,

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 19:37:31 »
Das jouw mening Maikel,

ho ho

niet mijn mening dit is mijn onderzoek geweest (naja onderzoek) navraag bij diverse apk keurmeesters maar mog ik ooit een steekproef controleur tegenkomen dan vraag ik het hem
die is de enige die ik nog nie gevraagt heb!

trouwens ik had ooit eens ergen een stuk gekopieert uit het apk-cd-rom (ben hem nu helaas kwijt) gepost?
hier stond wel het een en ander over

gr maikel,

Mij ook zo het geval

ik heb een polo uit 1994 coupe.En daar heb ik de kat van weg gehaald maar ik heb een sport uitlaat erop, die niet door de CO kwam dus ik heb er een soort dop voor gemaakt die ik op de eindemper vast maak -klus-  en toen had hij een mooie co,

en tjah qua kat moet je gewoon een bedrijf opzoeken die niet zo zeikt hoor.

 -prut-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Vanaf wanneer KAT verplicht, en emisie waarden?
« Reactie #19 Gepost op: di, 19 sep 2006, 23:17:02 »
Mij ook zo het geval

ik heb een polo uit 1994 coupe.En daar heb ik de kat van weg gehaald maar ik heb een sport uitlaat erop, die niet door de CO kwam dus ik heb er een soort dop voor gemaakt die ik op de eindemper vast maak -klus-  en toen had hij een mooie co,

en tjah qua kat moet je gewoon een bedrijf opzoeken die niet zo zeikt hoor.

 -prut-

wil nie vervelend zijn hoor maar dan zijn ze oerstom daarzo na 1992/3 is kat zeker wel verplicht daarvoor is dus tweifel!!

tip voor de genen die na 1993 hebben en toch katloos wil rijden
sla een pijp door de kat (gaat namelijk om de metingen en het zien hangen van de kat)
meetingen kan je met een lambda zonde en/of goed afstellen motor  toch wel door komen
enne die pijp door de kat zien ze niet dus hangt er voor de apk keurmeester een kat onder de auto!!!

verder betrap ik mezelf erop als ik apk-papierloos een auto moet keuren dat ik sommige dingen zoals de kat vergeet, ik bedoel maar!!!!

gr maikel