Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Project_MK1 20vt op ma, 21 nov 2016, 17:43:24
-
Beste mede forumleden
Bij deze stel ik me ff voor.
Ik ben Mark en ben 29 jaar oud.
Ben opgegroeit tussen de vw en heb zelf ook altijd met vw op de weg gereden.
Ik wou graag een dikke Vag te gaan bouwen met zoveel mogelijk originele onderdelen en uitstraling.
Ik heb een polo MK1 gekocht en zoals aan mijn gebruikers naam te zien wil ik er een 20vt in gaan hangen.
Als ik ga beginnen zal ik ff een project topic maken
-
-welkom-
Voor de mensen die willen weten welke polo.
De blauwe polo
Toen groene polo
Nu zwarte polo :-).
Hoop dat jij hem wel netjes krijgt op de weg en niet hoe die nu is
-
Ah, daar is de nieuwe eigenaar van de FZ-98-JB -welkom-
De blauwe grijze polo
Toen groene polo
Nu zwarte polo :-).
Was toen te koop samen met een blauwe, dit was de grijze.
-
-welkom- maar een 20v in een polo 1 -gert-
-
De auto is bekend hier hoor ik al :)
Weet je wat het is iedereen rijdt een golf mk1 of mk2
Dus ik dacht doe een polo mk1 maar wordt wel netjes gebouwd -sturen-
-
Dan moet je dus met een subframe gaan werken, aangezien de 20VT een big block is en de Polo op smallblocks ontworpen is. Alles kan, dus succes! Ik hoop vooral dat-ie uiteindelijk ook nog de hoek om wil. -sturen-
-
Dank je gekke gerrit.
Ja we gaan het zien we het wordt.
Heb geen haast dus we gaan hem netjes en stevig op bouwen
-
Je moet het wel RDW gekeurd zien te krijgen of je moet hem gaan gebruiken voor de 1/4 Mile.
-
M
-
Moet geen probleem wezen
Ben zelf keurmeester en heb al wel wat na vraag gedaan.
Golfje 1 is ook geen probleem
-
In sommige Golf 1's (1500 en 1600) zijn echter standaard al bigblocks gevoerd en dus is het motorruim/chassis daarop berekend
Je bent niet de eerste met dit soort plannen. Google op Salzmann Polo om een idee te krijgen van de benodigdheden
-
Ja klopt maar deze wordt ook fatsoenlijk verstevigd hoor ding moet wel veilig zijn
Ja had al ff zitten kijken bij salzmann.
Mooi spul maar wil het eigenlijk zelf maken
-
Even hardop denkend: past 't wel in een 1f?
Bij een 2f zit 't inlaatspruitstuk al in de buurt van de slotplaat, dan ie er bij een 1/1f zo'n beetje doorheen gaan -dunno-
Ik vrees dat je hiermee wordt doorverwezen naar Lelystad.
Vergeet niet de krachtigste Golf 1 ietsjepietsje meer vermogen had als een Polo 1/1f GLS/GT met max. 60 briesende pony's.
Vorig jaar werd er bij mijn 2f sedan G40 ook eventjes verteld dat ik net iets meer als 100% vermogenstoename had -gert-
-
We gaan het kerel.
Is voor mij wel een uitdaging.
Maar ze liggen ze ook in een golf 1 1.1
-
Golf 1.1 is niet te vergelijken met een polo 1f wat betreft de ruimte.
En als het zo makkelijk was,dan deden wij dat ook al.
-
Wat niet past kan worden gelast?!
-
Nee snap ik motorruimte van golf 1 is groter.
Maar ik hou jullie op de hoogte ben benieuwd wat het wordt :)
-
: :) :) :) :) -thumbsup-
-
-welkom-
En ehh wel even betaald lid worden he kun je een project topic aanmaken die wij dan weer kunnen volgen :)
-
-welkom-
2wd of 4wd?
-
Gewoon 2wd anders wordt ie te zwaar :) :)
-
Ik heb ook weleens een 20vt naast de derby gehad maar die krijg je er niet fatsoenlijk in.
Dat wordt zo'n giga ombouw, dat gaan ze niet goed keuren bij de rdw zonder bezoek aan Lelystad.
Ik zou op zeker een ander blok of een andere auto pakken om mee te beginnen.
-
gaaf project ben benieuwd! kom ik aan met me 1.4 16v.. haha
-
Ik ben benieuwt hoe en wat je gaat doen. ik ga t topic iig volgen als ie er is :)
-
Project is iets verandert.
Polo is verkocht wordt nu een 78 derby -sturen-
-
Ja, want die heeft nóg meer ruimte onder de kap... -gert- -uitlachen-
-
derby is ook vet -thumbsup- ik zou alleen meteen proberen er een achterwielaandrijver van te maken dan, driften!! -naughty-
-
Ja, want die heeft nóg meer ruimte onder de kap... -gert- -uitlachen-
denk dat een derby met middenmotor een goede optie is ipv het vooronder :)