Auteur Topic: weet iemand waar deze stekker van is  (gelezen 2182 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: weet iemand waar deze stekker van is
« Reactie #15 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 20:31:53 »
Ja, dat kan, volgens mij heeft een 4-polige alleen een extra verwarmingsdraad tov de 3-polige. Dus even uitzoeken welke draad je onbenut kunt laten...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: weet iemand waar deze stekker van is
« Reactie #16 Gepost op: di, 07 mei 2013, 12:23:46 »
Hoi,

Met de kleur codering van de draden kan je zo in het schema de functie terug vinden. Maar ik vermoed als er twee mogelijkheden zijn, dat diegene die de zelfde kleur codering heeft de stekker is die je moet hebben.

DJN

In dit geval dus niet, de stekkers bij de bobine moeten zo aangesloten worden dat de kleuren NIET overeenkomen.

Wat betreft de lambda: die dikke draad is de signaaldraad, zwart is massa en de andere 2 zijn voor de verwarming.
Vanaf lambdasonde is 2x wit voor verwarming, zwart signaal en bruin massa (andere kleuren ook mogelijk).
Bij 3-draads gaat massa via uitlaat.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: weet iemand waar deze stekker van is
« Reactie #17 Gepost op: di, 07 mei 2013, 21:01:09 »
 -thumbsup-
In dit geval dus niet, de stekkers bij de bobine moeten zo aangesloten worden dat de kleuren NIET overeenkomen.

ik had me toen ook vergist , had toen naar de draadkleuren gekeken en de 2 stekkers waar de draadkleuren van overeenkwamen in elkaar gestoken (wat iedereen wel zou doen) maar dat was verkeerd

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: weet iemand waar deze stekker van is
« Reactie #18 Gepost op: wo, 08 mei 2013, 08:45:04 »
Hoi,

Zo leer ik ook weer wat bij, soms iets wat logisch lijkt het lekke niet  -thumbsup-

DJN