Auteur Topic: weer zo'n velgen vraagje  (gelezen 1677 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: weer zo'n velgen vraagje
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:27:50 »
Zet je achteras negatief en je bent in ene klaar voor een heel wat meer setjes velgen die wel passen .
Neem aan dat je je onderstel nog niet heb uit laten lijnen .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: weer zo'n velgen vraagje
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 13:35:44 »
Zet je achteras negatief en je bent in ene klaar voor een heel wat meer setjes velgen die wel passen .
Neem aan dat je je onderstel nog niet heb uit laten lijnen .

Ships

Ga je niet menen he.....  -wtf-

Zit die arme Arno voor de **** die hele randjes uit te rollen   -gert-

Nee... had ik uiteindelijk geen tijd voor.
Sporing voren was perfect (vol in de ankers was rechtdoor) en hij moest weg dus dacht: dat gebeurt als hij terug is. Bandenslijtage zien we dan wel weer.
Ik weet het Gigi. Had gezegd dat ikdat niet zou doen, maar nood breekt wet. Hij moest weg. En das niet goedpraten, weet dat het niet verstandig is.
(me dunkt: had die wellemsblokken nog moeten bestellen die ik er dan meteen onder wilde schroeven. Mijn geheugen: argh....)

En Gert ondertussen maar denken. Die Roel.Dat gaat niet goed daar. Krijgt niet eens 5,5 J met et 38 onder zijn peuleu...

zucht...

Sluiten deze discussie.

Eerst polo terug. Wellemsblokken er onder, uitlijnen en dan kijken we weer verder.

Bedenk me nog even een vraagje: achteras negatief zetten?  -dunno- ik ga maar eens zoeken......



Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: weer zo'n velgen vraagje
« Reactie #17 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 17:39:16 »
Een centreerring van 57 naar 70 mm?
Dat klinkt als een hoop. Weet je zeker dat daar aan te komen is?

Doet dit nog wat af aan de 'stevigheid' Een pastic centreerring van 6,5 mm dik combineren met schuifbouten?  -dunno-
Geen idee of dat nu zo'n verstandige combi is.

hmm...misschien even zoeken voordat ik vraag.

72,5 naar 57,1 deze ringen staan op mp. mogelijk is de ET waarde net zo goed gemeten als de diameter van het gat  -dunno-
Vraag over de stevigheid blijft echter staan. Is dit wel een  verstandige combi?


stevigheid ; gebruik die termen bij vrouwen/billen/buiken combinatie.. Sterkte of stijfheid is hier op zijn plaats.


Van 70 naar 57,1 is niet dramatisch. Heb bij mijn golluf dezelfde orde van grootte als centreervulring. Die zijn ook ruim 5mm dik (10mm in diameter overbruggen)

De centreerring zorgt voor het exact centreren van een velg. Het daarwerkelijke klemmen/opzijn plaats houden gebeurd grotendeels door de bouten/klemoppervlak tussen bout/naaf en de conische vorm van de bouten in de velg (bolconisch/conisch).

Ik ben het wel met je eens dat dit een opstapeling van noodgrepen vormt, waar je niet heel erg blij van wordt. Kost bijelkaar toch gauw weer 100,-. Tel dat bij de aanschafprijs op, voila, heb je ineens veel meer keuze.. :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: weer zo'n velgen vraagje
« Reactie #18 Gepost op: ma, 13 okt 2008, 17:49:07 »
Astappen achteras negatief = goeie kans op rare bandenslijtage toch?
(is ff afhankelijk hoeveel negatief en of je 't spul nog enigsinds krijgt uitgelijnd)